تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش 6 روش سریع و تصوریری بازیابی رمز اینستاگرام 2022

آموزش 6 روش سریع و تصوریری بازیابی رمز اینستاگرام

بازیابی رمز اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟  🧐 ممکن است این اتفاق برای شما افتاده باشد که به دلیل فراموشی رمز عبور، نتوانستید وارد اکانت خود شوید. در این شرایط آیا می توانیم دوباره وارد اکانت خود شویم؟ چگونه می توانیم رمز فعلی خود را به یاد بیاوریم؟ چه روش هایی برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام وجود دارد؟ 🧐 در ادامه مطلب از سایت تک نت قصد داریم به آموزش بازیابی رمز اینستاگرام به صورت قدم به قدم و تصویری بپردازیم و اگر شما نیز قصد یادگیری این مبحث را دارید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید. 💥

💡 بازیابی رمز اینستاگرام چیست؟

بسیاری از کاربران اینستاگرام زمانی که از اکانت خود خارج می شوند و قصد دارند به اکانت خود دوباره وارد شوند، با مشکل فراموشی رمز عبور دست و پنجه نرم می کنند. البته لازم به ذکر است که فراموشی رمز عبور تا زمانی که در اکانت خود حضور دارید، زیاد به چشم نمی آید اما زمانی که به هر دلیلی از اکانت خود خارج شدید و قصد لاگین شدن دوباره دارید، این مشکل خود را به خوبی نشان می دهد. ناگفته نماند که خیلی از افراد به دلیل اینکه قصد دارند امنیت پیج حود را بالا ببرند از رمز های پیجیده ای استفاده می کنند که بعدا خودشان نیز به خاطر نمی آورند که رمز عبورشان دقیق چه چیزی بوده است!

به خاطر حل این مشکل، سازندگان اینستاگرام یک راهکاری را به عنوان روش های بازیابی رمز اینستاگرام را در اختیار کاربران خود قرار داده است که بتوانند با این روش ها رمز اینستاگرام خود را تغییر دهند و یا آن را بازیابی کنند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به تمامی روش های بازیابی رمز اینستاگرام می پردازیم و به صورت تصویری آن را برای شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید. 💥

💡 روش های بازیابی رمز اینستاگرام

اگر قصد دارید روش های بازیابی رمز اینستاگرام را یکبار برای همیشه یاد بگیرید تا بتوانید در زمان فراموشی رمز عبور از آنها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما ادامه مطلب را با دقت فراوان مطالعه کنید و روش های گفته شده را به خوبی اجرا کنید، شاید که عاقبت به خیر شوید!

1.      بازیابی از طریق سایت رسمی اینستاگرام

یکی از بهترین روش ها برای بازیابی رمز اینستاگرام، استفاده از خود سایت اصلی اینستاگرام است. لازم به ذکر است که از روش های بازیابی رمز اینستاگرام، این روش از محبوبیت بالایی برخوردار است و روش کار با آن بسیار ساده است. برای این منظور مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید و آنها را انجام دهید:

  • در گام نخست وارد سایت اینستاگرام به نشانی https://www.instagram.com شوید.
  • در صفحه اصلی سایت، به دنبال گزینه Forget password شوید و بعدا از پیدا کردن آن، روی آن ضربه بزنید.

بازیابی رمز اینستاگرام

  • در گام بعدی در کادرهای موجود به ترتیب نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید و بعدا با زدن دکمه send Login Link استارت بازیابی رمز اینستاگرام را شروع کنید.
  • در مرحله بعد، اینستاگرام به خاطر اینکه مطمئن شود که شما یک کاربر حقیقی هستید و ربات نیستند، یک کپچایی برای شما نشان می دهد و شما باید آن را تکمیل کنید و بعد از تکمیل کردن روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  • بازیابی رمز اینستاگرام

نکته: اگر در این مرحله هیچگونه کپچایی برای شما نشان داده نشد، باید از برنامه های دیگری برای تغییر آی پی خود استفده کنید تا بتوانید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید.

  • بعد از پشت سر گذاشتن مرحله کپچا، یک پیامی مانند این تصویر برای شما نشان داده می شود که یک کدی به ایمیل یا شماره تماس شما ارسال شده است و در این حال لازم است که شما قسمت پیامک های موبایل یا inbox ایمیل های دریافتی خود بروید و پیامی که از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده است را باز کنید و بعدا روی گزینه Reset your password کلیک کنید.
  • بازیابی رمز اینستاگرام

نکته: لازم به ذکر است که در این مرحله شما می توانید با انتخاب گزینه log in as بدون نیاز به رمز عبور وارد اکانت خود شوید. اما اگر مایل هستید که در کنار ورود، رمز فراموش شده خود را نیز تغییر دهید، باید مطابق دستورالعملی که گفته شده، روی دکمه Reset your password کلیک کنید. ناگفته نماند که اگر در inbox ایمیل خود، هیچ ایمیلی را مشاهده نکردید، حتما پوشم اسپم های ایمیل خود را چک کنید.

  • در پایان کار یک صفحه ای برای شما نشان داده می شود که باید رمز عبور جدید خود را در کارد وارد کنید و بعدا روی گزینه reset password ضربه بزنید تا بتوانید بازیابی رمز اینستاگرام خود را با موفقیت به اتمام برسانید. لازم به ذکر است که رمزی که انتخاب می کنید باید حداقل دارای 6 کاراکتر باشد.

بازیابی رمز اینستاگرام

نکته مهم: در بسیار از مواقع پیش می آید که لینکی که از طرق اینستاگرام ارسال می شود، کار نمی کند و با کلیک روی آن وارد صفحه لاگین اینستاگرام می شوید. برای حل این مشکل کافیست که لینک را کپی کرده و در مرورگر خود وارد کنید تا بتوانید طبق تصاویر و آموزش های بالای اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام خود کنید.

 

2.      بازیابی از طریق پیامک

یکی از روش های بازیابی رمز اینستاگرام، از طریق پیامک انجام می شود. لازم به ذکر است که این روش مانند روش قبلی است و برای دریافت پیامک باید روند قبلی که توضیح داده شده است را انجام دهید. در این حین یک پیامکی از طرف اینستاگرام که حاوی لینک است برای شما ارسال می شود و شما می توانید از طریق این لینک به بازیابی رمز اینستاگرام خود بپردازید!

بازیابی رمز اینستاگرام

لینکی که برای شما ارسال می شود، می توانید در خود برنامه یا از طریق مرروگر باز کنید. با کلیک روی لینک ارسالی، شما به صفحه بازیابی رمز اینستاگرام هدایت می شوید که در این صفحه می توانید به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که اگر شما این لینک را در خود برنامه باز کنید، باید در صفحه مورد نظر، رمز عبور جدید خود را به تعداد دفعات دو بار وارد کنید و بعدا روی علامت تیک بالای صفحه سمت راست یا چپ ضربه بزنید؛ اما اگر از طریق مرورگر اقدام به بازیابی رمز عبور اینستاگرام می کنید بعد از وارد کردن رمز جدید در کادر مربوط، روی گزینه reset password کلیک کند.

 

فراموشی رمز اینستا

3.      بازیابی از طریق ایمیل

روش دیگری که برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد از طریق ایمیل انجام می شود. برای اینکه بتوانید از طریق ایمیل رمز عبور خود را بازیابی کنید، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام در گوشی موبایل شوید و سپس روی گزینه Get help sining in کلیک کنید.

 

فراموشی رمز اینستا

  1. در این مرحله، نام کاربری و ایمیل و حتی شماره موبایلی که در زمان ساخت اکانت داده بودید را وارد کنید و بعدا روی گزینه Next ضربه بزنید.

فراموشی رمز اینستا

  1. در این صفحه سه گزینه برای شما نشان داده می شود و شما باید روی گزینه send an email کلیک کنید.
  2. در این حالت به Inbox ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از سمت اینستاگرام برای شما ارسال شده است را باز کنید و روی لینک Reset password کلیک کنید.( در صورت عدم دریافت ایمیل به پوشه Spam نگاه کنید.)

 

  1. بعد از انتخاب گزینه Reset Password شما به صفحه ای هدایت می شود که حاوی دو کادر است. در این حالت شما رمز عبور خود را انتخاب کنید و در دو کادر موجود وارد کنید و بعدا تیک بالای صفحه را بزنید.
  2. با وارد کردن رمز عبور پیامی حاوی ذخیره رمز عبور جدید برای شما نشان داده می شود که در این مرحله کافیست روی گزینه Save Password ضربه بزنید.
  3. کار تمام است و شما هم اکنون می توانید با رمز عبور جدید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید!

اگر برای تغییر رمز وای فای خود  با مشکل  مواجه هستید  مقاله راهنمای تغییر رمز وای فای را از دست ندهید.

 

4.      بازیابی از طریق فیس بوک

چهارمین روش برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام، استفاده از فیس بوک است. برای اینکه بتوانید از طریق فیس بوک رمز عبور اینستاگرام خود را بازیابی کنید، قبلا باید حساب اینستاگرام خود را به فیس بوک متصل کرده باشید و اگر این کار را نکرده باشید، نمی توانید از این روش استفاده کنید!

برای بازیابی رمز عبور از طریق فیس بوک، وارد اینستاگرام شوید و روی گزینه فیس بوک کلیک کنید. بعد از کلیک کردن به حساب خود در فیس بوک وارد می شوید و در این حالت با انتخاب گزینه بازنشانی می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید. در این صفحه با وارد کردن رمز جدید و با کلیک روی گزینه انجام شد، می توانید با رمز عبور جدید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

 

 

5.      بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

یکی از روش های جالب و جذاب برای بازیابی رمز اینستاگرام، روشی است که بدون استفاده از ایمیل و شماره تلفن انجام می شود. برای این کار لازم است وارد برنامه اینستاگرام شوید و روی گزینه Help me sign in کلیک کنید. در این مرحله می توانید با وارد کردن شماره تلفن خود، لینک بازیابی رمز عبور خود را از طریق پیامک دریافت کنید اما اگر قصد دارید بدون شماره تلفن به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید، کافیست در این مرحله روی گزینه need more help کلیک کنید.

 

بعد از انتخاب این گزینه، به صفحه ای دیگر هدایت می شوید که در این صفحه باید گزینه I cant access this email or phone number را  انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه من رمز عبور خود را گم کرده ایم را انتخاب کنید و روی گزینه next ضربه بزنید. در این حالت اینستاگرام از شما یکسری اطلاعاتی که در اکانت خود دارید، یکسری سوالاتی را می پرسد و شما بعد از جواب دادن درست، اینستاگرام هویت اصلی شما را تایید می کند و بعدا می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

 

6.      بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق دسکتاپ

اگر به هر دلیلی به گوشی موبایل خود دسترسی ندارید، می توانید از نسخه دستکاپ به بازیابی رمز عبور خود نیز اقدام کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت اصلی اینستاگرام شوید و روی دکمه Log in کلیک کنید. در این صفحه با انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور، به صفحه ای هدایت می شود که قبلا شماره تماس یا ایمیلی که در حین ثبت نام وارد کرده بودید را درخواست می کند. بعد از وارد کردن این اطلاعات لینکی برای شما ارسال می شود که می توانید از طریق آن لینک به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید.

 

 

💡 ریست کردن رمز اینستاگرام

گاهی اوقات رمز عبور اینستاگرام خود را به خاطر داریم ولی قصد داریم که رمز عبور خود را به هردلیلی تغییر بدهیم. برای اینکه رمز پسورد اینستا را ریست کنید، بهترین راهکار این است که از خود برنامه اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار کافیست که اینستاگرام خود را باز کنید و به قسمت نمایه بروید. لازم به ذکر است که نمایه اینستاگرام در پایین صفحه و همچنین در گوشه سمت راست قرار دارد. البته اگر از نسخه فارسی استفاده می کنید، نمایه در سمت چپ قرار دارد.

در این مرحله روی سه خط افقی در گوش سمت راست و بالا ضربه بزنید و وارد بخش تنظمیات شوید. در  قسمت تنظیمات به دنبال گزینه ای به نام security بگردید و وارد آن شوید. در صفحه باز شده جدید، گزینه password را انتخاب کنید.

 

در این صفحه یه کادر برای شما نشان داده خواهد شد. در کادر اول باید رمز عبور فعلی خود را وارد کنید و در دو کادر بعدی رمز عبور جدیدی که می خواهید داشته باشید را وارد کنید. بعد از اینکه این سه کادر را به صورت کامل تکمیل کردید روی تیک بالای صفحه ضربه بزنید. در این صورت رمز عبور اکانت شما با موفقیت تغییر می کند.

 

 

💡 سخن پایانی

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام توجه همه اقشار جامعه را به خود جلب کرده است و بسیاری از افراد کسب و کار خود را در این شبکه راه اندازی کرده اند. بر این اساس فراموشی رمز عبور و عدم ورود به اکانت شاید کمی نگران کننده و ترسناک باشد. 🧐 بر همین اساس در این مقاله از تک نت ما به صورت کامل به بازیابی رمز اینستاگرام پرداختیم و شما می توانید بدون نگرانی رمز عبور خود را بازیابی کنید و دوباره به اکانت خود وارد شوید؛ چانچه در این مسیر اگر به مشکلی برخورد کردید حتما در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا بتوانیم بیشتر شما را راهنمایی کنیم. 💥

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.