تالار مقالات بروز تکنولوژی

۱۱ میلیارد دلار برای پروژه‌های نیمه‌هادی

کاخ سفید در روز جمعه و تاریخ ۹ فوریه از برنامه دولت ایالات متحده برای هزینه ۱۱ میلیارد دلاری توسعه محصولات نیمه‌های حمایت کرد. کاخ سفید گفته است که مرکز تولید محصولات نیمه هادی به ارزش ۵ میلیارد دلار را راه‌اندازی می‌کند. کنگره در ماه آگوست سال ۲۰۲۲، قانون مهم تراشه و علم را تصویب کرد. طبق این قانون، ۳۹ میلیارد دلار یارانه برای تولید محصولات نیمه هادی و ۱۱ میلیارد دلار جهت تحقیق و توسعه پیش‌بینی شده است. همچنین، این کنگره، ۲۵ درصد اعتبار مالیاتی برای ساخت کارخانه‌های تراشه به دست می‌آورد که ارزش آن ۲۴ میلیارد دلار است.

محور اصلی برنامه تحقیق و توسعه، مرکز ملی فناوری تولید محصولات نیمه هادی است. جینا ریموندو طی مراسمی در کاخ سفید گفته است که در این مرکز، دولت، تأمین‌کنندگان، دانشگاهیان، سرمایه‌گذاران و… حضور و رقابت دارند. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی گفته است که این برنامه برای افزودن مشاغل آمریکایی طراحی شده است. البته گسترش استفاده از هوش مصنوعی هم در این سرمایه‌گذاری بی‌تأثیر نیست.

NSTC ، صندوق سرمایه‌گذاری است که به شرکت‌های نیمه هادی نوظهور برای پیشرفت در زمینه فناوری کمک می‌کند. رایموندو در روز دوشنبه خاطر نشان کرد که Commerce قصد دارد در عرض دو ماه چندین جایزه بزرگ را برای منابع تأمین‌کننده مالی در زمینه تولید تراشه‌ها در نظر بگیرد. این جوایز به افزایش تولید و کارخانه­‌ها کمک می‌­کند. ریموندو در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است که ما در پروسه مذاکرات با این شرکت‌ها بسیار با چالش مواجه شده‌ایم. طی شش الی هشت هفته دیگر، اطلاعیه‌های دیگری مشاهده خواهید کرد. ما برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.