تالار مقالات بروز تکنولوژی

دلایلی برای ثبت نام در Google Labs و نحوه انجام آن

شرکت گوگل، دارای تعدادی زیادی آزمایشگاه هوش مصنوعی مولد است؛ شما می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و پروسه ثبت نام نیز بسیار راحت است.

وقتی به پیشرفت هوش مصنوعی گوگل فکر می‌کنید، احتمالاً تنها گوگل بارد به ذهن‌تان خطور کند. با این حال، این شرکت، بسیاری از آزمایش‌های هوش مصنوعی مولد دیگر را نیز در دست اجرا دارد که می‌توانند قابلیت‌های مختلفی را به همراه داشته باشند. از قابلیت‌های این آزمایش‌های هوش مصنوعی مولد می‌توان به امکان تولید موسیقی اشاره کرد. هر چند، این پروژه‌ها به صورت رسمی منتظر نشده‌اند، اما می‌توانید از طریق آزمایش‌های گوگل آن‌ها را امتحان کنید. در این خبر، دلایلی را برای ثبت نام در Google Labs به شما ارائه می‌دهیم.
1. ImageFX

پس از دو سال انتظار، شرکت گوگل ImageFX را منتشر کرد. این ابزار گوگل می‌تواند تصاویر را تولید کند. Imagen 2 را می‌توان پیشرفته‌ترین ابزار برای تبدیل متن به تصویر در نظر گرفت که توسط Google DeepMind توسعه پیدا کرده است.

  1. SGE

SGE براساس هوش مصنوعی گوگل ساخته شده است. وقتی مطلبی را جستجو می‌کنید، در بالای صفحه نتایج، یک بخش جدید وجود دارد که خلاصه‌ای از اطلاعات را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در صورتیکه از گوگل درباره محصولی سؤال کنید، اطلاعات و توضیحاتی درباره آن را به شما ارائه می‌دهد.

  1. NotebookLM
    شرکت گوگل در تابستان سال قبل، NotebookLM را راه‌اندازی کرد. NotebookLM اولین نوت بوک ساخته شده براساس هوش مصنوعی است. این نوت بوک می‌تواند کار‌هایی از قبیل طوفان فکری، خلاصه‌سازی محتوا و… را انجام دهد. شما می‌توانید فایل‌های مختلف از گوگل داکس و پی دی اف را در داخل این نوت بوک هوشمند اجرا کنید. برای دانش‌آموزان، استفاده از این ابزار برای سازمان دهی یادداشتها و مطالب درسی اهمیت زیادی دارد. شما یک متن را وارد این ابزار می‌کنید و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، متنی خلاصه شده را تحویل خواهید گرفت.
  2. MusicFX

برای تولید هوش مصنوعی لازم نیست که درک خوبی از این موضوع داشته باشید. بلکه، شما می‌توانید از MusicFX برای ساخت موسیقی استفاده کنید. این ابزار کاملاً سرگرم کننده است. تنها کاری که باید انجام دهید، تایپ کردن متنی است که قصد شنیدن آن را دارید. در عرض چند ثانیه، متن و موسیقی که تایپ کرده‌اید، برای شما پخش خواهد شد. شما می‌توانید آهنگ و موسیقی دلخواه خود که با استفاده از MusicFX ساخته‌اید را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید.

  1. اگر قصد ارسال آزمایش هوش مصنوعی مولد خود را دارید

اگر به عنوان یک توسعه‌دهنده روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را از طریق گوگل به اشتراک بگذارید. در این صورت، فرصتی برای نمایش پروژه‌ها روی آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل خواهید داشت.

نحوه پیوستن به  google labs

اگر مایلید هر یک از این آزمایش‌ها را امتحان کنید، می‌توانید همین امروز برای دسترسی به Google Labs ثبت نام کنید؛ این کار بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه اصلی Google Labs  وارد شوید و سپس روی آزمایش مدنظر خود کلیک کنید. شما باید از حساب شخصی خود برای ورود به اکانت آزمایشگاه گوگل استفاده کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.