تالار مقالات بروز تکنولوژی

سهام سونی سقوط کرد

این هفته، بعد از پیش بینی فروش کنسول پلی استیشن 5، سهام سونی تا 5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. طبق گفته تحلیلگران، این شرکت با مشکلات تجاری مواجه شده است. تحلیلگران این سوال را مطرح می­کنند که چرا باوجود فروش دیجیتالی بازی و اشتراک پی اس پلاس، بازی سونی حاشیه زیادی ندارد. در طی هفته گذشته، بعد از پیش بینی فروش کنسول پلی استیشن 5، سهام این شرکت کاهش پیدا کرد.

سونی، طی این هفته اعلام کرد که انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس، 21 میلیون PS5  را بفروشد. پیش بینی-های قبلی نشان داد که تعداد دستگاه­های این شرکت 25 میلیون عدد بوده است. طبق اطلاعات CNBC با استفاده از داده‌های  FactSet، سهام شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. در واقع، ارزش سهام از زمان پیش بینی­ها، تا 10 میلیارد دلار سقوط کرد.

اما تحلیلگران، معیار دیگری مانند حاشیه سود عملیاتی در تجارت بازی را نیز در نظر می‌گیرند. حاشیه عملیاتی در تجارت بازی، در سه ماهه دسامبر به کمتر از ۶ درصد کاهش پیدا کرد. اما این میزان در سه ماهه دسامبر سال ۲۰۲۲ بیشتر از ۹ درصد بوده است. وی افزود که قبل از سه ماهه ژانویه تا ماه مارس 2022، حاشیه سود عملیاتی در تجارت بازی شرکت سونی در طی چهارسال قبل حدود 12 تا 13 درصد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، فروش شرکت سونی از محتوا‌های دیجیتال در بالاترین حد قرار داشته است. با این حال، سود ناشی از فروش آن‌ها در پایین‌تر میزان قرار داشته است. گویال در ‌ایمیلی که به CNBC خاطر نشان کرد که این مسئله قابل قبول نیست. سرکان توتو، مدیر عامل و مؤسس شرکت Kantan Games خاطر نشان کرد که هزینه‌های تولید سخت‌افزار کاهش پیدا کرده است. چون بیشتر از ۵ سال از زمان تولید پلی استیشن ۵ زمان می‌گذرد. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت خبری، بازی Spiderman 2 که در سال گذشته منتشر شد، برای شرکت سونی، حدود 300 میلیون دلار هزینه داشت. توتو خاطر نشان کرد که این بودجه‌ها احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر حاشیه‌های این شرکت خواهkد داشت. سونی و گروه Insomniac بلافاصله به درخواست‌های CNBC پاسخ ندادند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.