تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای خرید بهترین مودم گیمینگ

بهترین مودم برای گیم

دسترسی بی‌وقفه به اینترنت پرسرعت این روزها به‌عنوان یک نیاز پایه محسوب می‌شود و خرید مودم گیمینگ مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که هر روز کارهای زیادتری وابسته به اینترنت می‌شوند و در دسترس بودن اینترنت به صورت قابل اطمینان و پرسرعت می‌توانید این کارها را بهتر به سرانجام برساند. گروهی که احتیاج مبرمی به اینترنت پرسرعت دارند، گیمرها و استریمرها هستند؛ چون افت سرعت و کیفیت اینترنت می‌تواند به طور ملموسی بر کیفیت تجربه‌ی این دو گروه تأثیر مخرب بگذارد.

اینترنت پرسرعت بر دو پایه اساسی استوار است. اول کیفیت خدمات ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی یا همان ISP و دوم، نوع دستگاه‌های استفاده شده در سمت مشتری. یکی از مهم‌ترین این دستگاه‌ها، مودم/روتر است. در این مطلب از بلاگ تک نت، قصد داریم به دغدغه‌ي جامعه‌ی گیمرها، یعنی بهترین مودم برای گیم بپردازیم. ابتدا نگاهی به ویژگی‌های مودم‌ها خواهیم داشت و توضیح می‌دهیم که حضور چه ويژگی‌هایی یک محصول را تبدیل به بهترین مودم برای گیم می‌کند. در ادامه نگاهی به چند محصول پرطرف‌دار خواهیم داشت. اگر شما هم قصد دارید بهترین مودم برای گیم را خریداری کنید، با این مطلب همراه باشید.

انواع مودم‌ گیمینگ

مودم/روتر دستگاهی است که اینترنت را از مبدأ دریافت و آن را از طریق ارتباط LAN یا Wi-Fi برای وسایل شما قابل دسترس می‌کند. یک مودم/روتر خوب که برای اختصار از این به بعد آن را فقط با کلمه مودم نام می‌بریم، می‌تواند تأثیر زیادی روی کیفیت دسترسی شما به اینترنت داشته باشد. این موضوع به طور خاص برای افرادی که استفاده‌ي حرفه‌ای از اینترنت دارند مهم است.

مودم‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع اینترنت دریافتی و نوع خروجی آن تقسیم می‌شوند. علاوه بر دسته‌بندی‌هایی که گفته شد، بعضی مودم‌ها برای کاربری‌های خاص مثل گیم و استریم ساخته شده‌اند که به کاربران، امکانات بیشتری ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های یک مودم برای گیم را بررسی کنیم تا در خرید آسان یک مودم عالی برای گیمرها مسیر روشن‌تری داشته باشیم.

مودم برای گیم چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین مودم برای گیم در واقع به مودم‌هایی گفته می‌شود که از نظر کیفیت خروجی (مخصوصا در بحث امنیت و پوشش دهی) عملکرد بهتری دارند و از برخی امکانات جانبی هم برخوردار هستند. در واقع این دسته از مودم‌ها از نظر فنی با مودم‌های عادی تفاوت زیادی ندارند و امکانات جانبی است که باعث تمایز مودم‌های مخصوص بازی می‌شود.

مودم‌های گیمینگ، از برخی امکانات ویژه مثل QoS پشتیبانی می‌کنند که امکان اولویت دهی ترافیک را به کاربر ارائه می‌دهد. در این کنار این ویژگی، مدل‌های مختلف مودم برای گیم از جدیدترین پردازنده‌ها بهره می‌برند که روی عملکرد آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد. در نهایت مودم‌های مخصوص گیم با بهره‌مندی از پورت‌های پرسرعت بیشتر و ویژگی‌هایی مثل MU-MIMO باعث می‌شوند تا گیمرها تجربه‌ی بهتری داشته باشند.

راهنمای خرید بهترین مودم برای گیم

همان‌طور که گفتیم دسترسی به یک اینترنت پرسرعت و پایدار علاوه بر انتخاب ISP مناسب، مستلزم استفاده از تجهیزات با کیفیت هم هست. از آنجایی که کیفیت و سرعت اینترنت برای گیمرها و استریمر‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، قصد داریم در این قسمت، یک راهنمای جامع را برای خرید مودم برای گیم آماده کنیم. مواردی که باید قبل از خرید مودم برای گیم در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

  • نوع مودم: بر اساس منطقه خود و سرویس‌هایی که ISPها در اختیار شما قرار می‌دهند، نوع مودم خود را انتخاب کنید. اگر در منطقه‌ی شما ADSL در دسترس نیست، می‌توانید از یک مودم با کیفیت TD-LTE و یک بسته‌ی اینترنت پرسرعت از یک ارائه دهنده معتبر تهیه کنید.
  • استاندارد وایرلس مودم: بهتر است برای مودم گیمینگ، به سراغ مدل‌هایی بروید که از استاندارد‌های جدید Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند.
  • درگاه‌های LAN: بر اساس نوع اتصال مورد نیاز خود، مودمی را انتخاب کنید که امکان اتصال مؤثر و مورد نیاز را داشته باشد.
  • پهنای باند: پهنای باند یک فاکتور مهم در گیم است. بهتر است از مودم‌های گیگابیتی استفاده کنید.
  • پشتیبانی از QoS: برخورداری از قابلیت QoS به شما امکان اولویت دهی ارتباطات را می‌دهد. کارکرد QoS به این شکل است که وقتی چند دستگاه به مودم متصل می‌شود، امکان اولویت دادن به دستگاهی که کار مهم‌تری دارد، فراهم است.
  • قدرت سیگنال: قدرت سیگنال و آنتن دهی مودم‌های مورد استفاده در خانه برای گیمرها اهمیت زیادی دارد. اگر یک مودم با قدرت سیگنال مناسب در اختیار داشته باشید، می‌توانید از دسترسی با کیفیت به اینترنت اطمینان داشته باشید.
  • قیمت: قیمت مودم برای گیم، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل برای انتخاب و خرید مدل مناسب است. بر اساس بودجه‌ای که برای خرید مودم گیمینگ اختصاص داده‌اید، بهترین مدل را انتخاب کنید.

۲ مدل از بهترین مودم‌های گیمینگ در بازار

همان‌طور که در ابتدای این مطلب از بلاگ تک نت گفتیم، چند مدل که عملکرد عالی دارند و می‌توان آن‌ها را بهترین مودم برای گیم نامید، معرفی خواهیم کرد. در ادامه لیستی از بهترین مودم‌ها برای گیم در دسته‌بندی‌های گوناگون از نظر نوع اینترنت آماده شده است.

مودم ایسوس مدل DSL-AX82U

این محصول ایسوس یکی از بهترین مودم‌ها برای گیم است. این مودم که از نوع xDSL است، امکان برقراری ارتباط با اینترنت از طریق خط تلفن با پورت RJ11 را دارد. در کنار این روش می‌توانید اینترنت این مودم/روتر گیمینگ ایسوس را با اترنت و حتی پورت USB تامین کنید.

مودم ایسوس مدل DSL-AX82U

مودم DSL-AX82U به عنوان یک محصول مناسب برای گیمرها از Wi-Fi نسخه‌ی 6 برخوردار است که می‌تواند سرعت دانلود تا ۵۴۰۰ مگابیت را به کاربر ارائه دهد. این مودم گیمینگ ایسوس از AiMesh برای ایجاد یک Mesh شبکه در محل استفاده پشتیبانی می‌کند و امکانات تامین امنیت شبکه را هم به صورت پیشفرض دارد.

مودم ایسوس AX82U به عنوان یک مودم مناسب برای گیم، طراحی خاصی دارد و از Aura Sync ایسوس هم پشتیبانی می‌کند. با اتصال این مودم به یک سیستم کامپیوتری سازگار می‌توانید نورپردازی آن را با سیستم کامپیوتری خود هماهنگ کنید. این مودم گیمینگ ایسوس در زمان نوشتن این مطلب در حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت داشته است.

مودم تک نت مدل TF-i60 H1

محصول قبلی که معرفی شد، مبتنی بر اینترنت ADSL بود. حال اگر این نوع اینترنت در محل زندگی یا کار کاربر ارائه نشود، چه راه جایگزینی وجود دارد؟ بهترین جایگزین برای دسترسی به اینترنت پرسرعت TD-LTE تک نت است که در این بخش یک مودم مبتنی بر این شبکه را معرفی خواهیم کرد.

مودم تک نت مدل TF-i60 H1

مودم تک نت مدل TF-i60 H1 با پشتیبانی همزمان از شبکه‌های TD-LTE و FD-LTE به شما امکان درسترسی به شبکه‌های نسل چهارم را به کاربر می‌دهد. این مودم از Wi-Fi نسخه‌ی AC برخوردار است و می‌تواند به صورت همزمان برای تا حداکثر ۳۲ دستگاه اینترنت تأمین کند. این مودم TD-LTE تک نت به آسانی می‌تواند نیازهای گیمرها و استریمرها را مرتفع کند.

سخن پایانی

در این مطلب از بلاگ تک نت، در مورد نحوه‌ی خرید بهترین مودم برای گیم صحبت کردیم. ابتدا نگاهی به تفاوت مودم معمولی و مودم برای گیم داشتیم و پس از آن یک راهنمای خرید جامع برای مودم گیمینگ ارائه دادیم. برای این که به یک سرویس اینترنت پرسرعت قابل اعتماد و با کیفیت دسترسی داشته باشید، انتخاب یک ISP معتبر در کنار بهره‌مندی از تجهیزات با کیفیت واجب است. برای این که یک بسته اینترنت + مودم عالی داشته باشید، همین حالا می‌توانید با کارشناسان تک نت تماس بگیرید و بر اساس نیاز خود، بسته مودم + اینترنت را سفارش دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.