تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین انواع فایروال چیست؟ |پیدا کردن firewall ویندوز

فایروال چیست و چه کاربردی دارد؟ 🧐 دیگر تا به امروز همه‌ی ما می‌دانیم که سیستم‌ها و شبکه‌های اینترنتی نسبت به گذشته تکامل یافته‌تر شده‌اند. زمانی که نرخ استفاده از اینترنت افزایش پیدا کرد، افراد از مزایای این فضا به خوبی بهره بردند اما در این میان یک سری سختی‌هایی هم برای این شبکه‌های سازماندهی شده و استفاده از آن‌ها به وجود آمد. از طرفی دیگر، برخی از افراد هکر دست به سرقت اطلاعات گوناگون کاربران این فضا می‌زدند و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند. از این رو سیستم‌هایی به نام فایروال تولید شدند که از داده‌های شخصی و اطلاعات گوناگون کاربران در فضای اینترنتی محافظت می‌کردند و امنیت کاربران در این فضا در مقابل تهدیدات درونی و‌ خارجی را تامین می‌نمودند. در ادامه‌ی این مطلب قرار است با فایروال که به دیوار آتش هم معروف است آشنا شوید و در مورد ویژگی‌های آن و از همه‌ مهم‌تر نقش فایروال در اینترنت فوق پر سرعت بیشتر بدانید. با تک نت همراه باشید. 💥

💡فایروال چیست به زبان ساده

در مورد فایروال چه میدانید؟

اگر بخواهیم به زبان ساده فایروال چیست را تعریف کنیم، می‌گوییم که فایروال یکی از شبکه‌هایی است که درون خود سیستم‌های گوناگونی را جای داده است. این سیستم‌ها با همکاری یکدیگر جریان ترافیک در بخش‌های گوناگون یک شبکه‌ی اینترنتی را مدیریت می‌کنند و موانعی که بر سر راه سرعت این جریان وجود دارد را از بین می‌برند. در واقع یک فایروال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک شبکه با تهدیدات و همچنین فعالیت در سطوحی که امکان آن برای این شبکه فراهم نیست، همراه شده است.

شاید برخی از افراد تصور کنند که فایروال‌ها تنها و ‌تنها در جهت افزایش امنیت سیستم‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این را بدانید که یک فایروال نه تنها در سیستم‌های خارجی بلکه در تمامی سیستم‌های داخلی و درونی کاربرد دارد و می‌‌تواند به عنوان یک محافظ از شبکه‌های شما نگهداری کند.

💡هدف از استفاده کردن از فایروال چیست؟

پس هدف فایروال چیست ؟ زمانی که از استفاده کردن از فایروال سخن می‌گوییم، یعنی می‌خواهیم یک داده‌ی امن را از محوطه‌ی ناامن جدا کنیم. پس هدف کلی مفهوم فایروال چیست این است که داده‌های امن را از داده‌های ناامنی که در شبکه‌های مختلف وجود دارند، جدا کند. البته فایروال فقط این کار را انجام نمی‌دهد بلکه می‌تواند کارهای دیگری را نیز به انجام برساند؛ اما اصلی‌ترین فعالیتی که دارد، همین محافظت و جدا کردن داده‌های امن می‌باشد. ناگفته نماند که یک فایروال خوب می‌تواند حتی از  دسترسی بدون اجازه به برخی از شبکه‌های شخصی هم جلوگیری نماید و از این طریق امنیت اطلاعات شما در بستر اینترنت را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

فایروال چیست

💡عملکرد فایروال به چه صورت است؟

عملکرد فایروال به این صورت است که این سیستم یک کدی را طراحی می‌کند و به وسیله‌ی این کد کامپیوتر و سخت افزار شما را از شبکه‌ی اینترنت جدا می‌نماید. در واقع این فایروال است که داده‌های کامپیوتر شما را چک ‌می‌کند و اجازه‌ی ورود یا خروج این داده‌ها را صادر می‌کند.

اگر کمی به مفهوم فایروال چیست توجه کنیم، به این درک می‌رسیم که فایروال جزو مهم‌ترین لایه‌هایی است که می‌تواند امنیت را بر یک فضا و یک شبکه‌ی اینترنتی حاکم کند. به گونه‌ای که ‌هکرها و سارقان دیگر اجازه‌ی دسترسی به این فضا را نداشته باشند. حال باید بدانید که اگر فایروال شما با مشکل مواجه شود، می‌تواند به صورت معکوس عمل کند. یعنی اجازه‌ی دسترسی به هکرها را صادر کند و اطلاعات شما را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. پس خوب است که هر از چند باری این شبکه را مورد بررسی قرار دهید.

💡فایروال چگونه می‌تواند با سرعت اینترنت رابطه داشته باشد؟

پس از این ‌که‌ متوجه شدیم فایروال چیست، می‌خواهیم بدانیم که فایروال و نقش آن بر سرعت اینترنت چگونه است. همان طور که گفتیم، فایروال یکی از سیستم‌هایی است که دسترسی‌های غیر مجاز سخت افزارهای شما به اینترنت و شبکه‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت وجود خطر این دسترسی‌ها را منع می‌کند. زمانی که فایروال‌ها بر روی سطوح اینترنتی نصب می‌شوند، کاربر می‌تواند تمامی ارتباطات خود با نت را کنترل کند و حتی ارتباط کاربران دیگر که به این شبکه‌ی اینترنتی متصل هستند را نیز مدیریت کند. این کاربرد فایروال بیشتر اوقات در شرکت‌ها مشهود است. حال سوال ما اینجا است که آیا فایروال می‌تواند سرعت اینترنت را افزایش بدهد یا خیر؟ 🧐

در حقیقت فایروال نقش وسطی را در این زمینه دارد. یعنی نه در سرعت اینترنت بی‌تاثیر است و نه می‌تواند تاثیر چندانی را بر روی آن بگذارد. از این رو بیشتر افراد نه برای افزایش سرعت اینترنت خود و فقط و فقط برای بالا بردن امنیت سیستم‌های اینترنتی خود به خصوص در محیط‌های امنیتی از این شبکه بهره می‌برند. شما عزیزان می‌توانید هر سوالی چه در مورد رابطه سرعت اینترنت با فایر وال دارید را از تک نت بپرسید.

فایروال چیست
فایروال چیست

 

💡انواع فایروال چیست

بیشترین نکاتی که افراد در مورد فایروال باید بدانند به همان فایروال چیست و انواع آن باز می‌گردد. فایروال‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آن‌ها بر اساس نوع خود در برخی از سیستم‌ها کارایی دارند و در برخی از سیستم‌ها هم کارایی ندارند. فایروال فیلتر بسته، فایروال بازرسی قانونی، فایروال سخت افزار، فایروال نرم افزار و فایروال لایه کاربرد و ‌پروکسی از جمله مهم‌ترین شبکه‌های امنیتی هستند که شما باید آن‌ها را بر روی سیستم‌های خود نصب کنید. در ادامه با ویژگی انواع فایروال آشنا خواهید شد.

1.      فایروال فیلتر بسته

اساس کار فایروال فیلتر بسته این است که هر بسته‌ای را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهد و سپس آن را از نظر آدرس منبع، آدرس مقصد و شماره پورت و پروتکل‌های مربوطه چک کند. حال اگر بسته‌ای که می‌خواهد به یک سیستم عامل ورود پیدا کند و یا قرار است از فایروال خارج شود، نتواند قوانین مخصوص فایروال را رعایت کند، ارتباط آن با مقصد قطع می‌شود و دیگر نمی‌تواند به مقصد برسد. این نوع از فایروال‌ها بیشتر اوقات بر روی یک شبکه‌ی osi نصب می‌شوند و لایه‌های گوناگونی که قرار است از جایی به جای دیگر انتقال پیدا کنند را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگرچه این نوع از فایروال تاثیرگذاری امنیتی بیش از حدی دارد و ‌می‌تواند امنیت سیستم‌های شما را بالا ببرد اما ممکن است گاهی اوقات این نوع از فایروال در مقابل بسته‌های ip شکست‌ پذیر باشد.

2.      فایروال بازرسی قانونی

فایروال بازرسی قانونی یا فایروال فیلتر دینامیک به نوعی از فایروال‌ها گفته می‌شود که با استفاده از یک جدول مشخص مسیر حرکت تمامی اطلاعات و تمامی بسته‌ها را باز نگه می‌دارد. این نوع از فایروال ابتدا تمامی سربرگ‌های موجود در یک بسته را با استفاده از حدودی که در اختیار دارد مقایسه می‌نماید و سپس بررسی می‌کند که ببیند آیا این بسته می‌تواند به مقصد برود یا خیر؟  🧐حال اگر این بسته دارای محتوایی مغایر با قوانین فایروال باشد، برگشت می‌خورد.

این فایروال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که در دوره‌های زمانی مشخص ورود و خروج بسته‌های گوناگون را رصد کرده و آن‌ها را بررسی می‌نمایند. اگر چه این نوع از فایروال‌ها هم همانند نوع قبل تاثیر زیادی دارند اما در مقابل حملات dos‌ها نمی‌توانند از خود‌ مقاومت نشان دهند.

3.      فایروال لایه کاربرد و پروکسی

از آنجایی چه امروزه وب سایت‌های مختلف و سرورهای آن‌ها ممکن است مورد حملات بسیار قوی قرار بگیرند، هر سیستمی باید از یک فایروال قدرتمند استفاده کند. این فایروال‌های قدرتمند همان فایروال‌های لایه کاربرد و پروکسی هستند که ظرفیت انتقال یک بسته ی مشخص را مورد بررسی قرار می‌دهند و درخواست‌های معتبر را کددهی می‌کنند. حال با استفاده از این کدها مشخص می‌شود که یک بسته می‌تواند به مقصد انتقال پیدا کند و یا باید برگشت بخورد. 5 منبع دریافت رایگان پروکسی چیست؟

فایروال لایه کاربردی یکی از موفق‌ترین فایروال‌ها است که در هر سیستمی کاربرد دارد. رمز این موفقیت این است که فایروال مذکور توانایی زیادی در بلاک کردن محتواهای نامعتبر دارد. علاوه بر این، این نوع از فایروال به خوبی تشخیص می‌دهد که چه پروتکل‌هایی برای یک سیستم مضر هستند و در مقابل کدام پروتکل‌ها می‌توانند برای سک سیستم و عملکرد آن مفید باشند. همچنین، اگر به دنبال نوعی از فایروال هستید که بتواند داده‌ها را کنترل کند و برنامه‌های خاص و اطلاعات آن‌ها نیز تحت مدیریت خود قرار دهد، فایروال لایه کاربردی بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای شما می‌باشد.

فایروال چیست
فایروال چیست

 

4.      فایروال‌های سخت افزاری

فایروال سخت افزاری هم یکی از انواع شبکه‌های امنیتی است که در میان انواع فایروال به چشم می‌خورد. این نوع از فایروال‌ها بیشتر اوقات در سیستم‌های متمرکز اداری و یا سیستم‌هایی که اطلاعات آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر شبکه‌های داخلی این نوع از فایروال‌ها خود پیچیدگی‌های زیادی دارند و  کاربرد آن‌ها در جدا کردن شبکه‌های امن‌تر از شبکه‌هایی است که میزان امنیت آن‌ها کم است. اگر شما سیستم عامل کامپیوتر خود را مجهز به این دسته از فایروال‌ها کنید، دیگر نیاز نیست که ‌نگران حملات پی در پی به سرورهای کامپیوتر باشید چرا که این فایروال‌ها با عملکرد قدرتمند خود تمانی تهدیدها را از بین می‌برند و امنیت شبکه‌ها را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، این نوع از فایروال‌ها که بیشتر در شرکت‌ها کاربرد دارند، به مدیران یک آدرس آی پی را می‌دهند که این مدیر با استفاده از این آدرس می‌تواند به اینترنت متصل شود و اجازه‌ی دسترسی به این فضا را به سایر کاربران هم بدهد.

این نوع از فایروال آنقدر هوشمند و پیچیده طراحی شده است که آدرس آی‌پی را هم ‌مورد بررسی قرار می‌دهد و درخواست‌های داخلی و خارجی آدرس‌ها را نیز مدیریت می‌کند.‌ از این رو اگر به دنبال یک سیستم امنیتی بسیار هوشمند و پیشرفته هستید، استفاده از فایروال سخت افزاری را فراموش نکنید.

5.      فایروال‌های نرم افزاری

نوع دیگری از فایروال در میان انواع فایروال به چشم می‌خورد که به فایروال نرم افزاری معروف است. این نوع از فایروال‌ها که با نام فایروال شخصی هم شناخته می‌شوند، قابلیت این را دارند که کامپیوتری را با نظارت کامل خود راه اندازی کنند. معمولا افرادی که از لپتاپ یا کامپیوترهای خانگی استفاده می‌کنند، از فایروال نرم افزاری بهره می‌گیرند. سیستم عملکردی این نوع از فایروال بدین گونه است که از دسترسی ناخواسته به تمامی شبکه‌ها جلوگیری می‌کند و تنها آن دسته از شبکه‌های مجازی را که در حافظه‌ی خود دارد را باز کرده و کاربر را وارد آن می‌کند.

اگرچه فایروال نرم افزاری می‌تواند مدیریت منحصر به فردی را بر کل ساختار یک ‌کامپیوتر حاکم کند و نظارتی بسیار قوی را از این ساختار به عمل بیاورد اما آنچه‌ که در اینجا اهمیت دارد این است که این نوع از فایروال‌ها نمی‌توانند بر روی سیستم‌های عمیق کار کنند و باید بر روی کامپیوترهای شخصی که کاربرد کمی دارند، نصب شوند. حال اگر سیستم عامل این کامپیوتر با تهدید مواجه شده باشد، فایروال هم با تهدید مواجه می‌شود و در نهایت ممکن است کارایی خود را از دست بدهد. پس به هنگام استفاده کردن از این سیستم‌ها این نکته را هم مد نظر قرار دهید.

💡چگونه فایروال را خاموش کنیم و مجددا آن را روشن نماییم؟

نحوه‌ی غیرفعال کردن فایروال در سیستم‌ عامل‌های مختلف متفاوت است اما به طور کلی شما باید دستورات مشخصی را دنبال کنید. برای غیر فعال کردن فایروال ابتدا دکمه‌ی استارت را می‌فشارید و سپس صفحه‌ی control panel را باز می‌کنید. حال یک صفحه‌ی بازشو برای شما نشان داده می‌شود که در این صفحه باید کلید system and security را انتخاب کرده و این صفحه را نیز باز کنید. در مرحله‌ی بعد باید بر روی کلید فایروال کلیک نمایید. توجه داشته باشید که در سیستم‌های عامل ویندوز پیش از فایروال نام ویندوز به چشم می‌خورد. در سیستم‌های عامل اندروید هم به همین صورت است‌. پس این نکته را مد نظر داشته باشید که در انتخاب گزینه‌ی فایروال سردرگم نشوید.

حال که فایروال را انتخاب کردید، باید بر روی گزینه‌ی turn کلیک کنید. در اینجا هم مانند مرحله‌ی قبل ویندوز گزینه‌ی turn windos را نشان می‌دهد و اندروید هم ‌گزینه‌های خاص سیستم عامل خود را نمایش می‌دهد. پس از این که بر روی گزینه‌ی خاموش شدن کلیک کردید، باید گزینه‌ی defender firewall on or off را انتخاب نمایید و وارد آن شوید. در این بخش پنجره‌ای باز می‌شود که بر روی آن گزینه آن و آف نمایش داده شده است. برای خاموش کردن فایروال شما باید گزینه‌ی آف را انتخاب نمایید. نصب فایروال هم همین مراحل را دارید با این تفاوت که در مرحله‌ی آخر شما باید گزینه‌ی آن یا همان روشن کردن را انتخاب کنید.

💡مشخصه‌های یک فایروال قوی

شاید برخی از افراد پس از این که متوجه شدند فایروال چیست و با فایروال چه انواعی دارد، در صدد انتخاب یک فایروال مناسب باشند اما ندانند که چه فاکتورهایی را در این زمینه باید به کار ببندند. برخی از ویژگی‌هایی که امروزه دهان به دهان برای انتخاب یک فایروال خوب می‌چرخد و باید مورد توجه قرار بگیرد، توانایی ثبت و اخطار، بازدید از حجم بالایی از بسته‌های حاوی اطلاعات گوناگون، سادگی پیکربندی، دسترسی ایمن و امنیت و افزونگی فایروال است که در ادامه با تک نت هر کدام از این ویژگی‌ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

فایروال چیست

·         توانایی ثبت و اخطار

این که یک فایروال قابلیت ثبت کردن وقایع را داشته باشد و یا نتواند این وقایع را ثبت کند و در مواقع ضروری اخطارهای لازم را صادر نماید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این شبکه به تمامی مدیران این امکان را می‌دهد که تحولات مختلف را کنترل کنند. حال اگر هنگام بروز هر گونه مشکل اخطاری صادر نشود،  چنین فایروالی به درد نمی‌خورد. از این رو یکی از مشخصه‌های یک فایروال خوب که شما به هنگام انتخاب باید آن را مد نظر داشته باشید، همین قابلیت ارسال اخطار و یا ثبت تمامی وقایع ورودی و خروجی به کامپیوتر می‌باشد.

·         بازدید از حجم بالایی از بسته‌های اطلاعات بدون کاهش کارایی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که شما باید به هنگام انتخاب یک فایروال خوب آن را مد نظر داشته باشید این است که این شبکه بتواند حجم بالایی از بسته‌های گوناگون را که حاوی اطلاعات مختلف هستند را تحت بررسی و بازدید قرار دهد و در نهایت اجازه‌ی ورود یا خروج آن‌ها را صادر کند. اگر به مفهوم فایروال چیست هم توجه کنید، به خوبی به این ویژگی دست می‌یابید اما گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی از فایروال‌‌ها در صورت مواجهه با حجم‌های بالا قابلیت و توانایی خود در چک کردن این بسته را از دست می‌دهند. توجه داشته باشید که یک فایروال زمانی یک فایروال خوب شناخته می‌شود که بدون کاهش یافتن کارایی خود بتواند تمامی این بسته‌ها را مدیریت و نظارت کند.

·         سادگی پیکربندی

زمانی که سخن از سادگی پیکربندی یک فایروال به میان می‌آید، منظور ما این است که این فایروال قابلیت راه اندازی سریع داشته باشد و خطاها و مشکلاتی که در سیستم‌های داخلی یک فایروال ممکن است به وجود بیاید را در سریعترین حالت ممکن شناسایی کند‌. در حقیقت امروزه بسیاری از مشکلات و‌ خطاهایی که سبب سرقت اطلاعات در یک سیستم می‌شوند از همین پیکربندی‌های اشتباه فایروال نشئت می‌گیرند. شما عزیزان باید با در نظر گرفتن تمامی نکات امنیتی و ویژگی‌های یک فایروال، فایروالی را انتخاب کنید که دسترسی سریعی را به شما می‌دهد و حتی می‌تواند خطاها و مشکلات را سریعا به استحضار شما برساند.

·         دسترسی امن جهت رسیدن به مقاصد

از آنجایی که مقاصد مدیریتی از اهمیت زیادی در دنیای امروزی برخوردار هستند، ممکن است برخی از افراد این مقاصد را حذف از استفاده از فایروال در نظر بگیرند. از این رو اگر این فایروال نتواند یک دسترسی ایمن را به کاربر بدهد، مسلما توانایی محافظت کردن و یا حتی مدیریت و نظارت بر عملکرد سیستم‌های عامل گوناگون را هم ندارد. از این رو فایروال‌هایی که می‌توانند نقاط ایمنی را برای رسیدن کاربر به مقاصد امنیتی به وجود بیاورند، فایروال‌هایی مطلوب شناخته می‌شوند. برای مثال در حال حاضر فایروال‌های هوشمند سخت افزاری جزو این دسته از فایروال‌ها هستند.

·         امنیت و افزونگی فایروال

حال که با ویژگی‌های یک فایروال چیست  آشنا شدید و دانستید که تمامی این ویژگی‌های در نتیجه‌ی تامین امنیت فایروال تامین می‌شوند، باید بدانید که خود ایمن بودن فایروال هم یکی از همان ویژگی‌های مطلوبی است که هر فردی باید به هنگام استفاده از این سیستم‌ها مورد توجه قرار دهد. در واقع فایروالی که از نظر امنیت در درجه‌ی پایینی قرار گرفته است نمی‌تواند به خوبی نیازهای یک سیستم عامل را برطرف کند. علاوه بر این، امنیت پایین به هکرها اجازه‌ی ورود و دسترسی به اطلاعات گوناگون سیستم را می‌دهد و ممکن است به یکباره تمامی این اطلاعات را از بین ببرد. پس توجه داشته باشید که فایروالی را انتخاب نمایید که در درجه‌ی اول از امنیت بسیار بالایی برخوردار شده باشد.

 

فایروال چیست
فایروال چیست

💡موقعیت‌یابی برای فایروال

یکی از مهم‌ترین نکات فایروال چیست  که شما باید به هنگام استفاده کردن از فایروال بدانید، این است که موقعیت قرار گرفتن فایروال در کجا است و یا به عبارت دیگر فایروال در سیستم عاملی که مد نظر شما هست، چگونه پیدا می‌شود. از آنجایی که امروزه دو سیستم عامل اندروید و ویندوز متداول‌تر هستند و بیشتر از سایر سیستم‌های عامل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ادامه به بررسی این دو سیستم‌ عامل و موقعیت قرار گرفتن فایروال در آن‌ها می‌پردازیم:

فایروال ویندوز کجاست؟

برای این که متوجه شویم فایروال کامپیوتر کجاست و یا به فایروال ویندوز دسترسی پیدا کنیم، باید از سه روش اقدام نماییم.

·         دسترسی با run

برای این که بتوانید از این روش به فایروال ویندوز دسترسی پیدا کنید، باید بر روی کیبورد خود کلمات win+r را بفشارید و سپس صفحه‌ی باز شده که صفحه‌ی run است را مشاهده کنید. در این صفحه شما باید نام فایروال را وارد نمایید و در نهایت به این شبکه دسترسی پیدا کنید.

فایروال ویندوز

·         دسترسی با جستجو

برای این روش باید در سیستم عامل ویندوز کلید جستجو را فشار دهید و در نواری که‌ مخصوص نوشتن است، عبارت firewall را بنویسید. حال با کلیک مجدد بر روی دکمه‌ی جستجو می‌توانید به راحتی به فایروال این سیستم عامل دسترسی پیدا کنید.

• دسترسی با جستجو

·         دسترسی با پنل

در این روش لازم است که شما وارد صفحه‌ی کنترل پنل شوید اما پیش از آن می‌توانید این صفحه را در نوار جستجو، جستجو کنید و در نهایت به آن دست یابید. حال وارد windows defender firewall شوید. به همین راحتی!

دسترسی با پنل

 

فایروال اندروید کجاست

برای این که بتوانید به فایروال اندروید دسترسی پیدا کنید، کافی است که نوار جستجو را انتخاب کنید و در این سیستم‌های عامل عبارت firewall را وارد نمایید. حال می‌تواند در کوتاهترین زمان ممکن به فایروال دسترسی پیدا کنید.

💡سخن پایانی

ما در این مقاله با شما در مورد فایروال چیست ، انواع فایروال، ویژگی‌های یک فایروال خوب و هر آنچه که شما باید در مورد فایروال‌های گوناگون بدانید، صحبت کردیم. امروزه فایروال‌ها به عنوان یک سیستم امنیتی و شبکه‌هایی که می‌توانند امنیت و کارایی یک سیستم عامل را تا حد زیادی بالا ببرند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت فایروال با توجه به نوع آن و کارایی که قرار است در آینده از این شبکه مشاهده شود، تعیین می‌گردد اما به طور کلی باید بدانید که این شبکه از مهم‌ترین اطلاعات شما محافظت می‌کند و هیچ هزینه‌ای نمی‌تواند برای این کارایی کافی باشد. از این رو در حال حاضر استفاده کردن از انواع فایروال نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است‌. 💥

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.