تالار مقالات بروز تکنولوژی

سرعت متوسط اینترنت TD-LTE و پینگ آن چقدر است؟

سرعت اینترنت یکی از دغدغه‌های کاربران حرفه‌ای بوده و هست. این روزها که استفاده از اینترنت و وابستگی به آن بیشتر شده، این مسئله تبدیل به دغدغه‌ی قشر وسیع‌تری از کاربران شده است. البته وقتی صحبت از کیفیت خدمات اینترنت می‌شود، منظورمان فقط سرعت آن نیست. در واقع متوسط سرعت اینترنت TD-LTE فقط یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در کیفیت اینترنت است. به عنوان مثال، یکی از معیارهایی که تأثیر زیادی بر روی کیفیت اینترنت دارد، پینگ آن است.

اینترنت TD-LTE این روزها به عنوان راهکاری عالی و سهل الوصول برای دسترسی به اینترنت پرسرعت مطرح است. درباره این تکنولوژی و محصولات وابسته به آن مثل مودم‌ها و غیره، مسائل مختلفی مطرح می‌شود. مهم‌ترین چیزی که در مورد این سرویس اینترنت پرسرعت مطرح است سرعت و پوشش دهی آن است. در این پست از بلاگ تک نت قصد داریم به سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE بپردازیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

اینترنت TD-LTE چگونه کار می‌کند؟

اینترنت TD-LTE که به شکل TDD-LTE هم نمایش داده می‌شود مخفف Time Division Duplexing-Long Term Evolution است. این دسته‌ از اینترنت LTE در کنار FDD-LTE دو نوع تکنولوژی ارائه اینترنت هستند که بر اساس نسل ۴ ارتباطات بی‌سیم شکل گرفته‌اند. فرق TD-LTE و FD-LTE در نوع ارائه آن به دستگاه‌ها و جا به جایی پذیری آن است. TD-LTE به عنوان راهکار برتر ارائه اینترنت بی سیم ثابت به شمار می‌رود. در عین حال ممکن است برای شما نیز سوال شده باشد که چرا برخی از اوقات با دلایل کاهش سرعت اینترنت TD-LTE مواجه می‌شوید، در بلاگ تک نت به تفصیل دراین‌باره صحبت شده است.

ساز و کار اینترنت TD-LTE که به عنوان جایگزین WiMAX به بازار عرضه شد، شبیه اینترنت موبایل یعنی FD-LTE است با این تفاوت که از طیف جفت نشده و کانال یکسان برای ارسال و دریافت استفاده می‌کند. میزان برد دکل‌های LTE در نوع FD بیشتر از TD است و به همین علت نیاز است تا تعداد بیشتری فرستنده‌ی TD-LTE برای پوشش‌دهی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

سرعت متوسط و پینگ اینترنت TD-LTE چقدر است؟

در بخش قبل با اینترنت TD-LTE و ساز و کار آن آشنا شدیم. این راهکار دسترسی به اینترنت پرسرعت که علاوه بر کاربران خانگی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هم مناسب است، در بحث سرعت و پینگ پتانسیل بسیار بالایی دارد. این پتانسیل تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.

عوامل تأثیرگذار بر متوسط سرعت اینترنت TD-LTE

سرعت اسمی اینترنت TD-LTE برای دانلود حداکثر ۸۰ مگابیت و برای آپلود ۱۰ مگابیت است. این سرعت تقریبا ۵ برابر سریع‌تر از اینترنتی ADSL و ۱۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 3G بوده اما متوسط سرعت اینترنت TD-LTE کمتر از سرعت اسمی آن است. پینگ اینترنت TD-LTE هم بسته به عوامل مختلف می‌تواند کم یا زیاد شود. البته این سرعت تحت تأثیر بعضی عوامل قرار می‌گیرد. اینترنت TD-LTE با توجه به عوامل زیر می‌تواند حداکثر سرعت اسمی خود را به کاربر ارائه دهد:

  • وضعیت پوشش دهی در محدوده‌ی کاربر
  • چگالی ساختمان‌ها و جمعیت منطقه مورد نظر
  • عوامل ایجاد اختلال در نزدیکی مودم
  • نوع مودم TD-LTE، نسل و قدرت آن

زمانی که این عوامل در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند، کاربر می‌تواند از متوسط سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE استفاده کرده و از یک اینترنت پرسرعت و با کیفیت بهره‌مند شود.

افسانه‌ها درباره سرعت متوسط اینترنت TD-LTE

همان‌طور که گفتیم، اینترنت TD-LTE نوعی از LTE است که برای مصارف اینترنت ثابت طراحی شده. این تکنولوژی نسبت به دیگر راه‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت، طرفداران بیشتری دارد و به خاطر سهولت در خرید و استفاده از آن، از طرف کاربران با استقبال بیشتری مواجه شده است. همین طرفداران بسیار باعث شده تا مسائل و برخی از اغراق‌ها پیرامون اینترنت تی دی ال تی ئی به‌وجود بیاید.

یکی از مسائلی که ممکن است در مورد TD-LTE شنیده باشید و بدون پشتوانه‌ی علمی و عملی باشد، تضمین سرعت ثابت در حالت حداکثری است. همان‌طور که گفتیم حداکثر سرعت اسمی اینترنت TD-LTE در حدود ۸۰ مگابیت در ثانیه است، اما این سرعت همیشه و در همه‌جا قابل ارائه نیست. سرعت اینترنت TD-LTE بستگی به عواملی که در بخش‌های قبلی گفته شد دارد و تضمین سرعت ثابت نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

در کنار مسئله سرعت اینترنت TD-LTE بحث پینگ آن هم مطرح است که حتی بیشتر از سرعت وابسته به عوامل خارج از کنترل ارائه‌دهنده‌ی اینترنت است. البته که می‌توان با خرید بعضی از پلن‌های خاص و استفاده از سرویس‌های کاهش پینگ، این فاکتور را کنترل کرد اما تضمین ارائه‌ی یک پینگ خاص نمی‌تواند واقعیت داشته باشد. با اینکه باید دیدگاه و انتظاری منطقی نسبت به سرعت اینترنت داشت، اما در می‌توانید با مطالعه آموزش افزایش سرعت اینترنت به شکل قابل توجهی کیفیت دسترسی خود به شبکه جهانی را افزایش دهید.

واقعیت‌های سرعت متوسط و پینگ اینترنت TD-LTE

واقعیت در مورد متوسط سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE این است که نمی‌توان برای آن عددی خاص یا یک بازه‌ی بسیار کوچ اعلام کرد. سرعت اینترنت TD-LTE می‌تواند در محدود‌ه سرعت اسمی آن یعنی ۴ تا ۸۰ مگابیت باشد. پینگ در اینترنت تی دی ال تی ئی هم بازه‌ی نسبتا وسیعی دارد اما بهتر است شروع آن را در محدوده‌ي ۲۰ میلی‌ثانیه در نظر بگیرید.

متوسط سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE

تک نت و اینترنت

تک نت به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان اینترنت TD-LTE با بیشترین پوشش و تنوع بسیار بالا در مودم‌ها و سرویس‌ها، خدمات خود را مبتنی بر صداقت ارائه می‌دهد. مشترکین و کاربران جدید تک نت پیش از ارسال درخواست مشاوره برای دریافت خدمات از متوسط سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE آگاه شده و با علم به این موضوع می‌توانند درخواست امکان سنجی حضوری دهند.

امکان سنجی حضوری با مراجعه کارشناسان فنی تک نت به محل مورد نظر کاربر شروع می‌شود و با آزمایش میزان آنتن دهی و سرعت دریافتی مشترک، به پایان مي‌رسد. با به انجام رسیدن این فرایند، کاربر می‌تواند مودم TD-LTE و بسته‌ی دلخواه خود را سفارش داده و به صورتی کاملا آگاهانه از سرویس دریافتی خود نهایت استفاده را ببرد.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت درباره‌ی متوسط سرعت و پینگ اینترنت TD-LTE در ایران صحبت کردیم و گفتیم که چگونه بعضی از ادعاهای غیر واقعی در مورد سرعت اینترنت TD-LTE باعث شده تا اعتماد مشترکین نسبت به این تکنولوژی خدشه دار شود. تک نت با ارائه اطلاعات دقیق و درست به کاربران و راهنمای فنی و تخصصی در هر لحظه آماده ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از جمله اینترنت TD-LTE و اینترنت پهنای باند اختصاصی سازمانی است. با مراجعه به وب‌سایت تک نت می‌توانید جزئیات هرکدام از این خدمات را مشاهده کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.