تالار مقالات بروز تکنولوژی

نکات طلایی خرید بهترین مودم ADSL، همراه اول و ایرانسل

دنبال خرید بهترین مودم هستید؟ تا چندین سال قبل برای اینکه به اینترنت متصل شویم، باید هفت خوان رستم را از پیش می بردیم، اما امروزه با پیداش مودم‌ها و روترها، دسترسی به اینترنت بسیار آسان شده است؛ با این وجود یکی از دغدغه های کاربران، انتخاب بهترین مودم از بین همه مودم های موجود در بازار است. به همین علت در این مقاله از تک نت به بررسی انواع مودم ها می پردازیم و همچنین به این نکته اشاره می کنیم که چگونه یک مودم مناسب را انتخاب کنیم؟ 🧐 ما تک نت همراه باشید. 💥

راهنمای خرید مودم را برای انتخاب بهترین مودم از دست ندهید.

💡 4 نکته طلایی خرید بهترین مودم

قبل از هر چیز بهتر است تفاوت مودم و روتر را بدانید و برای اینکه بتوانید یک مودم مناسب را خریداری کنید، باید به چهار مورد توجه کنید که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

محدوده پوشش دهی

مهمترین موردی که در هنگام خرید مودم باید به آن دقت کنید، محدوده پوشش دهی آن است. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید از طریق کابل های LAN و یا USB به اینترنت متصل شوید، محدوده پوشش به اندازه سیم بستگی دارد، اما در مودم‌های بی سیم به عواملی مانند سری مودم و تعداد آنتن ها بستگی دارد. درواقع هر چقدر تعداد آنتن ها بیشتر باشد، محدوده پوشش و سرعت انتقال دیتا نیز بیشتر خواهد بود.

محل استفاده از مودم

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مودم، محل استفاده از مودم است. به عنوان مثال، اگر مودم را برای یک مکان بزرگی مانند رستوران، هتل و یا شرکت می‌خواهید، بهترین مودم در این صورت، مودمی است که سرعت انتقال و محدوده پوشش بالاتری دارد، اما اگر برای یک محیط کوچک مثل منزل خود می‌خواهید، داستان فرق می کند و یک مودم معمولی که محدوده پوشش دهی پایینی دارد، می تواند نیاز شما را برطرف کند.

شرکت سازنده

در هنگام خرید مودم، حتما به شرکت سازنده آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از میان شرکت‌های سازنده که مودم‌های آنها در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، می توانیم به TP-Link و D-Link اشاره کنیم. ناگفته نماند که تولید کنندگان دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به محصولات این شرکت‌ها نیز اعتماد کنید،مانند CISCO، ASUS و TENDA!

سرعت دانلود مودم

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب بهترین مودم، سرعت دانلود است. امروزه مودم‌هایی که در بازار عرضه می شوند، اکثر آنها 4G و یا 4.5G هستند، یعنی از Mg150 و Mg300 پشتیبانی می کنند. ناگفته نماند که سرعت دانلود ایران در بهترین حالت به 120مگابایت نمی رسد، بنابریان اهمیتی ندارد که شما از چه نسلی می خواهید استفاده کنید. اما برای اینکه خیال خودتان را راحت کنید، بهتر است از مودم هایی که 4.5G را پشتیبانی می کنند، استفاده کنید.

💡 معرفی بهترین مودم ADSL خانگی

در ادامه مقاله قصد داریم بهترین مودم‌ها را معرفی کنیم و در وهله اول به سراغ معرفی بهترین مودم ADSL خانگی می رویم:

مودم TP-Link TD-W8901N

یکی از مقرون به صرفه‌ترین مودم‌ها که معمولا در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مودم TP-Link TD-W8901N است که یکی از بهترین مودم‌های خانگی محسوب می شود. این مودم از تماس‌های صوتی و کنفرانس‌ها پشتیبانی می کند و همچنین تمامی امکاناتی که یک مودم خانگی باید داشته باشد نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که این مودم ساده دارای پورت RJ11 است که برای اتصال کابل تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته دارای 4 عدد پورت نیز برای کابل‌های LAN دارد.

سرعت خوب، یکی از ویژگی‌های مودم TP-Link TD-W8901N است که دارای 150 مگ بر ثانیه است. ناگفته نماند که طراحی نامناسب یکی از ایرادهای این مودم محسوب می شود. اگر شما جزء افرادی هستید که مودم را 24 ساعت روشن نگه می‌دارید، این مودم مناسب شما نیست، چراکه در صورت روشن ماندن بیش از حد، بسیار داغ می کند و تضمینی برای سالم ماندن آن وجود ندارد.

در حال کلی، کیفیت وایرلس این مودم نسبت به قیمتی که دارد، بسیار خوب است و در این رنج قیمتی به سختی می‌توانید مودمی بهتر از این مدل را در بازار پیدا کنید. 🧐

💡 معرفی بهترین مودم ایرانسل

از ورود سرویس‌های اینترنت td lte به ایران زمان زیادی نگذشته است، اما در این مدت زمان کوتاه، تعداد کاربران آن به طور شگفت انگیزی افزایش یافته است. از پیش نیازهای استفاده از اینترنت td lte داشتن یک مودم همراه است. در ایران برند ایرانسل از شرکت‌های تولید کننده بهترین مودم‌ td lte محسوب می شود که مودم های با کیفیتی را طراحی و تولید می کنند.

در ادامه مطلب از تک نت به معرفی بهترین مودم‌های ایرانسل می‌پردازیم و شما را با محصولات این شرکت بیشتر آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

 

مودم TD-LTE ایرانسل مدل GP-2101 plus همراه با سیم کارت 4G ایرانسل

مودم GP-2101 PLUS اولین مودمی است که به عنوان یکی از بهترین مودم‌های شرکت ایرانسل در لیست انواع بهترین مودم‌های ما قرار گرفته است! این مودم به صورت همزمان امکان اتصال 30 کاربر را دارد و می‌توانید در مکان های پرجمیعت مانند رستوران، هتل و… استفاده کنید. لازم به ذکر است که این مودم از نوع رومیزی است و برای اینکه کار کند، حتما باید به برق متصل باشد. ناگفته نماند که این مودم دارای اتصال بی سیم و با سیم است و شما می‌توانید از طریق اتصال کابل LAN به سایر دستگاه ها متصل کنید و یا از طریق وای فای به گوشی تلفن، لپ تاپ و سایر دستگاه هایی که امکان اتصال وای فای دارد، متصل کنید.

سرعت دانلود 120 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 30 مگابیت بر ثانیه از دیگر مزیت های این مودم محسوب می شود. اما این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که کشور ایران نمی تواند از تمام سرعت این مودم استفاده کنید.

مودم 4G/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60H1

مودم TF-i60H1 در حال حاضر به عنوان بهترین مودم ایرانسل معرفی شده است که توسط شرکت هوآوری طراحی و تولید می شود و ایرانسل به نمایندگی از این شرکت، این محصول را روانه بازار می کند. از نکات جالب این مودم می‌توانیم به پشتیبانی از انواع شبکه‌های مختلف اشاره کنیم؛ یعنی در هر جایی و هر مکانی می توانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم!

در این مودم از یک پورت WAN و 4 عدد پورت LAN استفاده شده است که می توان با استفاده از اتصال کابلی، مودم را به چهار دستگاه مختلف وصل کرد. از دیگر مزیت‌های این مودم می توان به اتصال 32 کاربر به صورت همزمان اشاره کرد؛ یعنی از این مودم می توان در محیط‌های اداری، تجاری، کافی‌نت‌‌ها و گیم‌نت‌ها  نیز استفاده کرد.اگر گیمر هستید و بدنبال بهترین اینترنت بازی هستید باید قبل از هر چیز با ویژگی های که اینترنت گیمینگ باید داشته باشد آشنا باشید. همچنین این مودم از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند اما لازم به ذکر است که کشور ما هنوز از این سرعت پشتیبانی نمی‌کند!

💡 معرفی بهترین مودم مخابرات

داشتن سرعت وایرلس و سرعت پورت شبکه بالا از جمله ویژگی‌های یک مودمی است که برای اینترنت مخابرات بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که مودم ADSL یکی از محبوب‌ترین مودم هایی به حساب می آید که برای اینترنت مخابرات بسیار مناسب است. در ادامه مطلب از تک نت به بررسی دو مدل از بهترین مدل‌ ADSL می پردازیم:

مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

یکی از بهترین مودم‌ها که برای اینترنت مخابرات بسیار مناسب است، مودم TD-W8961N ADSL2 Plus است. این مودم به دلیل دارا بودن سرعت وایرلس بالا که 300 مگابیت بر ثانیه است، برای انجام مواردی مانند بازی‌های آنلاین، تماس تصویری و مشاهده فیلم‌های HD مناسب است. همچنین این مودم دارای 4 پورت شبکه است که می‌توانید از طریق کابل به چهار دستگاه دیگر متصل کنید. ناگفته نماند که این مودم دارای دو آنتن با قدرت dBi5 است. 💥

 

مودم تندا D305 سری ADSL

یکی دیگر از مودم‌هایی که برای اینترنت مخابرات بسیار مناسب است، مودم تندا D305 است. از نقاط قوت این مودم می توانیم به دارای بودن 4 آنتن با قدرت dBi5 اشاره کنیم. لازم به ذکر است که این مودم دارای سرعت وایرلس 300 مگابیت بر ثانیه است و به صورت همزمان 10 کاربر می تواند به این مودم متصل شوند و از اینترنت پرسرعت آن استفاده کنند.

💡 معرفی بهترین مود‌م‌های  همراه و جیبی

امروزه یکی از انواع مودم‌ها که طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است، مودم‌های جیبی است. این مودم‌ها که با نام مودم‌های همراه نیز شناخته می‌شود، اینترنت سیم کارت را در محیط پیرامون خود به صورت هات اسپات پخش می‌کند و نکته جالب اینجاست که محدودیت های هات اسپات گوشی را ندارد! 🧐

نحوه فعالسازی هات اسپات آیفون را اینجا بخوانید.

در ادامه به معرفی بهترین مودم‌های جیبی می پردازیم و شما را با انواع این مودم‌ها و یژگی‌های آنها آشنا می کنیم. 💥

دی لینک مدل DWR-930M

یکی از مودم‌های جیبی مقرون به صرفه که از شبکه‌های 4G نیز پشتیبانی می‌کند، مودم جیبی مدل DWR-930M است. در طراحی این مودم برای اتصال آسان از امکان WPS استفاده شده است. همچنین برای اینکه اتصال امن برقرار شود از پروتکل های WPA و WPA2 در ساخت این مودم بهره گرفته شده است. از دیگر نقاط قوت این مودم می‌توان به اتصال 8 دستگاه به صورت همزمان اشاره کرد. ناگفته نماند که می‌توانید از این مودم به صورت مداوم تا 12 ساعت استفاده کنید.

نزتک مدل NZT-99B

یکی دیگر از مودم‌های جیبی که یکی از بهترین مودم سیم کارت خور نیز محسوب می شود و محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران برخوردار است، مودم نزتک مدل NZT-99B است. این مودم به دلیل دارا بودن باتری 6 هزار میلی آمپر ساعت، به عنوان پاوربانک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این مودم دارای صفحه نمایش کوچکی است که برای نشان دادن مواردی مانند وضعیت باتری، تعداد دستگاه‌های متصل، شبکه موبایل، آنتن دهی و تعداد پیامک های دریافتی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین از دیگر امکانات این مودم می توان به اتصال 10 دستگاه به صورت همزمان اشاره کرد.

مودم FD-LTE مدل MN-2000

این مودم از اینترنت 4.5 پشتیبانی می‌کند که برای مشاهده فیلم‌های HD و انجام بازی‌های آنلاین بسیار مناسب است. از دیگر مزیت‌های این مودم می‌توان به اتصال 32 کاربر به صورت همزمان اشاره کرد؛ یعنی از این مودم می توان در مکان‌های اداری، گیم‌نت، کافی‌نت و تجاری استفاده کرد.

ناگفته نماند که این مودم از نوع رومیزی است و در نتیجه برای استفاده از این مودم حتما باید به برق متصل باشد و این مودم هیچ گونه باتری ندارد. لازم به ذکر است که این مودم از آنتن Omnidirectional بهره گرفته است که برای ارسال سیگینال به تمامی جهات بسیار مناسب است.

مودم مبین نت LTE مدل Air master 3100V

یکی دیگر از مدل های مودم مبین نت، مدل Air master 3100V است که اتصال 32 کاربر به صورت همزمان را ممکن ساخته است. مودم Air master 3100V از اینترنت 4.5 به صورت کامل پشتیبانی می کند و می‌توانید از طریق سیم و بدون سیم به این مودم متصل شوید. همچنین این مودم از پورت RJ-11 برخوردار است و در طراحی این از آنتن omnidirectional مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه ارسال سیگینال به تمامی جهات در این مودم تعیبه شده است.

💡 نتیجه گیری

امروزه انواع زیادی از مودم‌ها در بازار وجود دارد و این تنوع گاهی اوقات باعث سخت شدن انتخاب درست می شود. به همین دلیل ما در این مقاله از تک نت به بررسی انواع مودم همراه و خانگی پرداختیم و همچنین بیان کردیم که در انتخاب مودم باید به چه نکاتی توجه کنید. اگر در انتخاب مودم دچار مشکل شده اید می توانید سوالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما عزیزان را بدهند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.