تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای جامع استفاده از پنل کاربری تک نت

جهت سرعت بخشیدن به روند پشتیبانی ما در ادامه سوالات متداولی که کاربران تک نت از پشتیبانان می پرسند را به صورت تصویری برای شما پاسخ داده‌ایم و می‌توانید بدون تماس گرفتن در عرض یک دقیقه کار خود را به راحتی انجام بدهید. چنانچه در ادامه نتوانستید سوال خود را پیدا کنید کافیست با شماره 02191555513 تماس حاصل فرمایید. ناگفته نماند که پشتیبانان اینترنت های خانگی تک نت از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخ گویی به سوالات و رفع مشکلات شما هستند و همچنین اگر از سرویس های اختصاصی تک نت استفاده می کنید، می توانید به صورت 24 ساعته از پشتیبانی تیم فنی بهره مند شوید!

آشنایی با صفحه اول پنل کاربری و اطلاعات آن

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور خود را در آدرس اینترنتی https://1543.ir/ وارد کردید، به پنل کاربری خود در سایت تک نت وارد می شوید و با همچین صفحه ای رو به رو خواهید شد. پنل کاربری تک نت دارای منوهای متنوعی است که در ادامه به صورت تک به تک با نحوه کار آن آشنا خواهید شد.

 

در قسمت بالای این صفحه شما می توانید از اعتبار بسته اینترنت پرسرعت و روزهای باقی مانده آن اطلاع کسب کنید و در قسمت پایین آن نیز می توانید مشخصات بسته و هر چند بسته ای که خریداری کرده اید را مشاهده کنید. بعد از این شما بسته رزرو و همچنین ترافیک رزرو را خواهید دید، در واقع ترافیک رزروهایی که حجم آن بیش از 5 گیگ باشد عمدتا ترافیک‌های جشن تولد می باشند. در مرحله بعد شما با وارد شدن به قسمت بهره برداری در قسمت سمت چپ پایین پنل وضعیت برخط بودن را خواهید دید، مثلا؛ وضعیت روشن یا خاموش بودن مودم را مشخص می کند. اگر مودم در حالت آفلاین باشد وضعیت آی پی نیز نامشخص است.

نحوه آپلود مدارک جهت احراز هویت در پنل کاربری

برای اینکه بتوانید احراز هویت خود را در پنل کاربری تکمیل کنید، لازم است مدارک خود را در پنل کاربری آپلود کنید. برای این کار ابتدا لازم است در قسمت منو، گزینه مدیریت پروفایل را انتخاب کنید و بعدا روی گزینه ارسال مدارک کلیک کنید. بعد از اینکه روی گزینه ارسال مدارک کلیک کردید، شما به این صفحه هدایت خواهید شد و لازم است برای آپلود مدارک خود که شامل کارت ملی، شناسنامه است، اقدام کنید.

آپلود مدارک در پنل کاربری تک نت

 

برای ارسال مدارک کافیست روی گزینه افزودن فایل کلیک کنید و مدارک خود را در آن اپلود کنید. بعد از اینکه مدارک خود را آپلود کردید، مدارک شما توسط کارشناسان تک نت بررسی می شود و در صورت تایید، در قسمت سمت چپ وضعیت فعلی به صورت تایید شده نمایش داده می شود.

 چگونه بسته جدیدی را سفارش دهیم؟

برای خرید بسته ابتدا در قسمت منوها، گزینه خرید بسته و ترافیک را انتخاب کنید و با کلیک کردن روی این گزینه صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود:

 

آموزش خرید از تک نت

در منو بسته های پیشنهادی، براساس مصرفی که طی دوره های گذشته داشته اید، بسته های پیشنهادی برای شما نمایش داده می شوند که این کار توسط سیستم و به صورت اتوماتیک انجام می شود و شما می توانید براساس بسته های پیشنهادی، اقدام به خرید بسته مورد نظر خودتان کنید. ناگفته نماند که اگر مایل به خرید از بسته های پیشنهادی نبودید، می توانید روی گزینه خرید بسته کلیک کنید و بسته مورد نظر خودتان را انتخاب و اقدام به خرید کنید. یکی از بسته های پیشنهادی تک نت برای سازمان ها اینترنت وایرلس است که بتواند تمام نیازهای اینترنتی شان را  فراهم نماید.

چگونه ترافیک جشنواره ها را فعال کنیم؟

برای کاربران تک نت معمولا آخر هفته ها یک پیامک ارسال می شود که حاوی پیشنهادات شگفت انگیز است که این پیشنهادات شامل تخفیف هایی تا مرز 50 درصد است. برای فعال سازی ترافیک جشنواره ها کافیست که روی گزینه خرید بسته کلیک کنید و در این صفحه می توانید ترافیک های جشنواره را مشاهده و اقدام به خرید کنید. ناگفته نماند که بسته های جشنواره در آخر هفته ها و در روزهای خاص قابل مشاهده و خرید است.

 

پنل کاربری 1543 تک نت

در صورت اتمام ترافیک، چگونه شارژ ترافیک اضافه را خریداری کنیم؟

ممکن است که شما قبل از موعد مقرر ترافیک خودتان را تمام کرده باشید که در این صورت می توانید به جای خرید بسته جدید، ترافیک اضافه برای بسته خود خریداری کنید. برای این کار کافیست که شما روی خرید ترافیک کلیک کنید و اقدام به خرید کنید. لازم به ذکر است که در صورت عدم اتمام حجم بسته اینترنت همراه با مودم جیبی خود، نمی توانید ترافیک اضافی را خریداری کنید.

 

شارژ اینترنت تک نت

نحوه مشاهده ریز مصرف حجم خود در شبانه روز

برای مشاهده ریز مصرف خود در طول شبانه روزی کافیست که روی گزینه ریز مصرف در سمت راست منو کلیک کنید. باکلیک کردن روی این گزینه شما می توانید ریز مصرف های خود را در بازه انتخابی خود مشاهده کنید. همچنین در قسمت سمت چپ می توانید کل اعتبار دریافتی، میزان دانلود و همچنین میزان آپلود خود را مشاهده کنید.

پنل کاربری تک نت

 

در قسمت راست این صفحه ابتدا ترافیک بین الملل را مشاهده خواهید کرد، یعنی میزان  دانلود و آپلود در سایت هایی که خارج از ایران هستند را نشان می دهد که شامل پیام رسان هایی از جمله واتس آپ، تلگرام و… است و همچنین سایت های خارجی!

همچنین در قسمت بعدی میزان ترافیک داخلی و پیام رسان های داخلی را می توانید مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در انتخاب صفحه می توانید تمامی ریز مصرف ها که شامل دانلودها و آپلود ها به تفکیک روز و ساعت است را مشاهده کنید.

گزارش اینترنت تک نت

سابقه بسته‌هایی که خریده اید را از کجا گزارش بگیریم؟

برای مشاهده سابقه بسته های خریداری شده، در سمت راست روی گزینه مالی و فاکتورها کلیک کنید. در این صفحه هر پرداختی که برای خرید سرویس ها داشته اید قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که فاکتورهایی که ایجاد شده ولی پرداخت نشده اند نیز در این قسمت قابل مشاهده است.

گزارش کاربری در پنل 1543

چگونه از فاکتور خود پرینت بگیریم؟

برای پرینت گرفتن از فاکتور خود در منو مالی و فاکتورها، در سمت چپ قسمت بالا روی عبارت PRINT کلیک کنید و از فاکتور خود پرینت بگیرید.

چگونه میزان سرعت بسته خود را بسنجیم؟

برای سنجش سرعت بسته اینترنتی خود در پنل کاربری تک نت، در قسمت سمت راست و در قسمت ابزارها، روی گزینه تست سرعت را انتخاب کنید. با انتخاب این ابزار شما می توانید میزان سرعت دانلود، زمان پاسخ و سرعت آپلود بسته اینترنتی خود را بسنجید.اگر شما هم  نسبت به سرعت اینترنت خود حساس هستید، اینترنت point to point  میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

سرعت اینترنت تک نت

 

نحوه دریافت شارژ یک روزه

برای دریافت شارژ رایگان می توانید از قسمت ابزارها، گزینه شارژ رایگان را انتخاب کنی. این قسمت زمانی که بسته شما هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ حجم تمام شده و دیگر نمی توانید بسته ای بخرید قابل استفاده است و می توانید یک بسته یک روزه با حجم ۱ گیگابایت خریداری کنید. یا اگر به شارژ اضطراری نیاز دارید، می توانید یک شارژ اضطراری برای یک روز تهیه کنید و کار خودتان را راه بیندازید. به طور کلی در این قسمت ترافیک رایگان یک روزه برای افرادی که بسته فعالی ندارند فعال می شود، البته به این نکته توجه کنید که اگر بسته فعال داشته باشید و این ترافیک رایگان را فعال کنید تمام بسته های قبلی شما می سوزد و از بین می رود، در واقع پنل تک نت ویژگی شارژ رایگان را افزوده تا مشتریان بتوانند به راحتی شارژ اضطراری خریداری کنند.

 

سرعت اینترنت تک نت

چگونه با پشتیبانی تماس بگیریم؟

تک نت برای پشتیبانی خود دو گزینه قرار داده است که شامل تیکیت و شماره تماس است. در روش تیکتینگ شما می توانید پیام خود را در قالب متن به پشتیبانان تک نت ارسال کنید و منتظر پاسخ آنها باشید. ایرادی که این روش دارد این است که روند انجام پشتیبانی کمی با تاخیر انجام می شود. اما اگر می خواهید که کارتان سریعتر انجام شود بهتر است از گزینه تماس تلفنی استفاده کنید. برای این کار شما کافیست با شماره تماس 02191555513 تماس حاصل فرمایید و کار خودتان را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید تا زودتر به نتیجه برسید.

 

چگونه اعتبار خود را در پنل کاربری زیاد کنیم؟

برای افزایش اعتبار پنل کاربری خود می توانید از گزینه بانک مجازی استفاده کنید. درواقع بانک مجازی مانند کیف پول است. به عنوان مثال زمانی که می خواهید بسته جدید یا ترافیک اضافی را خریداری کنید، می توانید از بانک مجازی خود استفاده کنید.

چگونه درخواست جبران خسارت SLA را بدهیم؟

ناگفته نماند که شرکت تک نت دارای مجوز SLA است. در واقع مجوز SLAتعهدی است که شرکت ارائه دهنده اینترنت به مشتری دارد. به عنوان مثال؛ تعهد برای این که سرعت اینترنت از یک حد مجاز پایین تر نیاید و اگر این اتفاق افتاد کاربر می تواند سرویس را پس دهد! به طور کلی توافق نامه ای بین دو طرف برای خریداری بسته و خدماتی که توسط شرکت ارائه می شود وجود دارد که در صورت مطابق نبودن کیفیت خدمات با سطحی که مشخص شده است، مشتری می تواند از شرکت ارائه دهنده درخواست جبران خسارت کند.

دسترسی به شارژ اینترنت با پهنای باند اختصاصی

برای تست SLA می توانید روی گزینه جبران خسارت SLA سمت راست پایین کلیک کنید. بعد از وارد شدن به این صفحه گزینه تست سرعت را انتخاب کنید. در صورت پایین بودن سرعت اینترنت، می توانید برای جبران خسارت SLA خود اقدام کنید.

نتیجه

با استفاده از پنل کاربری تک نت شما مانند یک کارشناس فنی اینترنت می توانید مشکلات و نیازهای خودتان را حل کنید. در این پنل شما از سیر تا پیاز نیازهای اینترنت خودتان یعنی از خرید تا ارتقاء سرویس را می توانید بدون تماس تلفنی با کارشناسان تک نت انجام دهید. ناگفته نماند که کارشناسان تک نت به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان است تا بتوانید بیشتری رضایت را از سرویس های اینترنتی تک نت داشته باشید.در صورت راهنمایی بیشتر مانند قطعی اینترنت، کانفیگ مودم، تغییر رمز مودم و… با شماره 02191551543 داخلی 2 تماس بگیرید تا پشتیبانان راهنمایی های لازم را انجام بدهند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.