تالار مقالات بروز تکنولوژی

5 نکته طلایی در اینترنت برج ها و ساختمان بلند که نمیدانستید!

استفاده از اینترت برج ها و ساختمان های بلند چه از طریق وای فای و چه موبایل همیشه چالش برانگیز بوده است. درواقع این چالش‌ها در رابطه با مدرن‌ترین برج‌ها نیز صادق است.

 حتی گاها ممکن است در برخی نواحی در اتصال به اینترنت دچار مشکل شوید و سیگنالی دریافت نکنید. پس چگونه میتوانیم در برج ها و ساختمان ها اینترنت باکیفیت تری داشته باشیم؟ و بهترین راه حل ها کدامند؟ در ادامه خواهید خواند که چه عواملی در کیفیت اینترنت برج ها موثرند و چگونه میتوان مشکل عدم سیگنال دهی اینترنت برج ها را برطرف کرد.

 

    برج ها چگونه در کیفیت اینترنت نقش دارند؟

بهتر است بدانید مادامیکه از اینترت برج ها استفاده میکنید، شبکه اینترنت موبایل اپراتور را نباید مقصر داشتن امواج ضعیف وای فای و یا عدم اتصال اینترنت دانست. زیرا عوامل تاثیر گذار زیادی هستند که در کیفیت اینترنت برج ها نقش دارند. عواملی مانند جنس مصالح به کار رفته در ساخت برج و وجود یا عدم وجود درختان بلند در کیفیت انواع سرویس های اینترنت شما نقش مهمی بازی‌ می‌کنند

 

   چگونه در برج ها و ساختمان ها اینترنت باکیفیت تری داشته باشیم؟

برای اینکه بهترین کیفیت سرویس دهی اینترت را در برج ها و ساختمان های بلند تجربه کنید ، لازم است که 3 نکته اساسی که در ادامه خواهید خواند را فراموش نکنید:

 

     انتخاب تجهیزات مناسب راه اندازی شبکه اینترنت برج ها

اگرچه انتخاب نوع مودم ( برای خواندن راهنمای خرید مودم اینجا کلیک کنید )و سایر تجهیزات شبکه برای اینترنت مرکزی ساختمان و اینترنت مجتمع های مسکونی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . آنچه که شما برای داشتن بهترین اینترنت برج ها وساختمان های بلند نیازدارید تنها یک مودم خوب نیست . باید علاوه بر یک مودم خوب سوییچ‌ها، فایروال و سایر تجهیزات موردنیاز را در نظر بگیرید.

      پیکربندی روتر‌ها و سایر تجهیزات را فراموش نکنید

 نصب تجهیزات شبکه قدرتمند نیز نقش مهمی در داشتن کیفیت مناسبی از اینترنت برج ها دارد. با به کار گیری سوییچ‌ها و روترها و سایر تجهیزات خاص تجاری در بهترین جای ممکن میتوان بهترین اینترنت را برای مجتمع های مسکونی فراهم کرد.

اینترنت برج ها به آن صورت که باید قابل اطمینان نبوده و بسیاری از آنها از رمزنگاری بهره مند نیستند. بنابراین بهتر است از اپ های بانکی و ردوبدل کردن اطلاعات مهم هنگام اتصال به وای‌فای برج‌ها و ساختمان‌های بلند، پرهیز شود.

 فراهم کردن اینترنت به وسیله وای‌فای برای مکان‌هایی مناسب است که در‌ آن‌ جا کاربران استفاده حرفه‌ای از اینترنت ندارند، مانند مهمانان یک هتل یا مشتریان مراجعه کننده به یک برج تجاری.

مشکل دیگر این روش این است که کانال‌های شبکه‌های وای‌فای موجود در اینترنت برج ها و اینترنت مجتمع های مسکونی شما ممکن است با کانال وای‌فای همسایه‌ها تداخل پیدا کرده و کاربر را د اتصال به وای‌فای دچار مشکل کند.

           متخصصان حرفه ای را برای نصب شبکه اینترنت برج ها به کار بگیرید

پیدا کردن شرکت مناسب که اینترنت برج ها را تامین کند یکی از چالش های برج ها و ساختمان های بلند است . به همین دلیل پیاده سازی و نصب تجهیزات شبکه معمولا در بهترین حالت خود انجام نمیشود.

در شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت فوق پرسرعت تک نت می‌توانید از مشاوره متخصصان ما جهت ارائه اینترنت در برج‌ها و ساختمان‌های بلند بهره ببرید.

 

   بهترین راه حل برای رفع مشکل اینترنت برج ها چیست؟

این روزها اینترنت نسل چهارم از سرعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. انجام بازی‌های آنلاین، تماشای ویدئو به صورت آنلاین و تعامل با دوستان در شبکه‌های اجتماعی طرفدارن خود را همیشه داشته است. اما گاهی برج ها و ساختمان های بلند همانطور که گفته شد در کیفیت سرویس دهی اینترتت کاربران تاثیر گذار است و مانع از انجام فعالیت های اینترنتی آنها میشود. پس راه حل چیست؟

 

     استفاده از سیستم آنتن‌های توزیع‌شده یا DAS (Distributed Antenna System)

یکی از راه حل های مناسب برای حل مشکل عدم سیگنال دهی اینترنت برج ها، استفاده از آنتن‌های توزیع‌شده یا DAS است که امکان سیگنال‌دهی اینترنت نسل چهارم موبایل در داخل ساختمان‌ها را فراهم می‌سازد.

این روش در هر مقیاسی و حتی در برج‌ها و ساختمان‌های بسیار بزرگ و بلند نیز قابل اجراست. و دلیل این امراین است که این سیستم آنتن‌های توزیع‌شده برای پوشش نقاط کور بسیار مناسب است.

با استفاده از DAS اتصال پایدار و باکیفیتی را در اینترنت برج ها تجربه کنید

 سیستم DAS از یک ایستگاه مرکزی تشکیل شده که آنتن‌های موجود در نقاط مختلف ساختمان به آن متصل هستند. برای مثال:اگر قصد ارائه اینترنت به برج‌های پارکینگ‌دار را دارید. باید در نظر داشته باشید: که افراد چه در پارکینگ باشند و چه در طبقات بالایی برج، علاقمند به اتصال پایدار به اینترنت باکیفیت هستند. علاوه بر این متصل بودن به اینترنت در صورت بروز حادثه نیز ضروری است. با نصب آنتن در جاهای مختلف برج، پوشش اینترنت مناسب‌تری را شاهد خواهید بود.

در صورتی که بعدها قصد گسترش ساختمان را داشته‌ باشید می‌توانید با نصب آنتن‌های جدید، آن نواحی را زیر پوشش اینترنت قراردهید. البته گاهی طراحی مکان مناسب برای نصب آنتن ممکن است برای مهندسان چالش‌ برانگیز باشد. همچنین بهتر است مالک ساختمان اقدام به نصب سیستمی کند که در آینده قابلیت ارتقاء و پاسخ‌دهی به نیازهای روز را داشته باشد.

چرا باید روی سقف برج آنتن نصب کنید؟

آنتن‌های توزیع‌شده در ساختمان به تنهایی قادر به فراهم کردن سیگنال‌های اینترنت برج ها نیستند، بلکه باید سیگنال‌ها را از منبع دیگری دریافت کنند.

 اما چطور؟ این کار می‌تواند با نصب یک آنتن روی سقف برج و یا ایجاد یک ایستگاه فرستنده/گیرنده در برج باشد .برای نحوه پیکربندی آنتن‌های توزیع‌شده باید به میزان پوشش و ظرفیت موردنظر توجه کرد.

اینترنت مورد استفاده در یک پارکینگ طبقاتی با یک برج‌ تجاری که فروشگاه‌های زیادی در آن قرار دارند و مراجعه‌کنندگان بسیاری برای خرید به آن مراجعه می‌کنند، متفاوت است.

     نتیجه

 در این مقاله شما با مشکلات اینترنت برج ها و ساختمان های بلند آشنا شدید و همینطور بهترین راه حل برای رفع مشکل سیگنال دهی اینترنت برج ها و ساختمان های بلند را خواندید. تجربه ی شما در مورد سروریس های اینترنتی برج ها چیست وبنظر شما بهترین راه حل چه گزینه ای میتواند باشد؟

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.