تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش 6 گام افزایش سرعت دانلود منیجر

اگر شما هم به دانلود فایل با لینک مستقیم علاقه دارید، بدون شک با نرم افزار IDM یا همان دانلود منیجر آشنا هستید. در این مطلب روشی ویژه برای افزایش سرعت دانلود منیجر را آموزش داده‌ایم.

افزایش سرعت دانلود منیجر چگونه انجام می‌شود؟  امروزه برای افزایش سرعت دانلود از نرم افزارهای مدیریت دانلود از جمله دانلود منیجر استفاده می‌کنند و ویژگی‌های بارز این نرم افزار مدیریت فایل‌های دانلود شده و افزایش حداقل 5 الی 6 برابری سرعت دانلود است! لازم به ذکر است که صرفا با نصب این نرم افزار روی کامیپوتر خود شاهد افزاش سرعت دانلود نخواهید بود؛ چرا که برای رسیدن به این هدف باید تنظیمات خاصی را روی این نرم افزار پیاده سازی کنید. ناگفته نماند که اگر می خواهید سرعت دانلود خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید، می‌توانید از سرویس‌های پهنای باند اختصاصی تک نت استفاده کنید. اگر شما نیز قصد دارید تنظیمات افزایش سرعت دانلود IDM را بیاموزید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید!

گفتنی است که اگر اینترنت ADSL دارید، می‌توانید آموزش افزایش سرعت دانلود اینترنت ADSL را نیز مطالعه کنید.

دانلود منیجر چیست؟

ابتدا با خود نرم افزار و ویژگی‌های دانلود منیجر آشنا شویم! نرم افزار دانلود منیجر در واقع پکی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از دانلود کردن فایل‌های خود لذت ببرید. از ویژگی‌های بارز این نرم افزار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پشتیبانی از تمامی مرورگرها

نرم افزار دانلود منیجر از تمامی مرورگرهای اینترنتی رایج از جمله کروم، موزیلا و اپرا پشتیبانی می‌کند. در واقع با نصب این نرم افزار روی کامیپوتر و یا لپ تاپ خود، با کلیک بر روی هر لینک دانلود در سطح اینترنت، به صورت خودکار این نرم افزار اجرا می‌شود و فرآیند دانلود را شروع می‌کند.

دانلود خودکار تمامی لیست های دانلود

دسته بندی فایل‌ها براساس فرمت و زمان دانلود شده از دیگر ویژگی‌های نرم افزار دانلود منیجر محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که با استفاده از این نرم افزار دیگر نگران قطع شدن اینترنت، کاهش سرعت و نوسانات اینترنت نخواهید بود؛ چرا که در صورت بروز هر مشکلی، این نرم افزار روند دانلود را متوقف می‌کند و بعد از برطرف شدن مشکل، دانلود را از همان نقطه‌ای که متوقف کرده است شروع می‌کند و دیگر نیازی نیست از اول اقدام به دانلود کنید!

زمان بندی کردن دانلود ها

زمان بندی کردن شروع و پایان دانلود فایل‌ها از دیگر امکانات این نرم افزار محبوب به شمار می‌رود. اگر بسته‌های شبانه اینترنت را خریداری کرده باشید می‌دانید که در ساعت‌های پایانی روز هزینه کمتری برای شما ایجاد می‌کند و با این ویژگی می‌توانید زمان‌های دانلود خود را به این تایم‌ها موکول کنید، بدون اینکه از خواب خود بزنید! یعنی می‌توانید برنامه ریزی کنید که در چه ساعتی دانلود فایل‌ها شروع شود!

افزایش سرعت 5 الی 6 برابری

نرم افزار دانلود منیجر می‌تواند سرعت دانلود فایل ها را تا 5 الی 6 برابر افزایش دهد. همانطور که اشاره کردیم صرفا نصب این نرم افزار سرعت دانلود را 5 الی 6 برابر نمی‌کند؛ بلکه باید تنظمیات خاصی را روی این نرم افزار انجام دهید. لازم به ذکر است که اگر می خواهید سرعت اینترنت خود را بیشتر کنید، مقاله افزایش سرعت اینترنت را نیز مطالعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا 6 گام اصلی که باید روی دانلود منیجر انجام داد تا شاهد افزایش سرعت دانلود منیجر باشید را یاد بگیرید!

 

افزایش سرعت دانلود منیجر
افزایش سرعت دانلود idm

6 گام تا افزایش سرعت دانلود منیجر

  • گام اول: غیر فعال کردن محدودیت سرعت برای افزایش سرعت دانلود منیجر

یکی از ویژگی‌هایی که این نرم افزار ارائه می‌دهد، محدود کردن سرعت دانلود است. این ویژگی زمانی کاربردی است که می‌خواهید در کنار انجام کارهای روزمره خود یک فایلی را دانلود کنید تا بعدا از آن استفاده کنید. در این شرایط دانلود منیجر با محدود کردن سرعت دانلود، قسمتی از اینترنت را برای کارهای روزمره اختصاص می‌دهد و این باعث کاهش سرعت دانلود می‌شود. برای اینکه بتوانید سرعت دانلود را افزایش دهید باید این ویژگی را غیر فعال کنید.

افزایش سرعت دانلود منیجر

برای غیرفعال کردن محدود کننده سرعت دانلود باید speed Limiter را خاموش کنید. برای این کار وارد نرم افزار دانلود منیجر شوید و به قسمت دانلود‌ها مراجعه کنید. در این قسمت روی گزینه محدود کننده سرعت یا speed Liniter کلیک کنید و آن را غیرفعال کنید. ناگفته نماند که اگر شما از پهنای باند اختصاصی نیز استفاده کنید، با روشن بودن این گزینه با محدود بودن سرعت دانلود مواجه خواهید شد!

  • گام دوم: افزایش نقاط اتصال و افزایش سرعت دانلود منیجر

دانلود منیجر برای افزایش سرعت دانلود فایل‌ها، آن را به قسمت‌های ریزی تبدیل می‌کند و با برقراری چندین اتصال به سرور به صورت همزمان، از منابع بیشتری جهت دانلود فایل‌ها استفاده می‌کند. با این حساب با بیشتر کردن اتصالات می‌توان باعث افزایش سرعت دانلود منیجر شد! برای این کار شما می‌توانید به بخش تنظیمات دانلود منیجر رجوع کنید و در بخش سربرگ ارتباط با شبکه یا همان Connection به تنظمیات تعداد ارتباط با سرور دسترسی داشته باشید. تعداد پیشنهادی برای این کار بین 8 الی 16 کانکشن است.

 

ناگفته نماند که اگر از سروری که دانلود می‌کنید با تعداد بیشتر کانکش ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و همچنین سیستم شما توان سخت افزاری کافی دارد و اینترنت پرسرعتی مانند پهنای باند اختصاصی تک نت را دارید، می‌توانید این کانکشن را روی 24 و حتی 32 نیز تنظیم کنید. این روش می‌تواند باعث افزایش سرعت دانلود منیجر به صورت معجزه آسایی باشد.

 

  • گام سوم: انتخاب نوع اینترنت و سرعت در نرم افزار دانلود منیجر

از دیگر روش‌ها برای افزایش سرعت دانلود منیجر انتخاب نوع سرعت و اینترنت است. لازم به ذکر است که با انتخاب نوع اینترنت، نرم افزار دانلود منیجر یکسری تنظمیات پیش فرض را ایجاد می‌کند تا به بالاترین عنلکرد دست پیدا کند. برای این کار شما می‌توانید وارد تنظمیات نرم افزار شوید و بعدا وارد بخش ارتباط با شبکه یا همان Connection شوید. در پنجره باز شده جدید می‌توانید نوع سرعت و ارتباط اینترنت خود را انتخاب کنید. ناگفته نماند که در این بخش با گزینه‌های زیادی از جمله اینترنت دایال آب، اینترنت ADSL،  شبکه های 3G و 4G و … مواجه خواهید شد که با انتخاب گزینه مناسب شاهد افزایش سرعت دانلود منیجر خواهید شد. در این میان هرچند که پینگ تاثیر آنچنانی در سرعت دانلود ندارد، اما شاید نیاز داشته باشید تا آموزش کاهش پینگ اینترنت را نیز مطالعه کنید.

افزایش سرعت دانلود منیجر

گام چهارم: استفاده از نرم افزارهای IDM Optimizer

نرم افزار دانلود منیجر در کنار خود یکسری نرم افزار کمکی نیز دارد که باعث افزایش سرعت دانلود می‌شود. نرم افزار IDM Optimizer Stable یکی از نرم افزارهای بسیار ساده است که می‌توانید روی سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب این نرم افزار کافی است که روی دکمه Maximize Now یا OptimizeIDM کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه‌ها کافیست نرم افزار دانلود منیجر را یکبار باز و بسته کنید تا این تنظیمات اعمال شوند.

لازم به ذکر است که تغییراتی که نرم افزار IDM Optimizer ایجاد می‌کند به صورت معمول باعث افزایش سرعت idm می‌شود؛ اما اگر به هر دلیلی شاهد افزایش سرعت قابل توجه نبودید، گزینه Defaukt را روی همین نرم افزار انتخاب کنید تا تنظمیات نرم افزار دانلود منیجر به حالت پیش فرض برگردد.

گام پنجم: بستن سایر اپلیکیشن ها

از دیگر روش‌هایی که باعث افزایش سرعت دانلود منیجر می‌شود، بستن اپلیکیشن های روشن است.  در واقع این نرم افزارها با آنلاین بودن شما، شروع به انتقال اطلاعات می کنند که همین امر باعث کاعش سرعت دانلود می شود. در هنگام دانلود یک فایل تمامی اپلیکیشن های روشن را خاموش کنید تا شاهد افزایش سرعت دانلود منیجر خود باشید. برای بستن اپلیکیشن ها می توانید از منوی Task Manager استفاده کنید.

افزایش سرعت دانلود منیجر

 

گام ششم: استفاده از پهنای باند اختصاصی

راهکارهایی که در پنج گام ارائه کردیم همگی به خود نرم افزار دانلود منیجر مرربوط می شود اما اقدام دیگری که می توانید انجام دهید تا شاهد افزایش سرعت دانلود باشید، تغییر انواع سرویس اینترنت است. یکی از سرویس هایی که می تواند برای افزایش سرعت دانلود عالی باشد، استفاده از پهنای باند اختصاصی تک نت است. چرا که این سرویس بدون تاخیر بوده و همیشه سرعت ثابتی دارد و همچنین در میزان سرعت دانلود و اپلود تقارن دارد!

سخن پایانی

اگر 6 گام گفته شده در این مقاله را اجرا کنید، شاهد افزایش سرعت دانلود منیجر خواهید بود. لازم به ذکر است که یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش سرعت دانلود اشاره کردیم، استفاده از پهنای باند اختصاصی بود و برای دریافت پهنای باند اختصاصی با کیفیت می‌توانید از سرویس پهنای باند اختصاصی تک نت استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پهنای باند اختصاصی همین الان با کارشناسان تک نت تماس حاصل فرمایید. 💥

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.