تالار مقالات بروز تکنولوژی

هوش مصنوعی زندگی روزمره شما را تغییر می‌دهد

هوش مصنوعی مدتی است که مطرح شده است. مردم همیشه می‌خواستند ماشین‌های هوشمندتری بسازند و به نظر می‌رسد که آن‌ها بالاخره به خواسته خود می‌رسند. این مقاله به بررسی نحوه تغییر هوش مصنوعی در زندگی روزمره مردم در سراسر جهان می‌پردازد. ما به 5 روش مختلف که هوش مصنوعی بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد، نگاه می‌کنیم. هوش مصنوعی ممکن است هنوز شبیه انسان نباشد، اما نمی‌توانید مزایای آن را انکار کنید. زمان آن فرا رسیده است که از این فناوری جدید استقبال کرده و ببینیم چه تغییراتی به همراه دارد.

1) تشخیص پزشکی بهتر

هوش مصنوعی یک ابزار عالی برای متخصصان پزشکی است. این فناوری می‌تواند برای کمک به پزشکان در تشخیص بهتر و تجویز درمان مناسب سریع‌تر از همیشه مورد استفاده قرار گیرد. این نوع فناوری در بسیاری از زمینه‌های مختلف تغییر ایجاد کرده است، از جمله تحقیقات سرطان که در آن هوش مصنوعی به تشخیص زودهنگام بیماران کمک می‌کند. اگر در معرض بیماری قلبی یا اختلال متابولیک هستید. این الگوریتم‌ها می‌تواند تشخیص بسیار دقیق‌تری نسبت به پزشکان ارائه دهد.

2) افزایش کارایی در تولید

با افزایش ترفندهای اینترنتی تولیدکنندگان بخش بسیار مهمی از اقتصاد هستند. آن‌ها به ایجاد تعداد زیادی محصول که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم کمک می‌کنند و کار آن‌ها مستقیماً مسئول میزان درآمد کشور ما است. با این حال، تولید همیشه یک زمینه پرمصرف بوده است، به این معنی که نگهداری از آن گران است. روبات‌ها می‌توانند بسیاری از کارهای پیش پا افتاده‌ را انجام دهند‌، این بدان معناست که یک شرکت به نیروی کار کوچک‌تری نیاز دارد. این یک خبر عالی برای صاحبان مشاغل است که سعی می‌کنند هزینه‌ها را کاهش داده و سود بیشتری کسب کنند.

هوش مصنوعی به ماشین‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون اشتباه یا خستگی سریع کار خود را انجام دهند. این کار  ایمنی را افزایش می‌دهد. زیرا نیازی به کارگران نیست که از دستگاه مانند یک بچه مراقبت کرده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنند. این باعث می‌شود که یک شرکت بر انجام کارهای بیشتر در سطح بالا متمرکز شود. این مسئله برای صاحبان مشاغلی که می‌خواهند شرکت هایشان رشد کنند سود بزرگی است!

هوش مصنوعی

3) خدمات ترجمه

موانع زبانی می‌تواند یک مشکل بزرگ برای مشاغل بین المللی باشد. اگر شرکتی می‌خواهد در مقیاس جهانی فعالیت کند، نیاز دارد تا بتواند به تعداد بیشتری از مردم دسترسی داشته باشد. متأسفانه وقتی کشورهای مختلف به زبان های کاملاً متفاوتی صحبت می‌کنند، همیشه آسان نیست! خوشبختانه در حال حاضر خدمات ترجمه وجود دارد که می‌تواند به سرعت در سراسر جهان ارتباط را برقرار کند.

فناوری ترجمه راه طولانی در پیش دارد، اما می‌تواند کمک بزرگی برای صاحبان مشاغل باشد که نیاز به جذب مخاطبان جهانی دارند. شرکت‌های سراسر جهان از این نوع هوش مصنوعی برای افزایش سطح بهره وری خود استفاده می‌کنند! قطعاً نحوه تجارت افراد در مقیاس جهانی تغییر خواهد کرد.

4) خدمات به مشتری

خدمات به مشتریان بخش مهمی از یک تجارت موفق است. مشتریان افرادی هستند که محصولات یا خدمات یک شرکت را خریداری می‌کنند ، بنابراین برای موفقیت یک تجارت باید از آن‌ها مراقبت کرد. با این حال، ارائه خدمات خوب به مشتریان وقتی مشغول اداره همه جنبه‌ی یک شرکت هستید، دشوار است! هوش مصنوعی این امر را با ارائه راهی برای ماشین‌ها برای رسیدگی به تعداد زیادی از درخواست‌های خدمات مشتری بدون نیاز به مشارکت انسانی تغییر می‌دهد.

یک دستیار مجازی یک مثال عالی از این نوع فناوری در عمل است. به جای استخدام یک کارگر تمام وقت یا همکاری با یک شرکت شخص ثالث، شرکت‌ها می‌توانند یک سیستم هوش مصنوعی خریداری کنند که نیازهای آن‌ها را بیاموزد و به تعداد زیادی از سوالات پاسخ دهد.

این باعث صرفه جویی در هزینه‌های یک شرکت می‌شود و یک کارگر انسانی را آزاد می‌کند تا روی کارهای مهم‌تر تمرکز کند! همچنین این یک راه عالی برای شرکت‌ها است تا سطح خدمات مشتریان خود را با ارائه پاسخ‌های بهتر از آنچه یک کارمند معمولی می‌تواند ارائه دهد، بهبود بخشند.

5) بهبود کیفیت زندگی

هوش مصنوعی و انسان

به عنوان یک موجود زنده، داشتن کیفیت خوب زندگی مهم است. برای سالم و شاد بودن به غذا و سرپناه نیاز دارید. هرچه پول بیشتری بدست آورید، سطح زندگی شما بهتر می شود، اما همه افراد درآمد اضافی ندارند. خوشبختانه فناوری هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه منابعی ارزان‌تر از آنچه یک کارگر انسانی می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، به این امر کمک کند.

به عنوان مثال، یک دستیار مجازی می‌تواند دستور العمل‌ها را جستجو کرده و غذای مورد نیاز فرد را آماده کند. مانند یک کارمند انسانی نیازی به حقوق و مزایا ندارد! این خبر بسیار خوبی برای افرادی است که به پول احتیاج دارند اما همچنین می‌خواهند به منابع با کیفیت و مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند.

حتی خبرهای خوب بیشتری برای مترجمان آزاد و افرادی که در شغلی کار می‌کنند که پول زیادی را تأمین نمی‌کند وجود دارد! از آنجا که هوش مصنوعی یک فناوری است، می‌توان آن را متناسب با نیازهای هر کسب و کار مقیاس بندی کرد. این بدان معناست که شرکت‌ها نیازی به هزینه زیادی برای منابع ندارند تا کارکنان آن‌ها بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. مزایای با کیفیت بالا چیزی است که کارگران در سراسر جهان دوست دارند آن را ببینند، و هوش مصنوعی می‌تواند کمک زیادی به این امر کند!

این‌ها تنها تعدادی از روش‌هایی است که هوش مصنوعی زندگی روزمره شما را تغییر می‌دهد. با ظهور فناوری جدید شما را در جریان خواهیم گذاشت!

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.