تالار مقالات بروز تکنولوژی

معرفی سرویس اینترنت VDSL – نسل جدید اینترنت ثابت

آیا با ویژگی‌ها، مزایا و تفاوت اینترنت vdsl با سایر اینترنت‌ها آشنایی دارید؟ امروزه اگر کمی به بنر‌های تبلیغاتی توجه کنید، حتما نام اینترنتی وی‌دی‌اس‌ال را که بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده مودم آن را به کار می‌گیرند، دیده‌اید. در حقیقت در دنیای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی امروزی ما دیگر کسی وجود ندارد که از اینترنت‌های پرسرعت استفاده نکند. با توجه به این امر، همچنان برخی از کاربران از مودم‌هایی که قیمت پایینی دارد و می‌توانند یک محدوده‌ی بسیار وسیع را تحت پوشش خود قرار دهند، استفاده می‌کنند.  بنابراین می‌توانیم بگوییم که اینترنت adsl و اینترنت vdsl از جمله اصلی‌ترین و پرسرعت‌ترین اینترنت‌هایی هستند که همواره توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حال شاید در اینجا برای شما سوال پیش بیاید که وی‌دی‌اس‌ال چیست، ا‌دی‌اس‌ال چیست، این دو اینترنت چه تفاوتی با هم دارند و چگونه باید برای خرید آن‌ها ثبت‌نام کنیم. در ادامه‌ی این مطلب با تک نت همراه باشید تا به پاسخ تمانی سوالات خود در این زمینه برسید. ناگفته نماند که شما می‌توانید پرسرعت‌ترین اینترنت‌های موجود را با نازلترین قیمت از تک نت خریداری نمایید.

 

اینترنت vdsl

اینترنت vdsl چیست؟

پیش از آن که وارد مباحث مربوط به تفاوت‌های اینترنت adsl با اینترنت vdsl  شویم، ابتدا باید بدانیم که اصلا vdsl  چیست .  این کلمه از عبارت very high bitrate dijital گرفته شده است و  یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که بر روی کابل‌های شبکه پیاده سازی شده است. در حقیقت اینترنت وی‌دی‌اس‌ال یکی دیگر از همان فناوری‌های اتصال به شبکه‌ی جهانی اینترنت از طریق  خط مشترک دیجیتال است که مانند همان خط ADSL عمل می‌کند اما این فناوری در مقایسه با فناوری اینترنت نسل پیشین که همان ا‌‌ی‌دی‌اس‌ال است، پیشرفته‌تر، به روزتر، کاربردی‌تر و بهبود یافته‌تر شده است.

از آنجایی که شرکت‌های مخابراتی کشور ما از سال 1395  اقدام به ارائه اینترنت vdsl  به مشتریان خود نموده‌اند، امروزه در تمامی نقاط کشور شما می‌توانید به این اینترنت دست پیدا کنید چرا که دیگر نقاط مختلفی از کشور ما ما تحت پوشش این شبکه‌ها قرار گرفته‌اند.  بازه‌ی فرکانسی اینترنت مذکور حدود 12mhz تا حدود 25mhz می‌باشد.  همین بازه‌ی فرکانسی به این نسل از اینترنت‌ها امکان ارسال اطلاعات گوناگون و داده‌های مختلف با سرعت ۵۵ مگابایت بر ثانیه را می‌دهد و شاید دلیل این که کاربران اینترنت این نوع از شبکه‌ها را بیشتر از نسل قبل قبول دارند هم همین امر باشد.  علاوه بر این، باید بدانید که اینترنت وی‌دی‌اس‌ال می‌تواند تمامی اطلاعات شما را در عرض سه ثانیه بر روی صفحات اینترنتی قرار دهد و در اتلاف وقت و جلوگیری از آن هم نقش مؤثری داشته باشد.

شما با استفاده از vdsl به راحتی می‌توانید به کنفرانس‌های خبری خود دسترسی پیدا کنید،  تلویزیون‌های اینترنتی را در کمترین زمان ممکن در اختیار خود قرار دهید، با سرعت بالا اطلاعات گوناگون خود را بر روی وب‌های مختلف قرار داده و از voip به خوبی بهره ببرید. تمامی امکاناتی که فقط و فقط در اینترنت‌های نسل دوم به چشم می‌خورند.

 

اینترنت vdsl

مزایای استفاده از اینترنت vdsl چیست؟

همان طور که در مطالب فوق ذکر کردیم، اینترنت‌های وی‌دی‌اس‌ال دارای مزایای زیادی هستند که سبب پرکاربرد شدن آن‌ها بین کاربران دائمی و اعتباری از اینترنت شده است. این مزایا عبارتند از:

1.      سرعت بالا در دانلود

 شما می‌توانید با استفاده از اینترنت vdsl تمامی آنچه را که می‌خواهید در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید. شاید شما هم تا کنون دقت کرده باشید که اینترنت‌های نسل قبل تنها هشت الی شانزده مگابایت سرعت داده را در هر ثانیه تجربه می‌کردند اما  این نسل از اینترنت‌ها با افزایش  ده برابر سرعت اینترنت، می‌توانند دانلود تمامی اطلاعات را بسیار تسریع داده و روند استفاده‌ی شما از شبکه جهانی اینترنت را هم بهبود دهند.

2.      سرعت بالا در آپلود

همه‌ی ما می‌دانیم که گاهی اوقات آپلود برخی از اطلاعات برای ما و برای دیگر افراد بسیار حیاتی است و باید با سرعت بسیار بالا و در مدت زمان کم انجام بپذیرد، اما از آنجایی که اینترنت‌های نسل قبل در این امر کمی نقش دارند، افراد تمایل بیشتری به استفاده کردن از اینترنت وی‌دی‌اس‌ال دارند. در واقع سرعت آپلود وی‌دی‌اس‌ال هم همانند سرعت دانلود حدود ده برابر اینترنت‌های ا‌دی‌اس‌ال است و می‌تواند تجربه‌ی یک سرعت بسیار منحصر به فرد را به شما بدهد. پس همین حالا با مشاورین ما در تک نت تماس حاصل کرده و اینترنت‌های vdsl را ثبت نام‌کنید.

3. مقرون به صرفه بودن نسبت به امکانات

هزینه‌های مناسب، دسترسی دلچسب به انواع محتواها و انواع اپلیکیشن‌های آنلاین و همچنین دسترسی آسان نیز همه و همه از جمله مزایای این اینترنت‌ها به شمار می‌آیند. دیگر امروزه کمتر کسی است که نام vdsl را نشنیده باشد چرا که ‌همه‌ی ما به یک اینترنت پرسرعت برای انجام امور مختلف خود نیازمند هستیم و آن اینترنت هم چیزی نیست جز vdsl!

حال نوبتی هم که باشد، نوبت به تعریف کردن اینترنت  adsl می‌رسد. مسلما تا کنون همه‌ی ما با این اینترنت‌ها آشنایی پیدا کرده‌ایم و دست کم یکبار هم که شده نام این شبکه‌های اینترنتی را شنیده‌ایم. در اصل کلمه adsl از عبارت asymmetric digital subscriber line  گرفته شده است. این فناوری به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فناوری‌ها در شبکه‌ی Dsl  شناخته شده است و در زبان ما به معنای خط مشترک دیجیتال نامتقارن ترجمه شده است‌. در حقیقت این شبکه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به هنگام آپلود فایل‌های مختلف و یا حتی دانلود آن‌ها از اینترنت به صورت نامتقارن عمل می‌کنند و شما را وارد نوعی از اینترنت پهن باند می‌نمایند که با استفاده از آن می‌توانید از فضای نت و هر آنچه که در آن هست، استفاده کنید. این اینترنت سرعتی متعادل دارد و می‌تواند به عنوان یک اینترنت خانگی مورد استفاده قرار بگیرد اما زمانی که صحبت از دیجیتال مارکنینگ و فعالیت‌های کاری اینترنتی می‌شود، ممکن است سرعت اینترنت adsl چندان پاسخگو نباشد. در این شرایط شما باید از اینترنت‌های نسل دوم که همان اینترنت vdsl است، بهره ببرید.

 

اینترنت vdsl

ناگفته نماند که در ADSL حداکثر سرعت دانلودی که به کاربر داده می‌شود، ۲۴ مگابایت بر ثانیه است و ‌حداقل آن هم ۸ مگابایت بر ثانیه می‌باشد.  این اتصالات به سیم‌ نیازی ندارند و نسبت به سایر شبکه‌های اینترنتی هم بسیار مقرون به صرفه هستند اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که شاید وقت شما در هنگام استفاده از این شبکه‌ها تلف شود و این امر برای برخی از افراد خوشایند نباشد. به هر حال شما می‌توانید جهت دریافت و ثبت نام‌ هر کدام از این اینترنت‌ها با مشاورین ما در تک نت ارتباط برقرار کرده و راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت کنید.

تفاوت‌های اینترنت adsl و اینترنت vdsl چه چیزهایی هستند؟

حال که‌ متوجه شدیم اینترنت ADSL به چه اینترنتی گفته می‌شود و VDSL چیست، می‌خواهیم شما را با تفاوت‌هایی که این دو دارند هم آشنا کنیم. در بلاگ تک نت به تفصیل در مورد تفاوت اینترنت Adsl و Vdsl صحبت کرده‌ایم؛ به طور کلی امروزه برخی از افرادی که در حوزه‌ی آی‌تی فعالیت دارند، این نوع از اینترنت‌ها را که به اینترنت نسل اول و اینترنت نسل دوم معروف هستند را از نظر کاربرد، سرعت،  قیمت ، دسترسی و سیگنال‌دهی از یکدیگر مجزا می‌دانند. مسلما زمانی که شما با این تفاوت‌ها آشنا باشید می‌توانید دست به انتخاب هر کدام از  اینترنت‌هایی را که بیشتر برایتان کاربردی است، بزنید. بنابراین خوب است که ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو نسل از شبکه‌های اینترنتی را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید.

1. تفاوت در کاربرد

امروزه پهنای باند اینترنت است که به شما این امکان را می‌دهد که از برنامه‌های مختلف بهره‌مند شوید. دلیل این که گاهی اوقات ما نمی‌توانیم وارد برخی از برنامه‌ها شویم و یا این که بعضی وقت‌ها توانایی این را نداریم که از سایت‌های مختلف در سریعترین حالت ممکن بهره‌مند شویم هم همین پهنای باند شبکه‌های اینترنتی می‌باشد. زمانی که شما از اینترنت vdsl استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه‌هایی مثل یوتیوب را که از نظر پهنای باند به شبکه‌ی وسیع‌تری احتیاج دارند را به راحتی باز کرده و از محتواهای آن استفاده کنید.  همچنین، زمانی که شما بخواهید با استفاده از اینترنت آدی‌اس‌ال  وارد گپ‌ها و بک آپ‌های آنلاین شوید، شاید این فرآیند کمی طولانی باشد و حتی اصلا انجام نپذیرد، اما با وی‌دی‌اس‌ال دیگر شما خیالتان راحت است که بک لاگ آنلاین خود را با سرعت بالا تماشا می‌کنید و حتی می‌توانید در کنفرانس‌های موجود در فضای مجازی هم بهره ببرید. پس وقت را تلف نکنید و همین حالا با ثبت نام در اینترنت‌های نسل دوم، خود را مجهز به پرسرعت‌ترین اینترنت جهان کنید!

2. تفاوت در دسترسی

همه‌ی ما می‌دانیم که اینترنت‌های adsl جزو آن دسته از شبکه‌هایی به شمار می‌آیند که دسترسی به آن‌ها آسان است. این شبکه‌ها دیگر مدت زیادی است که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین جهت هم در سرتاسر کشور پوشش‌دهی شده‌اند. از این رو شما در هر نقطه‌ای از ایران می‌توانید از اینترنت‌های نسل اول بهره ببرید اما به دلیل این که vdsl تنها چند سال است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، هنوز مانند اینترنت نسل اول در کلیه‌ی نقاط کشور ما پوشش‌دهی نشده است.  شما برای استفاده از این اینترنت باید به یک مرکز ارتباطی در زمینه‌ی اینترنت‌های نسل اول و دوم نزدیک باشید تا از این خدمات بهره‌مند شوید. البته خوب است این را هم بدانید که  اینترنت vdsl هم در حال حاضراز نظر دسترسی دست کمی از اینترنت نسل اول ندارد و می‌تواند توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت‌های محدودی این نوع از اینترنت را به مشترکین خود ارائه می‌دهند اما همین شرکت‌های محدود هم توانایی این را دارند ‌که‌ نیاز شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند‌.

 

اینترنت vdsl

3. تفاوت در هزینه

امروزه هزینه‌های خرید اینترنت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در زمینه‌ی استفاده از اینترنت می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای باشد؛ برای این که کاربران از نسل‌های مختلف اینترنت بهره ببرند و یا از آن‌ها بی‌بهره بمانند.  مسلما زمانی که قرار باشد شما کیفیت بالای شبکه‌های اینترنتی را به کار ببندید و از سرعت بالایی هم برخوردار باشید، باید هزینه‌ی بیشتری را نیز بپردازید. پس اینترنت‌های VDSL نسبت به اینترنت ADSL از هزینه‌ی بیشتری برخوردار می‌باشند‌. البته نیاز نیست که شما نگران این هزینه‌ها باشید؛ چرا که این مودم اینترنت نسل اول که همان آ‌دی‌اس‌ال است و مودم اینترنت نسل دوم تفاوت قیمت آنچنانی مشاهده نمی‌شود و این تفاوت در قیمت بسیار جزئی است.  شما عزیزانی که تمایل به تهیه‌ی هر کدام از این مودم‌ها را دارید، می‌توانید از طریق همین سایت راهنمایی‌های لازم در زمینه‌ی خرید انواع گوناگون مودم را از ما دریافت کنید.

4. تفاوت در قدرت سیگنال

یکی دیگر از بارزترین تفاوت‌هایی که بین اینترنت  vdsl و اینترنت adsl وجود دارد، تفاوت در قدرت سیگنال آن‌ها است. زمانی که شما از مراکز مخابراتی دور می‌شوید،  قدرت سیگنال شبکه‌های اینترنتی مختلف هم‌ کاهش می‌یابد و این امر به عنوان یک قاعده‌ی کلی برای تمامی شبکه‌های جهانی اینترنتی وضع شده است. از این رو باید بدانید که هر دو اینترنت مذکور از نظر قدرت سیگنال قابلیت ضعیف شدن و یا سریع شدن دارند اما در این میان سرعت ضعیف شدن اینترنت نسل دوم یا همان اینترنت وی‌دی‌اس‌ال نسبت به اینترنت آ‌دی‌اس‌ال بسیار بیشتر است. شاید دلیل این که شما در کوه و کمر نمی‌توانید از اینترنت نسل دوم استفاده کنید هم همین امر باشد. علاوه بر این، به دلیل عدم پوشش‌دهی مناسب برای اینترنت‌های نسل دوم،  سیگنال‌های این اینترنت‌ها می‌توانند کارایی خود را در زمان کمتری از دست بدهند.

5. تفاوت در سرعت

به طور کلی تمامی افرادی که از اینترنت‌های vdsl بهره می‌برند، به خاطر همان سرعت بالای این اینترنت‌ها به سمت آن‌ها روی آورده‌اند.  حداکثر سرعت دانلودی که برای این اینترنت‌ها در نظر گرفته شده است، حدود ۵۲ مگابایت بر ثانیه می‌باشد و حداقل آن هم حدود  ۱۶ مگابایت بر ثانیه است. از سوی دیگر، این اینترنت‌ها تمامی داده‌های شما را با سرعتی حدود ۱۶ مگابایت بر ثانیه آپلود می‌کنند. حال اگر به اینترت‌های آ‌دی‌اس‌ال نگاهی بیندازیم و سرعت این اینترنت‌ها را با اینترنت vdsl مقایسه کنیم، به خوبی در می‌یابیم که  انتقال داده و آپلود آن  با ۲  مگابایت در ثانیه توسط اینترنت‌های آ‌دی‌ای‌ال می‌تواند زمان زیادی را از ما بگیرد.  حال آن که این تنها بخشی از نقص‌هایی است که در اینترنت adsl وجود دارد.

نحوه ثبت نام اینترنت vdsl چیست ؟

در ادامه نحوه ثبت نام اینترنت VDSL را که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ارائه دهندگان این سرویس است معرفی خواهیم کرد:

روش اول: مراجعه حضوری به دفاتر مخابراتی

اولین و بهترین روشی که شما برای ثبت نام اینترنت vdsl می‌توانید از آن استفاده کنید این است که به یکی از شعبه‌های مخابراتی نزدیک ‌محل زندگی خود سر بزنید. در این شعبه‌ها شما ابتدا باید اقدام به ثبت نام اینترنت‌های وی‌دی‌اس‌ال کنید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید. حال فرمی را باید پر کنید که در آن اطلاعات گوناگونی همچون محل زندگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، شماره ملی، شماره شناسنامه و اطلاعاتی از این قبیل از شما مطالبه شده است. پس از این که این فرم را پر کردید،  حال باید از کارمندان مخابراتی لیست طرح‌های اینترنتی را دریافت نمایید و متناسب با نیاز و بودجه‌ی خود یکی از این طرح‌ها را انتخاب کنید. پس از این که شما فرم را پر کردید و تمامی اطلاعات مربوطه را در اختیار کارمند مخابرات قرار دارید و طرح مورد نظر خود را هم انتخاب نمودید،  کارمند مخابرات این اطلاعات را در سیستم ثبت می‌کند و در نهایت هم برگه‌ای را با عنوان برگه‌ی ثبت نام به شما ارائه می‌نماید. در این برگه تمامی اطلاعات مربوط به سرویس در دسترس شما، نام کاربری و اطلاعات مربوط به ورود شما به vdsl ثبت گردیده است.

حال شما باید این برگه را به کارشناسانی که برای ثبت مودم  و نصب آن به منزل شما می‌آیند، ارائه دهید و  در نهایت هم از مودم استفاده‌ کنید. توجه داشته باشید که این راه مطمئن‌ترین راه برای ثبت نام در شبکه‌ی اینترنتی vdsl هم می‌باشد چرا که دیگر شما از ثبت اطلاعات خود اطمینان حاصل نموده‌اید و نیازی نیست که برای این کار به صورت مجدد به مخابرات مراجعه کنید.

روش دوم: ثبت نام از طریق سایت مخابرات

روش دوم که سریعترین روش برای ثبت نام اینترنت‌های نسل دوم به شمار می‌آید،  ثبت نام از طریق سایت مخابرات است.  برای این کار شما ابتدا باید وب سایت مربوطه را پیدا کنید و شماره‌های تماس خود را برای ورود به این وب سایت وارد نمایید. در اینجا باید توجه داشته باشید که افراد مستاجری که خط به نام خودشان نیست، باید با گوشی موبایل خود وارد شوند و افرادی که به نام خود خط تلفن ثبت شده دارند،  باید با همان شماره تلفنی که ‌مالک آن هستند وارد سایت شوند.

حال برای شما یک کد ارسال می‌شود که شما برای ورود به سایت باید این کد را در صفحه‌ی مربوطه وارد کنید و سپس وارد سایت شوید.

در گام بعدی شما باید همان شماره تلفنی که قرار است مودم را بر روی آن نصب کنید،  در مخابرات ثبت نمایید. اگر این شماره تلفن از پیش ثبت شده باشد، کار شما آسان‌تر می‌شود. حال در این قسمت بر روی یکی از دکمه‌هایی که در صفحه نمایان شده است و نام آن دکمه افزون خط جدید است کلیک می‌کنید و سپس طبق توضیحات ما در ادامه، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل می‌نمایید.

در این بخش سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که ‌گزینه‌ی اول مخصوص آن دسته از مشترکانی است که  مالک ‌خط تلفن هستند. گزینه‌ی دوم را کسانی باید انتخاب کنند که  قرار است یک خط جدید را در مخابرات ثبت نمایند و گزینه‌ی سوم هم مخصوص کسانی است که  مستاجر هستند و یا مالکیت خط خود را به ثبت نرسانده‌اند.  حالا پس از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر، شما اطلاعات مختلفی نظیر شماره تلفن، شماره شناسنامه و شماره ملی را وارد سیستم می‌کنید و پیامکی را دریافت می‌نمایید. این پیامک حاوی اطلاعات مربوط به رمز عبور و نام کاربری شما برای استفاده ‌کردن از اینترنت‌  vdsl می‌باشد. اگر در این بخش برای شما پیامک ارسال نشود، یعنی ثبت نام شما موفقیت آمیز نبوده است.

روش سوم: تماس با کارشناسان مخابرات

گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد توانایی مراجعه به شعبه‌های مخابراتی را نداشته باشند و از طریق فضای مجازی هم نتوانند ثبت نام این اینترنت‌ها را انجام دهند.‌ در این صورت شرکت‌های مخابراتی راهکاری دیگر را اندیشیده‌اند و آن هم تماس گرفتن با کارشناسان مخابرات است. برای این کار شما ابتدا باید با شما ه تماس ۲۰۲۰ تماس حاصل فرمایید و درخواست خود را بیان کنید. پس از ارتباط با گویا شما باید بخش فروش را انتخاب کنید و با کارشناس مربوطه ارتباط بگیرید. حال می‌توانید با راهنمایی این کارشناس ثبت نام اینترنت‌های وی‌دی‌اس‌ال را انجام دهید اما توجه داشته باشید که حتما شماره ملی، کد شناسنامه، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه را در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم بتوانید این شماره‌ها را برای کارشناس مخابرات بخوانید.

نکات مهمی که باید درباره‌ی ثبت نام اینترنت vdsl  بدانید!

  • اگر در روش ثبت نام غیر حضوری با پیغام‌هایی از قبیل عدم ثبت نام ‌مواجه شدید، بهتر است به صورت حضوری به مخابرات بروید.
  • برای ثبت نام اینترنت‌های این چنینی خوب است که شما ابتدا تلفن ثابتی را برای خود در نظر بگیرید تا فرآیند ثبت نام را بهتر و سریعتر انجام دهید.
  • در مورد تعرفه‌های ثبت نام این اینترنت‌ها هم باید بگوییم که این تعرفه به نوع اینترنت، حجم بسته‌ی منتخب شما و مدت زمانی که قرار است شما از اینترنت مورد نظر خود استفاده کنید، بستگی دارد.

اینترنت vdsl

سخن پایانی

همه‌ی ما می‌دانیم که در دنیای امروزی ما تکنولوژی‌های وابسته به اینترنت گسترش پیدا کرده‌اند و افراد هم به صورت گسترده از این تکنولوژی‌ها بهره می‌‌برند. شبکه‌های اینترنتی مختلفی امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از آن‌ها سرعتی پایین دارند و برخی دیگر از نظر سرعت بسیار سریع عمل می‌کنند، برخی از آن‌ها پوشش‌دهی وسیعی دارند و برخی دیگر چندان از نظر پوشش‌دهی بهینه نشده‌اند، برخی از آن‌ها دارای کاربرد آسان هستند و برخی دیگر  هم به سختی در دسترس افراد قرار می‌گیرند.

بله درست است. ما در مورد اینترنت vdsl  و اینترنت adsl  صحبت می‌کنیم. دیگر تا کنون کسی نیست که از اینترنت استفاده کند و با آدی‌اس‌ال آشنا نباشد اما در مورد اینترنت‌های vdsl  باید بگوییم که تنها چند سال است که این نسل از شبکه‌های اینترنتی وارد بازار مخابراتی شده‌اند و هنوز کاربران زیادی با آن‌ها آشنایی ندارند. از این رو ما با تک نت شما را با این نسل از اینترنت‌ها که به نسل دوم از اینترنت معروف هستند آشنا کردیم و ویژگی‌های مختلف آن‌ها را نیز برای شما تشریح نمودیم. علاوه بر این، تفاوت‌های اینترنت  vdsl و  adsl را نیز برای شما تشریح کردیم تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید و ارتباطات اینترنتی خود را بهبود ببخشید. در صورتی که در این زمینه سوال بی‌پاسخی دارید، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.