تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای تصویری نحوه فعال سازی هات اسپات چیست ؟

آیا تا کنون نام واژه‌ی هات اسپات را شنیده‌اید؟  🧐آیا می‌دانید که هات اسپات چیست و چگونه فعال می‌شود؟🧐

در گذشته با استفاده از وایرلس‌ها و dial up‌ها به اینترنت متصل می‌شدند اما امروزه با پیشرفت تجهیزات الکترونیکی، اتصال به اینترنت هم  آسان‌تر شده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید با اینرنت بی سیم و استفاده از وای فای یا هات اسپات به راحتی به فضای اینترنت دست پیدا کنید و  حتی آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید. حال ممکن است در اینجا برای شما سوالات پیش بیاید که هات اسپات یعنی چه، هات اسپات چیست و چه کاری را انجام می‌دهد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات، با تک نت در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید. 💥

 

 

💡هات اسپات چیست؟

از آنجایی که پاسخ به سوال هات اسپات چیست از اهمیت زیادی در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری فضای اینترنتی برخوردار است، ما می‌خواهیم در ادامه به ساده‌ترین شکل ممکن هات اسپات را برای شما تعریف کنیم.

هات اسپات به فارسی به معنای نقطه‌ی نورانی است که در گوشی‌ها یا سخت‌افزارهای هوشمند به آن نقطه‌ی اتصال می‌گویند. به طور کلی اگر به قسمت تنظیمات گوشی‌های هوشمند خود بروید، با قسمتی مواجه می‌شوید که در آن می‌توانید به دیگران نقطه اتصال بدهید. این به چه معناست؟🧐

به دلیل این که اتصال به اینترنت نیازمند استفاده از بسته‌های اینترنتی است، گاهی اوقات دیده می‌شود که افراد بسته‌ی اینترنتی ندارند و می‌خواهند با پیوستن به اینترنت سایرین،  وارد فضای جهانی اینترنت شوند.  در اصل عملکرد هات اسپات به گونه‌ای است که می‌تواند تلفن‌ها و سخت‌افزارهای هوشمند را به یک  مودم در دسترس تبدیل کند که هر سیستمی با اتصال به آن می‌تواند از فضای اینترنتی بهره ببرد.

زمانی که شما به همراه دوستان خود به کوه و صحرا می‌روید، نمی‌توانید به راحتی از اینترنت استفاده کنید چرا که این مکان‌ها به خوبی از نظر اینترنتی پوشش‌دهی نشده‌اند و  معمولا به صورت یکسان آنتن‌دهی برای تمامی اپراتورهای موجود وجود ندارد. به همین دلیل اگر شما دیدید که یکی از دوستانتان با اینترنت 5G می‌تواند به فضاهای مجازی راه پیدا کند، می‌توانید از او نقطه اتصال بگیرید و  سپس شما هم با استفاده از همان سرعت، وارد فضاهای مجازی شوید.

💡1. کاربردهای هات اسپات چیست؟

پس از این که متوجه شدیم هات اسپات چیست، می‌خواهیم به بررسی کاربردهای آن بپرداریم. زمانی که شما به هر دلیلی توانایی خرید بسته‌های اینترنتی ثابت برای خود و اعضای خانواده‌ی خود را نداشته باشید، می‌توانید یک بسته‌ی همراه را خریداری کنید و سپس با فعال کردن هات اسپات، اجازه دسترسی به  آن را به دیگران هم بدهید.

علاوه بر این، هات اسپات قابلیت این را دارد که در تمامی محیط‌ها اعم از محیط‌های پربازده از نظر آنتن و محیط‌های کم‌بازده مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید هر سوالی را که در زمینه‌ی فعال کردن هات اسپات در سیستم‌های مختلف یا استفاده از آن دارید را از ما ( تک نت) بپرسید. ما در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده‌ی آن هستیم که شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنیم. علاوه بر این، اگر به دنبال اینترنت فوق پرسرعت هستید، می‌توانید آن را با قیمتی بسیار مناسب از تک نت خریداری نمایید.

💡2. نحوه‌ی فعال‌سازی هات اسپات چیست ؟

 هات اسپات چیست
هات اسپات چیست

مفاهیم مربوط هات اسپات می‌توانند در جامعه‌ی امروزی ما بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. از انجایی که هات اسپات در گوشی‌ها و سایر سخت‌افزارها با استفاده از مراحل مختلفی فعال می‌شود. الان که میدتنید اصلا هات اسپات چیست و چه کاربردی دارد ما تصمیم داریم که نحوه‌ی فعال کردن هات اسپات در هر کدام از گوشی‌های تلفن همراه یا کامپیوتر و آی‌مک را برای شما تشریح کنیم:

فعال كردن هات اسپات گوشي ايفون

گوشی‌های آیفون جزو پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهایی هستند که امروزه با سیستم عامل ios ، قابلیت‌های زیادی را در خود جای داده‌اند. نحوه‌ی فعال کردن هات اسپات در گوشی آیفون بسیار متمایز از فعال کردن این گزینه در سایر گوشی‌ها است. شما می‌توانید برای فراگیری آموزش کامل فعال کردن هات اسپات در آیفون، به بلاگ هات اسپات آیفون  مراجعه کنید.

برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. طبق تصویر بالا، ابتدا باید وارد ستینگ گوشی آیفون خود شوید و سپس آیکون cellular را پیدا کنید.
  2. حال وارد این آیکون شوید و قسمت personal hotspot را لمس کنید تا هات اسپات شما فعال شود و به اطرافیانتان اجازه‌ی دسترسی بدهد.

سیستم‌های عامل گوشی‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر هات اسپات آن‌ها در مدت زمان مشخصی بلا استفاده بماند، خود به خود خاموش می‌شود. پس در چنین شرایطی اگر متوجه شدید که هات اسپات گوشی شما خاموش شده است، باید به صورت مجدد مراحل فوق را دنبال کنید و  آن را فعال نمایید.

برای به اشتراک گذاشتن هات اسپات شما باید در گوشی‌های آیفون یک رمز ورودی را در نظر بگیرید که از ۸ کاراکتر تعبیه شده است و هر کسی برای دسترسی به اینترنت گوشی شما باید از این هشت کاراکتر اطلاع داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند به اینترنت شما متصل شود. این قابلیت به دلیل جلوگیری از سودجویی برخی از افراد سودجو در گوشی‌های آیفون تعبیه شده است چرا که اگر هات اسپات رمز نداشته باشد، ممکن است هر کسی وارد این فضا شود و بدون اجازه از اینترنت گوشی شما استفاده‌ کند.

نحوه فعال سازی هات اسپات در اندروید

برای این که بتوانید هات اسپات را در سیستم‌ عامل‌های اندروید فعال کنید، باید شش مرحله را پشت سر بگذارید:

  1. در مرحله‌ی اول باید از میان اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی همراه شما نصب شده‌اند، اپلیکیشنی به نام ستینگ یا تنظیمات را انتخاب کنید و وارد آن شوید.
  1. پس از این که وارد بخش تنظیمات شدید،  باید در میان آیکون‌های موجود، آیکون نت ورک را پیدا کنید و  وارد آن شوید. پس از ورود به نت ورک، گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شوند که باید از میان آن‌ها، شما گزینه‌ی more را انتخاب نمایید.
  1. در مرحله‌ی بعد باید از گزینه‌های نمایش داده شده، گزینه‌ای به نام hotspot  و یا گزینه‌ی tethering را بیابید و‌ وارد آن شوید. حال مجموعه‌ای از هات اسپات‌ها برای شما نمایش داده می‌شوند که شما باید personal hotspot را انتخاب کرده و  بر روی آن کلیک‌کنید.
 هات اسپات چیست
هات اسپات چیست
  1. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه، باید آن را از منوی بازشده فعالسازی نمایید. با یک حرکت دست! 🧐
  2. در مرحله‌ی پنجم کادری روبروی شما قرار می‌گیرد که باید در آن کد یا رمز عبوری را قرار دهید‌ که دوستان شما به هنگام اتصال به هات اسپات گوشی شما این باید این رمز را وارد کنند. رمز عبور شما از حروف و اعداد لاتین به وجود می‌آید و حداقل تعداد‌ مجاز استفاده از این حروف و اعداد، ۸ کاراکتر می‌باشد.
  3. در گام نهایی آیکون سیو را فشار دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

هات اسپات در گوشی شیائومی

در گوشی‌های شیائومی هم باید برای فعالسازی هات اسپات ابتدا به قسمت ستینگ بروید و وارد منوی نت ورک شوید. سپس از میان منوهای بازشده، قسمتی به نام هات اسپات که نمایان است را انتخاب کنید و بر روی آن‌ کلیک نمایید. حال می‌توانید در این قسمت هات اسپات را تغییر دهید، رمز عبور برای آن انتخاب کنید و یا این رمز را تعویض نمایید.

 

فعال‌کردن هات اسپات در سامسونگ

هات اسپات گوشی‌های سامسونگ هم تقریبا مشابه با هات اسپات سایر تلفن‌های همراه فعال می‌شوند. برای این کار شما ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس قسمتی به نام share یا connect را پیدا کنید. وارد این آیکون شوید و‌ در میان گزینه‌های مختلف آن، بر روی گزینه‌ی هات اسپات لمس کنید تا هات اسپات گوشی سامسونگ برای شما فعال شود.

در تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ هم ‌می‌توانید هات اسپات را بدون رمز عبور مورد استفاده قرار دهید و هم‌ می‌توانید از آن با رمز عبور استفاده کنید که این به نظر شخصی صاحب موبایل بر می‌گردد‌‌. توجه کنید که اگر رمز عبور شما توسط افراد سودجو شناسایی شود، می‌توانید با دنبال کردن همین مراحل رمز عبور خود را نیز تغییر دهید.

 هات اسپات چیست
هات اسپات چیست

فعال سازی هات اسپات در کامپیوتر

همان طور که فعال کردن گزینه‌ی هات اسپات در گوشی‌های همراه مراحل مختلفی دارد که باید به ترتیب طی شوند، فعال کردن این گزینه در کامپیوتر هم مستلزم طی کردن مراحل مختلفی است:

  1. برای راه انداختن هات اسپات در ویندوزهای ۱۰ کامپیوتر باید ابتدا از قسمت نوار جستجو وارد ستینگ کامپیوتر شوید و سپس  از میان نوارهای نمایان شده، نواری را که با نام نت ورک نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.  سپس بر روی این نوار کلیک کنید و وارد آن شوید. با منوهای مختلفی مواجه می‌شوید که از میان آن‌ها باید mobile hotspot را انتخاب کنید.
  1. مرحله‌ی دوم از فعال کردن هات اسپات کامپیوتر در ویندوز ده به مشخص کردن  نوع اتصال اینترنتی تعلق پیدا کرده است.  پس بر روی گزینه‌ی share my internet connection کلیک نمایید و  نوع آن را مشخص کنید. دقت داشته باشید که اگر شما به وسیله‌ی سیم رابط به اینترنت متصل شده‌اید، باید گزینه‌ی internet را در منوی باز شده انتخاب نمایید. در غیر این صورت، باید گزینه‌ی wi fi را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه‌ی on کلیک کنید تا نقطه‌ی اشتراک کامپیوترتان فعال شود.

راهنمای تصویری نحوه فعال سازی هات اسپات چیست ؟

  1. حال باید رمز عبوری را برای هات اسپات کامپیوتر انتخاب نمایید. در این قسمت از اعداد و حروف لاتین به صورت ترکیبی یا تک به تک استفاده می‌شود که حداقل باید هشت کاراکتر باشد. رمز عبور می‌تواند امنیت شبکه‌ی هات اسپات کامپیوتر شما را افزایش دهد.

3. تفاوت وای فای و هات اسپات چیست؟

وای  فای و هات اسپات  هر دو اصطلاحات رایجی هستند که همیشه برای دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند، اما بین Wi-Fi و hotspot تفاوت وجود دارد. Wi-Fi یک فناوری شبکه بی سیم است که از امواج رادیویی برای اتصال دستگاه های تلفن همراه به اینترنت بدون کابل استفاده می کند، در حالی که هات اسپات ها معمولاً برای مکان های عمومی هستند که از Wi-Fi برای اتصال دستگاه ها استفاده می کنند.

 

💡 4. مزایای فعال کردن هات اسپات چیست ؟

به دلیل این که امروزه اینترنت پایه و اساس انجام هر کاری است،  شما  می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های هات اسپات به خوبی به شبکه‌های اینترنتی دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود متصل شوید و امور خود را به انجام برسانید.

یکی از مزیت‌های  استفاده از هات اسپات این است که می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها ر افزایش دهد و  در نهایت سرعت عمل شما را نیز بالا ببرد. در این صورت است که می‌توانید در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، این فضا امکان کدگذاری را به شما کاربران عزیز می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که خیال شما از بابت امنیت شبکه‌ی هات اسپات هم راحت شود.

💡 5. چه دستگاه‌هایی قابلیت اتصال به هات اسپات را دارند؟

همان طور که در مطالب فوق مشاهده می‌کنید، تمامی دستگاه‌ها اعم از تلفن‌های همراه یا سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر مثل کامپیوتر و لپتاپ می‌توانند از شبکه‌ی اتصال هات اسپات استفاده کنند اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که شما باید هات اسپات هر دستگاهی را با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه فعال کنید.

برای مثال، نخوه‌ی فعال کردن شبکه‌ی اتصال هات اسپات در اندروید و آیفون با هم متفاوت است. همچنین این کار در کامپیوتر به صورت ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند چرا که سیستم عامل کامپیوتر کاملا با سیستم عامل دستگاه‌های موبایل متفاوت است. به هر حال باید بگوییم که این قابلیت در تمامی سرویس‌های پیشرفته تعبیه شده است و  شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

💡 7. حجم مصرف اینترنت در  هات اسپات چیست ؟

چنانچه می‌بینید در اطراف شما افراد زیادی وجود دارند که با روشن کردن هات اسپات همه‌ی آن‌ها به اینترنت شما متصل می‌شوند، می‌توانید این قابلیت را محدود به افرادی کنید که خودتان به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی داده‌اید. در غیر این صورت، مصرف اینترنت شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و حتی ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه بسته‌ی اینترنت شما به صورت خود به خود به پایان برسد. پس سعی کنید رمز عبوری را برای هات اسپات دستگاه خود انتخاب نمایید.

💡کلام پایانی

به دلیل این که امروزه تکنولوژی‌های مختلف گسترش پیدا کرده‌اند و فضای اینترنت هم بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده است، قابلیت‌هایی در گوشی‌ها یا کامپیوترهای مختلف به وجود آمده است که با استفاده از آن شما می‌توانید اینترنت دستگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به صورت همزمان با هم از این اینترنت استفاده نمایید. هات اسپات یا نقطه اتصال داده همین قابلیت در گوشی‌ها یا کامپیوترهای شما است که باید فعال شود تا بتوانند کارایی خود را نشان دهند.

ما در این مقاله از مقالات تک نت تلاش کردیم شما عزیزان را با مزایا فعال کردن هات اسپات چیست و فعال کردن این قابلیت در سیستم‌های اندروید، سیستم‌های آیفون و‌ کامپیوترها آشنا کنیم تا اگر به آن نیاز داشتید، در سریعترین حالت ممکن و با استفاده از راهنمایی‌های ما آن را فعال کنید. شما عزیزان می‌توانید اینترنت tdlte همراه پر سرعت را از تک‌نت بخواهید. ما همواره در حال خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز در ۲۴ ساعت شبانه روز هستیم. 💥

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.