تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنما بروزرسانی کنترلرهای DualSense | آموزش آپدیت دسته ps5

بروزرسانی کنترلرهای  DualSense،  نیازمند طی کردن مراحل ساده‌ای است که ما در ادامه این مراحل را برای شما تشریح می‌کنیم. شاید بسیاری از مخاطبان بپرسند که اگر این کنسول‌ها بروزرسانی نشوند، چه اتفاقی ممکن است بیافتد؟ 🧐 باید بگوییم که عدم به روزرسانی کنترلرهای DualSense  باعث می‌شود که رفته رفته سیستم‌های داخلی پلی استیشن نسل پنجم شما با اختلال مواجه شوند. زمانی که هنگام بازی کردن با این دسته‌ها متوجه شدید که کمی مکث در عملکرد دسته وجود دارد، بهتر است این دسته را کنار بگذارید و آن را بروز رسانی کنید!ما در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شما را با مزایا بروزرسانی کنترلرهای DualSense آشنا کنیم و همچنین مزایا و اهمیت این کار را نیز برایتان تشریح کنیم. تا آخر این مقاله با تک نت همراه باشید.

کنترلرهای  DualSense

همه‌ی ما می‌دانیم امروزه تمامی گیمرهایی که در زمینه‌ی انجام بازی‌های الکترونیکی فعالیت دارند، به خوبی با ps5ها آشنا هستند. پلی استیشن‌های نسل پنجم که یکی از بهترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های گیم به شمار می‌آیند، با استفاده از دسته‌هایی که کنترلر نام دارد، هدایت می‌شوند. این دسته‌ها وظیفه دارند که به پلی استیشن مورد نظر شما متصل گردند و به گیمرها این امکان را دهند که بتوانند مهره‌‌های خود را در زمین بازی به حرکت در آورند.

این دسته‌ها که توسط شرکت سونی تولید و عرضه می شوند، تا کنون چندین بار بروز‌رسانی شده‌اند تا اینکه نسخه‌ی آخر بروز‌رسانی این دسته‌ها نیز در ماه‌های اخیر وارد بازار شد. همان طور که ‌همه‌ی ما می‌دانیم، سونی یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه‌ی تولید کنسول‌های گیم به شمار می‌آید که محصولات آن در بازار خدمات مربوط به انواع گوناگون گیم و در میان گیمرها، حرف اول را می‌زند.

 

 

💡ضرورت بروزرسانی کنترلرهای DualSense چیست؟

اگر تا کنون با این نوع از دسته‌های شرکت سونی بازی کرده باشید، می‌دانید که آموزش آپدیت دسته ps5 اهمیت زیادی دارد. روی صحبت ما با آن دسته از افرادی است که چندان با این نوع از دسته‌ها و مزایای بروزرسانی کردن آن‌ها آشنایی ندارند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید، می‌توانید به کمک سرویس‌های گیمینگ تک نت، به بروزرسانی کنترلرهای DualSense  پلی استیشن خود بپردازید و پیشرفته‌ترین کیفیت این کنترل‌ها را نیز مشاهده کنید.

تجربه گیمینگ فوقالعاده

با بروزرسانی کنترلرهای DualSense  شما می‌توانید از دست اعلان‌های مختلفی که این کنترلر هوشمند بر صفحه‌ی بازی شما به وجود می‌آورد، خلاص شوید. باید بدانید که شرکت سونی این دسته را به گونه‌ای طراحی کرده است که با سیستم های جهانی سونی هماهنگ باشد و زمانی که نسخه‌ی آپدیت جدیدی به بازار ارائه شد، این سیستم سریعا خود را به آن متصل کند و از وجود نسخه‌های آپدیت خود اطمینان حاصل نماید. علاوه بر این، واضح است که با آپدیت کردن این کنترلرها  شما می‌توانید تجربه‌ی یک گیمینگ بی‌نظیر را به دست آورید و عملکرد دسته را نیز باثبات کنید. همین مزایا باعث می‌شود که شما بتوانید به اهمیت بروز رسانی کردن این دسته‌ها پی ببرید و در بازه‌ی زمانی مناسبی آن‌ها را آپدیت نمایید.

جلوگیری از بروز اختلالات در کنترلرها

گاهی اوقات دیده شده است که برخی از سیستم‌های پلی استیشن دچار سوختگی شده‌اند و یا اتصالات آن‌ها با اختلال مواجه شده است. زمانی که متخصصان به بررسی این اختلالات پرداخته‌اند، متوجه شده‌اند که سرچشمه‌ی این اختلالات، عدم بروزرسانی سرورهای مربوط به کنترلرهای DualSense می‌باشد. بنابراین توصیه‌ی تک نت به شما این است که هر چه سریعتر این کنترلرها را آپدیت کنید.

آپدیت کردن این کنترلرها ممکن است توسط خود شخص یا توسط  مراکز مختلف گیمینگ انجام شود. اگر خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید، می‌توانید با اتصال به خدمات اینترنتی اینترنت گیمینگ تک نت، به خوبی مشکلات مربوط به آپدیت کنترلرهای خود را برطرف کنید.

💡آموزش آپدیت دسته ps5

آموزش آپدیت دسته  ps5 جزء آن دسته از نکات مهمی است که هر گیمری باید به دنبال آن باشد و آن را فرا گیرد. این کار می‌تواند طول عمر دسته‌های پلی استیشن شما را افزایش دهد و هزینه‌های ناشی از تعمیر یا تعویض این دسته‌ها را نیز تا حد زیادی پایین بیاورد. ما در تک نت می خواهیم آموزش آپدیت کردن این دسته‌ها را برای شما تشریح کنیم. پیش از این که در مورد این آموزش با شما صحبت کنیم، باید بدانید که چگونه می‌توانید این کنترلرها را به کامپیوتر متصل کنید.

 نحوه‌ی اتصال دوال سنس به کامپیوتر

  1. برای این کار ابتدا لازم است که یک کابل a مخصوص USB داشته باشید. یک قسمت این کابل به کامپیوتر و قسمت USB کامپیوتر متصل می‌گردد و سر دیگر این کابل، به دسته‌ی کنترلرهای  DualSenseشما متصل می‌شود. ممکن است دسته‌ی پلی استیشن شما خودش این کابل را دارا باشد، اما در صورت عدم وجود این کابل، بهتر است از مغازه‌ای مربوطه، یک کابل با نام a  خریداری کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد لازم است که وارد تنظیمات کامپیوتر شوید و قسمت اعلان‌های مربوط به متصل شدن و یا متصل نشدن این دسته‌ها را بررسی کنید. اگر این قسمت تیک سبز خورده بود، بدین معناست که دوال سنس شما به کامپیوتر متصل شده است.

حال لازم است که با مراحل بروزرسانی کنترلرهای  DualSense آشنا شوید.ناگفته نماند که این بروزرسانی به دو شیوه‌ی دستی و سیستمی انجام می‌شود. مراحل بروزرسانی سیستمی این کنترلرها عبارتند از:

·         روشن کردن کنترلر

در ابتدای این کار لازم است که کنترلر مورد نظر خود را  از حالت اسلیپ یا همان حالت خاموش بودن خارج نمایید و آن را روشن کنید. شما می‌توانید با فشردن دکمه‌ی پاوری که در قسمت پایینی این دسته وجود دارد، این کار را انجام دهید.

آیا میدانید بهترین dns برای کاهش ping چیست ؟ کلیک کنید!

·         انتخاب گزینه update new

حال اعلانی با عنوان آپدیت کردن کنترلر بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. در اینجا شما دو گزینه پیش روی خود دارید. گزینه‌ی اول که همان گزینه‌ی update new  است، می‌تواند همین حالا دسته‌ی شما را بروزرسانی کند، اما گزینه‌ی دیگری نیز بر روی این دسته وجود دارد که شما با فشردن آن می‌توانید آپدیت کردن دسته را به روز دیگری موکول کنید.

از انجایی که هدف ما آپدیت کردن این دسته‌ها در زمان حال می‌باشد، می‌توانید گزینه‌ی اول را انتخاب کنید و سپس یا فشردن کلید X، آن را ثبت نمایید. حال یک دسته‌ی آپدیت شده‌ی دوال سنس دارید. روش دیگری که برای آپدیت کردن این دسته‌ها موجود است، همان روش دستی می‌باشد.

مراحل به روز رسانی کنترلر دوال سنس به روش دستی عبارتند از:

·         خاموش کردن اینترنت

ابتدا وارد منوی تنظیمات این دستگاه‌ها شوید و اتصالاتی که دسته‌های دوال سنس به اینترنت دارند را قطع نمایید. سپس از قسمت setting خارج شوید و  با چک‌ کردن نت ورک این دسته‌ها، از خاموش بودن اینترنت آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

·         انتخاب گزینه date and time

به قسمت تنظیمات سیستم‌های پلی استیشن نسل پنجم بروید و date and time را انتخاب کنید. پس از انتخاب کردن این قسمت وارد صفحه‌ی جدیدی می‌شوید که‌ اعلان به روزرسانی دسته را برای شما به نمایش گذاشته است.

پس از این مرحله می‌توانید اولین گزینه که همان آپدیت کردن در زمان حال است را انتخاب کنید و سپس کنسول خود را به راحتی آپدیت نمایید.

💥تذکر: نکته‌ی مهمی که در زمینه‌ی آپدیت کردن این کنترلرها وجود دارد این است که شاید شما به اشتباه به جای فشردن کلید x  در انتهای به روز رسانی، کلید o را بفشارید. در این شرایط چه باید کرد؟ 🧐

این کار یکی از خطاهای رایجی است که پس از آن نمی‌توانید هیچ عملیاتی را به قسمت عقب بازگردانید و فقط باید به گیمینگ‌‌های معتبر مراجعه کنید تا بتوانند تنظیمات این دسته‌ها را بروز رسانی کنند. شما میتوانید با خرید اینترنت مناسب برای بازی آنلاین مانند اینترنت tdlte و پهنای باند اختصاصی که امروزه طرفداران زیادی را در راستای انجام بازی‌های آنلاین جذب نموده است خودتان به روزرسانی دسته های پلی استیشن تان را انجام دهید.

💡دردسرهای آپدیت دسته ps5 !

شاید تصور کنید که بروزرسانی کردن این دسته‌ها بسیار آسان است اما باید بدانید که همین کار آسان نیز دردسرهای خاص خودش را دارد. برخی از دردسرهایی که آپدیت کنترلرها به وجود می‌آورند، در موارد زیر ذکر شده است:

  • یکی از دردسرهای این به روزرسانی که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد، همین جا به جا فشردن دکمه‌های این  دسته می‌باشد. اگر شما به جای کلید ایکس انتهایی کلیدهای دیگری را فشار دهید، باید بدانید که دیگر دسته‌ی شما بروزرسانی نمی‌شود و حتی با مشکلات جدیدتری نیز روبه‌رو می‌شود. از این رو به هنگام بروزرسانی این دسته‌ها، دقت لازم را به خرج دهید  تا دچار اشتباه در این زمینه نشوید.
  • با آپدیت کردن این کنترل‌ها ممکن است که دیگر چراغ‌های پشتی‌ که بر روی بدنه‌ی دسته‌های دوال سنس وجود دارند، کار نکنند. دقت داشته باشید که این یک اختلال نیست! بلکه این یک ویژگی طراحی شده است که شرکت سونی در بروزرسانی سیستم این نوع دسته‌ها قرار داده است.
  • یکی دیگر از دردسرهای به روزرسانی این دسته‌ها این است که ممکن است شما تا چند ساعت و یا حتی یک روز نتوانید از قسمت لمسی موجود بر بدنه‌ی دسته‌ی دوال سنس استفاده کنید و علت این ویژگی نیز همان آپدیت شدن سیستم‌های داخلی و سیستم عامل این دسته‌ها می‌باشد.

💡آیا شارژ دسته PS5 با شارژر موبایل امکان پذیر است؟

همه‌ی گیمرهای پلی استیشن ۵ می‌دانند که باید دسته‌های دوال سنس را پس از استفاده، شارژ کنند. این دسته‌ها خودشان شارژهای مجزایی دارند اما اگر شارژهای اصلی این دسته‌ها خراب شده بود، می‌توانید با شارژرهای موبایل آن را شارژ نمایید.‌ شارژ دسته ps5 با شارژر موبایل کمی سخت است و زمان زیادی را نیاز دارد اما بهتر از این است که شما دسته‌ی دوال سنس را شارژ نکنید و دیگر نتوانید از آن بهره ببرید.

اگر از شارژر اصلی خود این دسته‌ها استفاده کنید، زمان شارژ شدن دسته ps5 شما بسیار کاهش خواهد یافت. به گونه‌ای که در کمتر از نیم ساعت این دسته‌ها فول شارژ می‌شوند اما اگر از شارژهای دیگری به جز شارژر اصلی آن‌ها استفاده کنید، به دو الی سه ساعت زمان نیاز دارید. تک نت توصیه می‌کند که پس از هر بار بروزرسانی کنترلرهای DualSense، این کنترلرها را فول شارژ کنید و سپس از آن‌ها استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود که عمر و ماندگاری کنترلرهای شما افزایش پیدا کند.

ناگفته نماند که شارژ کردن این دسته‌ها نباید زود به زود انجام پذیرد. به این نکته دقت داشته باشید که اگر متوجه شدید که دسته‌ای دوال سنی پلی استیشن ۵ شما داغ کرده است و یا حرارت بالایی دارد، بهتر است آن را به شارژ نزنید چرا که امکان منفجر شدن آن وجود دارد.

💡جمع بندی

امروزه به دلیل اینکه تعدد گیمرها افزایش پیدا کرده است، تولید ملزومات انجام‌ گیم نیز گسترش یافته است. یکی از این ملزومات، دسته‌های پلی استیشن نسل پنجم است که توسط شرکت سونی تولید می‌شود و دوال سنس نام دارد. این  دسته ps5 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید در هر بازه‌ی زمانی، آپدیت شوند. ما در تک نت تلاش کردیم شما را با نحوه‌ی آپدیت کردن این دسته‌های پیشرفته و دردسرهایی که آپدیت نکردن این دسته‌ها به وجود می‌آورد، آشنا کنیم چرا که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر این دسته‌ها آپدیت نشوند، می‌توانند سیستم ps5 شما را با اختلال مواجه کنند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.