تالار مقالات بروز تکنولوژی

اخبار حوزه اینترنت و تکنولوژی

تعلیق کیف پول‌های ارز دیجیتال ناشناس و ردیابی بیتکوین توسط اتحادیه اروپا

درآمد پر سود با ترید بیت کوین

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا مبادلات ارزهای دیجیتال باید شامل جمع‌آوری اطلاعات هویتی اشخاص باشد. شاخه اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد در راستای مبارزه با جرایم مالی تغییراتی احتمالی را در قوانین مربوط به مبادلات ارزرمز اعمال خواهد کرد. هدف این تغییرات شناسایی تراکنش‌های مشکوک مربوط به پولشویی و فعالیت‌های تروریستی است. برخی از فراهم‌کنندگان سرویس‌های مربوط به رمزارزها همین الان تحت قوانین ضدپولشویی اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند و با تنظیم قوانین جدید تمامی تراکنش‌ها در مبادلات رمزارز مانند تراکنش‌های بانکی قابل پیگیری خواهند بود.

 

انسان‌ها برای تعامل با چت‌بات‌ها هنوز آماده نیستند

استفاده از تکنولوژی بات‌های مکالمه که برنامه‌هایی رایانه‌ای برای شبیه‌سازی مکالمه هوشمند هستند.

با یک یا چند کاربر انسانی از طریق متن یا صدا رو به گسترش است.

چت‌بات‌ها برای بسیاری از سرویس‌های تحت وب نظیر سرویس‌های دولتی، خدمات درمانی، بانک‌ها و انجام معاملات، اولین و شاید تنها راه ارتباطی با مشتریان باشد. پیشرفت در هوش‌مصنوعی و پردازش زبان‌های طبیعی در عصر حاضر که با شیوع کرونا همراه شده به گسترش استفاده از چت‌بات‌ها کمک شایانی کرده است.

طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه گوتینگن آلمان انجام شده نشان می‌دهد که:

انسان‌ها هنوز آماده همه‌گیر شدن چت‌بات‌ها نیستند، به خصوص اگر از قبل درباره آن‌ها دانشی نداشته باشند.

در این تحقیقات کاربران پس از آگاهی از این که مخاطب آن‌ها انسان نبوده و با یک چت‌بات سروکار داشته‌اند، واکنشی منفی بروز دادند. با این وجود زمانی که چت‌بات توانایی برآورده کردن نیاز مشتری را نداشته و هویت ربات بودن خود را فاش کرده، کاربران واکنش بهتری از خود در قبال تعامل با چت‌بات نشان داده‌اند.

در این مطالعات که روی ۲۰۰ نفر از شهروندانی که آدرس خود در شرکت‌های گاز و برق را پس از نقل مکان کردن به جای دیگری داشته‌اند، انجام شده است.

به نیمی از آن‌ها از قبل گفته شده بود که برای ثبت آدرس جدید با چت‌بات تعامل خواهند داشت.

در حالی که نیمی دیگر از این موضوع بی‌اطلاع بودند.

در صورت عدم حل مشکل:

اگر کاربران از قبل درباره چت‌بات‌ها بدانند باعث کم‌تر شدن میزان نارضایتی آنان و درک ریشه مشکل خواهد شد. این تحقیقات حتی فاش کرده که وفاداری مشتریان در صورتی که صادقانه به آن‌ها گفته شود با چه چیزی سروکار دارند، افزایش خواهد یافت.

 

استفاده از کلاب‌هاوس دیگر به دعوت نیازی ندارد

کلاب‌هاوس که یک اپلکیشین برگزاری میتینگ‌های آنلاین صوتی بسیار محبوب است.

تا پیش از این تنها به وسیله لینک دعوت در دسترس بود.

اما به تازگی کلاب‌هاوس اعلام کرده است که با تغییر سیاست خود در راستای پیوستن و استفاده آزادانه کاربران از کلاب‌هاوس، گام برمی‌دارد.

ابزار جدید اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا از محتوای حساس در امان باشند

اینستاگرام راه جدیدی پیش پای کاربران برای تنظیم میزان دسترسی به محتوای خشن و حساس گذاشته است.

آن‌ها می‌توانند محتوای حساس بیشتر یا کمتری را بر مبنای تمایل خود مشاهده کنند. از این قابلیت جدید با Sensitive Content Control یا کنترل محتوای حساس نام برده می‌شود. محتوای حساس شامل پست‌هایی هستند که قوانین اینستاگرام را زیر پا نمی‌گذارند اما می‌توانند به صورت بالقوه باعث ناراحتی برخی کاربران شوند. در ابزار جدید به افراد زیر ۱۸ سال اجازه مشاهده محتوای حساس داده نمی‌شود.

ویندوز ۱۱ پاییز امسال به طور رایگان منتشر می‌شود

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ماکروسافت پاییز امسال به طور رایگان در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت. بروزرسانی به ویندوز ۱۱ برای کاربران ویندوز ۱۰ اختیاری خواهد بود.

به این معنا که آن‌ها می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در آن هنگام پایان خواهد یافت به استفاده از ویندوز ۱۰ ادامه دهند.

ویندوز ۱۱ با تغییرات و ویژگی‌های بیشتری نسبت به ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. رابط کاربری ویندوز از نو طراحی شده و استفاده از آن ساده‌تر خواهد بود. ماکروسافت اعلام کرده است که برای ویندوز ۱۱ سیاست یک بروزرسانی بزرگ در هر سال را در پیش خواهد گرفت. برای دسترسی سریع‌تر به ویندوز ۱۱ و آزمایش آن می‌توانید نسخه غیرنهایی که در اختیار کاربران Insider قرار می‌گیرد را تهیه و نصب کنید.

 

محققان دست رباتیکی ساخته‌اند که قادر به تمام کردن بازی سوپر ماریو است

محققان دانشگاه مریلند با استفاده از چاپ سه بعدی دست رباتیک نرمی ساخته‌اند که می‌تواند بازی سوپر ماریو را با موفقیت به اتمام برساند. ربات‌های نرم به جای نیروی الکتریسیته قدرت خود را از آب یا هوا تأمین می‌کنند. ساخته شدن بخش‌های مختلف ربات توسط پرینتر سه بعدی و استفاده از مدار سیال راز چابک بودن این دست رباتیک است. در این ربات فشار کم روی انگشت ماریو را وادار به راه رفتن و فشار بالا روی انگشت او را وادار به پریدن می‌کند. تیم طراحی ربات برنامه‌ای را طراحی کرده که حالت‌های فشار متوسط، پایین، بالا و بدون فشار را روی انگشت ربات اعمال می‌کند. در نتیجه دست رباتیک توانست اولین مرحله از بازی سوپر ماریو را زیر ۹۰ ثانیه به اتمام برساند.

 

5G در ایران یکساله شد

اول مرداد ورود تکنولوژی نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا همان شبکه سلولی به ایران است. جدیدترین نسل از شبکه تلفن همراه روی کاغذ ۲۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم است. 5G توانایی سرویس دادن به یک میلیون دستگاه در هر کیلومترمربع را دارد. اولین سایت 5G در ایران توسط اپراتور ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اول مرداد ۱۳۹۹ افتتاح شد.

و امروز اینترنت همراه نسل پنجم در تهران، شیراز و مشهد در دسترس است. تب استفاده از تکنولوژی 5G در دنیا در حال بالا گرفتن است و امید است با گسترش این تکنولوژی در ایران نیز کاربران ایرانی بیشتری از مزایای اینترنت نسل پنجم بهره‌مند شوند. بروزترین اخبار تکنولوژی را با اینترنت پرسرعت تک‌نت دنبال کنید.

 

منابع

https://www.euronews.com/next/2021/07/21/eu-will-make-bitcoin-traceable-and-ban-anonymous-crypto-wallets-in-anti-money-laundering-d

https://www.euronews.com/next/2021/07/21/humans-aren-t-quite-ready-for-a-chatbot-takeover-says-gottingen-university-study

https://techxplore.com/news/2021-07-exclusive-clubhouse-app.html

https://www.windowscentral.com/windows-11

 

https://techxplore.com/news/2021-07-instagram-tool-users-sensitive-content.html

https://www.cnet.com/news/scientists-built-a-robot-hand-that-can-play-nintendos-super-mario-bros/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+cnet/NnTv+(CNET+River+RSS)

https://www.raconteur.net/technology/5g/4g-vs-5g-mobile-technology/

https://digiato.com/article/2021/07/23/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%84-5g-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.