تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای اتصال به اینترنت تلفن ثابت | رفع اشکالات اتصال اینترنت

نحوه اتصال اینترنت با خط تلفتن چگونه است؟ بسیاری از مشترکینی که امروزه از تلفن‌های ثابت بهره می‌برند، به این امر واقف نیستند که این تلفن‌ها چگونه باید به نت متصل شوند. ما در این مطلب روشی کاربردی و راهگشا را در جهت اتصال دادن تلفن ثابت به اینترنت را برای شما شرح می‌دهیم. در ادامه با ما در تک نت همراه باشید.

نحوه اتصال اینترنت یا تلفن ثابت

اتصال اینترنت

برای این که از راحت‌ترین روش تلفن‌های ثابت خود را به اینترنت متصل کنید، نیازی به خطوط دسترسی جدید ندارید. برای این کار می‌توانید بدون این که خط خود را به هنگام اتصال پیدا کردن به اینترنت اشغال کنید، از نت بهره ببرید.

  • خب! برای شروع به ابزارهایی مثل مودمی که بر روی خط adsl نصب شده است، اسپلیتر و یک میکروفیلتر نیاز داریم. در اینجا شما باید ابتدا مودم خود را وصل کنید و سپس اینترنت ای دی اس ال را بر روی این مودم پیاده سازی نمایید. در مرحله بعد برای این که نویزهای شنیداری مودم را به هنگام متصل شدن به اینترنت از بین ببرید، باید اسپلیتر را به مودم وصل کنید.
  • در مرحله‌ی بعد نوبت به وصل کردن اسپلیتر می‌رسد. اسپلیترها در کل دارای یک لاین ورودی و دو لاین خروجی هستند که می‌توانند صداهای اضافی تلفن را از آن گرفته و از بین ببرند. این قطعات با کشیدن سیم از پریز وارد کردن آن در بخش لاین اسپلیتر مودم، وصل می‌شود. حال سر دیگر سیمی که به این لاین متصل است را به قسمت عقبی مودم وصل کنید.
  • در این بخش اگر قرار است تلفنتان را به طور جداگانه بر روی خطی که مد نظر دارید قرار دهید، باید به جای اسپلیتر یک میکروفیلتر را به کار ببندید. میکروفیلتر دارای یک بخش ورودی و یک بخش خروجی است و برای وصل شدن به سیمی نیاز دارد که قسمت ورودی آن را به مودم اتصال دهد.

کدام چراغ‌ها را برای اتصال اینترنت با تلفن ثابت چک کنیم؟

اتصال اینترنت

برای این که با تلفن ثابت و به کمک مودم به اینترنت متصل شوید، لازم است که روشن یا خاموش شدن چراغ‌های زیر را چک کنید تا اگر مشکلی رخ داد، سریعا آن را برطرف نمایید.

چراغ پاور

اولین چراغی که برای راه اندازی اینترنت خانگی باید چک بشود، چراغ پاور است که در سمت چپ مودم قرار دارد و با روشن شدن مودم، روشن می‌شود. البته هنگامی که مودم را بر روی آف بگذارید هم این چراغ روشن خواهد ماند. تنها در صورتی چراغ پاور خاموش می‌شود که دکمه‌های پشتی دستگاه خاموش باشند. اگر هنگام اتصال پیدا کردن به اینترنت‌های خانگی متوجه شدید که این چراغ روشن نمی‌شود، حتما مشکل اصلی به آداپتورهای متصل به مودم باز می‌گردد.

چراغ اینترنت

چراغ اینترنت سومین چراغی است که از سمت چپ بر روی بدنه مودم قرار گرفته است. این چراغ اگر روشن باشد، یعنی شما تمامی مراحل اتصال به اینترنت را به خوبی پشت سر گذاشته‌اید و هم‌ اکنون هم می‌توانید از اینترنت ثابت تلفن ثابت خود بهره ببرید.

چراغ Wi- fi

زمانی که شما نام کاربری خود را وارد مودم کرده و پسورد خود را می‌زنید و در آخر به مودم اتصال پیدا می‌کنید، چراغ وای فای روشن خواهد شد. اگر متوجه شدید که این چراغ خاموش است، بهتر است مودم را یک بار خاموش و روشن کنید و سپس مجددا به وای فای وصل شوید.

چراغ adsl

اگر شما به درستی با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی اتصال برقرار کنید، با این چراغ مواجه خواهید شد. چراغ ای دی اس ال در مواقعی ممکن است با مشکل مواجه شود که این مشکل با ری استارت کردن مودم برطرف خواهد شد.

چراغ aln

چراغ مذکور زمانی روشن می‌شود که شما اقداماتی را در جهت اتصال به اینترنت‌های پرسرعت ثابت انجام دهید. در این صورت مودم باید به کابل‌های ای ال ان اتصال پیدا کند.

چه مشکلاتی هنگام اتصال اینترنت با استفاده از تلفن ثابت رخ می‌دهند؟

هنگام اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن ثابت ممکن است مشکلاتی همچون ضعیف بودن نت یا عدم اتصال به نت به دلیل عدم استفاده از منابع تغذیه‌ای درست، به وجود بیایند. برای این که بتوانید در نهایت از اینترنت فوق پرسرعت خانگی تلفن ثابت بهره ببرید، ممکن است با مشکلاتی در این مسیر مواجه شوید. اگر مشکلی پیش آمده بود که شما آن را نمی‌شناختید، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اول از همه نحوه اتصالات سوکت‌ها و سیم‌ها را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که ایرادی از نظر اتصال به منابع تغذیه وجود ندارد.
  • سپس اگر مشکلتان برطرف نظر، سیم‌ها و ریزهایی که استفاده شده‌اند را عوض کنید.
  • سعی کنید دو شاخه‌های ضد برق یا پریزهای چند لایه را برای اتصال به اینترنت با تلفن ثابت به کار نبندید. این دو شاخه‌ها علاوه بر این که مشکلات اتصال به نت را چند برابر می‌کنند، سبب خراب شدن مودم هم می‌شود.
  • حال اگر این موارد را رعایت کردید و هنوز موفق به برطرف کردن مشکلات مربوطه نشدید، باید با پشتیبانان اینترنت خانگی تماس بگیرید.

 

رفع اشکالات اتصال اینترنت با تلفن‌های ثابت

اگر در دستگاه‌های مختلف نمی‌توانید به راحتی به اینترنت ثابت دسترسی پیدا کنید، باید ابتدا علائم ضعیف شدن اینترنت دسترسی پیدا کنید و همچنین باید به عیب یابی کردن از این دستگاه بپردازید اما نکته اصلی اینجا است که چه نکاتی در زمینه عیب یابی کردن از دستگاه‌های مختلف، به کار می‌آیند. در ادامه یک سری نکته ذکر شده‌اند:

  • هر گاه که اینترنت تلفن ثابتتان با مشکل مواجه شد، بهتر است که مودم متصل به آن را یک بار خاموش کرده و مجددا روشن کنید. شاید این راه حل ساده به نظر برسد اما می‌تواند راهکاری بسیار مناسب برای از بین بردن اتصالات ضعیف اینترنتی باشد.
  • اگر این مودم را مجددا راه اندازی کردید و مشکل برطرف نشد، تنظیمات مودم را باز کنید و روی شبکه‌ها کلیک کنید. وای فای را خاموش کنید و داده‌های مودم را روشن کنید. حال اگر باز هم مشکل ضعف اینترنت برطرف نشد، وای فای را روشن کرده و داده‌ها را خاموش کنید.
  • در این مرحله اگر عیب یابی اینترنت تلفن ثابت شما به خوبی انجام نشد، بهتر است سیگنال‌های داده را شناسایی کنید و سپس در ناحیه‌ای قرار بگیرید که مطمئن هستید که اینترنت در آنجا سرویس دهی دارد. یعنی این ناحیه را تحت پوشش خود درآورده است.
  • در این مرحله اگر باز هم مشکلات مربوطه برطرف نشدند، با شرکت‌های پشتیبان کننده تماس بگیرید. شما می‌‌توانید جهت دریافت اینترنت تک فون و دریافت خدمات پشتیبانی این شرکت، با ما در تک نت در تماس باشید.

کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد راهنمای اتصال اینترنت تلفن ثابت و رفع اشکالات اتصال اینترنت با شما صحبت کردیم. امروزه بسیاری از افراد اینترنت‌های خانگی را به اینترنت‌های همراه ترجیح می‌دهند و در صدد هستند که برترین اینترنت‌ها را بدون ‌نویز و بدون استفاده از خطوط تلفن، بر روی تلفن‌های ثابت خود پیاده سازی کنند. برای این کار شما به ابزارهایی مثل مودم و اسپلیتر نیاز دارید. ما در این مطلب تمامی نکات مربوط به وصل شدن به اینترنت با تلفن‌های ثابت را برایتان ذکر کردیم. همچنین لازم به ذکر است که توجه به نحوه اتصالات، نوع چراغ‌های روشن و خاموش موجود بر روی مودم و اتصال ضعیف یا قوی به اینترنت، می‌تواند شما را به استفاده کردن بهینه از اینترنت نزدیک و نزدیک‌تر کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تک نت همراه باشید.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.