تالار مقالات بروز تکنولوژی

آماده شدن مایکروسافت آماده برای عرضه گسترده ایکس باکس

شایعاتی مبنی بر عرضه برخی بازی‌های ایکس باکس در PS5 و سوییچ منتشر شده است. شرکت مایکروسافت برای عرضه گسترده ایکس باکس آماده شده است. پروسه تولید ایکس باکس مایکروسافت باید گسترده‌تر شود. فروش Xbox Series S و X شرکت مایکروسافت از PlayStation5  سونی عقب‌تر بوده است. فیل اسپنسر، مدیر عامل Microsoft Gaming اعتراف کرده بود که اشتراک Xbox Game Pass کاهش پیدا کرده است. او خاطر نشان کرد که ۲۰۲۲، برای بازی‌های ایکس سال خوبی نبوده است.

کاهش سرعت Xbox Game Pass دلیل عرضه کنسول‌های جدیدتر بوده است که مایکروسافت با آنها رقابت می­کند. گزارشات ارائه شده به سایت خبری The Vergeحاکی از این است که این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه تعدادی از بازی‌های ایکس باکس روی PS5 و  Nintendo Switchاست. طبق گفته منابع خبری، بازی‌های Hi Fi Rush  و Pentiment در کنسول‌های رقیب قابل دسترسی هستند. همچنین، شرکت مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه Sea of ​​Thieves روی پلتفرم‌های غیر ایکس باکس در اواخر سال جاری است. بازی‌های دیگر نیز حال بررسی هستند.

به نظر می‌رسد که Hi Fi Rush از اولین نسخه‌های انحصاری ایکس باکس است که به صورت چند پلتفرمی عرضه می‌شود. راه‌اندازی بازی‌های ایکس باکس روی پلی استیشن یا نینتندو سوییچ، تغییری اساسی است. این کار به مایکروسافت امکان دسترسی بیشتری برای بازی‌های شخص اول و فرصتی برای کسب درآمد بیشتر از بازی‌ها را فراهم می‌کند. با خرید اکتیویژن بلیزارد، بخش بازی مایکروسافت درآمد بیشتری به دست می آورد. درآمد شرکت با بازی که ن Call of Duty  نیز افزایش پیدا کرد.

در ماه مه ۲۰۲۲، مایکروسافت هدف بلندپروازانه‌ای را تا سال ۲۰۲۳ برای ۱۰۰ میلیون مشترک Xbox Game Pass  داشت. این سرویس به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد که اشتراک برخی از بازی‌ها را داشته باشند. این سرویس دارای ۲۵ میلیون مشترک است. مایکروسافت روی توسعه و تولید کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و بازی‌ها تمرکز می‌کند.

مایکروسافت برای اشتراک Game Pass طی سال مالی 2022 در ماه ژوئن، رشد 73 درصدی را هدف قرار داده بود. اما این شرکت توانست که فقط 28 درصد رشد داشته باشد. سپس، این شرکت، توسعه Xbox Game Pass را به عنوان هدفی برای جبران خسارت‌ها کنار گذاشت. Game Pass طی دو سال متوالی نتوانست به اهداف بلندپروازانه دست پیدا کند. مایکروسافت در سال گذشته بیشتر بر روی رشد PC Game Pass متمرکز شد و توسعه برخی از برنامه‌های Xbox Cloud Gaming  را کاهش داده است. شرکت مایکروسافت ادعا کرده است که ایکس باکس در آینده به عنوان بهترین کنسول تاریخ شناخته می‌شود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.