تالار مقالات بروز تکنولوژی

چرا معامله گران جدید بازار ارز دیجیتال سرمایه خود را از دست می‌دهند؟

این روزها، هرکسی که به اینترنت  و مقداری وجه در حساب خود دسترسی دارد می‌تواند از ابزارهای معاملاتی، پایانه‌ها و صرافی‌ها به ترید کردن بپردازد. رشد سریع بازار ارز های دیجیتال شده باعث شده است که بسیاری از معامله گران تازه کار به دنبال سود سریع و آسان به سیستم عامل‌های تجاری بپیوندند. همانطور که انتظار می‌رود اغلب آن‌ها به دلایل مختلف، سرمایه خود را در روند معامله از دست می‌دهند.

در  این مقاله، دلایل از دست دادن سرمایه توسط معامله‌گران مبتدی در بازار ارز دیجیتال را مرور می‌کنیم و همچنین باید و نبایدهای این بازار برای کسب سود را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجتال متفاوت از سایر بازارهای سنتی است و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. میزان بالای دستکاری بازار ارز دیجیتال توسط بازیگران بزرگ صنعت، پیش بینی حرکت آن را بسیار دشوار می‌کند.

ترید در بازار ارز دیجیتال

 

پس از افت سریع بیت کوین در ماه‌های گذشته، بیش از 600 میلیون دلار پوزیشن‌های پولی در عرض 15 دقیقه (لیکویید) منحل شد. حجم کل نقدینگی‌ها در یک روز به 1 میلیارد دلار رسید. شایان ذکر است که 60 درصد آن‌ها موقعیت‌هایی با اهرم 25 برابر یا بالاتر بودند.

قبل از انجام معاملات ارز دیجیتال، باید بازار را مطالعه کرده و  حتما آن را رصد کنید. اغلب، دستکاری قیمت‌ها از طریق تشکیل فید خبری لازم صورت می گیرد. بنابراین، برای تجارت موفق، پیگیری اخبار، داده‌های درون شبکه و تشخیص اطلاعات حساس از شانتاژ رسانه‌ها ضروری است.

نداشتن دانش و تجربه کافی در ترید ارز دیجیتال

بسیاری از معامله گران مبتدی بازار ارز دیجیتال، به خصوص کسانی که در زمان صعود وارد بازار شده اند، دانش اولیه و تجربه معاملات قبلی را ندارند. قبل از شروع تجارت توصیه می‌کنیم اصول تجارت را یاد بگیرید. با درک تجزیه و تحلیل فنی اولیه، می‌توانید روندهای بلند مدت و کوتاه مدت را شناسایی کنید.

شما باید با جزئیات تجزیه و تحلیل فنی آشنا شوید و در مورد استفاده از شاخص‌ها و نوسان سازها که برای دریافت سیگنال‌ها و تأیید در مورد حرکت‌های بیشتر بازار استفاده می‌شوند، آشنا شوید.

در صورتی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، توصیه می‌کنیم تا از سرور مجازی ترید استفاده کنید.

هنگام مطالعه بازار ارز دیجیتال و اصول اولیه معاملات، سعی کنید مقداری از سپرده خود را با توجه به نتیجه گیری‌ها و سیگنال‌های منطقی معامله کنید. تجارت موفق نیاز به تجربه دارد. اگر اشتباه می‌کنید، سعی کنید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، از آ‌ن‌ها درس بگیرید و آن‌ها را تکرار نکنید. با ترکیب فرآیندهای کسب تجربه و دانش نظری، سطح درک شما از بازار و تعداد معاملات موفق به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

فقدان استراتژی

به اصطلاح، مدیریت پول یا اقداماتی را با هدف افزایش سرمایه داشته باشید.

استراتژی معاملاتی خودتان را توسعه داده و سرمایه را به گونه‌ای اختصاص دهید که ضررها را به حداقل برسانید و سپرده‌های خود را چند برابر کنید.

قوانین و الگوهای رفتاری خاصی را تنظیم کنید که به شدت از آن‌ها پیروی خواهید کرد.

به عنوان مثال:

  • اگر تصمیم دارید دارایی خود را به میزان بیش از 5 درصد سپرده خود معامله کنید، از این حد عبور نکنید.
  • سیو سود انجام دهید.

طمع بیش از حد، گاهی به قیمت از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه‌تان تمام می‌شود. طبق استراتژی معاملاتی که از قبل با حد سود و ضرر مشخص شده پیش بروید.

حتی گاهی اوقات معامله نکردن یک استراتژی در جهت سیو سود محسوب می‌شود.

ترس از دست دادن سرمایه | FOMO

این پدیده در بازار ارز دیجیتال بسیار رایج است. بسیاری از کاربران جدید در بازار سرمایه خود را از دست می‌دهند و تحت تأثیر ترس از شروع قرار می‌گیرند.

همانطور که قبلاً گفتیم، بازار ارز دیجیتال اغلب دستکاری می‌شود.

مانند:

  • انتشار اخبار مثبت در مورد دارایی خاص
  •  تأثیر ترس از شروع

که بسیاری از معامله گران ارز دیجیتال به امید رشد مداوم دارایی آن را در اوج خریداری می‌کنند اما بیشتر اوقات، قیمت یا به طور چشمگیری کاهش می یابد یا اصلاح می‌شود.

برای اجتناب از این ترس، نباید تسلیم احساسات شوید. سعی کنید وضعیت معاملات را از طریق یک لنز خنثی ارزیابی کنید، زیرا بازار به شما این امکان را می‌دهد که هر روز سود کسب کنید. به جای نگرانی و بررسی مداوم وضعیت بازار، به دنبال ایده های بالقوه سودآور باشید.

طمع و شکست در ترید ارز دیجیتال

اغلب معامله گران مایل نیستند سیو سود کنند، زیرا امیدوارند قیمت همچنان در حال افزایش باشد. حرص، مانند سندرم FOMO ، ناشی از ترس از دست دادن سود بالقوه است. در چنین مواردی، به یاد داشته باشید که این حرص و طمع، حتی معامله گران را در معرض خطر از دست دادن اصل سرمایه‌شان قرار می‌دهد.

برای اینکه سرمایه خود را از دست ندهید، هنگام تدوین استراتژی معاملاتی، چندین حد سود تعیین کنید. هنگامی که قیمت حرکت می‌کند، سود خود را مطابق اهداف  تعیین شده نقد کنید. به این ترتیب شما فرصت های بالقوه کسب درآمد را از دست نخواهید داد و همچنین پولی را که قبلاً به دست آورده‌اید از دست نمی‌دهید.

قدرت نفوذ در بازار کریپتو

بسیاری از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی ابزارهایی را برای معاملات حاشیه‌ای به معامله گران ارائه می‌دهند که در آن‌ها کاربر می‌تواند با مبلغی بیش از اندازه سپرده خود معامله کند. در چنین مواردی‌، کاربر از صرافی وام می‌گیرد‌، در حالی که صرافی، به نوبه خود، وجوه کاربران را به عنوان تعهد می‌گذارد.

اهرم یک ابزار محبوب برای کاربران بی تجربه است. زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد ده‌ها یا حتی صدها برابر بیشتر از معاملات معمولی درآمد کسب کنند. اما، خطر از دست دادن همه وجوه در چنین معاملاتی نیز افزایش می‌یابد. قبل از استفاده از اهرم‌، باید تمام خطرات را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا آمادگی از دست دادن وجوه خود را در صورت نتیجه نامطلوب دارید یا خیر.

ترفند موفقیت در بازار ارز دیجیتال چیست؟

هنگام معامله ارز دیجیتال و دارایی‌های دیجیتالی، یک دارایی با تمام سرمایه موجود خود نخرید. درصدی از سرمایه خود را آماده نگه دارید تا بتوانید موقعیت خود را به طور متوسط و حداقل ارزش سرمایه گذاری کنید.

این دید را داشته باشید که فقط با سرمایه‌‌ای معامله کنید که آماده از دست دادن آن هستید. این یکی از قوانین اصلی در بازار ارز دیجیتال است، به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن و عدم قطعیت آن. بازار ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که سودهای زیادی را بیش از بازارهای سنتی به دست آورید، اما در عین حال می‌تواند منجر به از دست دادن همه سرمایه شما نیز شود.

مراقب توصیه‌ها باشید. ارز دیجیتال و دسترسی به اینترنت به هرکسی اجازه می‌دهد که به صورت آنلاین تجارت کند و توصیه‌های تجاری را به اشتراک بگذارد. تعداد زیادی کلاهبردار در بازار وجود دارد. همچنین کاربران بی تجربه‌ای که ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. وقتی به غریبه ها اعتماد می‌کنید، خودتان را در معرض خطر قرار می‌دهید.

فقط از بسترهای تجاری تأیید شده استفاده کنید و از اقدامات امنیتی غافل نشوید. حتی صرافی‌های تأیید شده و بزرگ هک شده یا کلاهبرداری‌های خروجی انجام شده باشد. به همین دلیل‌، همه وجوه خود را در صرافی نگه ندارید. از مبادلات و سیستم عامل‌های غیر متمرکز استفاده کنید یا بخش عمده‌ای از سرمایه خود را در یک کیف پول سرد نگه دارید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.