تالار مقالات بروز تکنولوژی

سیستم تلفنی ویپ چیست و چه مزایای دارد؟|💡هزینه خدمات ویپ

بدون شک زمانی که افراد می‌خواهند سیستم تلفنی را خریداری کنند، به مزایایی که این سیستم دارد توجه می‌کنند. در واقع این افراد می‌خواهند بفهمند که چرا یک سیستم پیشنهادی، مرکز تماس ابری است و چرا باید از این سیستم استفاده کنند. همین امر باعث شده است که امروزه خیلی از افراد به فکر چرایی برتر بودن سیستم‌ تلفنی ویپ نسبت به سایر سیستم‌های تلفن باشند. با ما در تک نت همراه باشید تا جواب تمامی علامت سوال‌های ذهن خود را بیابید. 💥

💡سیستم تلفن voip چیست؟

سیستم تلفنی ویپ

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل به شما بگوییم که سیستم تلفن voip چیست، می‌گوییم که ویپ فناوری جدیدی است که تمامی اتصالات و سیم‌های مخابراتی را از میان برداشته و با استفاده از خطوط آنالوگ، صوت را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند و در برقراری تماس بین دو کاربر، کاربرد دارد. ویپ را از عبارت Voice over Internet Protocol گرفته‌اند و آن را خدماتی می‌گویند که در بستر اینترنت انجام می‌شود.

از اینجا می‌توانیم بفهمیم که برای استفاده از ویپ به جای اتصالات سیمی، از پروتکل اینترنت برای اتصال صوت از جایی به جای دیگر بهره گرفته می‌شود. این ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که شما بدانید که سیستم تلفنی ویپ به تلفن ثابت هم نیازی ندارند و می‌توانند بر روی هر گونه سخت افزاری اجرا شوند. بنابراین طبیعی است که صاحب نظران ویپ را برتر از سایر سیستم‌های تلفنی بدانند‌.

💡کارایی ویپ به چه صورت است؟

از سرویس‌های ویپ در تمامی موسسات، شرکت‌ها و هلدینگ‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. همچنین افرادی که دورکار هستند و در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند هم به کمک این سرویس‌ها می‌توانند به بهترین شکل ممکن کار خود را مدیریت کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ویپ چه زمانی که اینترنت متصل باشد و چه زمانی که اینترنت متصل نباشد، کار می‌کند. پس باید بدانید که این سیستم تلفنی تنها بر پایه تکنولوژی‌های اینترنتی بنا شده است و کاری به قطع یا وصل بودن نت ندارد! 💥

💡ویژگی‌های برتر ویپ نسبت به سایر سیستم‌های تلفنی

از آنجایی که در حال حاضر سیستم تلفنی ویپ را یکی از عالی‌ترین سیستم‌های تلفن می‌دانند، لازم است که ویژگی‌های برتر این سیستم با سایر سیستم‌ها را نیز بشناسید:

1.      منوی تلفن:

اگر شما سیستم ویپ را در یک‌ محیط نصب کنید، می‌توانید به راحتی با مشتریان خود ارتباط بگیرید. در واقع چنین سیستم‌هایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از تماس، مکالمه‌ای را با مشتری انجام می‌دهند و او را به قسمت‌های مختلفی که یک سازمان دارد، هدایت می‌کنند. حتی این سیستم‌ها توانایی اطلاع رسانی از ساعات کاری یا تغییراتی که در یک برند به وجود آمده است را نیز دارند.

2.      امکان دریافت فکس:

شاید باور نکنید اما بدانید که ویپ نه تنها قابلیت تماس یا ارسال ویس را فراهم کرده است؛ بلکه قابلیت ارسال فکس و دریافت آن را نیز دارد. انعطاف پذیری، قابلیت جا به جایی و اجرای ویدیو کنفرانس هم از جمله قابلیت‌های ویپ است که آن را نسبت به سایر سیستم‌های تلفنی، برتر کرده است.

3.      ضبط تماس:

برای آن دسته از کارفرمایانی که می‌خواهند عملکرد کارمندان خود را بسنجند و نحوه ارتباط گیری کارمند با مشتری را بدانند، ویپ یک سیستم تلفنی بسیار مناسب است؛ چرا که قابلیت ضبط تماس‌ها را نیز در خود جای داده است. در این سیستم به راحتی به مکالمات کارمندان خود با مشتری دست پیدا می‌کنید و هر گونه مشکل به وجود آمده را از این طریق برطرف می‌نمایید.

4.      کیفیت بالای صدا:

شاید دلیل مهم برتری ویپ نسبت به سایر سیستم‌های تلفنی، کیفیت بالای صدای آن باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک مشتری چندین بار نیاز خود را بیان کند و به دلیل پایین بودن کیفیت صوت، آنچه را که می‌خواهد از شما دریافت نکند. این فناوری کیفیت صدا را افزایش داده و ارتباطات را راحت‌تر کرده است.

5.      پاسخگویی به تمامی تماس‌ها:

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل تحسینی که تلفن ویپ دارد این است که شما با به کار گرفتن آن، دیگر هیچ تماسی را از دست نمی‌دهید. این سرویس مخاطبانی که در آن واحد با شماره‌های شما تماس می‌گیرند را به لیست انتظار هدایت می‌کند تا پس از اتمام تماس قبلی، به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین، شما در خانه یا در سفرهای کاری نیز می‌توانید تماس‌های خود را پاسخ دهید و هیچ چیز بهتر از این نیست که یک کسب و کار سریعا پاسخگوی مشتریان خود باشد. به همین دلیل است که ویپ را نسبت به سایر سیستم‌های تلفنی، بهتر می‌دانند.

💡خدمات پشتیبانی ویپ

سیستم تلفنی ویپ

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است که سیستم تلفنی ویپ برتر از سایر سیستم‌های تلفنی باشد، خدمات پشتیبانی آن است. فرقی ندارد که شما کدام مؤسسه را برای دریافت چنین سیستم‌هایی انتخاب می‌کنید. در هر صورت، کم یا بیش از خدمات پشتیبانی متنوع ویپ برخوردار خواهید شد. برخی از این خدمات عبارتند از:

·         پشتیبانی از تغییرات مورد نیاز کاربر

کاربران پس از این که سیستم ویپ را راه اندازی می‌کنند، نیاز دارند که با تنظیمات این سیستم و چگونگی به وجود آوردن تغییر در آن، آشنایی پیدا کنند. پس از این که شما ویپ را نصب کردید، می‌توانید از خدماتی که به تغییرات این سیستم مرتبط هستند مثل خدمات تنظیمات داخلی، تنظیم صف پاسخگویی به یک تماس یا چند تماس، بارگذاری مجدد صوت یا ویس و تنظیمات مربوط به تلفن گویا، بهره مند شوید.

·         خدمات رفع ایراد

یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات پشتیبانی ویپ که تک نت به ارائه آن به مشتریان خود پرداخته است، خدمات رفع ایراد است. معمولا دلایلی مختلفی وجود دارند که برقراری ارتباط با مشتریان، کیفیت صدا و اکوهای صدا را تحت تاثیر قرار می‌‌دهند و میزان کیفیت تماس را پایین می‌آورند. در چنین مواقعی این که چنین ایراداتی برطرف شوند، از اهمیت زیادی برخوردار است. حال آن که باید بدانید که سرویس‌های تلفنی ویپ به گونه‌ای سازماندهی شده‌اند که سریعا عیب یابی شده و سریعا تعمیر می‌شوند. پس می‌توانند یک انتهای مناسب برای هر محیطی از محیط‌های صنعتی و اداری گرفته تا محیط‌های خانگی، باشند.

·         تست‌های دوره‌ای

از آنجایی که سیستم‌های تلفنی ویپ در دوره‌های متناوب باید سرویس شوند، خدمات تست دوره‌ای از اهمیت زیادی برخوردار شده است. خدماتی که تنها در سیستم‌ تلفنی ویپ دیده می‌شوند! به کمک تست‌های دوره‌ای شما می‌توانید ایراداتی را که به مرور زمان خود را نشان می‌دهند را از بین ببرید و مشکلاتی که در سیستم‌های مذکور به وجود آمده‌اند را برطرف کنید.

·         به روز رسانی منظم

به روز رسانی‌های منظم هم از دیگر خدماتی هستند که در زیر مجموعه خدمات پشتیبانی سیستم ویپ طبقه بندی می‌شوند و خود به تنهایی دلیلی برای برتر بودن این سیستم‌‌های تلفنی نسبت به سایر سیستم‌های تلفنی شده‌اند. اگر قرار است سیستمی تلفنی را انتخاب کنید که کارایی خوبی داشته باشد و عملکرد آن هم مطلوب باشد، سیستمی مناسب است که قابلیت ارتقا امنیت داشته باشد، ماژول‌های جدید را پذیرا باشد و از نرم افزارهای مدیریت مرکزی تماس هم بهره ببرد. تمامی ویژگی‌هایی که ویپ دارد!

💡مزایای ویپ چیست؟

  • انعطاف پذیری بالا و امکان استفاده از ویپ در تجارت و مصارف عمومی
  • قابلیت‌های متنوعی که با سیستم‌های سنتی تلفنی تماس دارند.
  • سرعت و کیفیت صدای بالا
  • نصب و راه اندازی آسان
  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • فراهم آوردن امکان دورکاری
  • امکان برقراری تماس‌های داخلی به تعداد نامحدود
  • امکان ارسال فکس درون نرم افزارها
  • امکان برقراری کنفرانس‌های صوتی یا حتی ویدیویی
  • امکان یکپارچه سازی تماس‌های شعب مختلف
  • گزارش گیری عالی از عملکرد کارمندان در یک سازمان
  • صرفه جویی در استخدام نیروی انسانی و هدر رفت منابع مالی یک سازمان
  • بهره مند شدن از پنل‌های مدیریتی

💡تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از ویپ

برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ شما باید از تجهیزات مختلفی همچون سرور ویپ که به دو صورت قابلیت راه اندازی دارد، تلفن‌های تحت شبکه، نرم افزارها و تلفن‌های همراه و دروازه‌های ویپ استفاده کنید. همچنین به شبکه‌های اینترنتی قوی نیاز دارید تا به کمک آن‌ها کیفیت تماس‌های خود را افزایش دهید. افزون بر این موارد، باید بدانید که انتخاب شرکتی که با it آشنا است و در زمینه ارائه خدمات ویپ به کاربران مهارت و تجربه لازم را دارد، بهتر می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. شرکت‌هایی مثل تک نت که با هزینه‌هایی مناسب، باکیفیت‌‌ترین خدمات ویپ را به همراه پشتیبانی‌های گسترده به شما ارائه می‌کنند!

💡اهمیت سیستم تلفنی ویپ برای کسب و کارها

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده است خیلی از کسب و کارها از سیستم تلفنی voip استفاده کنند این است که این سیستم‌ها توانایی آن را دارند که عملکرد شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف را بهبود ببخشند. ممکن است برخی از امکاناتی که در سیستم‌های تلفنی سنتی گنجانده شده‌اند، کاربران را سردرگم کنند اما ویپ چنین نیست و کاربری آسانی دارد.

💡مزایایی منحصر به فرد که ویپ برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد!

هر فردی از مدیر گرفته تا یک کارگر ساده می‌تواند بدون حضور در محل کار، ویس‌های کارگران را شنود کند. البته با اجازه دسترسی به این ویس‌ها! همچنین افراد به کمک این سیستم‌ها می‌توانند از راه دور با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و حتی زمانی که در محل کار نیستند نیز نظارتی دقیق بر عملکرد کارکنان داشته باشند. امروزه کارفرمایان سیستم‌ ویپ را یک سیستم call center بی نظیر می‌دانند که به دریافت یا ارسال پیام به مشتریان کمک زیادی می‌کند.

💡هزینه خدمات ویپ

سیستم تلفنی ویپ

راه اندازی سیستم تلفنی ویپ به زیر ساخت‌های زیادی نیاز دارد که هر کدام از این زیر ساخت‌ها به تنهایی می‌توانند هزینه‌های نهایت استفاده از خدمات ویپ را تحت تاثیر قرار دهند. البته این را هم بدانید که خیلی از شرکت‌ها، ادارات و محیط‌هایی که قرار است سیستم ویپ بر روی آن‌ها پیاده سازی شود، از زیر ساخت‌های ویپ بهره مند شده‌اند. در این صورت هزینه‌های نصب ویپ هم ‌کاهش می‌یابد. به طور کلی برخی از عواملی که در ادامه آمده‌اند، هزینه‌های اجرای تلفن ویپ را متاثر از خود می‌کنند:

  1. هزینه‌های مربوط به گیت وی های ویپ یا کارت تلفن
  2. هزینه‌های اینترنت
  3. هزینه خرید سرورهای مناسب
  4. هزینه‌های نصب
  5. هزینه‌های پشتیبانی
  6. میزان تجربه کاری شرکتی که از آن درخواست ویپ دارید
  7. هزینه خرید سخت افزار

💡نتیجه گیری

ما در این مطلب در مورد این که چرا سیستم تلفنی ویپ بهترین سیستم تلفن است، با شما صحبت کردیم. ویپ نوعی سیستم انتقال صوت است که بر پایه تکنولوژی‌های اینترنتی بنا شده و از زیر ساخت‌های اینترنتی بهره می‌برد. این سیستم به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، نسبت به سایر سیستم‌ها برتر است از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به کیفیت بالای صدا،  انعطاف پذیری بالا، ضبط تماس، پاسخگویی به تمامی تماس‌ها، هزینه‌های مناسب و همچنین منوی تلفنی آن اشاره کنیم. شما برای استفاده از این سیستم باید نکات مهم این زمینه را بدانید و سپس به کمک تک نت، این سیستم را نصب کرده و از خدمات پشتیبانی گسترده ما هم بهره ببرید. 💥

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.