تالار مقالات بروز تکنولوژی

کاربرد VPN چیست و چگونه vpn گوشی را خاموش کنیم؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که VPN چیست؟ درواقع وی پی ان به این معنی است که یک شبکه خصوصی مجازی آدرس پروتکل اینترنت ای پی شما را می پوشاند و یک اتصال خصوصی از یک اتصال Wi-Fi عمومی ایجاد می کند.VPN یکی از بهترین ابزارها برای حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن کاربر متصل به  انواع سرویس های اینترنت  است زیرا اتصالات امن و رمزگذاری شده را برقرار می کند. در ادامه این مطلب با تک نت همراه باشید چراکه قصد داریم به صورت مفصل در مورد انواع VPN و کاربردهای آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

انواع محافظت از VPN

بعد از اینکه  فهمیدیم اصلا vpn  چیست بیایید با چندین نوع وی پی ان مختلف برای موارد استفاده مختلف  آشنا شویم. سه دسته اصلی عبارتند از دسترسی از راه دور، سایت به سایت مبتنی بر اینترنت و سایت به سایت مبتنی بر اکسترانت! از نظر عملی، اکثر کاربران بسته به استفاده شخصی یا شرکتی با VPN ها مواجه می شوند.

توجه داشته باشید برای استفاده از وی پی ان شما نیاز به اینترنت پرسرعت دارید که ما سرویس نسل چهارم یعنی اینترنت TD lte تک نت را به شما معرفی می کنیم.

 

·         VPN  انفرادی

VPN های فردی به خدماتی اشاره دارد که برای استفاده شخصی افراد در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال؛ شبکه‌های دسترسی از راه دور اولیه، به کاربران اجازه می‌دهند به یک سرور راه دور امن برای دسترسی به یک شبکه خصوصی متصل شوند. خدمات معتبر شامل رمزگذاری است تا اطمینان حاصل شود که امنیت فرد به خطر نمی افتد.

 

·         VPN شرکتی

VPN های شرکتی برای استفاده توسط مشاغل در محافظت از کاربران و دستگاه های خود در نظر گرفته شده است. شبکه‌های تجاری قوی، بدون توجه به محل اتصال کارکنان به اینترنت، اتصالات وب ایمن را به دستگاه‌های شرکت ارائه می‌کنند. موارد استفاده تجاری اغلب شامل شبکه های مجازی سایت به سایت می شود که به چندین کاربر در مکان های مختلف امکان دسترسی ایمن به منابع یکدیگر را می دهد. ارتباط امن بین بخش‌های تجاری کشورهای مختلف، برای امنیت شرکت، تداوم کسب‌وکار و بهره‌وری کارکنان حیاتی است.

 

VPN چیست
VPN چیست

چرا به VPN نیاز دارید؟

در عصر دیجیتالی شدن گسترده، فعالیت آنلاین شما تحت نظارت است. آدرس IP را به عنوان آدرس منزل خود در نظر بگیرید که برای ارسال اقلام از طریق پست استفاده می شود. همین امر در مورد IP نیز صادق است که مشخص می کند ترافیک اینترنت به کجا ارسال شود. همچنین می توان از آن برای ردیابی جایی که یک پرس و جو یا دسترسی خاص از آن اعطا شده است استفاده کرد.  بنابراین، دولت، هکرها یا هر کس دیگری در این بین می تواند شما را پیدا کند. علاوه بر این، برخی از وب سایت ها ممکن است مکان های خاصی را از دسترسی به داده های خود مسدود کنند.

جهت دستیابی پهنای باند خصوصی کلیک کنید.

کاربرد VPN چیست؟

هنگامی که آنلاین می شوید، یک برنامه VPN داده های شما را رمزگذاری می کند. این داده های محافظت شده را به ISP شما ارسال می کند تا اتصال را برقرار کرده و شما را آنلاین کند. سپس VPN داده های شما را رمزگشایی می کند؛ بنابراین در هر کجا که آن را ارسال کنید قابل استفاده است. بدون  VPN، هنگامی که به اینترنت متصل می شوید، دستگاه شما درخواستی را به ISP یا یک شبکه Wi-Fi ارسال می کند. داده هایی که بین شما و مقصد شما منتقل می شود رمزگذاری نشده است. این شما را در برابر هر کسی که می خواهد فعالیت آنلاین شما را مشاهده کند آسیب پذیر می کند. در این صورت IP شما قابل ردیابی است که می تواند هویت شما را فاش کند.

 

VPN چیست

انواع VPN چیست؟

در ادامه مطلب VPN چیست نوبت به بررسی انواع وی‌پی‌ان ها می رسد. انواع مختلفی از  VPN وجود دارد که می توانید در شرایط مختلف از آن ها استفاده کنید. رایج ترین آن ها VPN های شخصی هستند، اما ممکن است متوجه شوید که به VPN دسترسی از راه دور، VPN سایت به سایت یا VPNتلفن همراه نیاز دارید.

 

1.      VPN شخصی

یک VPN شخصی به سادگی آدرس IP شما را محافظت می کند و انتقال داده های فعال را رمزگذاری می کند. همچنین موقعیت مکانی شما را جعل می‌کند، به این ترتیب می‌توانید به محتوایی که قبلاً غیرقابل دسترس  بوده دسترسی داشته باشید.

 

2.      VPN سایت به سایت

VPN سایت به سایت برای شرکت هایی مفید است که می خواهند یک شبکه گسترده (WAN) بین دو یا چند شبکه دیگر ایجاد کنند. این نوع وی پی ان با دیگر VPN ها فرق می کند و می تواند عملکرد متفاوتی نیز داشته باشد، این نوع وی پی ان برای تلفن همراه کاربردی ندارد.

 

3.      VPN موبایل

VPN تلفن همراه شبیه به یک VPN دسترسی از راه دور است، با این تفاوت که برای کسانی طراحی شده است که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. زمانی که سرویس اینترنت وایرلس یا شبکه تلفن همراه باشد وی پی ان متصل می شود. بنابراین، اگر با استفاده از Wi-Fi وارد شبکه یک شرکت شوید، اما Wi-Fi خاموش شود، ممکن است تلفن شما به داده های سلولی تبدیل شود، اما VPN اتصال را ادامه می دهد.

 

چگونه بهترین VPN را برای خود انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین VPN به چیزی بستگی دارد که می خواهید از وی پی ان بدست آورید. شما باید مکان ها، هزینه، سرعت و پروتکل های امنیتی را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک سرویس VPN را بر اساس این که آیا با تغییر اینترنت شما ارتباط برقرار می کند یا نه انتخاب کنید.

 

Proxyچیست؟

معمولاً هنگام مرور وب، رایانه شما به یک وب سایت مستقیم متصل می شود و شروع به دانلود صفحات برای شما می کند. این فرآیند ساده و مستقیم است .زمانی که از یک سرور پروکسی استفاده می کنید، رایانه شما ابتدا تمام ترافیک وب را به پروکسی ارسال می کند. پروکسی درخواست شما را به وب سایت مورد نظر ارسال می کند و بعدا اطلاعات مربوطه را دانلود می کند و سپس آن را به شما ارسال می کند. شما می توانید یک وب سایت را به صورت ناشناس مرور کنید، در این صورت تمام ترافیک از سرور پروکسی می آید نه رایانه شما. 5 منبع رایگان دریافت پروکسی چیست ؟ کلیک کنید.

 

 

 

VPN چیست
VPN چیست

 

 

 

 

تفاوت فیلترشکن با وی پی ان

 

فیلترشکن

VPN

·         فیلترشکن هیچ گونه امنیتی را تضمین یا ارائه نمی کند.

·         پروتکل های مورد استفاده در فیلترشکن عبارتند از FTP (پروتکل انتقال فایل)، SMTP (پروتکل انتقال ایمیل ساده) HTTP (پروتکل انتقال متن فوق العاده) و غیره.

·         فیلترشکن روی مرورگرها کار می کند

·         فیلترشکن به جای آدرس IP واقعی مشتری از شناسه شبکه ناشناس استفاده می کند، به این معنی که آدرس IP مشتری را پنهان می کند.

·         فیلترشکن تونل بین کاربران نهایی ایجاد نمی کند.

·         فیلترشکن هیچ نوع امنیتی ارائه نمی دهد.

·         vpnرمزگذاری، احراز هویت و حفاظت از یکپارچگی را تضمین می کند.

·         پروتکل های مورد استفاده در VPN عبارتند از PTTP (پروتکل تونل زنی نقطه به نقطه)، L2TP (پروتکل تونل زنی لایه 2) و غیره.

·         روی فایروال کار می کند.

·         کار وی پی ان این است که آدرس ip را پنهان نکند.

·         تونل بین کاربران نهایی ایجاد می کند

·         امنیت بالایی را ارائه می دهد.

 

 

فایروال یعنی چه؟

فایروال ها تصمیم می گیرند که آیا به ترافیک ورودی و خروجی اجازه عبور دهند یا خیر. آن ها می توانند در سخت افزار، نرم افزار یا ترکیبی از هر دو ساخته شوند. به طور مشابه، فایروال های شبکه برای مهار تهدیدات آنلاین کار می کنند. یکی از موارد اولیه برای فایروال امنیت اس.، فایروال ها می توانند ترافیک مخرب ورودی را قبل از رسیدن به شبکه رهگیری کنند و همچنین از خروج اطلاعات حساس از شبکه جلوگیری کنند.

 

چرا ما به فایروال نیاز داریم؟

فایروال ها، به ویژه فایروال های نسل بعدی، بر مسدود کردن حملات بدافزار و لایه برنامه تمرکز دارند. همراه با یک سیستم یکپارچه پیشگیری از نفوذ (IPS) ، این فایروال های نسل بعدی قادر به واکنش سریع و یکپارچه برای شناسایی و مبارزه با حملات در سراسر شبکه هستند. از ویژگی های فایروال می توان به محافظت بسیار خوب آن از شبکه مورد نظر شما اشاره کرد. در صورت بروز هرگونه مشکل تهاجمی فایروال ها واکنش سریعی از خود نشان می دهند و هر فعالیت مشکوک را خاموش می کنند. با استفاده از فایروال برای زیرساخت امنیتی خود، شبکه خود را با سیاست های خاصی تنظیم می کنید تا ترافیک ورودی و خروجی را مجاز یا مسدود کند.

 

چرا فایروال ها مهم هستند؟

در حال حاضر فایروال ها می توانند تاثیر نسبتا زیادی بر روی تکنیک های مدرن داشته باشند. امروز فایروال ها به طور گسترده کاربرد دارند. آن ها برای اولین بار در روزهای اولیه اینترنت ظهور کردند. زمانی که شبکه ها به روش های امنیتی جدیدی نیاز داشتند که بتواند پیچیدگی فزاینده را مدیریت کند. فایروال ها از آن زمان به پایه امنیت شبکه در مدل مشتری-سرور تبدیل شده اند.

 

 

VPN چیست

 

 

نحوه فعال کردن vpn در گوشی چیست؟

ساده ترین راه برای راه اندازی VPN در اندروید استفاده از یک برنامه شخص ثالث است. اما ما همچنین دستورالعمل هایی را در مورد نحوه راه اندازی VPN به صورت دستی یا از طریق OpenVPN ارائه می دهیم. با انجام مراحل زیر در عرض چند دقیقه به صورت خصوصی مرور آنلاین خواهید داشت و vpn گوشی را نیز راه اندازی خواهید کرد؛

·         مرحله اول نصب VPN چیست ؟

  1. یک VPN برای اندروید از فروشگاه Google Play نصب کنید.
  2. پس از نصب برنامهVPN ، وارد آن شوید.
  3. یک سرور انتخاب کنید
  4. روی Connect کلیک کنید.

·         مرحله دوم نصب وی پی ان به صورت دستی

  1. وارد تنظیمات اندروید خود شوید.
  2. روی Network & Internet کلیک کنید.
  3. روی Advanced کلیک کنید.
  4. VPN را انتخاب کنید.
  5. روی علامت مثبت کلیک کنید.
  6. اطلاعات مدیر خود را وارد کنید
  7. روی گزینه ذخیره کلیک کنید.
  8. بسیاری از مردم نمی دانند که اندرویدها یک کلاینت داخلی VPN برای پروتکل های PTTP، L2TP و IPsec دارند.

 

·         مراحل اتصال به VPN در خود برنامه یا در تنظیمات اندروید

  1. روی Network & Internet کلیک کنید.
  2. روی Advanced کلیک کنید.
  3. VPN را بزنید.
  4. نام VPN را تایپ کنید.
  5. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  6. روی Connect کلیک کنید.
  7. قطع ارتباط از VPN Android
  8. برای قطع اتصال از VPN Android، می‌توانید اتصال خود را در برنامه VPN یا دوباره در تنظیمات Android خاموش کنید.

 

وی پی ان

آیا vpn به اینترنت پرسرعت نیاز دارد؟

اگر میپرسید آیا وی پی ان به اینترنت پر سرعت نیاز دارد باید گفت که VPNها می توانند سرعت اتصال اینترنت را کاهش دهند. با VPN می توانید سرعت اتصال پایینی داشته باشید. این گزینه ای است که برخی از ارائه دهندگان VPN ارائه می دهند. شما می توانید بهترین سرور را برای سرعت مطلوب بر اساس مکانی که از سرویس استفاده می کنید، انتخاب کنید. بنابراین علاوه بر افزایش سرعت، امنیت نیز روی سرعت نیز تأثیر دارد. اینترنت احتمالاً در نتیجه استفاده از VPN کند می شود. سرعت اینترنت شما می تواند بر اساس سرعت اتصال شما قبل از VPN، برند VPN که استفاده می کنید و فاصله از سرور VPN شما متفاوت باشد.

 

دلیل استفاده از VPN چیست ؟

اصلا علت استفاده از  vpn چیست  و چرا از آن  استفاده میکنیم؟ در ادامه با لیست دلایل استفاده از  vpn چیست آشنا خواهید شد:

·         برای دسترسی ایمن به اینترنت عمومی

وی پی ان، فعالیت وب را برای همه ایمن تر می کند. امروزه مردم به خواندن مقالات خبری در کافه، چک کردن ایمیل یا ورود به حساب های بانکی در دستگاه های تلفن همراه خود عادت دارند. این نوع اتصال اینترنتی در برابر هک آسیب پذیر است زیرا فعالیت وب از طریق وای فای عمومی انجام می شود. استفاده از خدمات VPN هنگام اتصال به نقاط دسترسی عمومی وای فای ناامن، داده ها و دستگاه شما را ایمن نگه می دارد.

 

 

·         برای خصوصی نگه داشتن سابقه جستجوی شما

بر کسی پوشیده نیست که ارائه دهنده خدمات اینترنتی و مرورگر وب شما سابقه جستجوی شما را ردیابی می کنند. آن ها می توانند سابقه مرور شما را برای اهداف بازاریابی بفروشند. اتصال  VPNاینترنت گوشی شما را از سوء استفاده از داده ها محافظت می کند و مانع از ردیابی اتصال شما توسط هکرها می شود.

 

·         برای دسترسی به خدمات در سطح جهانی

هنگامی که به خارج از کشور خود سفر می کنید، ممکن است خدمات پخش پولی شما به دلیل شرایط و مقررات قراردادی در دسترس نباشد. اتصال VPN به شما امکان می دهد آدرس IP خود را از کشور خود تغییر دهید و از جایی که هستید به خدمات آن منطقه دسترسی داشته باشید؛ در این صورت می توانید به شبکه هایی که برای شما محدود بودند دسترسی پیدا کنید و در این باره مشکلی نداشته باشید.

 

·         برای محافظت از هویت شما

خدمات VPN از شما در برابر نظارت دیجیتال محافظت می کند به گونه ای که هویت شما را ناشناس نگه می دارد. آن ها از ردیابی نظرات و مکالمات شما در اینترنت جلوگیری می کنند و از حق آزادی بیان شما محافظت می کنند، مشروط بر این که از هویت واقعی خود در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده نکنید، و بتوانید هویت اصلی خودتان را پنهان نگه دارید در غیر این صورت اتصال وی پی ان کارایی مفیدی در این رابطه برای شما نخواهد داشت.

وی پی ان
VPN چیست

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به پاسخ سوال VPN چیست پرداختیم و همچنین در مورد انواع و کاربردهای وی پی ان صحبت کردیم. چنانچه در این مورد سوالی در ذهن خود دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری را کسب کنید، حتما در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما بتوانند در سریعترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما باشند.

خط تلفن voip چیست؟

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.