تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین مودم سیم کارت خور | نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

در دنیای امروز که عصر اینترنت است دسترسی به اینترنت در هر مکانی امری حیاتی است و به همین دلیل هم استفاده از انواع اینترنت همراه افزایش یافته است، ما در این مقاله قصد داریم در مورد Modem سیمکارت خور به عنوان یکی از روشهای رایج دسترسی به اینترنت همراه صحبت کنیم و چند مورد از بهترین مودم­های سیم کارت خور را به شما معرفی کنیم.

بهترین مودم سیم کارت خور چیست؟

شرکتهای زیادی وجود دارند که انواع مختلف Modem سیم کارتخور را تولید و به بازار عرضه می­کنند و برای پاسخ به این سوال که بهترین مودم سیم کارت خور چیست نمیتوان پاسخ قاطع و مشخصی داد.

برای انتخاب مودم سیم کارتخور مناسب، باید معیارهایی مثل قیمت و ویژگی­های فنی آن را در نظر بگیرید و مناسب­ترین Modem که هم از لحاظ قیمتی مناسب است و هم از لحاظ فنی پاسخگوی نیازهای شماست را انتخاب کنید که برای این منظور میتوانید مقاله راهنمای خرید مودم در سایت تک نت را مطالعه کنید.

هر کاربری معیارها و اولویتهای متفاوتی برای انتخاب Modem سیم کارتخور مورد نیاز خود دارد و به همین خاطر نمیتوان یک مدل یا برند خاص را به عنوان بهترین مودم سیم کارتخور به همه معرفی کرد.

انواع مودم سیم کارت خور

برای دسترسی به  اینترنت G5 که سرعت و کیفیت خوبی دارد میتوانید از انوع مختلف مودم سیم کارتخور که در این بخش معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

  • مودم سیم کارتی ثابت

Modem سیم کارتی ثابت که برخی آن را با نام مودم رومیزی TD-LTE هم میشناسند پهنای باند و سرعت بالایی دارند و میتواند برای استفاده در شرکتهای متمرکز و یا مجتمع­های مسکونی مناسب باشد.

در این نوع مودم­های سیم کارتی تعداد افراد زیادی میتوانند همزمان به Modem متصل شوند، سرعت اینترنت هم در آنها متفاوت است و سرعت اینترنتی که هر کاربر با این نوع مودم­ها در اختیار دارد با توجه به موقعیت مکانی کاربر و فاصله آن با Modem متغیر است.

  • مودم سیم کارتی همراه

این نوع از مودم­های سیم کارتی از لحاظ اندازه کوچک هستند، در جیب جا می­شوند و به همین دلیل هم به راحتی حمل می­شوند و با استفاده از آنها در هر مکانی که پوشش دهی اینترنت همراه سیمکارت وجود دارد میتوانید به اینترنت متصل شوید.

هزینه اینترنت همراه نسبت به اینترنت ثابت معمولا بیشتر است به علاوه این که در برخی از مکان­ها، ممکن است پوشش دهی اینترنت همراه ضعیف باشد و در نتیجه سرعت و کیفیت اینترنت مناسب نباشد و به همین دلایل از این نوع Modemها در مواردی که اینترنت ثابت در دسترس است معمولا استفاده نمی­شود.

نکته دیگری که در خرید مودم سیم کارتی همراه باید در نظر بگیرید ظرفیت باتری آنها است معمولا Modemهای همراه کوچک ظرفیت باتری کمی دارند و فقط تا چند ساعت امکان استفاده مداوم از آنها مقدور است ولی از مودم­های همراه بزرگ­تر تا چند روز بدون نیاز به شارژ مجدد می­توان استفاده کرد.

  • مودم سیم کارتی همراه USB

این نوع مودم­های همراه شبیه به فلش هستند که میتوان سیمکارت را در داخل آنها قرار داد و از این طریق از اینترنت سیمکارت استفاده کرد.

بهترین مودم سیم کارت خور

در مودم همراه USB فقط سیستمی که Modem به پورت USB آن متصل شده است به اینترنت دسترسی دارد و با توجه به این که موبایل­ها و تبلت­ها پورت USB ندارند نمیتوانند از این نوع مودم­ها استفاده کنند.

  • مودم سیم کارتی قابل شارژ در اتومبیل

این نوع مودم­ها برای مسافرت­ها مناسب هستند و به راحتی می­توانید آن­ها را با استفاده از فندک اتومبیل شارژ کنید و همه سرنشینان خود از اینترنت آن استفاده کنند.

بهترین مودم سیم کارت خور

البته این نوع مودم­ها فقط با فندک اتومبیل شارژ نمی­شوند و می­توان آنها را با استفاده از پاور بانک و یا شارژر گوشی هم شارژ کرد.

  • مودم سیم کارتی پاور بانک

این نوع مودم­ها در واقع هم کار پاور بانک را انجام می­دهند که می­توانید از آن­ها برای شارژ گوشی­های موبایل خود استفاده کنید و هم به عنوان Modem همراه، امکان استفاده از اینترنت را فراهم میکنند.

Modem پاور بانک با توجه به مزایایی که دارد شاید بهترین مودم سیم کارتخور برای استفاده در مسافرت­ها باشد.

بهترین مودم سیم کارت خور خانگی

برای دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در منزل خود می­توانید از انواع مختلف Modem ثابت یا سیم کارتخور استفاده کنید که انتخاب مدل مناسب شما بستگی به این دارد که چه قابلیت­های فنی مثل سرعت، کیفیت و حتی امنیت نیاز دارید.

در ادامه این بخش از مقاله دو مدل از مودم­های سیم کارتخور را که برای دسترسی به اینترنت از طریق سیم کارت می­تواند گزینه مناسب­تری باشند را معرفی میکنیم.

  • مودم ۴G/TD-LTE هوآوی مدل speed wi-fi home l01/s

این مدل Modem از جمله مودم­های رومیزی پرطرفدار است و شاید بتوان آن را بهترین مودم سیم کارت خور رومیزی معرفی کرد که قابلیت اتصال 40 کاربر بیسیم و دو کاربر با استفاده از پورت را دارد و از همه­ی سیم کارت­های اپراتور مختلف در ایران پشتیبانی می­کند.

  • مودم رومیزی ۴G/4.5/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 G1

این مدل را شاید بتوان یکی از بهترین مودم سیم کارت خور ایرانسل معرفی کرد که قابلیت پشتیبانی از 32 دستگاه را به صورت بیسیم و چند دستگاه محدود را با استفاده از پورت LAN دارد.

  • بهترین مودم سیم کارت خور برای دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته علاوه بر سخت افزار دوربین نیاز به Modem هم است، برای خرید دوربین مناسب می­توانید مقاله راهنمای خرید دوربین را مطالعه کنید برای مودم دوربین­های مداربسته هم می­توان از Modem و  اینترنت adsl استفاده کرد ولی اگر این امکان وجود نداشت میتوان از مودم سیم کارتخور استفاده کرد.

  • یکی از کاربردهای مودم‌­های سیمکارت خور

بهترین مودم سیم کارت خور ستفاده از آنها در دوربین مداربسته است که به وسیله آن امکان ارسال تصاویر ضبط شده دوربین به کاربران به صورت آنلاین وجود دارد.

برای انتخاب بهترین مودم سیم کارت خور برای دوربین مداربسته باید به مواردی مثل سرعت و کیفیت اینترنت و امنیت آن توجه کرد که مودم tf-i60 g1 می­تواند گزینه خوبی برای این منظور باشد.

 

 

 

  • بهترین مودم سیم کارت خور برای گیم

 

برای کسانی که به دنبال استفاده از Modem برای انجام بازی­های آنلاین هستند داشتن یک اینترنت گیمینگ مناسب که از سرعت، کیفیت، پایداری و امنیت مناسب برخوردار باشد ضروری است.

بهترین مودم سیم کارت خور

برای دسترسی به اینترنت مناسب برای انجام بازی­های آنلاین، استفاده از Modem سیم کارتخور می­تواند انتخاب خوبی باشد زیرا این نوع مودم­ها معمولا قابل حمل هستند، امکان اتصال همزمان چندین کاربر را فراهم می­کنند و مهمتر از همه اینکه اینترنت باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می­دهند.

یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب بهترین مودم سیم کارتخور، Modem گیمینگ سیم کارتی LTE Nighthawk است که امکان اتصال 20 کاربر به صورت همزمان را فراهم می­آورد و سرعت دانلود آن هم تا حدود 40 مگابیت می­تواند باشد که سرعت مناسبی است و از جمله بهترین مودم سیم کارت خور از نظر آنتن دهی است.

بهترین مودم سیم کارت خور G1

Modem سیم کارت خور G1 در بین کاربران بسیار پرطرفداراست که امکان استفاده از اینترنت ثابت TD LTE و اینترنت همراه 4G  برای همه اپراتورها را برای کاربران میسر می­کند و شاید بتوان آن را بهترین مودم سیم کارت خور همراه اول و ایرانسل معرفی کرد.

اینترنت LTE

شرکت تک نت تجربه موفق فروش مودم­هایی که هم اینترنت 4G و هم TD-LTE دارند را دارد و هم اکنون هم مدل جدیدی از این مودم­ها با نام tf-i60 g1 توسط همین شرکت به بازار عرضه می­شود.

مودم tf-i60 g1 از نظر سخت افزاری و ظاهری با نسل­های گذشته این نوع Modem مثل TFi60  و TF i60 S1 تفاوت­هایی دارد که در ادامه این محتوا ویژگی­های مودم tf-i60 g1

را بیان خواهیم کرد.

 

  • مشخصات فنی مودم TF-i60 G1

یکی از مهم­ترین ویژگی­های این مدل، قابلیت پشتیبانی هم­زمان از دو نوع سیم­ کارت 4G و TD-LTE است که در هنگام خرید این Modem از مجموعه تک نت به شما اهدا می­شود و می­توانید از هر یک از آنها برای اتصال به اینترنت استفاده کنید برای آگاهی از تفاوت این دو سیمکارت می­توانید مقاله تفاوت سیم کارت 4G با TD-LTE را مطالعه کنید.

در مودم tf-i60 g1 امکان اتصال بیسیم 32 کاربر به صورت همزمان وجود دارد، یک کاربر هم از طریق پورت LAN می­تواند از طریق آن به اینترنت متصل شود و سرعت اینترنت کاربران هم تا 300 مگابیت بر ثانیه می­تواند باشد.

  • قیمت مودم TF-i60 G1

مودم tf i60 g1 به همراه اشتراک اینترنت آن، توسط مجموعه تک نت در سایت این شرکت با قیمت مناسبی به فروش می­رسد که با توجه به ویژگی­های سرویسی که ارائه میشود این قیمت متفاوت است.

برای آگاهی از قیمت­ها و طرح­های فروش این Modem و اشتراک اینترنت آن می­توانید به سایت تک نت مراجعه کنید و از بخش پشتیبانی این سایت طرح­های متنوع فروش مودم tf i60 g1 به همراه اشتراک اینترنت ان را جویا شوید.

قیمت این مدل Modem در مقایسه با قیمت مودم سیم کارت خور tp-link کمی بیشتر است ولی ویژگی­های فنی و امکانات این مدل به مراتب بیشتر از انواع مختلف مودم tp-link است.

نتیجه گیری

در این مقاله ما در مورد معیارها و ویژگی­های بهترین مودم سیم کارتخور با شما صحبت کردیم و در مورد هر یک از بخش­ها برای شما عزیزان توضیح دادیم.

  • در بخش “بهترین مودم سیم کارت خور چیست” سعی کردیم معیارها و ویژگی­هایی که یک مودم سیمکارتخور بر اساس نیازها و اولویت­های کاربران باید داشته باشد را بیان کنیم.
  • در بخش “انواع مودم سیم کارتخور” در مورد انواع مودم سیمکارتی شامل مودم سیم کارتی ثابت و همراه، مودم سیمکارتخور USB، مودم سیمکارتی قابل شارژ در اتومبیل و مودم سیمکارتی پاور بانک با شما صحبت کردیم و در مورد ویژگی­های فنی و امکاناتی که هر یک از آنها در اختیار کاربران قرار می­دهند توضیح دادیم.
  • در بخش “بهترینمودم سیم کارت خور خانگی” دو مدل مودم پرکاربرد را برای استفاده خانگی معرفی کردیم و در مورد ویژگی­های فنی هر کدام توضیحاتی را به شما عزیزان دادیم.
  • در بخش “بهترینمودم سیم کارت خور برای دوربین مداربسته” ویژگی­هایی که باید مودم مورد استفاده در دوربین­های مداربسته داشته باشد را به شما معرفی کردیم و مودم       tf-i60 g1  را به عنوان انتخابی مناسب برای استفاده در دوربین­های مداربسته معرفی کردیم.
  • در بخش “بهترینمودم سیم کارت خور برای گیم” ویژگی­هایی که مودم مورد استفاده در بازی­های آنلاین باید داشته باشد را معرفی کردیم و Modem گیمینگ سیم کارتی LTE Nighthawk را برای این منظور به شما معرفی کردیم.
  • و در نهایت در بخش “بهترینمودم سیم کارت خور G1” در مورد این نوع از مودم­ها  و ویژگی­هایی که دارند صحبت کردیم و مودم tf-i60 g1 را به عنوان یک نمونه پرکاربرد از این نوع مودم­ها،  به همراه ویژگی­های فنی و قیمت آن به شما معرفی کردیم.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.