تالار مقالات بروز تکنولوژی

روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

یکی از مهم‌ترین ابعاد دنیای پیشرفته تکنولوژی، ارتباطات هوشمند است که به کمک تلویزیون‌ها انجام می‌شود. بسیاری از تلویزیون‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، دارای اتصالات قدرتمندی نصب اتصال به اینترنت یا شبکه وای فای هستند. این شبکه‌ها باعث شده‌اند که تلویزیون قابلیت‌های متعددی پیدا کنند. در این میان ممکن است کاربران با مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت مواجه شوند. پس لازم است که پس از خریدن تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ یا سایر برندها، با بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت هم آشنایی پیدا کنید. یا ما همراه باشید.

چرا تلویزیون سامسونگ به اینترنت متصل نمی‌شود؟

عوامل مختلفی وجود دارند که اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترن

مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنترا غیر ممکن می‌کنند. اشتباه وارد کردن رمز وای فای در تلویزیون، عدم ‌وجود اینترنت فوق پر سرعت، تنظیم نبودن شبکه‌های اینترنتی تلویزیون، محدودیت در شبکه‌های مک و اختلال در تنظیمات دی ان اس باعث می‌شوند که تلویزیون‌های سامسونگ قادر به اتصال به اینترنت نباشند. در یک جمله کلی می‌توان گفت که دو مشکل اساسی یعنی مشکل در تلویزیون و مشکل در وای فای باعث می‌شوند که اینترنت در تلویزیون برقرار نباشد. در این شرایط، باید از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت مطلع باشید تا بتوانید در شرایط خاص، بهترین اقدام را داشته باشید. در ادامه به این روش‌ها اشاره شده است.

  • روش اول: به روز رسانی نرم افزار

اگر تلویزیون سامسونگ شما به شبکه‌های اینترنتی وصل نمی‌شود قدم اول این است که فریمور آن را آپدیت کنید. این گام می‌تواند یکی از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت باشد. برای این که یک تلویزیون به خوبی کار کند لازم است که ابتدا نرم افزار‌های مختلف تلویزیون بروز رسانی شده باشند.برخی از افراد وجود دارند که این مسئله را نادیده می‌گیرند اما نادیده گرفتن همین مسئله است که باعث شده است شما نتوانید به اینترنت وصل شوید.

برای بروز رسانی تلویزیون سامسونگ ابتدا وارد وب سایت رسمی شرکت سامسونگ شده و به دنبال مدلی که تلویزیون شما دارد بگردید. سپس نسخه جدید و به روز رسانی شده مخصوص این دستگاه را بیابید و روی دانلود بزنید. در این مرحله لازم است که فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و آن را وارد یک فلش که هیچ فایلی در آن وجود ندارد کنید. مرحله بعدی هم مرحله وصل کردن فلش به تلویزیون است. برای این کار ابتدا فلش را به تلویزیون وصل می‌کنیم و سپس دکمه menu موجود بر روی ریموت را می‌فشاریم. پس از وارد شدن، دکمه ساپورت و گزینه saftvar apgride را می‌فشاریم. در نهایت هم دکمه  ok را زده و ‌مراحل به روز رسانی را به پایان می‌رسانیم. در این مرحله، می‌توانید مجددا اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را بررسی کنید.

در تک نت بخوانید: علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

  • روش دوم: تغییر دادن مک آدرس در تلویزیون

مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

یکی دیگر از بهترین روش‌های اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت، روش تغییر دادن آدرس مک است. گاهی اوقات ممکن است که تنها آدرس اشتباه مک تلویزیون شما باعث شود که تلویزیون به اینترنت وصل نشود. چنانچه در پی حل این مشکل هستید، ابتدا باید تلویزیون خود را روشن کنید و وارد تنظیمات مخصوص شبکه اینترنتی و وای فای شوید. سپس گزینه hotspot را در گوشی خود فعال کرده و وارد آن شوید. اگر توانستید با تلویزیون به هات اسپات تلفن همراه خود متصل شوید، دلیل آن این است که آدرس مک تلویزیون توسط مودم‌های مربوطه دچار انسداد شده است. در این صورت لازم است که با isp و پشتیبانی‌های شرکت تولید کننده تلویزیون خود کمک بگیرید و نحوه اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را به کمک آن‌ها یاد بگیرید.

  • روش سوم: ری استارت کردن مودم و تلویزیون

در پاسخ به این سوال که چگونه تلویزیون سامسونگ را به اینترنت وصل کنیم می‌توانیم به ری استارت کردن مودم و تلویزیون اشاره کنیم. در این روش که یکی از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت است، ممکن است خاموش شدن دستگاه منجر به تغییر در تنظیمات شبکه بشود. این زمانی رخ می‌دهد که افراد تلویزیون یا مودم را به مدت ۱۵ دقیقه خاموش کرده و سپس آن را روشن کنند. برای برطرف کردن اختلالات این چنینی ابتدا باید:

  1. تلویزیون را روشن کنید و به مدت پنج دقیقه آن را در همان حالت قرار دهید.( روشن باشد)
  2. سپس باید کابل برق را که تلویزیون به آن وصل است، از پریز جدا نمایید و به مدت بیست دقیقه منتظر باشید.
  3. حال نوبت به روشن کردن تلویزیون می‌رسد. مجددا برای وصل شدن به اینترنت تلاش کنید. چنانچه توانایی اتصال به اینترنت را ندارید، حتما مشکل و اختلال اصلی در وای فای است.
  4. حال وای فای را روشن و خاموش کنید. برای این کار نیز ابتدا مودم را روشن کرده، سپس آن را خاموش کنید و به مدت ده دقیقه منتظر بمانید‌. پس از ده دقیقه، مودم را روشن کنید. امکان دارد مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت پس از انجام این مرحله، حل شود. شما می‌توانید از اینترنت‌های پر سرعت مثل اینترنت وایرلس برای اتصال هر چه بهتر به اینترنت، استفاده ‌کنید.
  • روش چهارم: بررسی اتصالات

مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها و صد البته بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت، بررسی اتصالات است. گاهی اوقات ما متوجه قطع و وصل شدن اتصالات نیستیم و به دنبال دلایل بزرگتری برای توجیح عدم اتصال به اینترنت در تلویزیون سامسونگ می‌گردیم. حال آن که اختلالات ساده در اتصالات می‌توانند در عدم وصل کردن تلویزیون سامسونگ به اینترنت موثر باشند.

کارشناسان، ابتدا اتصالات را برای برقراری جریان اینترنتی در تلویزیون بررسی می‌کنند. اتصالات و کابل‌های مودم، کابل‌های تلویزیون، سرعت مودم و فاصله مودم از تلویزیون در این روش بررسی می‌شوند. با نزدیک‌تر کردن مودم به تلویریون، آنتن دهی بهتر و قوی‌تری به وجود خواهد آمد. شما همچنین می‌توانید از اینترنت‌ td lte یا سایر اینترنت‌هایی که تک نت آن‌ها را ارائه می‌کند، بهره ببرید و در سریعترین زمان تلویزیون خود را به اینترنت وصل نمایید.

  • روش پنجم: به روز رسانی تنظیمات دی ان اس

چنانچه تلویزیون سامسونگ شما به اینترنت وصل نمی‌شود و همه روش‌های بالا امتحان شده‌اند، یکی از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به تلویزیون می‌تواند بررسی تنظیمات دی ان اس باشد. برای چک ‌کردن دی ان اس:

  1. ابتدا باید گزینه menu را انتخاب کنید.
  2. دکمه setting را بفشارید و وارد قسمت نت ورک یا شبکه‌های اینترنتی شوید.
  3. سپس بر روی Network Settings کلیک کنید.
  4. حال استارت را زده و IP Settings را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید و تنظیمات IP تلویزیون سامسونگ را بهینه نمایید.
  5. در مرحله بعد گزینه حالت دی ان اس یا DNS mode را انتخاب نمایید.
  6. در این مرحله عدد ۸۸۸۸ را در کادر موجود وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. پس از فشردن گزینه ok، مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ قدیمی به اینترنت یا حتی تلویزیون‌های جدید این شرکت از بین خواهد رفت.

در تک نت بخوانید: بهترین ترفند های 2022 مودم چیست

  • روش ششم: جدا کردن کارت حافظه از تلویزیون

وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت در مواقعی ممکن است به دلیل وجود کارت حافظه در این دستگاه باشد. در چنین مواقعی یکی از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت این است که تمامی کارت‌های حافظه را از دستگاه جدا کنید. بسیاری از کارشناسان باتجربه‌ای که در راستای تشریح نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون فعالیت دارند، توصیه می‌کنند که پس از بروز هر گونه اختلال در این زمینه، افراد ابتدا کارت حافظه مثل فلش مموری، مموری کارت و هارد اکسترنال را از تلویزیون جدا کنند. پس از انجام این کار، با یک بار تلاش می‌توان اختلال به وجود آمده را برطرف کرد. ناگفته نماند که برای برقراری اتصالات پر سرعت اینترنتی در تلویزیون‌‌های سامسونگ می‌توانید از اینترنت adsl تک نت بهره ببرید. آن هم با یک تماس!

نحوه اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت گوشی

برای این که بتوانید اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت موبایل را برقرار کنید، اولین گام این است که این قابلیت را به کمک مراحل زیر، فعال نمایید:

  • ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی موبایل مراجعه کرده و سپس هات اسپات را انتخاب نمایید.
  • حال آن را فعال کنید.
  • پس از فعال کردن هات اسپات گوشی، ssid یا نام کاربری شما در یک صفحه جدید نمایش داده می‌شوند. این نام ‌کاربری را به همراه پسورد آن در تلویزیون وارد کرده و به اینترنت گوشی وصل شوید. همان طور که مشاهده می‌کنید، اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت موبایل چندان وقت گیر نیست و روند ساده‌ای دارد.

 ip تلویزیون سامسونگ در کجا قرار دارد؟

همان طور که گفتیم، در مواردی به آدرس آی پی تلویزیون‌های سامسونگ برای برطرف کردن مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ نیاز است اما این که چگونه آدرس آی پی را پیدا کنیم، از ابهاماتی است که خیلی ار کاربران دارند. برای یافتن این آدرس، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد حساب خود شوید یا اگر حسابی ندارید یک حساب جدید را ایجاد کرده و وارد آن شوید.
  2. سپس برای افزودن دستگاه جدید، روی دکمه plus کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد تلویزیون سامسونگ خود را به همراه مدل آن انتخاب کرده و ‌وارد تنظیمات آن شوید.
  4. تنظیمات عمومی را باز کرده و شبکه مربوطه را انتخاب نمایید.
  5. سپس وضعیت شبکه را انتخاب کنید.
  6. تنظیمات ای پی را باز کرده و آدرس آی پی را در آن جستجو نمایید. شما می‌توانید برای بهینه کردن تنظیمات مرورگر تلویزیون سامسونگ و همچنین برای برطرف کردن مشکل دی ان اس از این آدرس استفاده کنید.

در تک نت بخوانید: لیست بهترین روش های اتصال گوشی به لپ تاپ

چگونه تلویزیون سامسونگ را به اینترنت وصل کنیم؟

یکی دیگر از بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت این است که این دستگاه‌ را بدون هر گونه کابل و آداپتوری به اینترنت متصل نمایید اما این کار چگونه امکان پذیر است؟ خیلی راحت!  امروزه مدل‌های متنوعی از هوشمندترین تلویزیون‌های برند سامسونگ وارد آن‌ها شده‌اند که تنظیمات اتصال به اینترنت وایرلس در هر کدام از آن‌ها، کمی متمایز است اما انجام این کار مشروط به طی کردن مراحل زیر است:

  • اول از همه تلویزیون را روشن کنید و گزینه منو را از روی تلویزیون انتخاب نمایید. چنانچه می‌دانید که نرم افزارهای دستگاه بروز رسانی شده‌اند، باید ابتدا به بروز رسانی مرورگر تلویزیون سامسونگ و سایر نرم افزارهای آن بپردازید.
  • در مرحله بعد باید وارد گزینه اسمارت هاب شوید. در صورتی که مشکل اسمارت هاب سامسونگ رخ بداد، باید آن را زیر نظر کارشناسان برطرف کنید. در غیر این صورت وارد مرحله بعد خواهید شد.
  • در این مرحله گزینه General را انتخاب کرده و سپس شبکه خود را انتخاب نمایید. حال Network Setup را بفشارید و شبکه وای فای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • با انتخاب شبکه و وارد کردن رمز آن، بدون استفاده از کابل به اینترنت وصل خواهید شد.

در تک نت بخوانید: علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

سخن آخر

مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

ما در این مطلب در مورد بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت با شما صحبت کردیم و نکات گوناگونی را در این باره برای شما ذکر نمودیم. مهم‌ترین دلایل وصل نشدن تلویزیون‌های هوشمند یا حتی تلویزیون‌های قدیمی سامسونگ به اینترنت، دلایلی همچون عدم به روز رسانی مرورگر تلویزیون سامسونگ، نبود اینترنت پر سرعت در وای فای، صحیح وارد نکردن رمز وای فای و مشکل در دی ان اس و مواردی از این قبیل هستند که هر کدام از آن‌ها روش‌های خاصی برای برطرف شدن دارند. با مطالعه این مطلب این روش‌ها را آموزش خواهید دید.

سوالات متداول

  • در صورت استفاده از مودم، فاصله مودم تا تلویزیون چقدر باشد؟ به طور کلی اگر می‌خواهید اتصالات پر سرعت‌تری را تجربه کنید، بهتر است مودم را در فاصله‌ای کمتر از هفت متر از تلویزیون قرار دهید. اگر بیشتر از این فاصله مد نظر باشد، باید از تجهیزات تقویت کننده اینترنت استفاده شود.
  • چرا باید به عنوان اولین اقدام، تلویزیون را ری استارت کرد؟ گاهی اوقات ما متوجه به وجود آمدن تغییرات کوچک در اینترنت تلویزیون نیستیم و همواره به دنبال اختلالات بزرگ می‌گردیم. در میان بهترین روش‌های حل مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت، روشن و خاموش کردن آن، ساده‌‌ترین روش است. در این روش شما باید یک ساعت وقت بگذارید و مودم و تلویزیون را یک بار ری استارت کنید. چنانچه مشکل برطرف شد، اتصالات اینترنتی شما برقرار می‌شوند.
  • مشکل اسمارت هاب تلویزیون سامسونگ چیست؟ اسمارت هاب یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های منویی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ است. در مواردی ممکن است تکانی برنامه‌ها از قسمت اسمارت هاب خارج شوند که در این صورت گفته می‌شود مشکل اسمارت هاب به وجود آمده‌اند.  در این صورت لازم است که اسمارت هاب تلویزیون را به روز رسانی کنید و سپس وارد منو شوید.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.