تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش تصویری فعال سازی هات اسپات آیفون ( 2022)

فعال سازی هات اسپات آیفون چگونه ممکن است؟ 🧐  گوشی های آیفون نیز مانند دستگاه های اندرویدی از قابلیت ایجاد ثبات برخوردار می باشند. از آنجایی که این دستگاهها به عنوان محبوب ترین گوشی در میان دیگر برندهای موجود در بازار شناخته می شوند، کمپانی نامدار اپل قابلیت ایجاد ثبات را بر روی این دستگاه پیاده کرده است که از سرعت بیشترین ای برخوردار است.ی کی از بهترین ویژگی‌های آیفون، توانایی آن برای به اشتراک گذاشتن اتصال داده تلفن همراه شما با دستگاه‌های دیگر است که به عنوان Personal Hotspot یا Tethering شناخته می‌شود. Hotspot شخصی ممکن است برای استفاده آسان باشد، اما  نکات زیادی برای درک در مورد آن وجود دارد. پاسخ به سوالات رایج و مشکلات عیب یابی در مورد هات اسپات شخصی در آیفون را در این مقاله دریافت کنید.

هات اسپات در این دستگاه بدان معناست که شما می‌توانید از طریق این قابلیت گوشی آیفون خود را به عنوان یک مودم به دیگر دستگاه ها متصل کنید. ناگفته نماند که در زمینه هات اسپات مشکلات و مسائلی وجود دارد که در ادامه این مقاله قصد بررسی کامل آنهارا داریم. پس اگر از مخاطبین برند اپل می باشید و قصد فعال سازی هات اسپات آیفون را دارید، حتما تا آخر این مقاله را با دقت مطالعه کنید. 💥

💡هات اسپات چیست؟

برای درک بهتر   هات اسپات چیست؟ چگونه کار میکند این مقاله را بخوانید.

اگر بخواهیم تعریف دقیق و علمی برای هات اسپات ارائه کنیم، ممکن است کمی پیچیده و قابل درک نباشد. به زبان ساده و کاربردی باید گفت قابلیت هات اسپات منجر می شود که شما بتوانید از موبایل خود به عنوان وای فای برای اتصال به دیگر دستگاه ها استفاده کنید.

برای مثال مد نظر داشته باشید که شما قصد دارید اینترنت دستگاه خود را به لپ تاپ متصل کنید، برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اتصال از طریق هات اسپات است. هات اسپات به شما این امکان را می دهد تا به راحتی اینترنت دستگاه تان را به دیگر دستگاه وصل کنید. به طور کلی باید گفت این ساده ترین تعریفی است که می توان از قابلیت هات اسپات داشت. این قابلیت منحصر به فرد در گوشی های اندرویدی و  ios دیده می شود که از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است. با فعالسازی هات اسپات اپل مشکل دارید؟ نگران نباشید! همانطور که در عنوان مقاله اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل فعال سازی هات اسپات آیفون بپردازیم.

💡هات اسپات آیفون یا اپل؟ کدامیک؟

در زمینه بررسی فعال سازی هات اسپات آیفون، ممکن است در برخی از سایت ها عبارت هات اسپات اپل را نیز دیده باشید، برخی از افراد در ابتدا به اشتباه گمان می کنند که این دو عبارت از یکدیگر جدا بوده و متمایزاند. اما اگر بخواهیم بررسی دقیقی از این مسئله داشته باشیم، باید گفت این دو کلمه معنای مشابه داشته و به هات اسپات دستگاه های ios اشاره دارد.

برای افزایش سرعت اینترنت وای فای خود کلیک کنید

💡نحوه فعال سازی هات اسپات در ایفون

نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون ساده است و با چند مرحله میتوانید هات اسپات ایفون خود را فعال کنید. بی شک اگر در شرایطی باشید که قصد اتصال اینترنت گوشی خود را به لپ تاپ داشته باشید، اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد، استفاده از هات اسپات گوشی میباشد.

 برای این منظور بسیاری از افراد روش فعال سازی هات اسپات گوشی آیفون را نمی دانند که در این مقاله قصد داریم در ابتدا، شما را با نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون 11، 12 و 13، و سپس نسخه های بعدی این برند آشنا کنیم.

برای فعال سازی هات اسپات آیفون 11، 12 و 13 ابتدا باید گزینه Personal Hotspot را در گوشی روشن کنید.  اگر بخواهیم قدم‌به‌قدم مراحل اتصال اینترنت به لپ تاپ از طریق هات اسپات اپل را بررسی کنیم، بهتر است طبق مراحل زیر پیش برویم:

مرحله اول: ابتدا وارد بخش Setting گوشی آیفون خود  شوید و سپس وارد تنظیمات Cellular شوید.

مرحله دوم: سپس وارد تنظیمات Cellular Data Network شوید.

مرحله سوم: در قسمت Personal Hotspot، مواردی با نام Username، APN، Password را می بینید. در APN اسم اپراتور خود را بنویسید:

مشترکین ایرانسل: mtnirancell، مشترین رایتل: rightel و مشتریان همراه اول mcinet را وارد کنید.

در قسمت Username ترجیحا بهتر است کلمه‌ی iPhone را بنویسید و در قسمت Password یک رمز دلخواه را انتخاب کنید و آن را در کادر مربوطه وارد کنید.

مرحله چهارم: مجدد به بخش Setting برگردید، در حال حاضر مشاهده خواهید کرد که گزینه Personal Hotspot ظاهر شده است.

مرحله پنجم: در مرحله اخر باید گزینه Allow Others to Join جهت دسترسی دیگر دستگاه ها به اینترنت موبایل شما روشن کنید.

💡فعال سازی هات اسپات آیفون 10

اکنون نوبت آموزش فعال سازی هات اسپات آیفون 10 می باشد. لازم به ذکر است که در دیگر نسخه ها تقریبا مراحل فعال سازی هات اسپات مشابه مراحل گفته  شده می باشد. برای فعال سازی هات اسپات آیفون 10 طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • مرحله اول : در ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید.
  • مرحله دوم : گزینه سلولار (Cellular) را انتخاب کنید.
  • مرحله سوم : سپس امکانات داده‌ی سلولار (Cellular Data Options) را انتخاب کنید.
  • مرحله چهارم : سپس گزینه شبکه داده سلولار (Cellular Data Network) را انتخاب کنید.
  • مرحله پنجم : اکنون باید به پایین صفحه بیایید تا به هات‌اسپاتِ شخصی (Personal Hotspot) برسید و سپس یک نام کاربری و پسورد را وارد کنید و یک قدم به عقب برگردید.
  • مرحله ششم : خب در اینجا می‌بینید که گزینه‌ی هات‌اسپاتِ شخصی (Personal Hotspot) پدیدار شده است. اکنون قادر هستید تا آن را فعال و یا غیر فعال کنید و یا رمز آن را تغییر دهید.
  • مرحله هفتم : اکنون که هات اسپات شخصی را تنظیم کرده¬اید، دیگر کار تمام است و می توانید اینترنت دستگاه خود را به دیگر دستگاه ها متصل کنید.
  • در مرحله هشتم نیز که مرحله آخر ما می باشد، لازم به ذکر است که شما می توانید پسورد هات اسپات خود را عوض کنید تا دیگر دستگاه ها به راحتی به گوشی شما متصل نشوند.

اگر برای شما هم سوال است که تفاوت اینترنت اشتراکی و اختصاصی چیست کلیک کنید.

💡فعال سازی هات اسپات آیفون 8

فعال سازی هات اسپات در آیفون 8 نیز به راحتی امکان پذیر است. برای این کار کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • سپس وارد بخش Cellular شوید.
  • وارد بخش Cellular Data Network شوید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا به بخش Personal Hotspot برسید.
  • در این بخش بر اساس نوع اپراتور سیمکارت خود، اطلاعات را در APN وارد نمایید:

 کاربران ایرانسل mtnirancell، کاربران رایتل rightel و کاربران همراه اول نیز mcinet را باید وارد کنند.

  • به پخش cellular بازگردید و با استفاده از نوار کشویی گزینه‌ Cellular Data را فعال نمایید.
  • مجدداً به Settings دستگاه برگردید و وارد Personal Hotspot شوید.
  • اگر گزینه Personal Hotspot وجود نداشت، تنظیمات را از حالت مولتی تسکینگ ببندید و مجدداً وارد شوید.
  • سپس گزینه Allow Others to Join را جهت اجازه دادن به گوشی برای اتصال اینترنت فعال نمایید.
  • گزینه Turn on Wi-Fi را از پنجره‌ای که ظاهر می‌شود انتخاب نمایید.
  • با استفاده از گزینه‌ی Wi-Fi password می‌توانید یک رمز برای شبکه خود درست کنید دیگر دستگاه ها نتوانند به راحتی به هات اسپات گوشی شما وصل شوند.

اکنون می توانید نام هات اسپات ایفون خود را در دستگاه که قصد اتصال اینترنت به آن را دارید مشاهده کرده و به اینترنت گوشی وصل شوید.

💡مشکل هات اسپات آیفون

اکنون که به بررسی کامل هات اسپات آیفون پرداختیم، بد نیست بررسی کوتاهی از رایج‌ترین مشکل هات اسپات ایفون گوشی های آیفون داشته باشیم. در زمینه هات اسپات می توان گفت عملکرد گوشی های اندرویدی راحت تر و از پیچیدگی زیادی برخوردار نیست. 💥

اگر در بازی آنلاین اندروید خود مدام دچار قطعی اینترنت میشوید بلاگ تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ را بخوانید تا اینترنت پر سرعت را تجربه کنید.

 برای مثال برای فعال کردن هات اسپات گوشی اندروید شما تنها با لمس گزینه هات اسپات در منوی بالایی گوشی، می توانید این قابلیت را به راحتی فعال کنید. اما در هات اسپات اپل این قابلیت معمولا به صورت دیفالت فعال نیست و شما باید طبق مراحلی که در این مقاله گفتیم هات اسپات گوشی خود را فعال کنید.

مشکل limited access در هات اسپات آیفون


limited access به معنای دسترسی محدود است . وقتی این پیغام را  هنگام فعالسازی هات اسپات آیفون خود می گیرید یعنی دسترسی محدود به این معنی است که تلفن شما به Wi-Fi متصل است، اما شبکه Wi-Fi به اینترنت متصل نیست. این بدان معناست که Wi-Fi اتصال اینترنت کار نمی کند. در این شرایط می‌توانید از تمام مزایای شبکه Wi-Fi استفاده کنید، اما نمی‌توانید از اینترنت برای باز کردن وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها استفاده کنید.

💡جمع بندی

 

 

در این مقاله به طور کامل به نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون پرداختیم و یاد گرفتیم که هات اسپات قابلیتی است که در گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود که می‌توان از آن جهت اتصال اینترنت گوشی به دیگر دستگاه ها استفاده کرد.

همان طور که مطالعه کردید فعال کردن هات اسپات ایفون اگرچه با یکدیگر متفاوتند اما فعال سازی این قابلیت در این گوشی ها به راحتی امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر و خواندن دیگر مطالب مرتبط، می توانید از بلاگ های دیگر سایت تک نت استفاده کنید.

جهت استفاده از اینترنت نامحدود از اینترنت td lte تک نت استفاده کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.