تالار مقالات بروز تکنولوژی

شبکه lte چیست | lte بهتر است یا 4g | مزایای فناوری lte

حتما شما هم در مورد  انواع اینترنت همراه مثل 3g، 4g و به خصوص اینترنت lte مطالبی را شنیده اید ولی شاید به طور دقیق ندانید که شبکه lte چیست و چه کاربردهایی دارد.

در این مقاله قرار است به سوالات پرتکرار کاربران در این مورد که شبکه lte چیست، چه کاربردهایی دارد و این که تفاوت اینترنت 4g با شبکه lte چیست پاسخ دهیم.

شبکه lte چیست؟

بعد از ظهور فناوری اینترنت نسل چهارم یا همان 4g استانداردهایی برای این نسل از شبکه های اینترنتی توسط اتحادیه بین المللی مخابرات یا همان ITU-R تعیین شد که بر اساس آن حداقل اینترنت نسل 4 در یک محل 1 گیگابیت بر ثانیه و حداقل سرعت وقتی کاربر در حال حرکت است هم 100 مگابیت بر ثانیه تعیین شد.

شبکه lte چیست

در ابتدای پیدایش اینترنت نسل چهارم بسیاری از شرکت­های ارائه دهنده اینترنت، امکان فراهم کردن حداقل سرعت تعیین شده را نداشتند که این موضوع باعث پیدایش اینترنت lte شد.

شبکه lte که مخفف عبارت Long Term Evolution است نوع   خاصی از اینترنت 4g است که نسبت به اینترنت 3g، سرعت و کیفیت بیشتری دارد ولی هنوز با حداقل­های سرعت اینترنت 4g که توسط اتحادیه بین المللی مخابرات تعیین شده فاصله دارد ولی در حال ارتقا خود برای رسیدن به حداقل استانداردهای اینترنت 4g است.

شبکه lte چگونه کار می‌کند؟

شبکه lte از فرکانس متفاوتی نسبت به اینترنت 3g استفاده می­کند و پهنای باند مورد استفاده در اینترنت lte هم بیشتر است که همین موضوع باعث افزایش سرعت و کیفیت اینترنت این نوع شبکه می­شود.

شبکه lte از دو شبکه رادیویی مختلف برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می­کند به طوری که برای دریافت اطلاعات از OFDM که مخفف Orthogonal Frequency division multiple access است استفاده می­کند و برای ارسال اطلاعات هم از سیگنال رادیویی

SC-FDMA  که مخفف  (single carrier frequency division multiple access) استفاده می­کند.

مزایای شبکه lte چیست؟

شبکه lte به دلیل مزایای فراوانی که دارد مثل اینترنت adsl یکی از پرطرفدارترین سرویس­های اینترنت در بین کاربران است که از جمله مهم­ترین مزایای شبکه lte می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

شبکه lte چیست

  • سرعت بالای انتقال داده

یکی از مهم­ترین اولویت­های کاربران در انتخاب سرویس اینترنت، دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت است که این نیاز در اینترنت lte به طور کامل تامین می­شود.

سرعت انتقال داده در شبکه lte در مقایسه با نسلهای قبلی اینترنت مثل اینترنت 3g بسیار بیشتر است و همین ویژگی یکی از بزرگترین مزیت­های اینترنت lte است.

  • پایداری شبکه

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت سرویس اینترنت دارد پایداری و عدم قطعی شبکه است که این مورد هم به خوبی در اینترنت lte تامین می­شود.

دسترسی به اینترنت پایدار برای کاربرانی که از اینترنت گیمینگ استفاده می­کند اهمیت بسیار بالایی دارد و یکی از مهم­ترین پارامترهای اینترنت گیمینگ است.

  • پوشش گسترده

یکی دیگر از مزایای بزرگ اینترنت lte پوشش دهی گسترده آن است که باعث می­شود کاربران به راحتی و در هر محلی با استفاده از این سرویس به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

  • انتقال داده صوتی با کیفیت بالا

برای تبادل داده صوتی، انتقال داده با حفظ کیفیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد که با استفاده از شبکه lte می­توان داده های صوتی را با کیفیت مناسب انتقال داد و این ویژگی هم از جمله مزیت­های فراوان این نوع شبکه است.

  • مصرف باتری کمتر

با استفاده از  اینترنت lte مصرف باتری گوشی موبایل شما کمتر خواهد بود که این ویژگی هم یک مزیت بزرگ برای فناوری lte است.

  • امنیت بیشتر

امنیت شبکه از جمله موارد مهم برای کاربران است و شبکه lte هم از پروتکل­های امنیتی مثل IPsec و SSL استفاده می­کنند که باعث می­شود این نوع شبکه ها از امنیت مناسبی برخوردار باشند.

  • ارتقای مداوم

شبکه lte به طور پیوسته در حال ارتقا است تا بتواند به حداقل استانداردهای شبکه های نسل چهارم یا همان اینترنت 4g برسد که این ویژگی هم مزیتی بزرگ به حساب می­آید.

  • سازگاری با دستگاه­های مختلف

بیشتر موبایل­های هوشمند، تبلت­ها و وسایل ارتباطی هوشمند امکان استفاده از اینترنت lte را دارند و بعد از اتصال به این نوع شبکه علامت lte روی گوشی هوشمند یا تبلت نمایش داده می­شود که این ویژگی هم از جمله مزایای فناوری lte است.

چگونه lte را فعال کنیم؟

بعد از این که دانستیم شبکه lte چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد در این قسمت نحوه فعالسازی این سرویس محبوب دسترسی به اینترنت را به شما عزیزان آموزش می­دهیم.

برای استفاده از اینترنت lte باید به موارد زیر دسترسی داشته باشید.

  • سیمکارت نسل چهارم یا همان 4g
  • قرار داشتن در محلی که پوشش اینترنت lte فراهم باشد.
  • یک دستگاه هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت lte

بعد از تامین این پیش نیازها به روش­های مختلفی می­توانید شبکه lte دستگاه هوشمند خود را فعال کنید که در مورد هر یک از آنها صحبت خواهیم کرد.

  • فعالسازی اینترنت lte در گوشی­های هوشمند از طریق تنظیمات گوشی

برای فعالسازی شبکه lte در بخش تنظیمات گوشی باید این نوع شبکه را انتخاب کنید که مسیر آن در گوشی­های مختلف کمی متفاوت است به عنوان مثال در گوشی سامسونگ مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings—>More networks—>Mobile networks—>Network mode

و از این بخش نوع شبکه خود را LTE/WCDMA/GSM انتخاب کنید.

  • فعالسازی اینترنت lte با استفاده از نرم افزار 4g toggle

برای فعالسازی شبکه lte با استفاده از نرم افزار 4g toggle کافی است این نرم افزار را از اینترنت دانلود کنید و مراحل زیر را در آن طی کنید.

  • وارد بخش Additional Info شوید و پیامی که توسط این نرم افزار داده می­شود را تایید کنید.
  • در بخش Device information از منوی کشویی نوع شبکه خود را به lte تغییر دهید تا این نوع شبکه برای شما فعال شود.

سرعت اینترنت  lte بیشتر است یا اینترنت 4g

همانطور که در ابتدای این محتوا هم بیان کردیم سرعت اینترنت 4g بیشتر از اینترنت lte است و در واقع اینترنت lte به طور پیوسته در حال رشد و توسعه برای رسیدن به حداقل استانداردهای سرعت اینترنت 4g است.

  • اینترنت lte بهتر است یا اینترنت 4g

برای این که به این سوال جواب مناسبی بدهیم ابتدا باید این دو نوع شبکه را بر اساس معیارهای مختلف با هم مقایسه کنیم  و تفاوت اینترنت 4g و lte را بدانیم.

شبکه lte چیست

  • سرعت اینترنت

همانطور که گفتیم از لحاظ سرعت اینترنت شبکه های 4g وضعیت بهتری را نسبت به اینترنت lte دارند و اینترنتی با سرعت بالاتر را در اختیار کاربران قرار می­دهند.

  • میزان تاخیر یا پینگ

پینگ یا همان تاخیر زمانی ارسال داده از مبدا به سمت مقصد و دریافت پاسخ آن در مبدا، در شبکه های 4g به مراتب کمتر از شبکه های lte است در نتیجه از این لحاظ کیفیت اینترنت 4g به مراتب بهتر از اینترنت lte است.

همانطور که دیدید کیفیت اینترنت 4g از لحاظ سرعت اینترنت و زمان پینگ بهتر از اینترنت lte است و کاربران در صورت دسترسی به اینترنت 4g، اینترنت با کیفیت بهتری خواهند داشت.

مودم lte چیست ؟

فناوری lte یک تکنولوژی جدید برای دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه است و برای دسترسی به شبکه lte همراه، علاوه بر موبایل هوشمند خود می­توانید با استفاده از مودم lte هم به این شبکه دسترسی داشته باشید.

با استفاده از مودم lte و قرار دادن یک سیمکارت با قابلیت اتصال به شبکه lte داخل این نوع مودم­ها، به راحتی می­توانید به اینترنت lte همراه دسترسی داشته باشید.

اینترنت lte توسط هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه می­شود و برای استفاده از اینترنت lte ایرانسل یا هر یک از اپراتورها کافی است یک سیمکارت نسل جدید و یک مودم lte تهیه کنید.

اینترنت lte تک نت

شرکت تک نت به عنوان یکی از قدیمی­ترین مجموعه های ارائه دهنده انواع خدمات اینترنتی، سرویس اینترنت td lte را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار کاربران خود قرار می­دهد.

این شرکت برای رفع نیازها و خواسته های متنوع مشتریان خود، سرویس اینترنت lte را در بسته های مختلف عرضه می­کند و با خرید هر یک از این بسته ها علاوه بر اشتراک اینترنت، مودم lte هم توسط این شرکت به شما ارائه می­شود.

با خرید هر یک از بسته های اینترنت lte از شرکت تک نت برای رفاه حال مشتریان، کارشناسان خبره این مجموعه، در محل مورد نظر حاضر می­شوند و ضمن نصب و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز، از کیفیت و سرعت اینترنت هم اطمینان حاصل می­کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله ما در مورد این که شبکه lte چیست و چه مزایایی دارد با شما صحبت کردیم و در هر یک از بخشها به طور خلاصه در مورد موارد زیر صحبت کردیم.

  • در بخش “شبکه lte چیست” گفتیم که این نوع سرویس اینترنت چیست و علت ظهور شبکه lte را هم بیان کردیم.
  • در بخش “شبکه lte چگونه کار می­کند” نحوه عملکرد فناوری lte و نحوه ارسال و دریافت اطلاعات در این نوع سرویس اینترنت را بیان کردیم.
  • در بخش “مزایای شبکه lte چیست” مزایای اینترنت شبکه lte را نسبت به سایر فناوری­های اتصال به اینترنت بیان کردیم.
  • در بخش “چگونه lte را فعالسازی کنیم” نحوه فعالسازی شبکه lte روی با دو روش استفاده از نرم افزار 4g toggle و یا فعالسازی از بخش تنظیمات گوشی بیان کردیم.
  • در بخش “سرعت اینترنت lte بیشتر است یا اینترنت 4g” این دو سرویس را از لحاظ سرعت اینترنت با هم مقایسه کردیم.
  • در بخش “اینترنت lte بهتر است یا اینترنت 4g” به مقایسه این دو نوع اینترنت همراه بر اساس معیار سرعت اینترنت و پینگ پرداختیم.
  • در بخش “مودم lte چیست” به معرفی مودم lte به عنوان یکی از روشهای رایج دسترسی به اینترنت lte پرداختیم.

و در نهایت در بخش “اینترنت lte تک نت” هم سرویس­های اینترنت lte جذابی که شرکت تک نت برای مشتریان خود ارائه می­دهد را معرفی کردیم.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.