تالار مقالات بروز تکنولوژی

نحوه ثبت نام خط تلفن ثابت| مدارک لازم برای خرید خط تلفن ثابت

نجوه  ثبت نام خط تلفن ثابت چگونه  است؟ خط تلفن ویپ چه مزایای برای کسب و کار شما به همراه دارد؟ اگر روزی که گراهام بل تلفن را اختراع کرد تا به امروز، این وسیله به‌نوعی به اصلی‌ترین راه ارتباطی آدم‌ها تبدیل شده است. با ورود موبایل، این ارتباط شکل جدیدتری به خود گرفت و همراه همیشگی همه در هر جا شد. پیدایش اینترنت را باید نقطه عطف عرصه ارتباطات دانست که باز هم برقراری ارتباط را دچار تحول کرد. با این که تصور می‌شد با وجود شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه، کم‌کم بساط تلفن‌های ثابت برچیده می‌شود، اما این بار پدیده‌ای به نام تلفن اینترنتی بر پایه فناوری VOIP بر روی زبان‌ها افتاد.در ادامه با نحوه ثبت نام و مدارک لازم خط تلفن اینترنتی برای ثبت نام خط تلفن اینترنتی آشنا میشوید.

 

 خط تلفن ثابت تکفون چیست؟

ویپ چیست؟ خط تلفن ثابت تکفون  همان خطوط ثابت تلفن مخابراتی هستند که به‌جای سیم‌کشی، از شبکه اینترنت برای انتقال صدا و دیگر داده‌ها استفاده می‌کنند. این سرویس بسیار شبیه فناوری به‌کاررفته در تماس صوتی یا تصویری واتساپ است. تکفون هم نام سرویس تلفن اینترنتی تک نت است که می‌تواند از طریق دو شیوه ابری (Cloud) و سیپ ترانک (SIP Trunk)، شما را از مزایای این سرویس بهره‌مند کند. حال اگر مشتاق هستید که بیشتر درباره این سرویس بدانید و از شرایط خرید تلفن اینترنتی و مدارک لازم برای آن مطلع شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ثبت نام خط تلفن ثابت

 خط تلفن ثابت تکفون چگونه کار می‌کند؟

برای خرید خطوط تلفن ثابت معمولی مخابرات، نیاز هست شما درخواست خود را به مرکز مخابرات محل زندگی یا کار خود ارائه دهید تا پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل اداری، در اصطلاح سیم‌کشی تلفن برای شما انجام شود. اما برای داشتن خط تلفن اینترنتی احتیاجی به سیم‌کشی نیست. کافی است شما تنها یک گوشی، تبلت، لپ‌تاپ یا تلفن IP متصل به اینترنت در اختیار داشته باشید.
سپس به یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس خط تلفن اینترنتی مانند تک نت مراجعه کرده و درخواست تلفن اینترنتی خود را ثبت کنید. پس از طی شدن مراحل نام‌نویسی و دریافت مدارک، بدون هیچ تجهیزات دیگری، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
سازوکار تلفن اینترنتی بر اساس فناوری VOIP است که مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol (به معنی انتقال صدا از طریق اینترنت) است. در این فناوری با هر بار تماس، شرکت ارائه‌دهنده سرویس، وظیفه تبدیل صدای شما را به محتوای دیجیتال برعهده دارد و این بسته اطلاعاتی را در قالب صدا یا متن در اختیار مخاطبینتان قرار می‌دهد.

ثبت نام خط تلفن ثابت

انواع مرکز تلفن ویپی

شیوه استفاده از فناوری VIOP برای تجهیز شدن یک شرکت به مرکز تلفن به دو صورت کلی ابری (CLOUD) و محلی است. برای پیاده‌سازی مرکز تلفن ویپ محلی نیاز است که تجهیزات مربوط به سرور خریداری و در محل شرکت نصب شود. اما در نوع ابری هیچ تجهیزاتی نیاز نیست و شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس، مانند یک واسطه عمل می‌کنند.
هر یک از این دو نوع مرکز تلفن ویپی مزایا و معایب خود را دارند. در مرکز تلفن ویپ محلی (On-Premise PBX) هزینه‌ خرید تجهیزات و پشتیبانی اضافه خواهد شد. همچنین امکان استفاده از آن در خارج از شرکت وجود نخواهد داشت. ولی در مقابل مالکیت دائمی داشته و بدون نیاز به اینترنت می‌توان از تمامی امکانات سرویس استفاده کرد.
در مقابل مرکز تلفن ویپ ابری، هزینه جانبی و خرید تجهیزات شبکه را ندارد و به‌راحتی از طریق اینترنت می‌توان در هر جا از این سرویس استفاده کرد. هرچند محدودیت‌هایی در استفاده از همه امکانات و نیاز همیشگی به اینترنت را هم دارد.

ثبت نام خط تلفن ثابت

مزایای ثبت نام خط تلفن اینترنتی برای کسب‌وکارها

1. امکان راه‌اندازی مرکز تلفن داخلی سیار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن اینترنتی ویپ در این است که شما می‌توانید بر اساس ظرفیت تعداد کاربرانی که خودتان تعریف کرده‌اید، یک مرکز تلفن داخلی برقرار کنید. در این صورت امکان برقراری ارتباط داخلی بدون هزینه اضافی برای هر یک از اعضای مجموعه وجود دارد؛ حتی اگر در محل کار نبوده و به قاره‌ای دیگر سفر کرده باشند. درحالی‌که این امکان برای تلفن داخلی معمولی وجود ندارد و فقط هنگامی‌که داخل شرکت هستند می‌توان با آن‌ها از طریق تماس داخلی صحبت کرد.

2. کاهش چشمگیر هزینه‌ها

یکی از برتری‌های شاخص تلفن اینترنتی VIOP به تلفن ثابت معمولی در بُعد اقتصادی است. علاوه بر این که با استفاده از این سرویس اینترنتی، در هزینه‌های خرید تجهیزات برای راه‌اندازی تلفن داخلی و سیم‌کشی صرفه‌جویی خواهد شد، هزینه‌های تماس هم کاهش پیدا خواهد کرد. به‌خصوص اگر مدیر یا یکی از اعضای شرکت به خارج از کشور سفر کند، هزینه تماس با او از تلفن ثابت معمولی سرسام‌آور خواهد بود.

3. امکانات ویژه مرکز تلفنی ویپ
این سرویس در کنار به‌صرفه بودن، قابلیت‌های گسترده‌ای دارد که در یک تلفن معمولی نمی‌توان آن‌ها را یک‌جا پیدا کرد. مهم‌ترین این امکانات عبارت‌اند از:
• امکان تماس دوطرفه هم ورودی و هم خروجی
• امکان تماس چندین نفر فقط با یک خط تلفن
• کیفیت صدای HD
• امکان پاسخگویی هوشمند
• دارای قابلیت ضبط مکالمه
• امکان دریافت پیام صوتی در قالب ایمیل (Voicemail)
• برقراری صف انتظار
• قابلیت ارسال فکس‌های دریافتی به ایمیل (Fax to Email)
• دارای ویژگی IVR جهت ساخت منوی تماس
• امکان برگزاری کنفرانس‌های تصویری یا صوتی
• امکان تنظیم ساعات کاری
• امکان برقراری تماس رایگان از سوی افراد خارج از شرکت در هر جای دنیا
• قابلیت سازماندهی و تنظیمات دلخواه
• امکان گزارش‌دهی

ثبت نام خط تلفن ثابت

در حال حاضر امکان ثبت نام خط تلفن ثابت، هم برای افراد حقیقی و هم حقوقی وجود دارد. پس از ثبت‌نام و اتمام فرایند خرید، مالکیت خط هم به نام شخص یا شرکت خواهد بود. شماره‌تلفن اینترنتی مانند خط تلفن ثابت معمولی مخابراتی 8 رقمی است که با عدد 9 شروع می‌شود. امکان انتخاب شماره دلخواه و رند هم وجود دارد؛ البته هزینه خرید این خطوط گران‌تر است.
اما نکته مهم این‌که شما فقط امکان انتخاب 4 رقم پایانی شماره خود را دارید، چرا که 4 رقم ابتدای هر خط تلفن اینترنتی بر حسب این که از کدام اپراتور، خط تلفن اینترنتی را می‌خرید متفاوت بوده و عددی ثابت است. مثلاً 4 رقم ابتدایی خطوط تلفن اینترنتی تکفون عددی ثابت است و با شرکت دیگر فرق دارد.اما مزیت دیگر تکفون این است که دو رقم رند 55 در شماره هاست که با انتخاب 4 رقم بعدی می تواند شماره ای باشد که در یاد مشتریان شما حک شود.
ناگفته نماند که نحوه شماره‌گیری خط تلفن اینترنتی هم دقیقاً مشابه خط تلفن ثابت است. یعنی افراد ساکن در یک استان، بدون گرفتن پیش‌شماره استان می‌توانند تماس بگیرند، ولی برای شماره‌گیری در خارج از استان و موبایل باید پیش‌شماره را قبل از شماره اینترنتی وارد کرد.

مراحل ثبت نام خط تلفن ثابت و مدارک لازم برای خرید خط تلفن ثابت

ثبت نام خط تلفن ثابت

مرحله اول: ثبت نام خط تلفن ثابت

برای خرید این خطوط نیازی به مراجعه حضوری نیست و در پایان هم خط تلفن به‌صورت مجازی در قالب یک نام کاربری، پسورد سرور و IP تحویل شما داده خواهد شد. اما به‌خاطر داشته باشید که طبق قانون، فعال‌سازی تلفن اینترنتی فقط با اینترنت همان اپراتوری که خریده‌اید امکان‌پذیر است. یعنی برای راه‌اندازی تکفون باید اینترنت تک نت را داشته باشید.
برای ثبت‌نام تلفن اینترنتی بسته به این که فردی حقیقی یا حقوقی هستید، باید اطلاعات و مدارک زیر را در اختیار سرویس ارائه‌دهنده خط قرار دهید.
ثبت‌نام افراد حقیقی
• اسکن رنگی شناسنامه
• اسکن کارت ملی
• عکس فرد متقاضی در کنار کارت ملی
• درج اطلاعات کامل به همراه آدرس دقیق و کد پستی
• تکمیل تعهدنامه فرد حقیقی

مدارک لازم برای ثبت نام تلفن ثابت افراد حقوقی

 اسکن شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا در شرکت
 تصویر مدیرعامل شرکت در کنار کارت ملی خود
 مدارک ثبت شرکت
 جواز شرکت یا مدرکی جهت اثبات فعال‌بودن آن
 تکمیل تعهدنامه افراد حقوقی
 اطلاعات مربوط به مدیرعامل شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، آدرس کامل، کد پستی و تلفن ثابت
 درج اطلاعات مربوط به شرکت:
 نام شرکت
 شناسه ملی
 کد اقتصادی
 تاریخ ثبت شرکت
 شماره ثبت شرکت

مرحله دوم: تأیید اطلاعات در سامانه شاهکار

در این مرحله همه اطلاعات همه متقاضیان حقیقی و حقوقی باید در شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) ثبت شده و منتظر ماند تا اطلاعات داده شده تأیید شود. تأییدیه سامانه CRA به‌صورت یک پیامک به متقاضی ارسال می‌شود که به معنی تکمیل فرایند اعتبارسنجی و ثبت اطلاعات فرد در سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور است.
مرحله سوم: خرید اینترنت
پس از طی‌کردن مراحل ثبت‌نامی و دریافت خط تلفن، باید از همان سرویس خریداری شده، اینترنت تهیه کنید؛ بنابراین در انتخاب سرویس دقت داشته باشید و مطمئن شوید که در منطقه شما از اینترنت اپراتور انتخابی پشتیبانی می‌کند. مثلاً برای راه‌اندازی تکفون می‌توانید در صورت پوشش‌دهی در شهر شما، از اینترنت پرسرعت TD LTE استفاده کنید.
مرحله چهارم: برقراری تماس
برای استفاده از خط تلفن اینترنتی خریداری شده، 3 راه وجود دارد:
1. استفاده از اپلیکیشن موبایلی یا نرم‌افزار کامپیوتری
2. استفاده از دستگاه تلفن IP یا آی پی فون (IPPhone)
3. نصب مبدل آنالوگ به دیجیتال ATA یا گیت وی بر روی دستگاه تلفن معمولی

راهنمای ثبت نام خط تلفن ثابت تکفون

شرکت تک نت به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی برای کسب‌وکار، سرویس تلفن ثابت اینترنتی خود را با نام خط تلفن اینترنتی ویپ ایجاد کرده است. هر کسب‌وکاری برای بهتر دیده‌شدن و ارتباط بهتر با مشتریان و همچنین کاهش هزینه‌های مکالمات، به این سرویس نیاز دارد. برای خرید خط تلفن اینترنتی VOIP تکفون حتماً با مشاوران ما تماس بگیرید تا به‌صورت رایگان تمامی اطلاعات لازم را در خصوص شرایط و مدارک ثبت‌نام تلفن اینترنتی در اختیارتان قرار دهند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.