تالار مقالات بروز تکنولوژی

Hosted pbx چیست و چگونه کار میکند؟

در این مقاله خواهید خواند:

Pbx مخفف private branch exchange به معنای مرکز تلفن داخلی است. سازمان‌ها از یک مرکز تلفن داخلی بهره می‌برند تا کمترین خط تلفن ممکن را از مخابرات دریافت کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. هنگامی که کارمند سازمان از تلفن موجود در اتاق کار خود استفاده می‌کند تماس به مرکز تلفن سازمان وصل و توسط آن مدیریت می‌شود. Pbxهای پیشرفته از امکاناتی نظیر ذخیره پیام صوتی، رکورد پیام و اتصال خودکار بهره می‌برند. با پیاده‌سازی سیستم مرکز تلفن داخلی، سازمان‌ها با استفاده از مرکز تلفن داخلی قادر به مدیریت تماس‌ها طبق زمان‌بندی مورد نظر خود، مدیریت تماس مشتریان و برقراری ارتباط بین بخش‌های مختلف سازمان خواهند بود. پیاده‌سازی pbx در سازمان احتیاج به ایجاد زیرساخت و نصب فیزیکی تجهیزات مورد نیاز دارد که این کار نیازمند استخدام افراد متخصص و پرداخت‌ هزینه‌های گزاف می‌باشد. همچنین این سیستم احتیاج به مراقبت‌های پس از نصب و آموزش کارمندان به منظور بهره‌برداری از آن دارد. اما آیا راه دیگری وجود دارد که از تحمیل هزینه‌های زیاد به سازمان جلوگیری کند؟ بله! اینجاست که hosted pbx مطرح می‌شود.

 

Hosted Pbx چیست؟

درک سانترال میزبان، دانستن اینکه سانترال چیست مفید است. PBX مخفف Private Branch Exchange است و یک شبکه تلفن خصوصی است که در یک شرکت یا سازمان استفاده می شود. یک PBX به شما امکان می دهد با استفاده از کانال های ارتباطی مختلف مانند VoIP با افراد داخل و خارج سازمان ارتباط برقرار کنید. یک PBX معمولی به عنوان “on-premise” شناخته می شود، به معنای قطعه سخت افزاری که در ساختمان سازمان باقی می ماند.

یک سیستم میزبان خدمات و ویژگی های یکسانی را به عنوان یک PBX داخلی ارائه می دهد اما کمی متفاوت نصب می شود. این در فضای ابری قرار دارد، به این معنی که شما نیازی به سیستم سخت افزاری در دفتر ندارید و نصب و نگهداری را به حداقل می رساند. ارائه‌دهنده یا «میزبان» شما این فناوری را کاملاً خارج از سایت برای شما حفظ می‌کند، در حالی که هنوز یک اتصال عالی و مزایای دیگر را برای شما فراهم می‌کند که بعداً در این راهنما به آنها خواهیم پرداخت.

 

معرفی Hosted pbx و نحوه کار آن

 

سانترال میزبان

Hosted pbx یک مرکز تلفن است که بر روی شبکه اینترنت میزبانی می‌شود و به شما اجازه مدیریت تماس‌ها از طریق اینترنت را می‌دهد. با توجه به این که hosted pbx مبتنی بر سرویس‌های ابری است، کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با خود به همراه دارد. تا زمانی که اتصال اینترنت شما برقرار باشد، قادر به مدیریت تماس‌های تلفنی خود خواهید بود. بر خلاف سیستم‌های سنتی مرکز تماس که تماس‌ها را از طریق خطوط به یک مرکز فیزیکی منتفل می‌کردند، در hosted pbx تماس‌ها از طریق اینترنت به یک مرکز داده امن منتقل می‌شوند. تمامی کارهای لازم برای برقراری تماس‌های شما بر بستر اینترنت مانند تهیه مرکز داده سرورها و تأمین امنیت آن‌ها، بروزرسانی سیستم‌ها، مسیریابی در شبکه، ایجاد تماس و رمزنگاری آن توسط شرکتی که از آن خدمات hosted pbx را دریافت کرده‌اید، انجام می‌شود. برای استفاده از hosted pbx تنها به وسایلی که با سیستم مرکز تلفنی اینترنتی کار می‌کنند مانند لپتاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند یا تلفن‌های VoIP رومیزی نیاز خواهید داشت.

قابلیت‌های hosted pbx

Hosted pbx امکاناتی نظیر پیام صوتی، اطلاع‌رسانی از طریق پیام‌کوتاه و البته تماس‌های مبتنی بر اینترنت را ارائه می‌دهد. امکانات پیشرفته‌‌تری نیز نسبت به روش‌های سنتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به وسیله hosted pbx قادر به دریافت و انجام تماس از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد (مانند لپتاپ و تلفن هوشمند) با نصب اپلیکیشن‌های مربوطه خواهید داشت. این ویژگی برای سازمان‌هایی که از کارمندان و تیم‌های دورکار بهره می‌برند بسیار کاربردیست. با استفاده از خدمات hosted pbx می‌توانید پیام‌های صوتی را به صورت متن در inbox ایمیل خود دریافت کنید. همچنین قادر به ایجاد پاسخگوهای خودکار برای تماس‌های دریافتی خواهید بود. برخی از سازمان‌ها از ضبط تماس‌های تلفنی برای آموزش کارآموزها و کارمندان تازه‌کار استفاده می‌کنند، بنابراین برای آن‌ها نیز hosted pbx یک سیستم مناسب است چرا که قابلیت ضبط مکالمه را ارائه می‌دهد. امکان انتقال تماس نیز به راحتی توسط hosted pbx انجام می‌شود تا به وسیله آن بتوان مشتری را به بهترین فرد برای پاسخ‌دهی ارجاع داد. برای همکاری بهتر بین تیم‌ها امکاناتی نظیر کنفرانس ویدئویی و ارسال پیام از طریق اپلیکیشن‌های مختلف تحت‌وب و یا نصب‌شده روی کامپیوتر و گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.

Hosted pbx چگونه به بهبود و رونق کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند؟

سانترال میزبان

به طور خلاصه hosted pbx همان خدماتی را که با پیاده‌سازی مرکز تلفن داخلی به صورت فیزیکی در سازمان خود به آن‌ها دست پیدا می‌کردید را ارائه می‌دهد با این تفاوت که از شر هزینه‌های اضافی که برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار مهم است، نجات پیدا کرده و از مزایا و لذت استفاده از یک سیستم مبتنی بر اینترنت بهره‌مند خواهید شد. در ادامه تعدادی از فواید مهم hosted pbx برای رونق کسب‌وکار را با هم مرور خواهیم کرد:

  • بهبود ارتباط میان تیم‌های کاری: امکانات در نظر گرفته شده برای ارتباط تیم‌ها و کارمندان نظیر تماس ویدئویی و چت به ارتباط ساده آن‌ها با هم و بهبود عملکردشان منجر خواهد شد. کنترل عملکرد کارمندان و میزان پیشرفت آن‌ها نیز با امکانات ارائه شده توسط hosted pbx ممکن خواهد بود.
  • تأثیر مثبت بر تجربه مشتریان:‌ امکانات در نظر گرفته شده برای مدیریت تماس‌ها، بسیار روی تجربه تماس مشتریان با سازمان تأثیر مثبت خواهد گذاشت. دلیل ۵۶ درصد افرادی که در دنیا با یک شرکت یا سازمان قطع همکاری کرده‌اند، پشتیبانی ضعیف آن شرکت یا سازمان از مشتریان عنوان شده است. بنابراین استفاده از شیوه‌های مدرن برای ارتباط با مشتریان و ایجاد حس مهم بودن در آنان، بسیار حیاتی است.
  • آینده‌نگری: با استفاده از hosted pbx نگاهی به آینده داشته‌اید. در شرایط کنونی و شیوع کرونا،‌ بسیاری از کسب‌وکارها به دورکاری روی آورده‌اند. با توجه به مبتنی بر اینترنت بودن hosted pbx امکان مدیریت تماس‌ها از هرجایی وجود دارد. در صورتی که دوباره شرایطی مانند شرایط فعلی به وجود بیاید و محدودیت‌ها برقرار شوند، کسب‌‌وکار شما با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد.
  • کیفیت بهتر تماس: با استفاده از فناوری‌های استفاده شده در تماس صوتی بر بستر اینترنت، صدایی واضح‌تر و کم‌نویز‌تر را دریافت خواهید کرد. دیگر مشتریان مجبور به تکرار حرف خود نخواهند بود و تجربه بهتری از تماس با سازمان شما خواهند داشت.

نکته در مورد hosted pbx

همانطور که تا اینجا متوجه شده‌اید، برای استفاده از خدمات hosted pbx در سازمان خود، احتیاج به اینترنت با سرعت بالا و اتصال دائمی آن دارید. البته با توجه به امکانات گنجانده شده در hosted pbx می‌توانید از گوشی‌های هوشمند و اینترنت موبایل نیز برای مدیریت و برقراری تماس‌های خود استفاده کنید.

 

ما در تک‌نت علاوه بر خدمات مختلف حوزه اینترنت با کیفیت، زیر ساخت مناسب برای این قابلیت را فراهم

کرده‌ایم

اگر علاقمند به استفاده از این خدمات هستید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرویس‌های تکفون با شماره تلفن سراسری ۱۵۴۳ یا شماره ۰۲۱۴۵۵۷۴۱۱۰ تماس حاصل فرمایید یا در لینک زیر اطلاعات خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.