تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش استفاده از آیفون 14 و 15 و دیگر گوشی‌هایی رجیستر نشده در ایران

حتما می‌دانید که برخی از گوشی‌های آیفون به دلیل تحریم، رجیستری نشده‌اند. به همین خاطر، کاربران این گوشی‌ها ممکن است که قادر به استفاده از آن‌ها در ایران نباشند. آیفون ۱۴ و ۱۵ از گوشی‌هایی هستند که در ایران ریجستر نشده‌اند. برای استفاده از آیفون سری 14 و 15 روش‌هایی وجود دارد که بعضی موقت و یکی از آن‌ها دائمی و قانونی است.

با اینکه مدت‌ها از زمان معرفی و عرضه گوشی‌هایی از قبیل آیفون ۱۴ و ۱۵ گذشته است، اما کاربران این موبایل‌ها هنوز هم با مشکلاتی مواجه هستند. در واقع، کاربران آیفون 15 و 14 به دلیل عدم رجیستری این گوشی‌ها در ایران با مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی به شبکه‌ی موبایل کشور مواجه هستند. شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌های موجود در این مقاله، از گوشی رجیستر نشده در ایران استفاده کنید.

منظور از رجیستر شدن موبایل چیست؟

در واقع، رجیستری را می‌توان طرحی جهت تأیید اصالت موبایل در نظر گرفت. موبایل‌هایی که به شکل قانونی وارد کشور شده و به فروش می‌رسند، در سامانه‌ی همتا ثبت می‌شوند و یک کد یکبار مصرف برای فعال کردن آن‌ها در شبکه‌ی تلفن همراه کشور صادر می‌شود. هر گوشی موبایل که به صورت رسمی و تجاری جهت فروش در بازار ایران به کشور وارد می‌شود باید این فرایند را طی کند. بدون به انجام رسیدن فرایند، گوشی قاچاق محسوب می‌شود و پس از مدتی دسترسی به شبکه‌ی تلفن همراه را از دست می‌دهد.

کشور ایران،  برای کاهش میزان قاچاق گوشی‌های موبایل، این طرح را اجرایی کرده است. همه افراد می‌توانند در ایران، گوشی‌هایی را استفاده کنند که رجیستر شده‌اند. البته برای افرادی که مسافر هستند و از گوشی شخصی خود در ایران استفاده می‌کنند این امکان فراهم است که در مدت اقامت خود به شبکه‌ی موبایل دسترسی داشته باشند. اگر قصد فروش گوشی وجود داشته باشد، باید در سامانه‌ی همتا ثبت شده و فرایند پرداخت عوارض آن تکمیل شده باشد. گوشی‌های سری ۱۴ و ۱۵ آیفون به هیچ عنوان امکان ثبت در سامانه‌ی همتا را ندارند.

ترفند‌های کاربردی برای استفاده از آیفون 14 و 15 و سایر گوشی‌های رجیستر نشده

صاحبان گوشی‌های رجیستر نشده با استفاده از ترفند‌هایی می‌توانند از موبایل خود استفاده کنند. در این بخش، به بررسی ترفند‌های آموزشی درباره دور زدن رجیستری گوشی‌های آیفون۱۴ و ۱۵ و سایر موبایل‌های رجیستری نشده در ایران می‌پردازیم.

تغییر تنظیمات شبکه

یکی از روش‌های استفاده از آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران، تغییر تنظیمات شبکه است. در واقع، تغییر تنظیمات شبکه می‌تواند راهکاری برای دور زدن رجیستری باشد. این راهکار می‌تواند به شما کمک کند تا از گوشی آیفون خود که رجیستری نشده است در ایران استفاده کنید. اگر این روش بی‌نتیجه بود، می‌توانید سایر راهکار‌ها را امتحان کنید. به منظور انجام این کار باید مراحل را به ترتیب زیر دنبال کنید:

  • در وهله اول، باید موبایل خود را در حالت پرواز بگذارید تا آنتن قطع شود.
  • سپس وارد تنظیمات شبکه Cellular شوید.
  • در مرحله بعد، باید اینترنت موبایل خود را از شبکه‌ای به شبکه دیگر تغییر دهید. به عنوان مثال، شما باید اینترنت 3G را به 4G یا بالاعکس تغییر دهید.
  • بعد از تغییر شبکه باید موبایل آیفون خود را از حالت پرواز خارج کنید و منتظر آنتن دهی دوباره دستگاه باشید.
  • اگر دستگاه بعد از خارج شدن از حالت پرواز دارای آنتن دهی نبود، باید موبایل خود را خاموش و روشن کنید.

ریست تنظیمات شبکه

یکی دیگر از روش‌های استفاده از گوشی‌های آیفون ۱۴، ۱۵ و سایر گوشی‌های رجیستر نشده در ایران، Reset تنظیمات شبکه است. شما می‌توانید برای Reset تنظیمات شبکه در موبایل آیفون خود، مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و سراغ گزینه Transfer or Reset iPhone بروید.
  • از بین گزینه‌های Transfer یا Reset باید گزینه ریست را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر باید کلیک تأیید را بزنید.
  • کمی منتظر بمانید تا گوشی آیفون شما دوباره با تنظیمات اولیه، راه‌اندازی شود.

روش‌های استفاده از آیفون ۱۴

استفاده از موبایل دیگر

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای دور زدن رجیستری گوشی‌های آیفون، استفاده از موبایل دیگر است. در این صورت، گوشی با آنتن فعال در اختیار کاربران موبایل‌های رجیستر نشده قرار خواهد گرفت. در واقع، شما باید از یک موبایل رجیستری شده در ایران کمک بگیرید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • اول از همه، باید موبایل آیفون رجیستری نشده را در حالت پرواز بگذارید. ارتباط با شبکه باید کاملاً قطع شده باشد.
  • سیم کارت را از موبایل آیفون خود خارج کنید و در گوشی دیگری قرار دهید.
  • گوشی اندروید دیگر را روشن کنید و تنظیمات شبکه را روی حالت 4G بگذارید.
  • بدون اینکه تنظیمات شبکه را دستکاری کنید، موبایل اندروید را خاموش کنید.
  • در مرحله بعد، باید گوشی آیفون خود را ریست کنید و بعد از بالا آمدن موبایل، سیم کارت را داخل دستگاه قرار دهید.
  • منتظر راه اندازی و بالا آمدن گوشی آیفون باشید تا تنظیمات شبکه دوباره برای شما فعال شود.

استفاده از دستگاه مبدل سیم کارت

یکی دیگر از راهکار‌های استفاده از موبایل‌هایی مانند آیفون ۱۴ در ایران، استفاده از مبدل سیم کارت است. در صورتی که صاحبان موبایل آیفون از مبدل سیم کارت استفاده کنند، در مواقع مورد نیاز به گوشی با آنتن دهی کافی دسترسی خواهند داشت. شما با استفاده از این مبدل‌های سیم کارت، می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود با مخاطبین تان تماس برقرار کنید.

استفاده از سرویس VoIP

به عنوان یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا کماکان امکان برقراری ارتباط تلفنی را داشته باشید، استفاده از سرویس VoIP است. اگر یک سرشماره‌ی ویپ داشته و آن را فعال کرده باشید، می‌تواند از نرم‌افزار مربوط به PBX آن در گوشی آیفون استفاده کنید و مکالمات تلفنی خود را بر بستر اینترنت داشته باشید. مزیت این روش در این است که می‌توانید شماره‌ی دلخواه خود را داشته باشید و با استفاده از آن نه تنها ارتباط تلفن صوتی، بلکه ویدیویی هم داشته باشید.

نکاتی کلیدی درباره گوشی‌های رجیستر نشده

طرح رجیستری، به منظور پیشگیری از قاچاق انواع موبایل اجرا شده است. اما برخی از گوشی‌های موبایل، رجیستری نمی‌شوند. در واقع، امکان رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۵ و ۱۴ در ایران وجود ندارد. کاربران گوشی‌هایی که رجیستری نشده‌اند، به طور معمول قادر به استفاده از امکانات ارتباطی از قبیل ارسال پیام، تماس و دسترسی به اینترنت نخواهند بود. اما کاربران گوشی‌های رجیستری نشده می‌توانند از طریق وای فای به اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که مشکل عدم رجیستری گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۴ باعث شده است که قیمت این محصول در بازار کمتر از سایر مدل‌ها باشد.

بنابراین، تا حد امکان سعی کنید که سراغ خرید گوشی‌های رجیستر نشده در ایران نروید. حتی با وجود برخی از ترفند‌هایی که توسط کاربران دیگر امتحان شده‌اند، شاید شما امکان استفاده از این نوع گوشی‌ها را در ایران نداشته باشید. در واقع، حتی شاید ترفند‌های موجود در این مقاله نیز به شما در استفاده از موبایل‌هایی مانند آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران کمک نکنند.

سخن آخر

یکی از معضلاتی که گریبان گیر صاحبان گوشی‌های آیفون شده است، مشکل عدم رجیستری برخی از مدل‌های این برند است. اما با این حال، امکان استفاده از گوشی‌های رجیستری نشده نیز در ایران وجود دارد.  در این مطلب سعی کردیم که به شما درباره نحوه استفاده از آیفون ۱۴ و ۱۵ و سایر گوشی‌های رجیستر نشده در ایران آموزش‌های لازم را ارائه دادیم. این روش‌ها، بیشترین بازدهی را در بین کاربران موبایل‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ داشته‌اند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.