تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش کامل و صفر تا صد کاهش پینگ اینترنت برای گیم

از هر گیمری بپرسید پینگ چیست؟ ممکن است سر درد دلش باز شود و ساعت‌ها از آسیب‌هایی که به‌خاطر پینگ بالا متحمل شده، برایتان شرح مصیبت بگوید. این گلایه‌ها درست هستند و باید راهکاری برای آن پیدا کرد. قبل از این که به یک راهکار بهینه برسیم باید بیشتر در مورد پینگ و سازوکار آن اطلاع کسب کنیم.

در این پست از بلاگ تک نت پینگ را توضیح می‌دهیم و این که چه چیزی روی پینگ تأثیر می‌گذارد، چگونه می‌توان سرعت پینگ را بهبود داد و نکاتی را برای ارتقای سطح بازی‌تان، مانند استفاده از یک برنامه اختصاصی بهینه‌سازی بازی برای کمک به حداکثر عملکرد در بازی‌ها، به شما ارائه می‌دهیم.

این پست یک آموزش کامل و صفر تا صد کاهش پینگ اینترنت برای گیم است و سعی کردیم تمام جوانب کار را مورد بررسی قرار داده و راهکار کارآمدی برای آن ارائه دهیم. اگر شما هم به خاطر تمام دلایل تأثیرگذار بر پینگ با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کنید، با این پست از بلاگ تک نت همراه باشید تا بتوانیم به یک راه‌حل عملی برسیم.

پینگ اینترنت چیست؟

پینگ معیار تأخیر یا سرعت ارسال سیگنال از رایانه شما و بازگشت آن است. در زمینه گیم و بازی‌های رایانه‌ای، پینگ مدت زمانی است که یک بازی برای تشخیص حرکات و گیم پلی شما صرف می‌کند. به‌عنوان مثال، فرض کنید هنگام اجرای بازی Zelda، می‌خواهید فورا بدانید که آیا لینک دشمنانش را کشته است یا خیر، نه این که منتظر بمانید تا رایانه‌تان این تغییرات را ثبت کند.

در حالی‌که گیمرهای حرفه‌ای، حتی شاید با ارتقای تجهیزات خود به جدیدترین و بهترین سخت‌افزار، می‌توانند به هر قیمتی از پینگ‌های بالا اجتناب کنند؛ گیمرهای آنلاین تفریحی معمولا برای این که بتوانند کاهش پینگ داشته باشند، به عیب‌یابی دستگاه خود و رفع علل آن رو می‌آورند. برای این منظور، این آموزش کامل و صفر تا صد کاهش پینگ اینترنت برای گیم را در مورد چگونگی کاهش پینگ و در نهایت کاهش تأخیر در بازی‌های ویدیویی آماده کردیم. برای این که تجربه‌ی بهتری در بازی‌های ویدیویی داشته باشید، با ما همراه باشید.

پینگ اینترنت گیمینگ

چه عواملی روی پینگ تاثیر می‌گذارند؟

سرعت اتصال به اینترنت، بیش از هر چیز دیگری، بر پینگ تأثیر می‌گذارد. برای گیمرهای آنلاین، سرعت اتصال به اینترنت همه چیز است. این عامل خودش تحت تأثیر میزان داده‌های عبوری یک شبکه و تعداد کاربران همزمان در آن شبکه قرار دارد. البته مسائلی مثل تنظیمات سخت‌افزارهای ارتباطی هم می‌توانند روی پینگ تأثیر داشته باشند.

به طور کلی کیفیت ارتباط سیستم کامپیوتری شما با سرورهای بازی روی پینگ تاثیر مستقیم دارد. عامل اصلی تعیین کننده این ارتباط، همان‌طور که گفتیم سرعت اینترنت است و پس از آن همه‌ی عواملی که می‌توانند روی کیفیت ارتباط تاثیر بگذارند، متهمین ردیف دوم محسوب می‌شوند.

چرا پینگ پایین برای اینترنت گیمینگ مهم است؟

اجازه دهید خیلی کوتاه و صریح بگوییم: قطعا پینگ کمتر بهتر از پینگ زیاد است، زیرا پینگ کم به معنای تاخیر کمتر است و تاخیر کمتر یعنی گیم پلی روان‌تر. در حالت متضاد، پینگ بالا به معنای تاخیر بیشتر است. همچنین به این معنی است که شما احتمالا سرعت اتصال به اینترنت ضعیفی دارید.

به یاد داشته باشید، پینگ مدت زمانی است که طول می‌کشد تا دستگاه داده‌ها را از سرور دیگری دریافت کند. بنابراین، هرچه زمان کمتری طول بکشد – به این معنی که پینگ کمتر باشد – بازی شما سریع‌تر انجام می‌شود. دلایل زیادی برای بالا بودن پینگ وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را خودتان می‌توانید اصلاح کنید. برخی از دلایلی که ممکن است باعث زیاد شدن پینگ شما شده باشد، عبارت‌اند از:

  • روترها و وضعیت به‌روزرسانی Firmware آن‌ها، محل قرارگیری و به روز بودن سیستم عامل آن‌ها
  • سیستم رایانه‌ای و وضعیت آن‌ها از نظر عملکرد و شرایط نگهداری‌
  • حافظه نهان (کش) روی روتر یا مودم شما و وضعیت ظرفیت آن‌ها
  • تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه شما
  • تنظیمات بازی و اینکه آیا آن‌ها به اندازه‌ی کافی بهینه هستند یا نه
  • برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی در حال اجرا در پس زمینه
  • به‌روزرسانی‌های خودکاری که هنگام بازی نصب می‌شوند

علاوه بر دلایل بالا ممکن است از خود بپرسید «خب، یک پینگ خوب چیست؟» در واقع، هر چیزی کمتر از 100 میلی‌ثانیه قابل بازی است، اما گیمرهای روزمره می‌توانند برای پینگ 50 میلی‌ثانیه یا کمتر تلاش کنند. از طرف دیگر، گیمرهای حرفه‌ای ممکن است بخواهند پینگی در حدود 20 میلی ثانیه یا کمتر داشته باشند.

شما می‌توانید یک تست پینگ را در اکثر رایانه‌ها اجرا کنید، اگرچه نحوه انجام این کار در تولید کنندگان متفاوت است. برخی از تست‌های پینگ آنلاین نیز وجود دارد. علاوه بر روش‌های داخلی سیستم عامل‌های مختلف می‌توانید با استفاده از بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت عدد پینگ اینترنت خود را پیدا کنید. در آخر اگر بازی شما به خوبی اجرا می‌شود، احتمالا نیازی نیست نگران پینگ خود باشید. اما اگر بازی شما تاخیر دارد و بعضی از موقعیت‌ها را از دست می‌دهید، کاهش پینگ برای ارتقای عملکرد بازی شما بسیار مهم و بسیار آسان است و با چند مرحله عیب یابی شروع می‌شود.

3 گام برای بهبود سرعت پینگ و اینترنت

چگونه می‌توان پینگ را کاهش داد؟ همه چیز تحت تاثیر سرعت اتصال به اینترنت شما است، چون این عامل، بیشترین تاثیر را روی میزان پینگ شما دارد. هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، بهتر است قبل از این که به سراغ اینترنت خود بروید، دستگاه خود و تنظیمات بازی مورد نظر را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا عیب یابی کنید که آیا واقعا اتصال شبکه شما مقصر پینگ بالا شماست یا اینکه ارتباط مستقیمی با تنظیمات بازی شما دارد. پیش از هر تغییری این ۳ مرحله را در نظر بگیرید:

مرحله اول: تعمیر و نگهداری کامپیوتر را به انجام برسانید

اجرای چک لیست تعمیر و نگهداری رایانه می‌تواند به افزایش سرعت دستگاه شما کمک کرده و ارتباط بهتر دستگاه شما با روتر را تضمین کند. حتی گرد و غباری که در طول زمان روی هم انباشته می‌شود می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد شده و همین مورد باعث افت عملکرد دستگاه شما شود.

نکته دیگر: آیا کابل‌های اترنت شما به روز هستند؟ کابل‌های اترنت در دسته بندی‌های مختلف از 3 تا 8 یا Cat 3 تا Cat 8 موجود هستند. هر چه دسته بالاتر باشد، پهنای باند اینترنت و سرعت انتقال شما بهتر است. در بیشتر موارد در خانه‌ها و شرکت‌ها یک کابل اترنت Cat 5 یا بالاتر دارند که برای بازی کافی است زیرا می‌تواند سرعت اینترنت 1000 مگابیت بر ثانیه یا بالاتر را تحمل کند. با این حال، کابل‌های قدیمی حتی ممکن است نتوانند سرعت‌های بالاتر از 100 مگابیت بر ثانیه را تحمل کنند.

مرحله ۲: تنظیمات روتر خود را مجددا بررسی کنید

روترهای ما هسته اصلی اتصال اینترنت ما هستند و آن‌ها نیز شایسته اندکی نگهداری و تعمیرات هستند. نکات نگهداری روتر زیر را در نظر بگیرید:

  • حافظه‌ی کش روتر خود را پاک کنید: روتر خود را‌ هارد ریست کنید تا کوکی‌ها به طور کامل پاک شده و لیست اطلاعات در حافظه‌ی کش دستگاه تمیز شود.
  • روتر خود را در فضای باز قرار دهید: اشیا و حتی دیوارها می‌توانند اتصالات اینترنت بی سیم را با مشکل مواجه کنند. بررسی کنید که آیا روتر شما در یک فضای باز است یا خیر و اگر امکان دارد آن را در مکان بالاتری قرار دهید، زیرا سیگنال‌ها به سمت پایین زاویه دارند. همچنین می‌توانید جهت آنتن‌ها را دوباره تنظیم کنید.
  • Firmware روتر خود را به‌روزرسانی کنید: به این فکر کنید که وقتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری یا امنیتی ضروری است، دستگاه‌های ما چگونه کند می‌شوند. همین امر می‌تواند برای روترها نیز صادق باشد، بنابراین مطمئن شوید که سیستم عامل روتر شما به روز است.

مرحله سوم: تست سرعت اینترنت را اجرا کنید

اکنون که دستگاه‌های شما در وضعیت بهینه قرار دارند، وقت آن است که یک تست سرعت اینترنت انجام دهید تا مشخص شود که آیا واقعا اتصال اینترنت شما بر پینگ شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

شما می‌توانید با استفاده از پست بهترین سایت تست سرعت اینترنت و انتخاب یکی از موارد معرفی شده، تست سرعت اینترنت را انجام دهید. اگر کماکان در بحث سرعت دانلود و پینگ با مشکل مواجه بودید، می‌تواند نشان از مشکل سرویس اینترنت شما باشد. اما باز هم برای قضاوت زود است.

به خاطر داشته باشید که سرعت اینترنت بسته به تعداد کاربرانی که هم‌زمان در شبکه شما هستند متفاوت است. به همین دلیل، چند تست سرعت اینترنت در طول روز انجام دهید تا مشخص شود که آیا پهنای باند شما در چه وضعتی قرار دارد. همچنین بد نیست در این فرایند رایانه خود را مستقیما به کابل اترنت وصل کنید تا ببینید اعداد مربوط به سرعت دانلود و پینگ چگونه تغییر می‌کنند. پس از انجام این تست‌ها، باز هم بهتر است هر چیز تأثیرگذار دیگر را بررسی کنیم و اگر نتیجه نگرفتیم به سراغ سرویس اینترنت خود برویم.

۷ نکته دیگر برای کاهش تاخیر و رفع پینگ

یک حقیقت تاسف بار این است که ما گاهی اوقات مجبور می‌شویم برای بهبود گیم پلی خود فداکاری کنیم، از جمله اینکه Wi-Fi را به طور کلی کنار بگذاریم، دستگاه‌های دیگر را از شبکه خود قطع کنیم و حتی کیفیت بصری بازی‌ها را پایین بیاوریم. اما چیزی که هرگز نباید فدای پینگ پایین‌تر شود، امنیت بازی‌های ویدیویی‌تان است – حتی اگر وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد، برای دستیابی به اتصال سریع‌تر، نرم‌افزار امنیتی بازی یا نرم‌افزار تغییر آی‌پی خود را غیرفعال نکنید. درعوض، نکات زیر را برای کاهش پینگ در نظر بگیرید که از کم به پر زحمت‌تر فهرست شده‌اند.

۱) برنامه‌های پس زمینه را ببندید

چیزهای زیادی باعث می‌شوند تمرکز سیستم کامپیوتری ما منحرف شود که یکی از آن‌ها نرم‌افزارها و برنامه‌هایی است که در حال اجرا هستند. با بستن اجباری این‌ها، توجه دستگاه خود را کاملا به سمت آنچه مهم است معطوف می‌کنید: بازی! با این کار شما مصرف پهنای باند اینترنت خود را به حداقل می‌رسانید زیرا نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی کمتری وجود دارد که از آن استفاده می‌کنند. برخی از برنامه‌های متداول که باید بسته شوند عبارتند از Spotify، Zoom، Netflix، و حتی Twitch البته اگر خودتان پخش زنده ندارید.

این که به صورت دائم پیگیر باز یا بسته بودن برنامه‌ها در پس زمینه باشید، ممکن است به کاری حوصله‌سر بر تبدیل شود. برای حل این مشکل بعضی از شرکت‌های تولید نرم‌افزار، محصولاتی را به بازار عرضه می‌کنند که این کار را برای شما به صورت خودکار به انجام می‌رساند. این برنامه‌ها به‌طور خودکار بازی‌هایی را که در حال بازی هستید شناسایی می‌کنند، منابع را از برنامه‌های پرمصرف پس می‌گیرد و مطمئن می‌شود بازی‌های شما قدرت محاسباتی مورد نیاز خود را در اختیار دارند.

۲) به‌روزرسانی‌ها را موقتا غیرفعال کنید

فعال کردن به‌روزرسانی‌های خودکار برای نرم‌افزارها و برنامه‌ها راهی عالی برای حفظ امنیت سایبری شما و اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه‌های شما است. با این حال، این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند بر سرعت اینترنت و عملکرد محاسباتی سیستم کامپیوتری شما تاثیر منفی بگذارند. به همین دلیل، اگر در بازی‌های ویدیویی با تاخیر مواجه هستید، بهتر است به‌روزرسانی‌های خود را موقتاً غیرفعال کنید تا مانع از بازی شما نشوند. فقط مطمئن شوید که بعد از تمام شدن بازی، این به‌روزرسانی‌ها را دوباره فعال کنید تا سیستم کامپیوتری شما آسیب‌پذیر نشود.

۳) از سیم اترنت (کابل LAN) استفاده کنید

کابل LAN به دستگاه شما اینترنت مستقیم ارائه مي‌کند، زیرا مستقیما از روتر به دستگاه شما وصل شده است. در حالی که این راحت ترین راه برای کاهش پینگ نیست، اما می‌تواند تاثیر خوبی روی عملکرد داشته باشد. یکی از موانعی که استفاده از LAN را سخت می‌کند، دور بودن از روتر و یا نبود امکان کشیدن کابل به صورت مستقیم است.

با این حال، استفاده از سیم اترنت اغلب اتصال اینترنتی پایدارتری را در مقابل Wi-Fi فراهم می‌کند که توسط بسیاری از کاربران و دستگاه‌ها کشیده و کشیده می‌شود. در صورتی که Wi-Fi تنها گزینه شماست، مطمئن شوید که در یک شبکه 5 گیگاهرتزی به جای 2.4 گیگاهرتز هستید.

۴) دستگاه‌های دیگر را از شبکه حذف کنید

درست مانند برنامه‌هایی که برای استفاده از قدرت محاسباتی سیستم کامپیوتری رقابت می‌کنند، دستگاه‌های متصل به شبکه هم برای Wi-Fi رقابت می‌کنند. در حال حاضر با افزایش دستگاه‌ها و گسترش IoT شمار این دستگاه‌های رقیب بیشتر از قبل شده، پس بهتر است هنگام اجرای بازی، در تعداد و تنوع دستگاه‌هایی که به شبکه متصل هستند، بازنگری کنید.

۵) پینگ سرور بازی را بررسی کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید که مشکل پینگ بالا و تاخیر از سمت شما نیست. سرورهای بازی‌ها هم ممکن در بعضی مواقع دچار کندی شده و باعث ایجاد تاخیر شوند. اگر آدرس IP سرور بازی را می‌دانید، می‌توانید این را بررسی کنید یا می‌توانید از سایت‌هایی مانند Game Server Ping که بازی‌های ویدیویی محبوب را فهرست می‌کنند، بازدید کنید.

۶) نزدیکترین سرور به خود را انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که سرور بازی از نظر فیزیکی چقدر به شما نزدیک است. هرچه از هم دورتر باشید، زمان بیشتری برای برقراری ارتباط بین این دو وجود دارد، بنابراین پینگ شما بالاتر خواهد بود. برخی از بازی‌ها به شما امکان می‌دهند انتخاب کنید دستگاهتان با کدام سرورهای بازی ارتباط برقرار کند. همیشه سرور گیمر را که نزدیک‌ترین سرور به مکان فیزیکی خود است انتخاب کنید.

۷) روتر خود را ارتقا دهید

واقعیت این است که تجهیزات به مرور زمان خراب می‌شوند، از جمله روتری که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید و همین موضوع هم می‌تواند روی عملکرد آن تاثیر بگذارد. اگر بقیه مراحل و نکات عیب یابی موفقیت آمیز نبودند، باید به فکر روتر جدید باشید و آن را ارتقا دهید. البته این آخرین راه نیست! هنوز هم راه‌هایی مانده که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

روش‌های نرم‌افزاری کاهش پینگ بازی

تمام نکات و آموزش‌های کاهش پینگ بازی که تا اینجا بررسی کردیم، مربوط به نگهداری سیستم کامپیوتری و رفع عوامل مزاحم بود. اگر تمام این موارد را به انجام رساندید و بهبود قابل توجهی ندیدید، ناامید نشوید. هنوز هم راهکارهایی هستند که می‌توانند پینگ را بهبود دهند. یکی از راهکارها، استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص کاهش پینگ و سرویس‌های مخصوص این کار است. در ادامه چند مورد از کاربردی‌ترین برنامه‌ها و سرویس‌های کاهش پینگ بازی را فهرست کرده‌ایم:

  • برنامه‌ی بهبود پینگ NoPing: نرم‌افزار NoPing شما را به بهترین سرور هر بازی متصل می‌کند و با این کار، عامل تاخیر ناشی از سرور را از بین می‌برد.
  • برنامه‌ی بهبود عملکرد Razer Cortex: این نرم‌افزار مستقیما برای کاهش پینگ بازی طراحی نشده ولی با از بین بردن بقیه موانع، عملکرد سیستم شما در بازی را ارتقا می‌دهد.
  • برنامه بهبود عملکرد Game Fire: این نرم‌افزار در نسخه‌ی پولی دارای قابلیت‌های مدیریت شبکه و اتصال سرور است که می‌توانید کاهش پینگ گیم را با استفاده از این برنامه عملی کنید.

پینگ اینترنت

روش‌های مبتنی بر شبکه و تنظیمات DNS

حالا نوبت به راه حل‌های حرفه‌ای‌تر برای کاهش پینگ گیم می‌رسد. در این قسمت، به سراغ روش‌های مبتنی بر شبکه می‌رویم. یکی از این راهکارها تغییر در تنظیمات DNS است. برای کاهش پینگ گیم و یافتن تنظیمات متفاوت، می‌توانید از سرویس‌های ارائه دهنده‌ی DNS جایگزین استفاده کنید. در حال حاضر چند سرویس تغییر DNS گیمینگ در بازار کشورمان وجود دارند که می‌توانید با جستجو در اینترنت، از امکانات آن‌ها استفاده کنید. اگر تمام این راه‌ها پاسخگوی نیاز شما نبود، کماکان یک راه اصلی و تاثیرگذار مانده که امتحان نکرده‌اید، آن هم کاهش پینگ مبتنی بر نوع اینترنت است. در بخش‌های بعدی این مورد را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

آموزش کاهش پینگ در اینترنت TD-LTE

در ادامه بررسی راهکارهای کاهش پینگ اینترنت گیمینگ به آموزش کاهش پینگ در اینترنت TD-LTE می‌رسیم. برای کاهش پینگ گیم در اینترنت TD-LTE به طور کلی چند کار می‌توان انجام داد. اولین گام که می‌تواند پینگ اینترنت TD-LTE را کاهش دهد، جانمایی درست مودم آن است. مودم TD-LTE را در قسمتی از خانه قرار دهید که بهترین آنتن دهی را داشته باشد.

راه دیگری که می‌توان برای کاهش پینگ در اینترنت TD-LTE وجود دارد، خلوت کردن سر مودم آن است! منظور این است که تعداد دستگاه‌های متصل به مودم را کاهش دهید و ترجیحا همان دستگاهی که قرار است بازی را اجرا کند، به مودم متصل کنید. با این کار کیفیت ارتباط بهتر شده و به صورت بالقوه می‌تواند پینگ را کاهش دهد.

کاهش پینگ اینترنت ADSL

در بخش قبلی در مورد کاهش پینگ در اینترنت TD-LTE به عنوان یکی از راهکارهای محبوب و پرطرفدار دسترسی به اینترنت پرسرعت، صحبت کردیم. حالا وقت آن است که به ADSL به عنوان یکی از خدمات پرسابقه تامین دسترسی به اینترنت پرسرعت بپردازیم. اگر از اینترنت ADSL برای بازی استفاده می‌کنید، با این کارها می‌توانید باعث کاهش پینگ اینترنت ADSL خود شوید:

  • نویز را کاهش دهید: با بررسی میزان نویز در خط تلفن و کاهش آن، کیفیت اینترنت بهتر شده و پینگ کاهش پیدا می‌کند.
  • Firmware مودم/روتر را به‌روز کنید: با به‌روز کردن Firmware مودم/روتر ADSL خود می‌توانید یکی از عوامل افزایش پینگ را از بین ببرید.
  • تنظیمات DSL را بررسی کنید: با بررسی و بازبینی تنظیمات DSL مودم خود می‌توانید کیفیت دسترسی را افزایش و طبیعتا پینگ را کاهش دهید.

تا اینجا، راه‌های کاهش پینگ را بدون این که بخواهیم تغییر بزرگی ایجاد کنیم، بررسی کردیم. حالا وقت آن است با یک تغییر بزرگ، بهبود پینگ را به مرحله‌ی بعدی ببریم.

راه حل نهایی کاهش پینگ

اگر تمام موارد بالا را رعایت کردید و بهبود چشم‌گیری مشاهده نکردید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با حرفه‌ای‌ها تماس بگیرید. با گذراندن تمام مراحل بالا و درست نشدن مشکل، باید به فکر خرید یک سرویس اینترنت پرسرعت بهتر باشید. همانطور که در ابتدای این پست گفتیم، اینترنت اولین و مهم‌ترین دلیلی است که می‌تواند بر کاهش پینگ گیم اثر مثبت داشته باشد. اگر اینترنت فعلی شما پاسخگوی نیاز گیم نیست و همیشه پینگ بالایی دارید (با فرض این که مراحل پیش از این را گذرانده‌اید) بهتر است به سراغ خرید سرویس بهتر و پرسرعت‌تر از ارائه دهنده‌ی حرفه‌ای‌تری باشید.

یکی از ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت که سرویس ویژه‌ی گیمینگ دارد و راهکارهای حرفه‌ای مخصوص گیمرها ارائه می‌کند، تک نت است. با سرویس گیمینگ تک نت یا خدمات حرفه‌ای‌تر مثل پهنای باند اختصاصی، به راحتی می‌توانید بهترین بازی‌های آنلاین را با کم‌ترین پینگ و بیشترین سرعت بازی کنید.

چرا پینگ اینترنت پوینت تو پوینت با پهنای باند اختصاصی بهتر است؟

همانطور که گفتیم تک نت سرویس‌های حرفه‌ای برای گیمرها ارائه می‌کند. یکی از بهترین سرویس‌هایی که می‌تواند پینگ بسیار پایین را در اختیار شما قرار دهد، اینترنت پوینت تو پوینت با پهنای باند اختصاصی است. این سرویس دسترسی به اینترنت پرسرعت تک نت، با در اختیار گذاشتن اتصال رادیویی اینترنت و پهنای باند اختصاصی، یک راهکار فوق‌العاده برای گیمرهای حرفه‌ای است تا بتوانند بهترین تجربه‌ی بازی‌های آنلاین را داشته باشند.

پینگ اینترنت پوینت تو پوینت با پهنای باند اختصاصی به دلیل سرعت بالاتر و دسترسی انحصاری به پهنای باند اختصاصی پایین‌تر از دیگر سرویس‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت است. با استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت، به راحتی می‌توان از اینترنت با تاخیر کم و امکانات بسیار زیاد استفاده کرد. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید که هر تغییری در پینگ روی سرنوشت بازی‌های شما تاثیر می‌گذارد، بهتر است به فکر خرید اینترنت پوینت تو پوینت با پهنای باند اختصاصی باشید. برای این کار کافی‌است وارد صفحه اختصاصی اینترنت وایرلس تک نت شده و تعرفه‌ها و جزئیات این سرویس فوق‌العاده را بررسی کنید.

سخن‌پایانی

در حالی که مردم به دلایل مختلف به بازی‌های ویدیویی روی می‌آورند، برخی بازی‌ها را نوعی آرامش می‌دانند و برخی دیگر مصمم به شکست دادن رقبای خود هستند، هیچ گیمری نمی‌خواهد تاخیر را تجربه کند. در این مسیر بیشترین نقش به عهده کیفیت سرویس اینترنت شما است و پس از آن شرایط نگهداری از دستگاه‌های شما می‌تواند تفاوت بزرگی در تجربه بازی شما ایجاد کند.

در این پست از بلاگ تک نت، نقش موارد مختلف در بالا رفتن پینگ گیم را بررسی کردیم و راه حل‌های مختلف را مرحله به مرحله معرفی کردیم. با استفاده از این آموزش صفر تا صد کاهش پینگ بازی گیم، به راحتی و در چند قدم می‌توانید تاخیر و کندی در عملکرد بازی آنلاین را از بین ببرید و تجربه‌ی بهتری در بازی‌های برخط داشته باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
1 Comment
  1. کریم نیکونظر says

    همه‌ی این راه‌ها بستگی به شرایط اینترنت هم داره و تضمینی نیست.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.