تالار مقالات بروز تکنولوژی

۱۰ کلید طلایی برای حفظ حریم خصوصی در اینترنت

آیا با اینترنت زیاد سروکار دارید و حفظ حریم خصوصی در اینترنت از اولویت‌های شماست؟ آیا نگران این هستید که حساب‌های بانکی، اطلاعات شخصی شما هک شود؟ و دنبال این هستید که چگونه می‌توانید حفظ حریم شخصی خود را ارتقا بدهید؟ نگران نباشید تک نت همراه شماست تا بهترین راهکارهای حفظ حریم شخصی را در این مقاله به شما معرفی کند.

حریم خصوصی چیست؟

شاید شنیده باشید که “من به حریم خصوصی اهمیت نمی‌دهم چراکه چیزی برای پنهان کردن ندارم”اما این استدلال درستی از حریم خصوصی نیست و بسیاری از مفاهیم حریم خصوصی را نادیده می‌گیرد. تعریف حریم خصوصی به زبان ساده این است که حریم خصوصی جزء جدایی نپذیر آزادی بیان، صراحت در تحقیقات، و رفتار اخلاقی با افراد و دارایی‌هایی سازمانی است. فراتر از رعایت قوانین، رعایت حریم خصوصی است.

حریم خصوصی اینترنت چیست؟

حریم خصوصی اینترنت به فناوری‌ها، پروتکل‌ها و مفاهیم مربوط به ارائه حفاظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران یا سایر طرف‌ها در استفاده از اینترنت جهانی اشاره دارد.

برای همهٔ ما حفظ حریم خصوصی اینترنت بسیار اهمیت دارد این قابل‌انکار نیست. به‌خصوص که تجارت الکترونیک همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر تهدیدات اینترنت زیادی هستند که ممکن است حریم خصوص هر کاربری را مورد هدف قرار بگیرد. اما چگونه می‌توانیم در مقابل خطرات امنیت حریم خصوصی در اینترنت در امان باشیم؟

آیا می دانید تلفن اینترنتی از دیگر خدماتی هست که همه شرکت ها امکان ارائه آن را ندارند. یکی از بهترین تلفن های اینترنتی را می توانید با نام تلفن اینترنتی تکفون استفاده کنید.

۱۰ روش حریم خصوصی در فضای مجازی

امروزه کمتر کسی عضو شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیست. اکثر مردم اطلاعات عکس و فیلم‌های شخصی خود را با بقیه در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. بحث حریم خصوصی از اینجا شروع می‌شود که شما با اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی بقیه را دعوت به حریم خصوصی خود می‌کنید؛ بنابراین در دنیای امروز حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی ارزشمند است. اما چگونه می‌توان از هویت آنلاین و اطلاعات خصوصیتان محافظت کنید؟

فراموش نکنید برای انجام همه فعالیت های اینترنتی شما نیاز به اینترنت پرسرعت دارید که ما اینترنت TD lte تک نت را به شما پیشنهاد می کنیم. از سرعت بالا و یکسان آن لذت ببرید.

1.      از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

اولین راه   که برای حریم خصوصی در اینترنت باید به ذهنتان برسد استفاده از رمز عبورهای قوی برای شبکه‌های اجتماعی‌تان است. موقع انتخاب رمز، چیزی را انتخاب کنید که به‌راحتی شکسته یا رمزگشایی نشود. خوش‌خیال نباشید و از کلمه یا شماره‌ مانند نام، نام خانوادگی، نام همسر یا فرزند، آدرس، شماره‌تلفن، کارفرما، یا سایر حروف یا شماره‌های شناسایی استفاده نکنید. بهترین کار ترکیب اعداد و حروف و در صورت امکان از نمادها و ترکیبی از اعداد بزرگ و کوچک است. در این صورت می‌توانید از امنیت حریم خصوصی در اینترنت مطمئن شوید.

اگر فکر میکنید که کسی دیگر بدون اجازه شما به وای فای شما دسترسی دارد بهتر است بفکر تغییر رمز وای فای مودمتان باشید زیرا این کار در حفظ امنیت حریم خصوصیتان بسیار مهم است.

2.      نصب برنامه‌های امنیتی برای امنیت حریم خصوصی در اینترنت

یکی دیگر از روش‌های حفظ حریم خصوصی در اینترنت نصب برنامه‌های امنیتی است. برنامه‌هایی مانند آنتی‌ویروس‌ها رایانه و داده‌های شما را در برابر سرقت اطلاعات محافظت می‌کنند. برای اینکه خیالتان از باگ‌های نرم‌افزارها راحت باشد بهتر است برای امنیت حریم خصوصی به‌روزرسانی سیستم‌عامل و مرورگرتان را فراموش نکنید و دراسرع‌وقت به‌روزرسانی‌های جدید را نصب کنید.

شما می توانید با خرید ADSL تک نت به راحتی فعالیت های اینترنتی خود را انجام دهید.

3.      اهمیت فعال‌سازی کوکی در پرایوسی در اینترنت

فقط به وب‌سایت‌های که نیاز دارید اجازه فعال‌کردن کوکی‌ها را بدهید. کوکی‌ها جزئیات اطلاعاتی درباره سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و کارهایی که در آنجا انجام می‌دهید هستند که وب‌سایت روی رایانه شما ذخیره می‌کند. ما حواستان باشد که کوکی‌ها نیز راهی برای عدم امنیت حفظ حریم خصوصی در اینترنت است بنابراین فعال‌سازی کوکی‌ها را فقط به وب‌سایت‌هایی که به آن نیاز دارند محدود کنید.

 

اگر به دنبال اینترنت پرسرعت و امن ، بدون لوگی و قطعی هستید، اینترنت پهنای باند اختصاصی راه حل اختصاصی شماست!

 

4.      تنظیمات مرورگر خود را شخصی‌سازی کنید

باید توجه داشته باشید که مناسب نبودن تنظیمات مرورگر شما به ضرر امنیت حریم خصوصی در اینترنت است. اگر مرورگر وب خود را به‌درستی تنظیم نکنید، ممکن است به طور تصادفی اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر رایانه جدیدی تهیه کرده و یا مرورگر جدیدی نصب می‌کنید باید ابتدا تنظیمات آن را بررسی کنید. مرورگر را به‌گونه‌ای پیکربندی می‌کنید که نام، آدرس ایمیل یا سایر اطلاعات شما را فاش نکند. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و ایمنی خود، هنگام دانلود یا نصب مرورگر، حتماً این مرحله اضافی را انجام دهید.

5.      از شبکه‌های وای‌فای عمومی پرهیز کنید

شبکه‌های Wi-Fi عمومی معمولاً ترافیک را رمزگذاری نمی‌کنند، و این بدان معناست که هرکسی در همان شبکه می‌تواند سعی کند ترافیک شما را زیر نظر بگیرد. از انتقال هرگونه داده حساس – لاگین، رمز عبور، داده‌های کارت اعتباری و غیره – از طریق Wi-Fi عمومی خودداری کنید و از VPN برای رمزگذاری داده‌های خود و محافظت از آنها در برابر هکران استفاده کنید.

  • در صورت امکان از Wi-Fi عمومی استفاده نکنید. درباره خطرات وای‌فای عمومی بیشتر بدانید
  • اگر باید به یک هات اسپات عمومی متصل شوید، از یک اتصال VPN ایمن استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هک وای‌فای مقاله ۷ ترفند عالی برای جلوگیری هک وای فای (راهنمای کامل) را از دست ندهید

6.      برای حفظ حریم خصوصی در اینترنت به هر ایمیلی اعتماد نکنید

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که مجرمان سایبری اطلاعات ورود کاربران را به دست می‌آورند، از طریق ایمیل‌های فیشینگ است. اینها ایمیل‌های جعلی هستند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسند از یک منبع واقعی و قابل‌اعتماد هستند که معمولاً از شما می‌خواهند به یک حساب آنلاین وارد شوید. در واقع اینها شامل پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی هستند که هرگونه جزئیاتی که وارد می‌کنید مستقیماً برای مهاجم ارسال می‌شود؛ بنابراین بهتر است در مرحلهٔ اول به هر ایمیلی اعتماد نکنید. برای اینکه بدانید لینک سایت واقعی است مستقیماً رو آن کلیک نکنید و در عوض خودتان آدرس را به‌صورت دستی وارد کنید.

7.  از موبایل و لپ تاب خود محافظت کنید

این روزها همه دنبال حفظ حریم خصوصی در اینترنت هستند و تقریباً تمام اطلاعات مهم ما در تلفن‌های همراه یا لپ‌تاپ ذخیره می‌شود. این به این معنی است که اگر آنها را گم کنید و یا دزدیده شوند باید احساس خطر کنید! بنابراین پسورد مناسب برای آنها انتخاب کنید تا از اطلاعات شخصی شما در برابر سوءاستفاده آسان محافظت می‌کند.

  • نکتهٔ مهم دیگر این است هنگامی که با رایانه‌تان کاری ندارید آن را خاموش کنید. معمولاً مجرمان سعی می‌کنند زمانی که شما با رایانه کاری ندارید به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند.

8. اکانت‌های قدیمی و بدون استفاده خود را حذف کنید

چند اکانت بدون استفاده دارید؟ درصورتی‌که کسی به یکی از حساب‌های آنلاین شما دسترسی پیدا کند می‌تواند به اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشد و این زنگ خطر است؛ بنابراین در عصر دیجیتال باید محتاطانه‌تر رفتار کنید. اگر حساب آنلاین بدون استفاده و قدیمی دارید سریعاً آن را حذف کنید.

در حالت خصوصی سرچ کنید

اگر نمی‌خواهید رایانه‌تان سابقه مرور، فایل‌های موقت اینترنت یا کوکی‌ها را ذخیره کند، وب‌گردی خود را در حالت خصوصی انجام دهید. مرورگرهای وب نسخه‌های خود را از این شکل از حفاظت از حریم خصوصی ارائه می‌دهند. در کروم، حالت ناشناس نامیده می‌شود. فایرفاکس تنظیمات خود را مرور خصوصی می‌نامد و اینترنت اکسپلورر از نام InPrivate Browsing برای ویژگی حفظ حریم خصوصی خود استفاده می‌کند. وقتی با روشن بودن این حالت‌ها جستجو می‌کنید، دیگران نمی‌توانند سابقه مرور شما را از رایانه شما ردیابی کنند.

9.      از پشتیبان‌های رمزگذاری شده استفاده کنید

 برای حفظ حریم خصوصی در اینترنت باید مطمئن شوید که از پشتیبان‌های رمزگذاری شده استفاده می‌کنید. اگر از داده‌ها در رایانه یا فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر پشتیبان‌گیری می‌کنید، مطمئن شوید که با رمزگذاری محافظت می‌شوند – مانند Dropbox، Google Drive iCloud.  .

رمزگذاری از بازشدن قفل داده‌های شما بدون رمز عبور جلوگیری می‌کند، بنابراین حتی اگر کسی فایل‌های پشتیبان شما را در دست بگیرد، نمی‌تواند آنها را باز کند. از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات حساس در هارددیسک‌ها و کارت‌های حافظه محافظت نشده خودداری کنید. این چیزها می‌توانند به‌راحتی گم یا دزدیده شوند، و اگر با رمز عبور و رمزگذاری محافظت نشده باشند، هرکسی می‌تواند آنها را به رایانه متصل کند و به همه چیزهایی که ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشد.

10.  برای حریم خصوصی در فضای مجازی هر چیزی را به اشتراک نگذارید

حتماً کسانی را می‌شناسید که هر روز در اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر استوری و پست اشتراک‌گذاری می‌کنند. آیا به نظرتان این مسئله می‌تواند تهدیدکننده حریم خصوصی در اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی شود؟ بله شک نکنید! اگر مراقب نباشید، اطلاعاتی که به‌صورت آنلاین ارسال می‌کنید می‌تواند به شخص دیگری کمک کند تا هویت شما را بدزدد. با بررسی تنظیمات حریم خصوصی خود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر، مطمئن شوید که فقط کسانی که به آنها اعتماد دارید می‌توانند این اطلاعات را ببینند.

  • علاوه بر این، از ارسال تصاویر یا به‌روزرسانی‌هایی که حاوی اطلاعات شخصی مانند آدرس، تاریخ یا تولد و شماره تأمین اجتماعی شما هستند، خودداری کنید.

نتیجه

در این مقاله با پرایوسی چیست و انواع روش‌های حفظ حریم خصوصی در اینترنت آشنا شدید. اما اگر همچنان نگران حفظ حریم خصو صی در فضای مجازی هستید نگران نباشید. تک نت با ارائه بهترین اینترنت سازمانی به شما نوید اینترنت فوق پرسرعت بدون قطعی و با امنیت بالا را می‌دهد. در اینترنت پهنای باند اختصاصی تک نت امنیت داده‌های شما به بهترین شکل ممکن تضمین شده است تا از خطرات سایبری و هکری محافظت شوید. به همین دلیل امروزه بسیاری از مشترکان و سازمان‌ها که در مورد حریم خصوصی و امنیت نگران هستند اینترنت پهنای باند اختصاصی تک نت را سفارش می‌دهند. شما نیز می‌توانید همین امروز با سفارش اینترنت اختصاصی ( پهنای باند اختصاصی) بدون دغدغه به اینترنت دسترسی پیدا کنید.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.