تالار مقالات بروز تکنولوژی

10 برنامه افزایش سرعت اینترنت قطعی 2023 (راهنما جامع)

آیا با برنامه افزایش سرعت اینترنت اندروید می‌توان کندی و قطعی اینترنت را اصلاح کرد؟ امروزه جستجو در گوگل و انجام برخی کارهای پیش پا افتاده ممکن است زمان طولانی را از ما به خاطر کندی اینترنت بگیرد! با این وجود راهکارهای مختلفی برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی وجود دارد که در این بین استفاده از برنامه بالا بردن سرعت اینترنت گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی 10 برنامه افزایش سرعت اینترنت برای گوشی‌های اندروید بپردازیم و اگر شما نیز تصمیم به بالا بردن سرعت اینترنت خود گرفته‌اید و قصد دارید تجربه اینترنت پرسرعت را داشته باشید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید.

 

بهترین برنامه ها برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید

با چه برنامه ای سرعت اینترنت را بالا ببریم؟ بهترین نرم افزار افزایش سرعت اینترنت اندروید کدامند؟ مهم نیست که از کدام شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استفاده می‌کنید، فرقی نمی‌کند که اینترنت شما اینترنت adsl باشد یا اینترنت tdlte، تفاوتی ندارد که از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید یا همراه اول؛ چرا که با استفاده از برنامه افزایش سرعت اینترنت می‌توانید سرعت اینترنت خود را حداقل دو برابر کنید. لازم به ذکر است که اکثر برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود رایگان هستند و برخی از آنها نیاز به خریداری اشتراک دارند. بهترین برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت عبارتند از:

1.      Net Optimizer

برنامه افزایش سرعت اینترنت

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که باعث کاهش پینگ و لگ بازی‌های آنلاین شود، می‌توانید از برنامه Net Optimizer استفاده کنید. برنامه Net Optimizer را به جرات می‌توان یکی از بهترین نرم افزار افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید دانست؛ چرا که این اپلیکیشن با توجه به موقعیت مکانی شما، بهترین Dns ممکن را جستجو می‌کند و به آن متصل می‌شود.

2.      Connection Stabilizer Booster

برنامه افزایش سرعت اینترنت

دومین برنامه ی افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های اندروید به برنامه Connection Stabilizer Booster تعلق می‌گیرد. به وسیله اپلیکیشن Connection Stabilizer Booster می‌توانید به امکاناتی نظیر آنالیز سرعت اینترنت، رفع ایرادات ایجاد شده، بالا بردن سرعت دانلود و آپلود، افزایش امنیت دستگاه و اتصال به انواع شبکه‌ها دسترسی داشته باشید.

3.      Internet Speed Meter Lite

 

اگر می‌خواهید میزان مصرف و سرعت اینترنت خود را به صورت هوشمندانه مدیریت کنید، در این صورت باید از اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite استفاده کنید. به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید میزان داده‌های مصرف شده را مشاهده کنید، اتصال شبکه را زیر نظر بگیرید، میزان مصرف داده خود را مدیریت کنید و در نهایت سرعت اینترنت خود را بالاتر ببرید.

4.      Speedify

برنامه افزایش سرعت اینترنت

اگر می‌خواهید زمانی که وای فای شما قطع شد و هنوز آنلاین بمانید، از اپلیکیشن Speedify  استفاده کنید. این برنامه که جزئی از بهترین برنامه افزایش سرعت اینترنت به شمار می‌رود، اینترنت شما را در کنار افزایش امنیت آن، سرعت آن را نیز افزایش می‌دهد. این اپلیکیشن برای افزایش پهنای باند، اتصال تلفن همراه و وای فای را با یکدیگر ترکیب می‌کند و زمانی که وای فای به صورت کامل قطع شد، شما را در وضعیت آنلاین قرار می‌دهد.

5.      Samsung Max

برنامه افزایش سرعت اینترنت

از دیگر برنامه ای برای بالا بردن سرعت اینترنت که با هدف افزایش سرعت اینترنت تولید و عرضه شده است، سامسونگ مکس است. این اپلیکیشن که به عنوان یک دستیار هوشمند برای اندروید شناخته شده است، برای فعالیت‌هایی مانند ذخیره داده‌ها، حفظ امنیت و مدیریت سایر اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که یکی از برنامه‌های موجود در گوشی هوشمند شما داده بیش از اندازه ای را مصرف کند، در این صورت اپلیکیشن سامسونگ مکس هشدار می‌دهد که برنامه مد نظر را حذف یا متوقف کنید و به این ترتیب باعث افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید شما می‌شود.

6.      My Data Manager

برنامه افزایش سرعت اینترنت

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به صورت غیر مستقیم باعث افزایش سرعت اینترنت اندروید و مدیریت سرعت اینترنت می‌شود، اپلیکیشن My Data Manager است. کارایی این برنامه زمانی معلوم می‌شود که برنامه‌ای در پس زمینه به صورت نامشخص اینترنت شما را مصرف می‌کند. در این صورت این برنامه به صورت اتوماتیک به شما اطلاع می‌دهد تا شما نسبت به میزان تنظیم مصرف داده برنامه اقدام کنید.

7.      Firefox Focus

برنامه افزایش سرعت اینترنت

نقش مرورگر در افزایش سرعت اینترنت چیست؟ به زبان ساده اکثر مروگرها توانایی مسدود کردن تبلیغات را ندارند و همچنین داده‌هایی را در حافظه پنهان ذخیره می‌کنند و این فعالیت باعث افزایش مصرف داده و در نهایت کاهش سرعت اینترنت می‌شود. شما می‌توانید به وسیله مروگر Firefox Focus تمامی این مشکلات را از بین ببرید؛ چرا که این مرورگر علاوه بر مسدود کردن تبلیغات، اجازه نمی‌دهد که داده ای در حافظه پنهان گوشی شما ذخیره شود. بنابراین با این ویژگی می‌توانید گامی بزرگ در جهت افزایش سرعت اینترنت بردارید و با سرعت بیشتری وب گردی کنید.

در سایت تک نت بخوانید: 9 روش طلایی برای افزایش سرعت وای فای

8.      NetGuard

برنامه افزایش سرعت اینترنت

سیستم عامل اندروید نیز مانند ویندوز در پس زمینه چندین برنامه را به صورت دائم اجرا می‌کند که از چشم اکثر ما مخفی است. لازم به ذکر است که اجرای این برنامه‌ها در پس زمینه کمک می‌کند که تجربه کاربری بهتری داشته باشیم؛ اما نکته قابل توجه  اینجاست که اکثر این برنامه‌ها به اینترنت متصل می‌شوند و حجم زیادی از داده‌ها را مصرف می‌کنند. جهت اینکه این برنامه را در پس زمینه متوقف کنید، باید از یک برنامه فایروال استفاده کنید که در این میان برنامه NetGuard یکی از بهترین برنامه برای افزایش سرعت اینترنت به شمار می رود. به وسیله اپلیکیشن NetGuard می‌توانید تمامی برنامه‌هایی که در پس زمینه در حال فعالیت هستند را متوقف کنید و اجازه مصرف داده به آن ها را ندهید.

9.      AFWall+

برنامه افزایش سرعت اینترنت

اگر از برنامه فایروال NetGuard نتوانستید استفاده کنید نگران نباشید؛ چرا که این برنامه در برخی از گوشی‌های هوشمند اندروید کار نمی‌کند. با این وجود یک برنامه فایروال دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند جایگزین مناسب آن باشد، یعنی اپلیکیشن AFWall+!

لازم به ذکر است که برنامه AFWall+ بدون روت در گوشی‌های هوشمند کار نمی‌کند و این اپلیکیشن نیز به کاربران خود این اجازه را صادر می‌کند که بتوانند مصرف داده‌های اینترنت را برای برخی از برنامه‌هایی که در پس زمینه فعالیت می‌کنند را محدود کند.

10. Internet speed booster 3G/4G

برنامه افزایش سرعت اینترنت

اگر قصد دارید سرعت اینترنت خود را در شبکه‌های 4G و 3G بهینه سازی کنید، حتما از اپلیکیشن Internet speed booster 3G/4G استفاده کنید. این اپلیکیشن که برای اندروید‌های بالاتر از 2.3 کار می‌کند، می‌تواند در حدود  30 الی 40 درصد در افزایش سرعت اینترنت 4G و 3G کاربرد داشته باشد. از ویژگی‌های بارز این گوشی نیز می‌توان به افزایش سرعت اینترنت در وبگردی و مشاهده ویدیوهای آنلاین، افزایش قدرت بسته‌های دیتا و دریافت مطمئن تر سیگنال‌ها جهت افزایش سرعت اینترنت اشاره کرد.

سخن پایانی

نوع سرویس و بسته‌های اینترنت که از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت انتخاب می‌کنید، یکی از مهمترین عوامل سرعت اینترنت شما به شمار می‌رود. به عنوان مثال سرعت اینترنت adsl به مراتب نسبت به اینترنت tdlte کمتر است. بنابراین ابتدا نیاز خود از اینترنت را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید بسته اینترنت خود کنید. اگر گیمر هستید و قصد انجام بهترین بازی‌های اندروید را دارید، از اینترنت گیمنیگ استفاده کنید، اگر صاحب یک شرکت یا سازمان بزرگ هستید، از پهنای باند اختصاصی استفاده کنید. در این مقاله نیز ما به معرفی 10 برنامه افزایش سرعت اینترنت پرداختیم؛ چرا که گاهی اوقات کند بودن اینترنت به گوشی هوشمند ما بستگی دارد و شما با استفاده از برنامه ای برای افزایش سرعت اینترنت می‌توانید سرعت اینترنت موجود خود را حداقل دو برابر کنید.

 

سوالات متداول:

1.      کدام اپلیکیشن برای کاهش پینگ بازی کمک می کند؟

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که علاوه بر افزایش سرعت اینترنت، باعث کاهش پینگ بازی و لگ آن شود، حتما از برنامه Net Optimizer استفاده کنید.

2.      آیا با نصب این برنامه ها می توان واقعا سرعت اینترنت را افزایش داد؟

کندی سرعت اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و همه این موارد با استفاده از برنامه‌ها ممکن است قابل حل و مدیریت نباشد. لازم به ذکر است که اگر مسئله‌ای از سمت شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود ندارید، می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، اما در انتظار معجزه نباشید

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.