تالار مقالات بروز تکنولوژی

بررسی مشخصات فنی مودم TF-i60 H1 تک نت

اینترنت پرسرعت هر روز مهم‌تر و ضروری‌تر می‌شود و پیدا کردن یک سرویس عالی برای دسترسی به آن واجب‌تر. یکی از راه‌هایی که بدون دردسر و با کیفیت بالا به شما اجازه‌ی دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت می‌دهد، سرویس TD-LTE است. برای استفاده از اینترنت TD-LTE به یک مودم با کیفیت و قدرت‌مند نیاز دارید. همین مسئله باعث شد تا به بررسی مودم TF-i60 H1 تک نت بپردازیم.

در این پست از بلاگ تک نت، به سراغ یکی از بهترین مودم‌های TD-LTE موجود در بازار یعنی مودم تک نت TF-i60 H1 رفته‌ایم. این مودم قدرتمند که از نسل جدید ارتباطات LTE پشتیبانی می‌کند، یک محصول ترکیبی است که هم از TD-LTE و هم از FD پشتیبانی می‌کند. در این پست ابتدا به بررسی مشخصات مودم TF-i60 H1 می‌پردازیم و عملکرد آن را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE بازار را دارید، با این پست همراه باشید.

بررسی مودم TF-I60 H1؛ توانایی‌های فنی

مودم H1 تک نت، یکی از محصولات پرقدرت این برند در بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار است. مهم‌ترین وجه تمایز این مودم تک نت، قابلیت اتصال آن به شبکه‌ی TD-LTE و FD-LTE است که به کاربر امکان اتصالی انعطاف‌پذیر و کارآمد را می‌دهد. این نوع از مودم‌ها که به عنوان محصولات ترکیبی یا فیوژن هم در بازار شناخته می‌شوند، با قابلیت اتصال به هر دو نوع شبکه‌ی LTE نگرانی کاربران از پوشش هرکدام از این فناوری‌ها را از بین می‌برد. کاربر می‌تواند در هر نقطه‌ای به راحتی بین شبکه‌ی موبایل و TD جابجا شده و بهترین کانکشن را انتخاب کند.

مودم TF-i60 H1 با امکان اتصال به شبکه‌ی LTE با استاندارد CAT6 می‌تواند سرعت دانلود و آپلود بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد. این مودم با بهره‌مندی از آنتن‌های پرقدرت، در مناطقی که از نظر پوشش دهی دچار ضعف هستند، مشکلی برای پیدا کردن و اتصال به شبکه ندارد و اگر آنتن‌های داخلی این محصول پاسخگو نباشند، امکان اتصال آنتن اکسترنال یا خارجی هم برای آن وجود دارد.

مشخصات مودم H1 تک نت

در کنار قدرت سخت‌افزاری مطلوب، مودم TF-i60 H1 از قابلیت‌های نرم‌افزاری مناسبی هم برخوردار است. یکی از بهترین قابلیت‌های نرم‌افزاری این مودم تک نت، امکان تعریف ۴ شناسه برای شبکه‌ی Wi-Fi است. با تکیه بر ۴ SSID در این مودم، می‌توانید ۴ شبکه‌ی Wi-Fi تعریف کنید و برای هرکدام معیارهایی را از نظر میزان سرعت و تعداد کاربران و البته محدودیت اتصال، تعریف کنید.

از قابلیت‌های جانبی این مودم پرقدرت، می‌توان به امکان استفاده از آن به عنوان روتر بی سیم هم اشاره کرد. با نگاهی به مشخصات مودم TF-i60 H1 می‌بینیم که این مودم از ۱ پورت WAN هم بهره‌مند است. وجود این پورت باعث می‌شود بتوانید اینترنت دریافتی از یک مودم دیگر را از طریق این روتر بی سیم با کاربران شبکه‌ی خود به اشتراک بگذارید.

بررسی مودم TF-i60 H1 تک نت؛ طراحی

پس از بررسی مودم TF-i60 H1 تک نت از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌های آن، به سراغ بررسی طراحی آن می‌رویم. با نگاهی به این مودم، متوجه می‌شویم با یک مودم با طراحی تیپیکال طرف هستیم. یک دستگاه سفید رنگ با طراحی مستطیلی که قطر کمی دارد و برای حفظ تعادل در قسمت پایین بخش پشتی یک بیرون زدگی به عنوان پایه دارد.

در بخش جلویی این مودم تک نت، دو دسته چراغ LED را می‌بینم که هر دسته‌ برای کاربرد جداگانه در نظر گرفته شده‌اند. دسته‌ی سمت راست، شامل ۵ عدد چراغ است که میزان آنتن‌دهی مودم را نشان می‌دهد. دسته‌ی سمت چپ چراغ‌های این مودم، شاهد وجود ۴ LED هستیم که به ترتیب از راست به چپ برای نشان دادن اتصال LAN، اتصال بی سیم شبکه، اتصال به اینترنت و وضعیت پاور دستگاه است.

اطراف این مودم را یک فریم پلاستیکی پوشانده که از نظر ظاهری کمی‌ تیره‌تر از بقیه قسمت‌های مودم به نظر می‌رسد. این فریم پلاستیکی در بخش بالای مودم در قسمت میانی دو قسمت شده که محل اتصال دو قسمت به عنوان کلید‌های پاور و WPS عمل می‌کند. محل قرار گرفتن سیم کارت در مودم TF-I60 H1 تک نت، در قسمت پایین دستگاه است. البته باید یادآوری کنیم که این مودم علاوه بر پشتیبانی از سیم کارت دیتا TD-LTE از سیم کارت معمولی برای اتصال به شبکه‌ی موبایل هم پشتیبانی می‌کند. در واقع یکی از مزیت‌های این مودم تک نت دقیقا همین پشتیبانی از هر دو شبکه است.

در قسمت پشتی مودم تک نت مدل TF-i60 H1 شاهد قسمت مخصوص اتصالات سیمی و برچسب مشخصات و شماره سریال این محصول هستیم. در قسمت میانی یک برچسب را می‌بینیم که مشخصات و سریال مودم را به همراه مشخصات SSID وای فای را به کاربر نشان می‌دهد. در قسمت پایین این برچسب، محل اتصال کابل برق و اتصالات LAN دستگاه را می‌بینیم. در کنار این مجموعه یک محل برای وارد کردن سوزن به منظور ریستارت کردن مودم هم وجود دارد.

بررسی مودم H1؛ سرعت ارتباط

مودم تک نت مدل TF-i60 H1 از تکنولوژی‌های ارتباط TD-LTE و 4.5G پشتیبانی می‌کند. این وضعیت نشان‌دهنده‌ی پوشش بالای باندهای ارتباطی توسط این محصول است. سرعت ارتباط اینترنت این مودم در شبکه‌ی 4.5G در بخش دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت و آپلود آن حداکثر ۵۰ مگابیت در ثانیه است. سرعت این مودم در حالت TD-LTE در دانلود حداکثر ۲۱۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود آن حداکثر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است.

مودم تک نت مدل H1

سرعت روشن شدن این مودم و زمان مورد نیاز برای آماده به‌کار شدن آن در حدود ۱۷ ثانیه است که از این نظر ضعف خاصی حس نمی‌شود. منبع تأمین توان این مودم تک نت، یک آداپتور ۱۲ ولت است که به برق شهری متصل می‌شود. راه‌اندازی مودم TF-i60 H1 تک نت برای کاربران عادی هم بسیار آسان است. کافی است آن را روشن کنید، مودم از پیش کانفیگ شده و آماده‌ی استفاده است.

مقایسه فنی مودم H1 با S1 و G1

مودم TF-i60 H1 تک نت، یکی از چند مودم با کیفیت و محبوب بازار برای دسترسی به اینترنت پرسرعت TD-LTE است. در کنار این مودم، مدل‌های محبوب دیگری هم وجود دارند که بد نیست برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر، نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. مودم‌های G1 و S1 تک نت، از نظر مشخصات فنی، قابلیت مقایسه با H1 دارند.

در بحث طراحی مودم S1 تک نت شباهت بسیار زیادی به H1 دارد و از نظر ابعاد و ظاهر تفاوت چشمگیری با هم ندارند. مودم TF-i60 G1 به خاطر طراحی استوانه‌ای به کلی با دو مدل دیگر متفاوت است. از نظر فنی، مودم S1 و G1 نسبت به H1 ضعیف‌تر هستند و قابلیت‌های پیشرفته‌ی H1 را ندارند. به عنوان مثال قابلیت ایجاد چند SSID در این دو مودم وجود ندارد.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت، به سراغ بررسی مودم H1 تک نت رفتیم. برای این کار ابتدا مشخصات فنی این مودم قدرت‌مند را بررسی کردیم و در ادامه بررسی مشخصات مودم TF-i60 H1، به طراحی و ظاهر این مودم پرداختیم. در قسمت پایانی بررسی مودم سرعت اتصال این مودم و راه‌اندازی آن را بررسی کردیم. به عنوان یک راهنمای خرید مودم TF-i60 H1، این محصول را با مدل‌های مشابه مقایسه کردیم. اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE را دارید با بلاگ تک نت همراه باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
4 Comments
  1. سجاد خاکپور says

    با فاصله مودم h1 از بقیه مودمها بهتره. خیلی قدرت بالایی داره و امکاناتش هم زیاد

  2. وحید امیری says

    H1 مودم خوبیه ولی قیمتش بالاست نزدیکترین گزینه به این مودم کدوم مدل میشه؟

    1. سعید انتظاری says

      سلام دوست عزیز، نزدیک‌ترین گزینه‌ها به H1 رو میشه S1 و G1 دونست.

  3. ثریا شهسواری says

    مودم H1 خیلی مودم خوب و قدرتمندیه. کاش ورژنهای جدیدترش هم بیاد

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.