تالار مقالات بروز تکنولوژی

همه آنچه باید درباره جمینی 1.5 بدانید

جمینی 1.5، مدل جدید هوش مصنوعی گوگل که امیدوار است OpenAI را به چالش بکشد! گوگل در حال توسعه یک مدل زبان بزرگ جدید به نام Gemini 1.5 است. Gemini 1.5  با پردازش انواع داده‌ها، نسبت به نسخه قبلی، پیشرفت زیادی دارد. شرکت گوگل در جنگ هوش مصنوعی رقابت گسترده‌ای را بین شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت آپ‌ها ایجاد کرد. این غول فناوری که به شرکت مادر آلفابت متعلق است، اعلام کرد که یک مدل زبان بزرگ جدید یا LLM به نام Gemini 1.5  تولید خواهد شد. طبق گفته Verge، اولین نسخه این فناوری، Gemini 1.5 pro، به زودی جهت آزمایش اولیه منتشر می‌شود.

این خبر که در یک پست وبلاگ شرکتی به انتشار رسید که هفته گذشته توسط ساندار پیچای نوشته شده بود. این خبر، دو ماه بعد از رونمایی گوگل از Gemini منتشر شد که قرار است پاسخی به GPT 4 OpenAI و سایر LLM هایی باشد که توسط استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری ساخته می‌شوند. Gemini مدل هوش مصنوعی چند وجهی است که قابلیت پردازش بیش از یک نوع داده از جمله ترکیبی از تصاویر، متن، صدا، ویدئو و زبان‌های کدنویسی را دارد. این تکنولوژی قرار است به عنوان یک ابزار تجاری و دستیار شخصی استفاده شود.

Gemini 1.5، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به جمینی اصلی خواهد داشت. جمینی اصلی قابلیت اجرای 32000 توکن را دارد. Gemini 1.5 Pro  می‌تواند تا 1 میلیون توکن را مدیریت کند. در پست وبلاگ گوگل نوشته شده است که LLM جدید می‌تواند نسبت به نسخه قبلی داده‌های بیشتری را تجزیه و تحلیل کند. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، عملکرد جمینی 5. 1 افزایش پیدا کرده است. قدرت این هوش مصنوعی در زمینه تولید تصاویر، فیلم‌ها و…. بهتر از نسخه قبلی است.

با تقویت هوش مصنوعی، نگرانی‌هایی درباره نقش تکنولوژی در مسائل امنیتی وجود دارد. شرکت گوگل خاطر نشان کرد که برای عرضه  Gemini 1.5، آزمایشات امنیتی گسترده‌ای را انجام داده است. این شرکت، با انجام تحقیقاتی در زمینه خطرات هوش مصنوعی، روش‌هایی را به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی توسعه داده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.