تالار مقالات بروز تکنولوژی

راه حل قطعی مشکل اتصال به اینترنت در اندروید و آیفون2023

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید  را چطور حل کنم؟ امروزه سخت افزارهای هوشمند یکی از جدایی ناپذیرترین اجزای زندگی انسان به شمار می‌آیند. با استفاده از این سخت افزارها می‌توان به شبکه‌های جهانی اینترنت متصل شد و اطلاعات مختلفی را به دست آورد. در مواقعی ممکن است سیستم‌های عامل مختلفی که برای این سخت افزارها در نظر گرفته شده است، با مشکل مواجه شوند و در نتیجه مشکل اتصال به اینترنت در اندروید و آیفون به وجود بیاید. به نظر شما در چنین شرایطی باید چه کرد؟ راهکارهای مختلفی وجود دارند که به حل مشکل اتصال به اینترنت در اندروید کمک می‌کنند. با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنایی پیدا کنید.

بررسی مزایای اندروید برای اتصال به اینترنت نسبت به iOS

بررسی‌ها نشان می‌دهند که اندروید و iOS هر دو سیستم‌عامل‌های قدرتمندی هستند، اما هرکدام ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. در مورد استفاده از اینترنت، اندروید و iOS هر دو قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و توانایی‌های مشابهی در ارائه سرویس اینترنت دارند. اما چند ویژگی از اندروید ممکن است برای بعضی افراد مفیدتر باشد. به عنوان مثال:

  1. تنوع گسترده دستگاه‌ها: سیستم‌عامل اندروید در گستره وسیعی از دستگاه‌ها استفاده می‌شود، از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت تا دستگاه‌های پرچمدار. این به کاربران انتخاب بیشتری در انتخاب دستگاه برای استفاده از اینترنت می‌دهد.
  2. سفارشی‌سازی: اندروید به کاربران امکان می‌دهد تا به طور گسترده‌تری رابط کاربری و عملکرد دستگاه خود را سفارشی‌سازی کنند، از جمله تنظیمات شبکه و اتصال به اینترنت.
  3. امکانات فراوان: برخی از دستگاه‌های اندروید قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای مدیریت اتصال به اینترنت مانند مدیریت ترافیک داده و ایجاد نقطه دسترسی قابل اعتماد را ارائه می‌دهند.

به طور کلی، هر دو سیستم‌عامل قابلیت اتصال به اینترنت را به خوبی ارائه می‌دهند، اما اندروید به دلایلی مانند تنوع دستگاه‌ها و سفارشی‌سازی بیشتر ممکن است برای برخی افراد بهتر باشد. اما انتخاب بین iOS و اندروید بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد.

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید دارم،چرا اینترنت کار نمی‌کند؟

خیلی از مواقع کاربران از ما سوال می‌کنند که چرا اینترنت وصل است ولی کار نمی‌کند. دلایل زیادی وجود دارند که این مشکل را پدید می‌آورند. برخی از این دلایل عبارتند از:

·         فعال بودن آنتی ویروس

اگر آنتی ویروس‌ها یا برنامه‌های امنیتی گوشی شما فعال باشند، با مشکل اتصال به اینترنت در اندروید مواجه خواهید شد. حتی اگر از بهترین اینترنت‌ها مثل اینترنت پهنای باند اختصاصی هم استفاده کنید، باز هم آنتی ویروس‌ها می‌توانند مشکلات همچون قطعی اینترنت را به وجود بیاورند. پس تنها یک راه دارید. آنتی ویروس را حذف یا غیر فعال کنید.

·         عدم به روز رسانی مرورگر گوشی

ممکن است با مشکل گوگل کروم در اتصال به اینترنت اندروید مواجه شده باشید. این مشکل معمولا به دلیل عدم به روز رسانی تلفن همراه یا سخت افزار مربوطه رخ می‌دهد که حل آن خیلی ساده است. می‌توانید نسخه‌های به روز رسانی شده سیستم عامل گوشی و ‌کامپیوتر خود را نصب کنید و مجددا به اینترنت متصل شوید.

·         مشکلات مربوط به پراتور

اگر اینترنت شما وصل است ولی کار نمی‌کند، ممکن است ریشه مشکل در شرکت های ارائه دهنده اینترنت باشد. این مشکل به دست خود کاربر برطرف نمی‌شود. پس فرد باید با پشتیبانی‌های مربوطه تماس بگیرد و مشکل خود را حل کند. چنانچه از اینترنت‌های پر سرعت مثل اینترنت tdlte استفاده می‌کنید یا نه، سیم کارت مربوط به اپراتورهای سرویس دهنده را خریداری کرده‌‌اید، باید با پشتیبانی‌های مربوط به هر کدام از آن‌ها تماس بگیرید. در غیر این صورت نمی‌توانید مشکل قطعی اینترنت را حل کنید.

·         به هم ریخته بودن تنظیمات گوشی

گاهی اوقات ممکن است به هم ریختگی تنظیمات گوشی هم سدی باشد بر سر راه اتصالات اینترنتی شما! در این صورت باید وارد قسمت تنظیمات شوید و مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

در تک نت بخوانید: راهنمای جامع تنظیمات اینترنت آیفون

راهکارهای حل مشکل قطعی اینترنت در گوشی‌های اندروید

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که خیلی از کاربران به دنبال پاسخ آن هستند این است که چرا اینترنت گوشی اندروید کار نمی‌کند. دلایل زیادی وجود دارند که مشکل قطعی اینترنت در گوشی‌های اندروید را به وجود می‌آورند. چنانچه شما هم مانند بسیاری از افراد با اختلالات این چنینی مواجه شده‌اید، نیاز نیست نگران باشید. با استفاده از چند ترفند ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید:

۱: بررسی بسته اینترنت

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بسته‌هایی که برای گوشی‌های همراه ارائه می‌کنند را محدود در نظر می‌گیرند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم خیلی از افراد بدون این که زمان اتمام بسته یا حجم بسته مصرفی خود را در نظر بگیرند، در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. بنابراین ممکن است که شما به هنگام وصل شدن به اینترنت از خود بپرسید که چرا اینترنت وصل است ولی کار نمی‌کند؟ دلیل اصلی آن همین اتمام بسته‌هایی است که خریداری کرده‌اید. شما می‌توانید با وارد کردن کدهای مربوط به هر اپراتور، از حجم بسته باقی مانده مطلع شوید و در صورت اتمام این حجم، بسته دیگری را خریداری نمایید.

۲: بررسی کردن حالت پرواز و غیر فعال کردن آن

یکی دیگر از دلایلی که مشکل اتصال به اینترنت در اندروید را به وجود می‌آورد، روشن بودن حالت پرواز است. اگر حالت پرواز به هر دلیلی در دستگاه شما روشن باشد، اینترنت دستگاه کار نمی‌کند. اگر شما در گوشی خود حالت پرواز را فعال کرده باشید اما به هنگام استفاده از اینترنت غیر فعال ننموده باشید، در این شرایط با مشکل قطعی اینترنت مواجه خواهید شد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید به قسمت تنظیمات دستگاه رجوع کنید و از این بخش حالت پرواز دستگاه را خاموش کنید. حال مجدداً به اینترنت وصل شوید تا ببینید که اینترنت شما کار می‌کند یا خیر.

۳: استفاده از حالت شبکه درست

یکی دیگر از ساده‌‌ترین راه حل‌هایی که برای حل مشکل اتصال به اینترنت در اندروید به کار گرفته می‌شود، استفاده از حالت شبکه صحیح است. هر کدام از حالت‌های شبکه‌ای که برای دستگاه‌های اندروید در نظر گرفته شده‌اند، یک سری محدودیت‌های خاص را با خود به همراه دارند. برای مثال، برخی از حالت‌های شبکه قادر به استفاده کردن از اینترنت فوق پر سرعت هستند اما خیلی دیگر از این حالت‌ها توانایی استفاده از اینترنت‌های پر سرعت را ندارند. پس باید حالت شبکه خود را بهینه سازی کنید. بدین منظور وارد قسمت تنظیمات تلفن همراه خود شوید، گزینه Mobile Data را انتخاب کنید، وارد قسمتNetwork Mode شوید و حالت شبکه تلفن همراه را تغییر دهید. با انجام این کار مشکل اتصال به اینترنت در اندروید برطرف خواهد شد.

۴: راه اندازی مجدد دستگاه

شاید شما هم شنیده باشید که هر وقت که گوشی هنگ می‌کند یا با مشکلی مواجه می‌شود، افراد می‌گویند که گوشی را خاموش و روشن کنید. یکی دیگر از راهکارهای مناسبی که برای حل مشکل اتصال به اینترنت در اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاموش و روشن کردن گوشی همراه است. با انجام این کار مشکلات جزئی موجود در اینترنت همراه شما از بین می‌روند و دستگاه به شبکه‌های اینترنتی وصل می‌شود.

۵: تنظیم مجدد کارخانه

راهکار دیگر برای بررسی اتصال به اینترنت و حل مشکلات به وجود آمده در اینترنت گوشی‌های همراه، تنظیم مجدد گوشی است. چنانچه تمامی مراحل فوق را پشت سر گذاشته‌اید و همه روش‌ها را امتحان کرده‌اید اما هنوز هم موفق به دستیابی به شبکه‌های مجازی نشده‌اید، باید گوشی خود را تنظیم‌ کارخانه بزنید. تنظیم مجدد گوشی باعث می‌شود که تمامی اطلاعات مضر گوشی حذف شوند و عملکرد تلفن همراه بهینه سازی شود. در این صورت، مشکل اتصال به اینترنت هم برطرف خواهد شد.

در تک نت بخوانید: بهترین ترفند های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

مشکل اتصال به اینترنت گوشی سامسونگ

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید

همان طور که گفتیم، دلایل زیادی وجود دارند که مشکل اتصال به اینترنت در گوشی‌های سامسونگ را به وجود می‌آورند. به هم ریختگی تنظیمات گوشی، مشکلات مربوط به اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت، محدودیت‌های موجود در استفاده از داده، عدم به روز رسانی مرورگر گوشی و فعال بودن برخی از آنتی ویروس‌ها در گوشی باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌شوند که با استفاده از روش‌های زیر باید حل شوند:

·         آپدیت کردن سیستم عامل گوشی سامسونگ

یکی از ابتدایی‌‌ترین و ‌مؤثرترین اقداماتی که برای رفع مشکل قطعی اینترنت به کار گرفته می‌شود، آپدیت کردن گوشی است. تا زمانی که نرم افزارهای مختلف تلفن همراه شما آپدیت نشده باشند، نمی‌توان عملکرد درستی را از گوشی به نمایش گذاشت. در این صورت، یکی از باگ‌های عدم آپدیت کردن گوشی هم متوجه اینترنت گوشی می‌شود. پس باید سریعا جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل را بر روی گوشی پیاده سازی کنید تا با قطعی اینترنت مواجه نشوید.

·         اطمینان از آنتن دهی گوشی

گاهی اوقات ممکن است زیر ساخت‌های اینترنتی تمامی مکان‌های جغرافیایی را پوشش ندهند. در این صورت اگر شما در محیطی باشید که زیر ساخت اینترنتی ندارد، با قطعی اینترنت مواجه خواهید شد. پس قبل از هر کاری از آنتن دهی تلفن همراه خود مطمئن شوید.

·         ری استارت کردن گوشی

بهتر است گوشی خود را ری استارت کنید. زمانی که شما تلفن همراه هوشمند خود را ری استارت می‌گنید، تنظیمات دستگاه رفرش می‌شوند و تمامی باگ‌های آن از بین می‌روند.

·         عدم اتصال تلفن همراه سامسونگ به وای فای

برای آن دسته از افرادی که از اینترنت خانگی یا وای فای استفاده می‌کنند هم مشکل قطعی اینترنت رخ خواهد داد.  برای برطرف کردن این مشکل باید اتصالات مودم را چک ‌کنید، خاموش یا روشن بودن وای فای را چک ‌کنید، مودم‌ خود را تنظیم نمایید و از اتصال تلفن همراه به مودم ‌هم مطمئن شوید.

در تک نت مطالعه کنید: علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای چیست؟

·         چک ‌کردن محدودیت داده‌ها

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید

روش دیگر، از بین بردن محدودیت‌هایی است که داده‌های تلفن همراه شما دارند. بدین منظور به بخش تنظیمات تلفن همراه خود بروید و گزینه Data Usage را انتخاب کنید. در صفحه جدید تیکی که مربوط به محدودیت‌های داده است را بردارید تا عملکرد دستگاه شما بهینه سازی شود.

چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه؟

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید به راحتی قابل حل است. شما باید با توجه به دلایل رخ دادن این مشکل، بهترین روش را برای حل آن بیابید. اگر از سرویس اینترنتی اپراتور همراه اول استفاده می‌کنید و هم اکنون متوجه قطعی در اتصال به اینترنت شده‌اید، باید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • شما در گام اول باید حجم و مدت زمان بسته‌ای که خریداری کرده‌اید را مورد بررسی قرار دهید تا اگر این بسته به پایان رسیده است، آن را تمدید کنید.
  • تلفن همراه خود را ریست کنید. با انجام این کار تمامی باگ‌های رخ داده از بین می‌روند.
  • بهتر است وای فای خود را نیز چک ‌کنید. آن دسته از افرادی که از اینترنت وایرلس استفاده می‌کنند، با مشکلات آن چنانی مواجه نخواهند شد. با قطع و وصل کردن اتصال به وای فای می‌توانید مشکل قطعی اینترنت را از بین ببرید.
  • شبکه یابی کنید اما‌ چگونه؟ برای شبکه یابی کردن باید ابتدا وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید، سپس گزینه Connections را انتخاب نمایید و در صفحه باز شده گزینه Mobile Networksرا انتخاب کنید. حال با انتخاب گزینه‌ی Network Operators، می‌توانید شبکه یابی کنید و مشکل اتصال به اینترنت در اندروید را از بین ببرید.
  • چنانچه با امتحان کردن روش‌های فوق وفق به تنظیم کردن اینترنت و اتصال به شبکه‌های اینترنتی نشدید، نیاز نیست نگران باشید. با شماره 9990 تماس بگیرید و مشکل قطعی اینترنت را زیر نظر پشتیبانان همراه اول برطرف کنید.
  • نکته دیگر در این زمینه این است که گوشی خود را آپدیت کنید و یا آن را به حالت کارخانه باز گردانید. در این صورت تمامی اطلاعات مضری که اتصال اینترنتی شما را مختل کرد‌ه‌اند، از بین می‌روند و دستگاه بهینه سازی می‌شود. چنانچه می‌خواهید به جای استفاده از اینترنت سیم کارت‌های اعتباری از اینترنت‌های ثابت خانگی استفاده کنید، ما به شما اینترنت پوینت تو پوینت را که سرعتی فوق العاده بالا دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟

دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده‌اند اینترنت ایرانسل وصل نشود. دلایلی همچون مصرف بیش از حد اینترنت، فعال بودن حالت پرواز در دستگاه، نبود حجم اینترنت و آپدیت نبودن تلفن همراه از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که این مشکل را به وجود می‌آورند. حال برای رفع مشکل اتصال به اینترنت در اندروید باید چه کار کرد؟! باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید.
  • تلفن خود را ریست کنید.
  • Apn را تنظیم کنید.
  • داده تلفن همراه خود را خاموش کرده و آن را مجددا روشن کنید.
  • حالت پرواز را غیر فعال کنید.
  • برای دستگاه خود بسته اینترنت بخرید.
  • تنظیمات کارخانه بزنید.

در تک نت بخوانید: تنظیمات کامپیوتر برای اتصال به اینترنت

مشکل اینترنت هوآوی

مشکل اتصال به اینترنت در اندروید

یکی از مهم‌ترین مشکلات نرم افزاری که گوشی‌های هوآوی را متوجه‌ خود می‌کند، مشکل اتصال به اینترنت در اندروید هوآوی است. اگر اینترنت وصل است ولی صفحه باز نمی‌شود، اگر مودمتان حجم اینترنت دارد اما نمی‌توانید به آن وصل شوید، پس باید به دنبال حل مشکل وصل نشدن اینترنت در گوشی‌های هوآوی باشید:

  1. اینترنت پر سرعتی مثل اینترنت vdsl یا اینترنت adsl را برای وای فای خود خریداری کنید.
  2. داده‌های خود را چک ‌کنید.
  3. حالت هواپیمای گوشی یا لپ تاپ را خاموش کنید.
  4. گوشی را ریست کنید و مجددا به وای فای وصل شوید.

سخن آخر

ما در این مطلب در مورد مشکل اتصال به اینترنت در اندروید با شما صحبت کردیم. اینترنت یک شبکه جهانی پر اهمیت است که امروزه بستری برای انجام فعالیت‌های کاری، انجام بازی یا ارتباطات شده است. بنابراین قطع شدن آن می‌تواند مشکلاتی را برای بشر به وجود بیاورد. افرادی که می‌خواهند از اینترنت گیمینگ برای انجام بازی استفاده کنند، افراد که می‌خواهند اینترنت اختصاصی خود را برای انجام امور کاری خود مورد استفاده قرار دهند و افرادی که قرار است در فضاهای اینترنتی مبادله کنند، باید به دنبال حل مشکل قطعی اینترنت خود باشند. ما در این مطلب تمامی نکات مربوط به برطرف کردن این مشکلات را برایتان ذکر کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تک نت در تماس باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.