سرویس تلفن اینترنتی ویپ (VoIP) تکفون

با خط تلفن ثابت اینترنتی تکفون صدای تجارت شما به سراسر ایران خواهد رسید. با فناوری سرویس ویپ VoIP و
مرکز تماس ابری آن می‌توانید بهترین امکان برقراری ارتباط را با مشتریان خود داشته باشید.

نرم افزار اختصاصی تکفون Hosted PBX

تلفن اینترنتی ویپ (VoIP) تکفون
با مهاجرت از سانترال به تلفن اینترنتی ویپ VOIP در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید!
معاونت درمان

وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی

در جستجوی تعرفه‌های تلفن اینترنتی مناسب هستی؟

بسته‌های مکالمه تکفون، تعرفه‌های مکالمه و شماره‌های تکفون را بررسی کنید
شماره عادی
۲۰۰/۰۰۰ تومان
شماره برنزی
۵۰۰/۰۰۰ تومان
شماره نقره ای
۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
شماره طلایی
۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان
شماره الماس
۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

بررسی تفاوت‌های خط تلفن اینترنتی و سرویس ویپ

دو عبارت تلفن اینترنتی و سرویس ویپ معمولا به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. بهتر است در ابتدا تفاوت‌های این دو را بررسی کنیم: خط تلفن اینترنتی VOIP یا صدا بر روی پروتکل اینترنت (voice over Internet Protocol)، فناوری است که به شما امکان می‌دهد ‌تماس‌های تلفنی خود را به جای استفاده از خطوط مخابرات، از طریق اینترنت برقرار کنید. با خط تلفن voip، صدای شما به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل شده و از طریق اینترنت به گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده صدای شما را از طریق تلفن رومیزی یا گوشی موبایل دریافت می‌کند. خدمات سرویس خط تلفن ثابت اینترنتی VOIP، مزیت‌های فراتر از برقراری ارتباط صوتی دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

سرویس ویپ (VOIP service) چیست؟

به صورت ساده خط voip یک نوع تلفن اینترنتی است که از یک طرف به سیستم مخابرات متصل می‌گردد. در نتیجه می‌توانید شماره تلفن ثابت داشته باشید اما مستقل از سیم‌های

مخابرات ارتباط برقرار کنید. بصورت تخصصی سرویس ویپ یک نوع تلفن اینترنتی است که عمدتا سیگنال‌های دیجیتال صدا و اطلاعات دیگر را از طریق پروتوکل SIP (Session Initiation Protocol)  منتقل می‌کند و با شبکه‌هایی مانند TCP/IP به مخابرات متصل می‌گردد.

مشاهده بیشتر بستن
تفاوت سرویس ویپ VoIP
تلفن اینترنتی (Internet Phone) چیست؟

به صورت ساده هر وسیله‌ای که بتواند امکان ارتباط صوتیِ بدون تاخیر را از طریق اینترنت به جای خطوط مخابرات محیا کند تلفن اینترنتی (Internet Phone) است.

به صورت تخصصی انتقال بلادرنگ صدا به صورت سیگنال‌های دیجیتال وبا کمک پروتوکل‌های اینترنتی را سرویس تلفن اینترنتی گویند.

مشاهده بیشتر بستن
تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی (سرویس ویپ voip) چیست؟

خط تلفن ثابت اینترنتی ویپ VOIP یا «صدا بر روی پروتکل اینترنت» (voice over Internet Protocol)، فناوری است که به شما امکان می دهد ‌تماس‌های تلفنی خود را به جای استفاده از خطوط مخابرات، از طریق اینترنت برقرار کنید.
با خط تلفن voip، صدای شما به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل شده و از طریق اینترنت به گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده صدای شما را از طریق تلفن رومیزی یا گوشی موبایل می‌شنود. خدمات سرویس خط تلفن اینترنتی VOIP، مزیت‌های فراتر از برقراری ارتباط صوتی دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

مشتریانی که به ما اعتماد دارند

معرفی خط تلفن اینترنتی voip تکفون و خدمات آن

سرور تکفون

سرور تلفن اینترنتی تکفون تماس‌ها را مدیریت کرده و امکاناتی مانند مدیریت دفترچه تلفن، تماس، مکالمه‌های چندنفره را فراهم می‌کند؛

سرور به عنوان مرکز اصلی خط تلفن voip تکفون عمل می‌کند. این سرور، تماس‌های ورودی و خروجی را در یک مرکز مشخص مدیریت می‌کند.

مشاهده بیشتر بستن
درگاه‌های ویپ VOIP تکفون

سرور تکفون به عنوان مرکز اصلی خدمات و درگاه‌های ویپ VOIP تکفون عمل می‌کند. این سرور، تماس‌های ورودی

و درگاه‌های تلفن ویپ (VOIP Gateways) را برای اتصال تلفن‌های IP به شبکه PSTN و مجازی‌سازی خطوط تلفنی مدیریت می‌کند. همچنین این تجهیزات به کاربران امکان برقراری تماس با تلفن‌های آنالوگ را می‌دهند.

مشاهده بیشتر بستن
تلفن IP

تلفن IP به عنوان وسیله‌ی برقراری تماس‌های VoIP استفاده می‌شود. این تلفن‌ها معمولاً از طریق شبکه‌ی اینترنت به سرور VoIP متصل می‌شوند و به کاربران امکان برقراری تماس‌های تلفنی را با کیفیت صوتی بالا و هزینه کمتر از تلفن‌های آنالوگ فراهم می‌کنند.

سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه قطب اصلی تمام ترافیک ردوبدل شده ویپ در شبکه است. این تجهیزات اطمینان می‌دهند که ترافیک

تلفن ویپ به درستی در شبکه مسیریابی و ارسال می‌شود و کیفیت تماس‌ها بهبود پیدا می‌کند.

مشاهده بیشتر بستن
اینترنت تک‌نت

طبق قوانین وزارت ارتباطات برای خرید خط تلفن اینترنتی تکفون نیازمند دریافت اینترنت تک نت هستید.

راه حلی پیشرفته برای مدیریت تماس‌ها

نرم افزار مرکز تماس تکفون

معرفی نرم افزار مرکز تماس تکفون؛ ابزاری قدرتمند برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان و بهبود کارایی تیم پشتیبانی در شرکت‌ها

اختصاصی تکفون

Hosted PBX
Hosted PBX ، یک سیستم تلفنی است که به صورت ابری (Cloud) ارائه می شود. این سیستم مانند یک دیتاسنتر است که مشترکین از طریق اینترنت به این سیستم متصل شده

و از خدمات سرویس ویپ مانند تاریخچه تماس‌ها، تماس‌های ضبط شده، تحلیل دیتاها تحویل به پیام‌گیر، پاسخگویی خودکار، کنفرانس تلفنی، موسیقی انتظار، تماس با شماره‌های تعریف شده استفاده کنند. همچنین با توجه به این که Hosted PBX به صورت ابری ارائه می شود، نیازی به خرید و نگهداری سخت افزار و نرم افزار مرتبط با سانترال نیست و می‌توانید از خدمات آن با قیمتی مقرون به صرفه استفاده کنید.

مشاهده اطلاعات بیشتر بستن
Local PBX
در این سیستم، تمام تماس‌های ورودی و خروجی از طریق شبکه‌ تلفنی داخلی شرکت شما انجام می‌شود و کنترل کاملی بر روی سیستم دارید. بنابراین، شما نیاز دارید تا تمامی

تجهیزات سخت افزاری مانند سرورها، کارت‌های الکترونیکی و دستگاه‌های تلفن را خریداری و نصب کنید و سپس این سیستم را پیکربندی کنید. برای مدیریت و نگهداری Local PBX، معمولاً نیاز به یک تیم IT دارید. با داشتن Local PBX نیاز به داشتن اینترنت تک‌نت برای راه‌اندازی سرویس تکفون خود ندارید.

مشاهده اطلاعات بیشتر بستن

جدول قیمت‌گذاری نرم افزار مرکز تماس تکفون برای

تسهیل در ارتباطات تلفنی شما

آرنوس
دارای ۷ داخلی
۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
IVR: 1

کلیه مبالغ با احتساب ۹% مالیات محاسبه شده است.

نسخه پیشنهادی
والتر
دارای 15 داخلی
15,۰۰۰,۰۰۰ تومان
IVR: 3

کلیه مبالغ با احتساب ۹% مالیات محاسبه شده است.

مایر
دارای 50 داخلی
25,۰۰۰,۰۰۰ تومان
IVR: 10

کلیه مبالغ با احتساب ۹% مالیات محاسبه شده است.

۱۰ مزیت سرویس خط تلفن اینترنتی ویپ تکفون نسبت به سیستم مدیریت تماس سانترال

راهکار تک نت برای مهاجرت از سیستم مدیریت تماس سانترال به سیستم ویپ برای سازمان‌های بزرگ

سازمان‌های بزرگ مانند اداره‌های دولتی که ارتباط صوتی مجموعه خود را بر پایه سانترال راه‌اندازی کرده اند به راحتی نمی‌توانند سیستم خود را به تلفن اینترنتی ویپ تغییر دهند. ممکن است با مشکلاتی همچون تغییر شماره تماس، هزینه میلیاردی مهاجرت از سیستم سانترال به سیستم ویپ، زمان‌بر بودت تعریف مجدد همه داخلی‌ها و …. مواجه شوند.

طبق تجربه‌ای که در پروژه‌های راه‌اندازی سرویس خط تلفن voip برای سازمان‌های بزرگ مانند معاونت درمان وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان انتقال خون داشتیم، توانستیم بهترین راه حل در کشور را برای این سازمان‌ها ارائه دهیم.

تک‌نت این انتقال را در چند مرحله تعریف میکند. در این صورت سیستم سانترال مثلا در زمان شش ماه به سرویس ویپ منتقل می‌شود. در این مدت سازمان هم از تلفن‌های آنالوگ خود استفاده می‌کند و هم به مرور زمان تلفن‌های دیجیتال را به سیستم ارتباطاتی خود اضافه میکند. دریافت هزینه‌ نیز به صورت مدت دار می‌شود.

توصیه ما این است که به دلیل این سختی این مهاجرت، تصمیمی به ادامه کار با سانترال نداشته باشید چراکه هرچه تعداد داخلی و خط سانترال اضافه گردد این مهاجرت سخت تر می‌شود. همچنین تلفن‌های سیستم سانترال آنالوگ هستند و خریداری تلفن‌های سانترال بیشتر هزینه‌ی اضافه است

ارتباط با ما برای مشاوره راه‌اندازی سرویس VOIP

در صورت تمایل فرم را پر کنید تا متخصیص راهکارهای سازمانی تک‌نت با شما تماس حاصل نماییند.

برای اخذ مشاوره جهت راه‌اندازی سرویس ویپ، اکنون تماس بگیرید

پرسش‌های متداول درباره تلفن اینترنتی تک نت

این سوالات ممکن است برای مشتریان جدید یا حتی قدیمی که با این خدمات کار نکرده‌اند، مفید واقع شوند و به آنها کمک کنند تا با خدمات و محصولات شرکت تک نت بیشتر آشنا شوند

فناوری VoIP به چه صورت عمل می‌کند؟

سرویس VoIP در حقیقت وظیفه تبدیل و پیاده‌سازی بهینه سیگنال‌های صوتی در شبکه است. در حقیقت با استفاده از سرویس VoIP می‌توان صدای قابل تبادل روی خط تلفن را از طریق شبکه اینترنت انتقال داد. این فرایند باعث می‌شود تا کیفیت صدا، سرعت انتقال آن و پاسخگویی آن برای چندین کاربر افزایش پیدا کند.

سطح امنیت تلفن اینترنتی تکفون چگونه است ؟

هرزمان که ارتباط دیجیتالی برقرار گردد، امنیت این ارتباط باید تامین شود. امنیت تلفن آنالوگ یا مخابرات که قابل قیاس با تلفن اینترنتی نیست. اما در میان تلفن‌های اینترنتی می‌توان گفت حالت عادی ویپ وضعیت قابل قبول دارد. در 90 درصد تلفن‌های ویپ از پروتوکل SIP استفاده شده است. Skype Protocol که در تماس‌های اسکایپ استفاده می‌شود نیز نسخه پیشرفته تری از این پروتوکل هست. هرچند که SIP مطمئن تر از MTProto (پروتوکل تماس تصویری تلگرام) و WebRTC (پروتوکل گوگل میت) است اما برای امنیت سرویس ویپ تکفون به اینجا بسنده نکرده ایم. به خصوص اینکه به تازگی خبر فاش شدن اطلاعات 50هزار کاربر زوم منتشر شد. به منظور افزایش امنیت تک‌فون، هفت لایه OSI تکفون توسط مهندسین تست و نفوذ بررسی شده است. همچنین علاوه بر پروتوکل SIP از یک پروتوکل بسته‌سازی (Packetization Protocol) برای انتقال بهتر و کاهش تاخیرو تداخل در شکبه و افزایش امنیت استفاده می‌شود. بسته‌سازهای استفاده شده در تکفون RTP (Real-time Transport Protocol) و (SRTP (Secure Real-time Transport Protocol است.

 
 

 

 

آیا با انتقال به سرویس ویپ شماره تماس شرکت تغییر می‌کند؟

به صورت کلی بله اما در برخی مواقع امکان انتقال تماس وجود دارد. برای بررسی با متخصصین ویپ تک‌نت تماس بگیرید.

تفاوت خط، کانال و داخلی در سرویس ویپ چیست؟

خط، شماره تماسی است که به شما تعلق می‌گیرد. اگر از سرویس تک‌فون استفاده کنید ابتدای شماره شما 9155 خواهد بود. حال فرض کنید شماره شما 91554774 باشد. در این حالت اگر هم زمان صد نیروی فروش داشته باشید، پنجاه پشتیبان و پنج نفر کارشناس مالی، باید برای هر نفر یک داخلی تعریف کنید، یعنی برای شرکت فرضی صد و پنجاه و پنج داخلی نیاز هست. تعداد کانال بسته به تعداد تماس همزمان دارد، اگر 60 کانال تهیه کنید یعنی هم زمان 60 نفر از کارشناسان شما می‌توانند همزمان صحبت کنند، نفر 61 ام باید منتظر بماند تا یکی از کارشناسان مکالمه خود را تمام کند تا بتواند تماس بگیرد.

آیا با داشتن سرویس ویپ تک‌فون نیازمند نرم افزار دیگری برای تحلیل دیتای تماس‌ها هست؟

خیر سرویس ویپ تکفون شامل نرم‌افزار مدیریت تماس تکفون است که خود انواع گزارش‌ها از قبیل تعداد تماس‌ها، متوسط مکالمه هر کارشناس، تعداد پیام‌های صوتی، تعداد ارتباط داخلی، تعداد فرواردها و … را به شما می‌دهد.

تفاوت سرویس ویپ تکفون با تلفن NGN چیست؟

بسیاری از امکانات سرویس ویپ تکفون و تلفن‌های تجاری NGN یا (Next-Generation Network) مشترک هستند. به عنوان مثال هردو در مواردی مانند انتقال صدا به صورت بسته‌های دیجیتال، افزایش کیفیت صدا، امنیت بالا، امکان فوروارد کردن تماس، انتظار تماس، مشابه یکدیگر هستند.

تفاوت اصلی این دو در زیرساخت است. ویپ از شبکه اینترنت استفاده می‌کند در حالی که تلفن‌های NGN از پروتوکل‌های پیچیده‌تری از شبکه‌های داده استفاده می‌کنند. هزینه بسته‌های تماسی برای تلفن NGN بیشتر است اما معمولا کیفیت صدای بهتری از ویپ ارائه می‌دهد. امکان کنفرانس از ویژگی‌های خیره کننده سرویس ویپ تکفون است که معمولا تلفن‌های NGN ندارند

آیا امکان ویدئو کنفرانس نیز از طریق تلفن‌ اینترنتی تکفون امکان پذیر است؟

به صورت کلی امکان انتقال تصویر و حتی برقراری ویدئو کنفرانس از طریق سرویس ویپ امکان پذیر است. اما به دلیل نیازمند بودن تلفن رو میزی با صفحه نمایش رنگی، این نوع تلفن برای شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارد. اما تک‌فون زیرساخت ارتباط تصویری را فراهم می‌کند و در صورت استفاده از هر وسیله‌ی فیزیکی مانند گوشی‌های هوشمند که قابلیت تماس تصویری را داشته باشد می‌توانید ویدئو کنفرانس داشته باشید.

آیا برای خرید تلفن اینترنتی تکفون حتما باید اینترنت همه افراد از شرکت تک‌نت تامین شود؟

طبق قوانین وزارت ارتباطات فعالسازی سرویس تکفون فقط بر روی اینترنت تکنت امکان پذیراست. تنها در صورتی که سرور شما Local PBX باشد می‌توانید سرویس تکفون را بر روی اینترنت شرکت‌های دیگر داشته باشید.

پیمایش به بالا
جذب نماینده فروش تک نت در سراسر کشور با شرایط ویژه =>>> فرصت محدود