تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین مودم TD-LTE در ایران، معرفی ۵ مدل برتر

برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، داشتن یک سرویس خوب و با کیفیت شرط لازم است اما کافی نیست. شما می‌توانید یک سرویس اینترنت پرسرعت عالی خریداری کرده باشید که اتفاقا سرعت و کیفیت خیلی خوبی هم دارد اما آنچه که به شما عرضه می‌کند، کند و ناپایدار باشد. این مشکل با انتخاب سخت‌افزار خوب، مخصوصا مودم عالی، برطرف می‌شود. به عنوان مثال اگر شما بهترین مودم TD-LTE را با بهترین سرویس اینترنت نسل ۴ ترکیب کنید، تازه می‌توانید از همه‌ی مزیت‌های اینترنت TD-LTE استفاده کنید.

به طور کلی دریافت یک سرویس اینترنت TD-LTE پرسرعت و با کیفیت، تابع شرایط زیادی است که یک بخش تأثیرگذار آن، مودمی است که استفاده می‌کنید. در واقع وزن این عامل در برابر عوامل دیگر تأثیرگذار بر سرعت و کیفیت اینترنت دریافتی آن‌قدر زیاد هست که ارزش داشته باشد برای آن هزینه‌ی بیشتری پرداخت و مودم بهتری تهیه کنید.

در این مطلب از بلاگ تک نت، قصد داریم در مورد سخت‌افزار مورد نیاز در سرویس اینترنت TD-LTE صحبت کنیم. مهم‌ترین سخت‌افزار در بهره‌برداری از اینترنت TD-LTE در سمت کاربران، مودم TD-LTE است. کیفیت و مشخصات فنی این دستگاه می‌تواند تا حد زیادی در تجربه‌ی کاربری مشترکین تأثیر بگذارد. بنابراین پیدا کردن و خرید بهترین مودم TD-LTE یکی از ضروریات برخورداری از تمام پتانسیل اینترنت پرسرعت نسل چهارم است.

بهترین مودم TD LTE در بازار ایران

اینترنت TD-LTE و ویژگی‌های آن

اینترنت TD-LTE به عنوان نوعی از اینترنت LTE است که در بازار آن را با نام اینترنت نسل چهارم ثابت هم می‌شناسند. این سرویس اینترنت که از نظر کارکرد شبیه شبکه گوشی تلفن همراه است، با تفاوت‌های فنی که دارد، برای استفاده به صورت ثابت بهینه شده است. این سرویس بی‌سیم مثل شبکه‌های موبایل تحت تأثیر عوامل مزاحم آنتن‌دهی قرار می‌گیرد و بهتر است برای دریافت بی‌دردسرتر سیگنال‌های آن علاوه بر رعایت شرایط محیطی از یک مودم با کیفیت هم استفاده کنید. به همین منظور در ادامه‌ی این مطلب مودم‌های مطرح بازار در بخش TD-LTE را معرفی خواهیم کرد. البته پیش از آن بهتر است به نکات مهم پیش از خرید مودم TD-LTE نگاهی داشته باشیم.

مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید مودم‌های TD-LTE باید در نظر بگیرید

خرید مودم TD-LTE هم مانند گجت‌ها و لوازم الکترونیکی دیگر، نیازمند دقت و جستجو در بازار و منابع اطلاعاتی مربوط به این محصولات است. برای انتخاب مناسب بهتر است با مشخصات کلی و معیارهای مهم یک مودم TD-LTE آشنا شوید تا بتوانید با ذهنیت بازتر و دید روشن‌تر، بهترین مودم TD-LTE را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید بهترین مودم TD-LTE رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  • نوع مودم: مودم‌هایی که به نام مودم TD-LTE در بازار فروخته می‌شوند، در ۳ دسته‌ی کلی تقسیم بندی شده‌اند. مودم‌های فیوژن که هر دو نوع سیم کارت LTE را دریافت می‌کنند، مودم‌های فقط TD-LTE و مودم‌های فقط FD-LTE. بر اساس منطقه خود و کاربری که مودم دارد، باید مدل مناسب را انتخاب کنید.
  • سرعت قابل پشتیبانی: مودم‌های LTE براساس تکنولوژی و نسلی که دارند، از سرعت‌های دانلود و آپلود متفاوتی پشتیبانی می‌کنند. بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، سعی کنید مدل را بخرید که بیشتری سرعت قابل پشتیبانی را داشته باشد.
  • آنتن‌ها: آرایش و نوع آنتن‌های مودم LTE تأثیر زیادی روی عملکرد آن دارد. اگر در منطقه‌ای هستید که آنتن‌دهی به نسبت ضعیف‌تر است، به دنبال مودم‌هایی باشید که آنتن بیرونی دارند یا قابلیت نصب آن در این مودم‌ها تعریف شده باشد.
  • تعداد کاربران: مودم‌های TD-LTE اکثرا اینترنت را از طریق پورت شبکه و WiFi در اختیار کاربران قرار می‌دهند. جمع تعداد افرادی که می‌توانند به صورت همزمان به WiFi مودم متصل باشند، حداکثر تعداد کاربران آن مودم خواهد بود. بر اساس استفاده خود، مودمی را خریداری کنید که تعداد افراد مد نظر شما را پوشش دهد.
  • پورت‌ها: هنگام خرید مودم TD-LTE باید به پورت‌ها، تعداد و تنوع آن‌ها دقت کنید. مودم‌های مختلف مخصوصا در بخش کابل LAN تعداد و تنوع مختلفی دارند که بسته به نیاز، باید مدل بهینه را انتخاب کنید.
  • طراحی: یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مودم ال تی ای طراحی ظاهری آن است. اگر می‌خواهید آن را در مکانی قرار دهید که در دید قرار دارد، مودمی را انتخاب کنید که ظاهر بهتری دارد.

مودم‌های TD-LTE مطرح بازار

مودم‌های TD-LTE از تنوع نسبتا خوبی در بازار ایران برخوردار هستند. از مدل‌های برند شده با نام اوپراتورها تا مدل‌های با برند تولید کننده که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاص خودشان را دارند. در میان این مدل‌های گوناگون، چند مودم TD-LTE در بازار کشورمان بیش‌تر از بقیه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

پرطرفدارترین مودم‌های TD-LTE موجود در بازار ایران، شامل مدل‌های مختلف از سری TD-i60 شرکت گرین پکت و دیگر سری‌های این برند هستند. البته در کنار گرین پکت، مودم‌های Huawei هم از طرفداران خاص خود بهره‌مند هستند. یکی از پرفروش‌ترین مدل‌هایی که در بازار ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، مودم TF-i60 S1 است که مودمی با کیفیت و مشخصات فنی خوب است. در ادامه ۵ تا از این مودم‌های مطرح را جدا کردیم و در قالب لیست بهترین مودم‌های TD-LTE بازار ارائه کرده‌ایم.

بهترین مودم TD-LTE بازار ایران

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، تعدادی از مودم‌های TD-LTE موجود در بازار ایران، نسبت به بقیه از استقبال بیشتری برخوردار شده‌اند که بیشتر به دلیل عملکرد بهتر آن‌ها نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها است. این مودم‌ها به شما اجازه می‌دهند بیشترین سرعت اینترنت TD-LTE را دریافت کنید. در این بخش از این مطلب، لیستی از ۵ مودم برتر TD-LTE را آماده کرده‌ایم که اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE را دارید، برای شما مفید واقع خواهد شد. بهترین مودم‌های TD-LTE عبارت‌اند از:

  • مودم TF-i60 S1: مودم S1 یکی از بهترین مودم‌های TD-LTE در بازار است که علاوه بر طراحی خوب، قدرت خوبی هم در دریافت سیگنال‌های TD-LTE دارد.
  • مودم TF-i60 G1: مودم G1 یکی از مودم‌های پرکاربرد و قدرت‌مند نسل چهارم است که هم از سیم کارت TD-LTE پشتیبانی می‌کند و هم از اینترنت همراه که همین مسئله آن را تبدیل به گزینه‌ای منعطف کرده است.
  • مودم TF-i60 H1: مودم H1 یکی از قوی‌ترین مودم‌های TD-LTE در بازار است که امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مودم TD-LTE مانند G1 از سیم کارت شبکه‌ی تلفن همراه هم استفاده می‌کند و به کاربر امکان ساخت چند SSID را می‌دهد.
  • مودم هواوی B662: مودم B662 که از نظر ظاهری و فنی بسیار شبیه H1 است، مودمی پرقدرت است که از شبکه‌ی TD و FD پشتیبانی می‌کند. این مودم هواوی می‌تواند سرعت دانلودی تا ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد.
  • مودم GP-2101 Plus: مودم رومیزی GP-2101+ یکی از مودم‌های ارزشمند و جمع‌وجور TD-LTE است که می‌تواند به ۳۲ کاربر به صورت همزمان اینترنت برساند.

بهترین مودم TD-LTE که می‌توانید الان بخرید

بهترین ارائه‌دهنده TD-LTE در ایران

شرکت حسابگر پرداز غرب که با برند تک نت در بازار ایران فعالیت می‌کند، یکی از ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت مبتنی بر TD-LTE است. تک نت با تکیه بر زیرساخت گسترده‌ی مورد استفاده، بیشترین پوشش‌دهی ممکن را دارد و از نظر امکان ارائه‌ی سرویس در نقاط گوناگون، هیچ محدودیتی را سر راه خود نمی‌بیند. پوشش‌دهی تک نت با گستردگی زیاد طوری طراحی شده تا شما با دیدن یک دکل مخابراتی در هر نقطه از ایران، از بابت اینترنت پرسرعت آسوده خاطر باشید.

با استفاده از اینترنت TD-LTE تک نت، علاوه بر استفاده از زیرساخت گسترده و مدرن اینترنت TD-LTE، می‌توانید روی سرعت بالای دانلود و آپلود و پینگ پایین حساب باز کنید. اینترنت نسل ۴ این شرکت، با کم‌ترین محدودیت‌ها، دسترسی شما را به اینترنت با سرعت بالا، کیفیت بی‌نظیر و پایداری بی‌وقفه امکان‌پذیر می‌کند. یکی دیگر از امتیازات اینترنت TD-LTE تک نت، ارائه‌ی آن همراه با بهترین مودم TD-LTE در بازار است که خیال کاربران را از بابت مودم و استفاده از سخت‌افزار عالی آسوده می‌کند.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت، به سراغ معرفی بهترین مودم TD-LTE موجود در بازار ایران رفتیم. برای این کار ابتدا نگاهی به سرویس TD-LTE عرضه شده در ایران داشتیم و پس از آن مدل‌های مطرح بازار را معرفی کردیم. از میان مدل‌های پرطرفدار و مطرح بازار، ۵ مدل را جدا کرده که بر اساس نظرات کاربران و میزان فروششان استحقاق قرارگیری در لیست بهترین مودم‌های TD-LTE را داشتند.

فهرست ۵ تایی بهترین مودم TD-LTE ارائه شده در این پست، می‌تواند به شما در مسیر انتخاب و خرید بهترین مودم TD-LTE کمک کرده و مسیر را هموارتر کند. در پایان اگر تجربه‌ی استفاده از هرکدام از این مودم‌های نسل چهارم را دارید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم در خرید خود این نظرات را اعمال کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.