تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای جامع تنظیمات گوشی شیائومی| صدا، باتری و اینترنت

گوشی‌های برند شیائومی در چند سالی که وارد بازار فروش شده‌اند، مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند. این گوشی‌های خوش آوازه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، محبوب همه کاربران هستند. مدل‌ها و انواع مختلفی از این گوشی‌ها در بازار وجود دارد. قبلا این گوشی‌ها مشکلات زیادی داشتند؛ اما به لطف هوشمندتر شدن تکنولوژی‌های ساخت آن‌ها، این مشکلات تا حد زیادی از بین رفته‌اند. با این حال افراد ممکن است با یک سری ابهام در استفاده از گوشی شیائومی مواجه شوند. بدین منظور لازم دیدیم تا نکاتی درباره تنظیمات گوشی شیائومی را برای شما آماده کنیم. با ما همراه باشید.

تنظیمات گوشی شیائومی

برای این که وارد بخش تنظیمات گوشی‌های شیائومی شوید، باید منو را باز کنید و بر روی نماد تنظیمات کلیک نمایید. این نماد در گوشی‌های مختلف متفاوت است. پس از ورود به قسمت تنظیمات می‌توانید هر بخش را شخصی سازی کنید. توجه داشته باشید که گوشی‌های شیائومی قبل از فروش به طور پیش فرض تنظیم می‌شوند. کاربران برای تغییر دادن این تنظیمات اقدام به دستبرد زدن به بخش تنظیمات می‌کنند. تنظیمات بخش صدا، کیبورد، اینترنت، هوم اسکرین و … از این تنظیمات هستند.

تنظیمات لاک اسکرین در گوشی‌های شیائومی

تنظیمات گوشی شیائومی

فرقی ندارد که می‌خواهید تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۸ را تغییر دهید یا قرار است گوشی‌های نوت ۹ این برند را شخصی سازی کنید. در هر صورت برای تنظیم کردن بخش لاک اسکرین باید دستور العمل‌های ثابتی اجرا بشوند.

  • در مرحله اول لازم است که وارد بخش Lock screen گوشی شیائومی بشوید. در صفحه باز شده گزینه‌ای به نام گزینه sleep را مشاهده خواهید کرد. این گزینه نشان می‌دهد که صفحه نمایش گوشی شما چه اندازه باید روشن باشد. گزینه بعدی در بخش Lock screen ، گزینه Raise to wake است. این گزینه اگر فعال باشد گوشی هر بار که از روی میز برداشته شود روشن خواهد شد. در این صورت کاربر می‌تواند اعلان‌های گوشی را ببیند. شما می‌توانید در این بخش قابلیت‌های تشخیص چهره گوشی شیائومی را فعال سازی کنید.
  • گزینه سومی که در بخش Lock screen مشاهده می‌شود، گزینه‌ی Double tap to wake or turn off screen است. با استفاده از این گزینه می‌توانید گوشی خود را با انگشتان دست روشن و خاموش کنید. گزینه دیگری هم با نام گزینه‌ی Wake lock screen for notification وجود دارد. این گزینه با دریافت اعلان نمایشگر گوشی را روشن می‌سازد‌. البته با فعال سازی این قابلیت‌ها مصرف باتری گوشی افزایش پیدا می‌کند.
  • گزینه‌ی Glance for Mi در همین بخش به شما کمک می‌کند که پس زمینه ‌گوشی خود را متنوع سازید.
  • از طریق گزینه‌ی Lock screen clock format هم شما می‌توانید شکل ساعتی که در صفحه نمایش وجود فرد را تغییر دهید. با وجود این قابلیت ظاهر گوشی همان چیزی می‌شود که سلیقه شما است.

قابلیت قفل برنامه‌ها

تنظیمات گوشی شیائومی

تنظیمات دیگری در گوشی‌های شیائومی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان برنامه‌ها را قفل کرد. شاید برنامه‌هایی مثل واتساپ، تلگرام و پیام رسان‌های دیگر محتویاتی را در بر داشته باشند که این محتویات خصوصی هستند. در واقع برنامه‌هایی که به اینترنت adsl  یا سایر شبکه‌‌های اینترنت وصل می‌شوند، عمدتا محتویات شخصی زیادی دارند. شما می‌توانید با فعال کردن قابلیت قفل برنامه‌ها، برای ورود به برنامه رمز بگذارید. رمزهای کلیدی و اثر انگشتی از جمله این رمزها هستند. برای این که از قابلیت قفل برنامه‌ها بهره مند شوید، باید مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید. سپس به قسمت apps بروید.
  • حال بر روی گزینه‌ی App lock کلیک کنید. در این مرحله تلفن همراه از شما می‌خواهد که پترنی را مد نظر داشته باشید.
  • حال باید رمز را انتخاب نمایید. اگر انتخاب شما رمز حسی است، لازم است که اثر انگشت خود را دو بار در قسمت حسگر قرار دهید. اگر هم رمزهای کلیدی را انتخاب کرده‌اید، باید دو بار این رمزها را تکرار کنید.
  • در مرحله بعد برنامه‌های مد نظر خود را انتخاب کنید. به همین سادگی می‌توانید برنامه‌هایی که دلتان می‌خواهد را قفل کنید. بدون این که اپلیکیشن دیگری را نصب نمایید!

تنظیمات صدای گوشی شیائومی

ممکن است تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۹ با گوشی‌های نوت ۸ یا نوت ۸ پرو کمی متفاوت باشد. برای این که صداها را تنظیم کنید لازم است که وارد قسمت صدا و لرزش از طریق منوی تنظیمات بشوید. در این بخش می‌توانید صداهای مربوط به زنگ، اعلان، هشدار و … را تنظیم کنید.

1.      تنظیم صدای بلندگو:

یکی دیگر از تنظیمات گوشی شیائومی، تنظیم صدای آن است. این گوشی‌ها از بلندگوهای دو گانه بهره مند شده‌اند.  وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت دسترسی بروید. حال می‌توانید میزان صداهایی که از دستگاه خارج می‌شوند را شخصی سازی کنید. با تنظیم کردن این قسمت صداهای خارج شده از انواع بلندگو تفاوت پیدا می‌کند.

2.      تنظیمات صدای هدفون:

برای تنظیم کردن صدای هدفون نیز شما باید وارد قسمت تنظیمات شوید و بخش جلوه‌های صوتی را انتخاب کنید. این را بدانید که تنظیمات صدای مکالمه گوشی شیائومی می‌تواند سفارشی سازی شود. بدین منظور وارد قسمت صدا شده و با دست صداها را تنظیم کنید. در آخر بر روی به کار گیری کلیک کرده و تنظیمات را ذخیره نمایید.

در تک نت بخوانید: وای فای تلویزیون ال ج کجاست؟

تنظیمات نوتیفیکیشن گوشی شیائومی

تنظیمات گوشی شیائومی

برای این که قسمت Notification را تنظیم کنید، باید وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت Notification رجوع نمایید. در این بخش با روشن و خاموش کردن تیک‌ها می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها اعلان را به شما ارسال کنند و کدام برنامه‌ها Notification ارسال نکنند. در بالای این صفحه قسمت لاک اسکرین مشاهده می‌شود. با این بخش می‌توانید برنامه‌های مجاز برای ارسال اعلان را انتخاب کنید.

بخش دیگری در تنظیمات Notification وجود دارد. این بخش، بخش Format است. به کمک این بخش شما می‌توانید مشخص کنید که اعلان‌هایی که قرار است نمایش داده شوند، چه شکلی داشته باشند. با فعال کردن گزینه‌ی Show notification content تمامی اعلان‌ها در یک برنامه نمایش داده می‌شوند. با فعال کردن گزینه‌ی Show notification but hide content می‌توانید متوجه شوید که یک اعلان دارید؛ اما نمی‌توانید متن موجود در اعلان را ببینید. گزینه‌ی آخر یعنی Don’t show lock screen notification هم باعث می‌شود که اعلان‌ها در بخش لاک اسکرین نمایش داده نشوند.

در همین صفحه‌ای که در آن قرار دارید، می‌توانید گزینه دیگری را تحت عنوانOpen notification shade on lock screen مشاهده کنید. با خاموش کردن این گزینه بخش کنترل سنتر گوشی شما به هنگام قفل بودن گوشی قابل دسترسی نخواهد بود. این گزینه برای موارد امنیتی مناسب و کاربردی است.

تنظیمات بخش باتری گوشی شیائومی

تنظیمات گوشی شیائومی

به طور کلی گوشی‌های تولید شده در برند شیائومی از باتری‌های خوبی برخوردار شده‌اند. این گوشی‌ها شارژدهی خوبی دارند. با این حال اگر تنظیمات باتری آن‌‌ها بهینه سازی شود، میزان زمان نگهداری شارژ افزایش پیدا می‌کند. به قسمت battery & performance بروید. سپس بر گزینه‌ی App Battery Saver‌ کلیک نمایید. حال تنظیمات باتری را مشاهده می‌کنید. برای بهینه کردن این تنظیمات توجه به نکات زیر لازم است:

  • برای مواقعی که قرار است گوشی تا چند روز از شارژ شدن محروم شود باید از گزینه‌ی Ultra battery saver استفاده کنید. با روشن کردن این قابلیت تنها می‌توانید به تماس‌ها و پیام‌ها پاسخ دهید.
  • در بخش باتری می‌توانید میزان دفعات وصل کردن گوش به شارژ را مشاهده نمایید. حتی میزان دمایی که گوشی دارد نیز قابل مشاهده است.
  • با فعال کردن گزینه restrict background activity شما می‌توانید فعالیت برنامه در بک گراند گوشی را محدود کنید. برنامه‌هایی که هر چند وقت یک بار از آن‌ها استفاده می‌شود باید در این بخش قرار بگیرند.
  • اگر در قسمت باتری گوشی شیائومی No restrictions را مشاهده کردید، می‌توانید برای بسته نشدن برنامه‌ها در پس زمینه را مدیریت کنید. با فعال کردن این قسمت دیگر برنامه‌های پس زمینه بسته نمی‌شوند. این کار افزایش مصرف شارژ را هم در پی دارد. توصیه ما به شما این است که بخش No restrictions را غیر فعال کنید.
  • گزینه دیگری هم با نام Battery saver وجود دارد. این حالت تعادل در مصرف شارژ را برقرار می‌کند. هنگامی که برنامه‌ها باز هستند، شارژ کم شده و هنگامی که برنامه‌ها بسته هستند شارژ کم نمی‌شود. فعال سازی این بخش به بهینه شدن مصرف شارژ گوشی کمک زیادی می‌کند.

تنظیمات ضبط مکالمه در گوشی شیائومی

از ویژگی های تنظیمات گوشی شیائومی می‌توان به تنظیمات تماس‌ها و ضبط مکالمات اشاره کرد. برای فعال سازی بخش ضبط صدا در این گوشی‌ها باید وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس به قسمت گزینه Call Recording بروید. حال روی Record calls automatically کلیک کنید تا تماس‌های شما به طور خود به خود ضبط شوند. در این بخش می‌توانید مخاطبینی که دوست دارید مکالماتش را ضبط کنید را انتخاب نمایید.

یکی دیگر از تنظیماتی که در گوشی‌های شیائومی به چشم می‌خورد، تنظیمات ضبط صدا در گوشی شیائومی است. بسیاری از افرادی که به دنبال ضبط تماس‌ها هستند، می‌خواهند بدانند که ‌چگونه می‌توان قابلیت ضبط صدا در شیائومی را شخصی سازی کرد. با استفاده از گزینه record در قسمت تنظیمات می‌توانید ضبط صدا را شخصی کنید. به همین آسانی!

در تک نت بخوانید: معرفی بهترین آنتی ویروس اندروید 2022

تنظیمات کنترل گوشی شیائومی

تنظیمات گوشی شیائومی
تنظیمات گوشی شیائومی

یکی از منحصر به فردترین قابلیت‌های تنظیمات گوشی شیائومی، تنظیمات دیجیتال ولبینگ است. گوشی‌هایی که به سیستم‌های عامل اندروید مجهز شد‌ه‌اند می‌توانند از این قابلیت بهره مند شوند. دیجیتال ولبینگ به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید گوشی همراه خود را بهتر مدیریت و کنترل کنید. اگر در قسمت تنظیمات به بخش Digital wellbeing and parental controls بروید، با اطلاعاتی در زمینه میزان استفاده از گوشی مواجه خواهید شد. با انتخاب کردن قسمت اطلاعات می‌توانید متوجه شوید که در چند روز اخیر تا چه میزان از گوشی خود استفاده کرده‌اید. در این بخش همچنین می‌توانید بفهمید که کدام برنامه‌ها از باتری یا گوشی شما استفاده زیادی کرده‌اند. علاوه بر این می‌توانید مشخص کنید که برنامه‌ها تا چه روزی و تا چند ساعت اجازه دسترسی داشته باشند.

برای مثال اگر قرار است اینستاگرام را در روز دو ساعت مورد استفاده قرار دهید می‌توانید از محدودیت‌های اعمال شده برای اینستاگرام در این بخش استفاده کنید .جهت این کار باید بر روی علامتی که در هر قسمت وجود دارد کلیک نمایید و سپس آن برنامه را محدود سازی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که قسمت دیجیتال ولبینگ این است که باعث می‌شود شما بفهمید در روز چقدر نوتیفیکیشن دریافت کرده‌اید. پس از کلیک روی گزینه نوتیفیکیشن که این اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرند. به کمک این اطلاعات می‌توانید گوشی خود را بهتر مدیریت کنید.

در تک نت بخوانید: اینترنت ملی چیست؟ هر آنچه باید بدانید!

تنظیمات وای فای گوشی شیائومی

در قسمت تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۸ پرو، نوت ۹ یا سایر گوشی‌های این شرکت بخشی وجود دارد که با آن می‌توان وای فای را بهینه سازی کرد. در این بخش شما می‌توانید نام وای فای را تغییر دهید یا اتصالات را محدود کنید. برای مثال محدود کردن میزان استفاده از داده‌ها در این بخش میسر خواهد شد. یا مثلا استفاده از اینترنت tdlte  امکان پذیر نباشد.

در مواقعی ممکن است در اتصالات وای فای مشکل پیش بیاید. برخی از این اختلالات با روشن خاموش کردن یا ری استارت گوشی از بین می‌روند اما برخی دیگر نیازمند رجوع به قسمت تنظیمات هستند. شما می‌توانید به بخش نت ورک مراجعه کنید و تنظیمات را تغییر دهید. در واقع با بهینه سازی این تنظیمات می‌توانید از اینترنت فوق پر سرعت در گوشی‌های شیائومی استفاده کنید.

تنظیمات موزیک در گوشی شیائومی

برای تنظیم جلوه‌های صوتی در گوشی‌های شیائومی باید مراحل زیر را در تنظیمات گوشی شیائومی طی کنید:

  • در گام اول وارد تنظیمات MIUI شوید.
  • سرویس تنظیمات صدای موسیقی کلیک کنید.
  • در مرحله بعد گزینه Sound effect را انتخاب نمایید.
  • حال می‌توانید گزینه‌های مختلف را مشاهده کنید. سپس صدای موزیک را تنظیم کنید.
  • لازم به ذکر است که در این بخش می‌توانید پس زمینه موزیک‌ها و مواردی از این قبیل را تنظیم نمایید. همچنین چگونگی پخش موزیک‌ها را نیز می‌توان در این بخش تنظیم کرد.

در تک نت بخوانید: لیست 10 تایی از بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید

تنظیمات کار با یک دست یا One-handed mode

تنظیمات گوشی شیائومی

در چند سال اخیر اندازه نمایشگرهای گوشی‌های برند شیائومی بیشتر شده است. به همین دلیل کار کردن با یک دست با گوشی کمی سخت‌تر از قبل شده است. در سیستم عامل اندروید گوشی‌های شیائومی قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با یک دست از گوشی استفاده کنید. برای این که این قابلیت را فعال سازی نمایید، مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی همراه خود شوید و گزینه‌ی Additional settings را انتخاب کنید.
  • حال باید بر روی گزینه کار با یک دست کلیک کنید تا پنجره‌های مورد نظر باز شود.
  • در این مرحله می‌توانید این قابلیت را روشن کنید و از آن استفاده نمایید.

نتیجه گیری

تنظیمات گوشی شیائومی دارای بخش‌های مختلفی است. در واقع این گوشی‌ها تنظیمات گسترده‌ای دارند که سر در آوردن از همه این تنظیمات کار سختی است. افراد برای بهینه سازی تماس‌ها، صدا، اتصال به اینترنت گیمینگ و مواردی از این قبیل نیاز به تغییر دادن تنظیمات شیائومی دارند. با بهینه سازی تنظیمات می‌توانید از قابلیت‌های جذاب این گوشی‌ها استفاده کنید. ما در این مطلب در مورد بخش‌های مختلف تنظیمات گوشی‌های شیائومی صحبت کردیم.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.