تالار مقالات بروز تکنولوژی

امکانات و مزایا ویپ چیست | فواید تلفن ویپ برای کسب و کارها

مزایای ویپ چیست؟ شاید شما هم در کسب و کار خود و یا حتی در خانه، با ویپ سر و کار داشته باشید؛ اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که ویپ چیست و چه کابرد و مزایایی دارد؟ در واقع تلفن ویپ یا voip مخفف شده کلمهvoice over Internet Protocol  است. به صورت کلی ویپ را انتقال دهنده‌ای می‌دانند که محتواهای صوتی و ‌محتواهای تصویری را از شبکه‌ای به شبکه‌ی دیگر و با استفاده از اینترنت، ارسال می‌کند. از آنجایی که ویپ اهمیت زیادی در کسب و کارهای مختلف دارد، قصد داریم در ادامه این مطلب از سایت تک نت به بررسی مزایا و امکانات ویپ در کسب و کارها بپردازیم. با ما همراه باشید.

امکانات تلفن ویپ چیست؟

مزایای ویپ

ویپ امکانات زیادی دارد که در ادامه به برخی از جدیدترین قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد می پردازیم. این امکانات عبارتند از:

1.      امکان گزارش گیری

سیستم‌های خدمات ویپ باعث می‌شوند که ‌تمامی تماس‌های تصویری کاربران شما ذخیره شوند. این سیستم‌ها همچنین مکالمات صوتی را هم ذخیره می‌کنند تا در صورت لزوم یک گزارش مفید را به صاحبان کسب و کارها ارائه دهند.

2.      تنظیم ساعات اداری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید با پیاده کردن سیستم‌های سازمان دهنده ویپ بر روی کسب و کار خود می‌توانید ساعات اداری را هم تنظیم کنید. یعنی مشخص کنید که کسب و کار شما در چه ساعتی شروع به کار می‌کند و در چه ساعتی مرخص می شود!

3.      صف انتظار

این ویژگی که در زیر مجموعه مزایای ویپ هم طبقه بندی می‌شود، به هنگام اشغال بودن خطوط، کمک می‌کند که تماس‌های شما از دست نرود و مخاطبان در صف قرار بگیرند تا زمانی که خطوط تلفن آزاد شد، از مکالمات اپراتورها برخوردار شوند.

4.      ویژگی VoiceMail to Fax

ویژگی VoiceMail to Fax به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل‌های صوتی خود را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید و سپس با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

5.      ارسال فکس ایمیلی

قابلیت ویژه دیگری که ویپ دارد این است که می‌تواند باعث شود که فکس‌های دریافتی به صورت ایمیل به دستگاه‌های مختلف ارسال شوند. در این صورت دسترسی مخاطب به پیام نیز افزایش می‌یابد.

6.      تلفن‌های نرم افزاری

مزایای ویپ

یکی از قابلیت‌های منحصر به فردی که خدمات ویپ را نسبت به خدمات معمولی و سنتی برتر کرده است، همین قابلیت است. به کمک قابلیت تلفن نرم افزاری شما می‌توانید با کامپیوتر یا لپ تاپ با دیگران تماس بگیرید و حتی با افرادی که در خارج از یک سازمان هم هستند ارتباط برقرار کنید.

7.      امکان دریافت پیام صوتی:

اگر هلدینگ شما در یک زمان خاص نتواند به نیازی که کاربر دارد پاسخ گو باشد و با او به مکالمه بپردازد، این قابلیت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند ویس‌های خود را با این هلدینگ به اشتراک بگذارد. در این صورت هلدینگ در زمان دلخواه می‌تواند ویس را گوش دهد و در صورت لزوم با کاربر تماس بگیرد.

مزایای تلفن ویپ چیست؟

مزایای ویپ

از آنجایی که مزایای ویپ بر مزایای ارتباطات شرکتی برتری می‌دهد، کسب و کارهایی که با اینترنت کار می‌کنند و مدرن هستند، خدمات تلفن ویپ را بر روی خطوط اینترنتی شرکت‌های خود نصب می‌کنند. این خدمات مزیت‌های بسیار زیادی را برای یک کسب و کار به وجود می‌آورند که شامل:

·         صرفه جویی در هزینه‌ها

ویپ یک راه بسیار با صرفه و اقتصادی برای راه اندازی سیستم‌های تجاری و پربازده است. در واقع خدمات ویپ علاوه بر این که می‌توانند با استفاده از یک آی پی، مستقیم به شرکت‌های مربوطه متصل شوند، توانایی این را دارند که بر روی خطوط اینترنت هم پیاده سازی شده و یا با ترکیبی از این دو نصب شوند. بنابراین به کمک چنین سیستم‌هایی هزینه‌ی تماس‌های داخلی شما به حداقل می‌‌رسد و هزینه تماس‌های خارجی یا بین‌المللی شرکتتان هم تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اینجاست که تمامی آنچه که شما برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده‌اید نیز صرفه جویی می‌شوند.

·         نصب آسان

اگر بخواهیم سیستم‌های ویپ را در مقایسه با سیستم‌های تلفن سنتی قرار دهیم، باید بگوییم که این سیستم‌های خدماتی نصب بسیار آسانی دارند. در واقع سیستم تلفن‌های سنتی برای این که بتوانند تماسی را برقرار کنند و یا با دیگران ارتباط بگیرند، باید از روش‌های فیزیکی به منابع مختلف متصل شوند؛ اما سیستم‌های ویپ دیگر نیاز به تمامی خطوط تلفن فیزیکی را برطرف کرده‌اند. این را بدانید که سیستم‌های ویپ برای کسب و کارهای کوچکی که منابع چندانی ندارند نیز بسیار مناسب به شمار می‌آیند.

·         کیفیت صدای خوب

زمانی که برای اولین بار سیستم‌های ویپ به بازار ارائه شدند، کیفیت تماس با استفاده از چنین سیستم‌ها و خدماتی چندان رضایت بخش نبود؛ اما به دلیل این که امروزه تکنولوژی‌های مختلفی بر روی این سیستم‌ها پیاده سازی شده است، کیفیت صدا بسیار افزایش پیدا کرده است. زمانی که اتصال به اینترنت شما سرعت بالایی داشته باشد، شما می‌توانید از مزایای ویپ در راستای کیفیت صدای بالا استفاده کنید و صدا‌های دریافتی خیلی خوبی را هم داشته باشید. این میزان کیفیت ثابت است و تفاوتی نمی‌کند.

·         تحرک و انعطاف ‌پذیری جغرافیایی

برای این که کسب و کارهای مختلف بتوانند شعبه‌های گوناگون خود را از سیستم‌های خدماتی ویپ برخوردار کنند، این امکان برای آن‌ها وجود دارد که در مکان‌های جغرافیایی مختلف این سیستم‌ها را به کار ببندند. کارکنانی که از راه دور می‌خواهند به اینترنت دسترسی داشته باشند هم می‌توانند از این سیستم‌ها بهره‌مند شوند.

·         مقیاس پذیری

در واقع یک سیستم خدماتی ویپ بسیار مقیاس پذیر است که باعث می‌شود کسب و کار شما به خوبی رشد کند. زمانی که سرویس‌های مبتنی بر ویپ بر روی کسب و کار شما پیاده‌ سازی می‌شود، انعطاف پذیری این کسب و کار هم تا حد زیادی افزایش می‌یابد. حال اگر افزونه‌های تلفن شما افزایش یا کاهش پیدا کنند، می‌توانند سریعا به خطوط اینترنتی متصل شوند.

مزایای خدمات تلفن ویپ برای هلدینگ‌ها

یک هلدینگ بزرگ برای این که بتواند با سایر هلدینگ‌ها ارتباط بگیرد، باید از مزایای ویپ بهره‌ مند شود. البته این را بدانید که ویپ به اینترنت فوق پرسرعت نیاز دارد که اکثر هلدینگ‌های بزرگ از این اینترنت برخوردار شده‌اند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که ویپ برای شرکت‌های بزرگ دارد، آشنا خواهید شد:

·         دسترسی مدیران به گزارشات تماس حتی در خارج از شرکت

مدیرانی که مدیریت یک شرکت بازرگانی بزرگ را بر عهده دارند، اغلب وقت این را ندارند که مدام در شرکت باشند؛ چرا که باید به سفرهای کاری و تجاری خود هم برسند. در اینجا یک مدیر به این نیاز پیدا می‌کند که خطوط داخلی شرکت را بررسی کند و از نحوه عملکرد کارمندانش هم باخبر شود.  مراکز تلفن voip با توجه به این که در هر محیط جغرافیایی قابلیت پیاده شدن را دارند، می‌توانند اجازه‌ی دسترسی به تماس‌های داخلی یک  هلدینگ از راه دور را فراهم کنند. علاوه بر این، مدیران می‌توانند از پیامک‌ها و ارتباطات داخلی و خارجی کارکنان خود هم خبردار شوند.

·         سیستم نظر سنجی مکالمات

از دیگر مزایای ویپ می‌توانیم به افزایش رضایتمندی مشتریان از یک کسب و کار خاص اشاره کنیم‌. بدیهی است که یک مجتمع تا زمانی که نتواند به رضایتمندی مشتریان خود دست پیدا کند، توانایی آن را نخواهد داشت که در بازار فروش حرفی برای گفتن داشته باشد. ویپ برای سنجش میزان رضایتمندی مشتریان یک برند، نوعی سیستم نظر سنجی تلفنی را پایه گذاری کرده است که این سیستم می‌تواند مکالمات پرسنل‌ها را ارزیابی کند و پس از این که مشتری با شرکت تماس گرفت، از او نظرخواهی کند. برای مثال زمانی که اپراتور مکالمه‌ی خود را با فردی به پایان می‌رساند، اگر مشتری همچنان به تماس ادامه دهد، این سیستم نظر سنجی فعال شده و نظرات مشتریان را می‌پرسد.

·         انتخاب زبان ‌گویا در تماس‌های ورودی

بسیار مهم است که یک هلدینگ بازرگانی بزرگ بتواند زبان‌های گویایی را که تلفن‌های خارجی را برای آن‌ها ترجمه ‌می‌کنند را به کار بگیرد. در کمال ناباوری باید بگوییم که یکی از مزایای ویپ برای چنین کسب و کارهایی، همین امکان انتخاب زبان در تماس‌های ورودی است. در واقع تلفن گویای ویپ به عنوان یک منشی تلفنی وظیفه پاسخ دهی سریع به تماس‌ها را بر عهده دارد و می‌تواند در کوتاهترین زمان ممکن تماس‌های ورودی را به شخص مربوطه وصل کند. حال که این تماس به شخص مربوطه اتصال یافت و از خارج هم بود، شخص در صورت لزوم می‌تواند از خدمات مترجمی ویپ بهره ببرد.

·         استفاده از یک شماره تلفن

با استفاده از خدمات ویپ دیگر نیاز نیست که شما چندین شماره تلفن را برای برقراری ارتباط با مشتریان خود مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که تنها با یک شماره می‌توانید به صورت همزمان با چندین مشتری ارتباط برقرار کنید. البته با خدمات ویپ!

  • مزایای امکان دورکاری کارمندان

از جمله نکات مهمی که جا دارد به آن اشاره کنیم، مزایای ویپ در راستای دورکاری کارمندانی است که با اینترنت کار می‌کنند. برای این که فردی بتواند دور کاری کند، باید از زیر ساخت‌های ارتباطی به عنوان بخش مهمی از فرآیند کاری خود، بهره مند شود. داشتن اینترنت، داشتن خط انتقالی که سرعت بالایی دارد، داشتن بهترین خدمات اینترنتی و برخورداری از امکانات ارسال فکس و ایمیل رایگان و پرسرعت از جمله زیر ساخت‌های مهمی هستند که هر فردی برای دور کاری باید از آن‌ها برخوردار شود. جالب‌تر از هم این است که ویپ تمامی این امکانات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

  • مزایای ارتباط رایگان و یکپارچه بین شعب

یکی از ویژه‌ترین قابلیت‌هایی که ویپ به کاربران خود ارائه می‌دهد این است که می‌تواند امکان ارتباطات بین سازمانی را فراهم کند. از مهم‌ترین تفاوت‌های ویپ با سیستم‌های ارتباطی قدیمی این است که ویپ بر پایه علوم دیجیتالی طراحی شده و از تکنولوژی‌های مختلف بهره می‌برد.‌ زمانی که صحبت از ویپ به میان می‌آید، دیگر نیازی نیست که شما نگران مسافت‌‌هایی باشید که بین شعب مختلف وجود دارند؛ بلکه می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن خدمات ویپ را گسترش داده و ‌تمامی شعب کسب و کار و هلدینگ‌های خود را تحت کنترل در بیاورید.

اگر شما بتوانید مزایای ویپ را بشناسید و سپس به کمک این سیستم‌های خدماتی امور کسب و کار خود را سر و سامان دهید، بدون شک توانایی آن را خواهید داشت که ارتباطات تجاری خود را تا حد بی نهایت گسترش داده و ارتباطات صوتی و تصویری با شعب گوناگون را هم به بهترین شکل ممکن پیش ببرید. ضمن این که می‌توانید منابع مختلف خود را نیز با کارمندانی که در شعب گوناگون هستند، به اشتراک بگذارید. جهت آشنایی بیشتر از چگونه استفاده کردن از خدمات ویپ در درون یک سازمان، با ما در تک نت در تماس باشید و علامت سوال‌های هم خود را از این طریق برطرف کنید.

چرا کسب و ‌کارها به خدمات تلفن ویپ نیازمند هستند؟

دلایل زیادی وجود دارند که اهمیت استفاده از ویپ را برای یک کسب و کار بیشتر می‌کنند. پس حالا که متوجه شدید که مزایای ویپ چه مزایایی هستند، خوب است نگاهی هم به دلایلی که باعث شده است خیلی از افراد از این خدمات استفاده کنند، بیندازید:

·         بهینه سازی ارتباطات تلفنی

یکی از دلایلی که خیلی از شرکت‌های بزرگ، استارتاپ‌ها و خیلی از کسب و کارهای کوچک با توجه به آن از خدمات ویپ بهره می‌گیرند این است که می‌خواهند به بهینه سازی ارتباطات تلفنی خود بپردازند. همان گونه که‌ گفتیم، ویپ ارتباطات را سریع‌تر می‌کند و قابلیت این را دارد که زبان‌های گویا را هم بر روی سیستم‌های تلفنی به کار ببندد. پس می‌تواند انتخابی بسیار عالی در راستای بهینه سازی ارتباطات تلفنی باشد.

·         در درسترس بودن همیشه

با استفاده از ویپ همیشه در دسترس هستید. این در دسترس بودن در مواقع ضروری می‌تواند به سود یک شرکت بینجامد. در اینجا شما در هر موقعیت جغرافیایی می‌توانید شرکت خود را تحت نظارت قرار دهید و از رخدادهای آن تیز باخبر شوید. پس ویپ به شما کمک می‌کند که خیال راحت‌تری هم داشته باشید.

·         امکان پشتیبان‌گیری از سیستم‌های قبلی

خدمات ویپ همچنین به شما کمک می‌کنند که به هنگام حمل مکان، سیستم‌های تلفنی پیشین خود را که ممکن است سیستمی تبلیغاتی باشند را هم از دست ندهید و بتوانید در مکان حدید از آن بهره ببرید. اگر به دنبال خرید سرویس voip هستید، با ما در تماس باشید.

نتیجه گیری

ما در این مطلب در مورد خدمات ویپ با شما صحبت کردیم. در واقع پیپ را یک سیستم ارتباطاتی برای برقراری ارتباط تصویری و صوتی با دیگران می‌دانند که بر پایه تکنولوژی‌های نوین بنیان گذاری شده است. این سیستم دارای مزایای زیادی همچون تسهیل و سرعت بخشیدن به ارتباطات، نصب آسان و ‌کاهش هزینه‌های تجارت در یک کسب و کار خاص است. شما به کمک سیستم خدماتی ویپ می‌توانید هلدینگ‌های بزرگ را در تجارت و امور بازرگانی موفق‌تر کنید و حتی بین شعب مختلف هم یک سری ارتباطات یکپارچه را فراهم آورید. حتی دورکاران هم می‌توانند از این خدمات در جهت بهبود فرآیند کاری خود بهره ببرند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.