تالار مقالات بروز تکنولوژی

آیا قیمت خرید اینترنت پوینت تو پوینت به صرفه است؟

امروزه، سرعت بالا، میزان پینگ پایین و تأخیر کمتر سرویس پوینت تو پوینت باعث شده است که تعداد افراد علاقه‌مند به خرید این سرویس اینترنتی افزایش پیدا کند. اما برای خریداران این سرویس، قیمت اینترنت پوینت تو پوینت حائز اهمیت است. این سرویس که در واقع بهترین گزینه برای کسب‌وکارها و افراد حرفه‌ای به حساب می‌آید، هزینه‌هایی برای راه‌اندازی دارد که موضوع اصلی این پست از بلاگ تک نت است. اگر شما هم قصد دارید با قیمت خرید اینترنت پوینت تو پوینت آشنا شوید، با ما همراه باشید.

هزینه‌های اینترنت پوینت تو پوینت

در کل، قیمت اینترنت پوینت تو پوینت در مقایسه با سایر سرویس‌ها کمی مقرون به صرفه‌تر است. برای دریافت سرویس پوینت تو پوینت باید هزینه‌هایی را بپردازید. اینترنت پوینت تو پوینت برعکس td lte و adsl سه هزینه دارد. اولین هزینه مربوط به هزینه امکان سنجی است. به منظور امکان سنجی، کارشناس‌ها بالای پشت بام و ساختمان سیگنال‌های پاپ سایت‌ها را بررسی می‌کنند تا پوشش دهی پوینت تو پوینت را بررسی کنند. در واقع، پروسه امکان سنجی برای نصب سرویس پوینت تو پوینت باید حتما انجام شود.

هزینه دیگر، مربوط به تجهیزات لازم برای نصب سرویس پوینت تو پوینت است. شما برای استفاده از سرویس پوینت تو پوینت باید تجهیزاتی را استفاده کنید. امکان خرید و اجاره تجهیزات پوینت تو پوینت وجود دارد. برخی از isp ها، این تجهیزات را اجاره می­دهند و مقدار پول مشخصی را از مشترک دریافت می­کنند. گاهی اوقات هم isp ها  برای فروش تجهیزات لازم برای نصب و راه اندازی سرویس p2p اقدام می­کنند. افراد علاقه مند به استفاده از سرویس پوینت تو پوینت می­توانند از بازار نیز تجهیزات لازم برای نصب point to point  را خریداری کنند. به طور معمول، قیمت تجهیزات پوینت تو پوینت در بازار حدود 20 میلیون تومان است.

چرا قیمت اینترنت پوینت تو پوینت برای سازمان ها مناسب‌تر از گزینه‌های دیگر است؟

سازمان‌ها برای بهبود و ارتقاء کسب و کار خود باید از اینترنت­های پرسرعت تری استفاده کنند. علاوه براینکه سرعت اینترنت پوینت تو پوینت برای سازمان­ها بسیار مناسب است، اما خرید سرویس p2p نیز مقرون به صرفه خواهد بود. سازمان ها برای استفاده از سرویس پوینت تو پوینت باید اشتراک خریداری کنند. در واقع، سازمان‌­ها لازم نیست که بودجه زیادی را برای خرید سرویس پوینت تو پوینت صرف کنند.

هزینه تقریبی اشتراک پوینت تو پوینت به اندازه 1، 2 الی 4 میلیون تومان است. سازمان ها باید این میزان هزینه را برای اشتراک سرویس پوینت تو پوینت بپردازند. در واقع، سازمان­‌ها هزینه دریافت پهنای باند اختصاصی را پرداخت می­کنند. به علاوه، سازمان­ها با خرید سرویس p2p، ملزم به پرداخت هزینه ترافیک نیستند. در واقع، ترافیک اینترنت پوینت تو پوینت برای سازمان محاسبه نمی­شود و نامحدود و واقعی است. هر چقدر که در سازمان ها، از طریق اینترنت پوینت تو پوینت، فایل، عکس و … دانلود یا آپلود شود، هزینه­ای دریافت نخواهد شد. هزینه ها براساس تعداد کاربری که به صورت همزمان از سرویس اینترنتی استفاده می کنند، محاسبه خواهد شد. بنابراین، سازمان­ها می­توانند بدون نگرانی درباره اِعمال هزینه-های مربوط به ترافیک اضافی، از سرویس پوینت تو پوینت استفاده کنند.

قیمت اینترنت پوینت تو پوینت برای مصارف خانگی

برای سازمان‌­هایی که قصد دارند برای تعداد زیادی از کاربران به صورت مداوم، امکان دانلود و آپلود را فراهم کنند، بهترین گزینه اینترنت point to point  است. در صورت خرید سرویس‌­های اینترنتی دیگر مانند ADSL، سازمان ها ملزم به پرداخت هزینه برای خرید ترافیک اضافی هستند. اما سازمان­هایی که قصد استفاده از سرویس پوینت تو پوینت را دارند، لازم نیست که هزینه­‌ای را بابت خرید ترافیک روزانه، ماهیانه یا هفتگی بپردازند. بنابراین، به دلیل عدم نیاز به خرید ترافیک اضافی، در هزینه­ها نیز صرفه جویی خواهد شد.

سرویس­‌های اینترنتی عادی ممکن است که دچار قطعی یا تاخیر در اتصال شوند. در واقع، قطعی اتصال اینترنتی می­تواند به سازمان­ها هزینه­ای را تحمیل کند. پهنای باند اختصاصی یا سرویس پوینت تو پوینت، این هزینه‌­های اضافی را به سازمان­ها تحمیل نخواهد کرد؛ چون برای مشترکین، امکان استفاده از سرویس اینترنت بدون قطعی را فراهم می­کند. بنابراین، سازمان موردنظر با خرید سرویس P2P، دچار ضرر مالی به دلیل قطعی اینترنت نخواهد شد. بنابراین، برای سازمان‌­ها، استفاده از اینترنت p2p و خرید اشتراک این سرویس اینترنتی گزینه مناسبی است.

در چه صورت قیمت اینترنت پوینت تو پوینت برای کاربران خانگی به صرفه می‌شود؟

خیلی از افراد باتوجه به نیاز خود به اینترنت پرسرعت تصمیم می­گیرند که سرویس پوینت تو پوینت را سفارش دهند. اینترنت پوینت تو پوینت، به طور معمول برای کاربران خانگی، مقرون به صرفه نیست. اما برخی از ساختمان‌ها، اقدام به خرید سرویس پوینت تو پوینت برای ساکنین خود می‌کنند و قیمت بین تمام ساکنین تقسیم می‌شود. فرض کنید که یک ساختمان دارای ۲۰ واحد است. هزینه‌های اینترنت پوینت تو پوینت مانند هزینه تجهیزات و…. تقسیم بر ۲۰ می‌شود و مبلغ بین ساکنین تقسیم خواهد شد. ساکنین ساختمان با استفاده از این سرویس می‌توانند از اینترنت نامحدود با صرف هزینه مشخص بهره‌مند شوند.

گاهی اوقات، افرادی هستند که به صورت حرفه‌ای در منزل خود کار‌هایی را انجام می‌دهند که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند. در برخی از مواقع، برخی از ساکنین ساختمان‌های مسکونی به دلیل شرایط کاری خود باید در خانه اینترنت بدون تأخیر و با پینگ کمتر را دریافت کنند. در واقع، کاربران می‌توانند به صورت مجزا و اختصاصی برای استفاده خودشان از اینترنت پرسرعت در خانه، سرویس پوینت تو پوینت را سفارش دهند. در حقیقت، کاربران خانگی با خرید اشتراک سرویس پوینت تو پوینت، دیگر نیازی به خرید ترافیک نخواهند داشت. در نتیجه، برای کسانی که گیمر هستند یا در مشاغل دورکاری فعالیت می‌کنند، خرید سرویس point to point مقرون به صرفه است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اینترنت پوینت تو پوینت چیست؟

در کل، عوامل مختلفی در تعیین قیمت اینترنت پوینت تو پوینت مؤثر هستند. قیمت اینترنت پوینت تو پوینت به هزینه امکان سنجی، خرید یا اجاره تجهیزات بستگی دارد. در حقیقت، بدون امکان سنجی، افراد نمی‌توانند سرویس پوینت تو پوینت را برای شرکت یا منزل خود خریداری کنند. برای افرادی که قصد صرفه جویی در هزینه­های سرویس پوینت تو پوینت را دارند، اجاره تجهیزات بهترین انتخاب است. با اجاره تجهیزات پوینت تو پوینت، مشترک به صورت امانی و با پرداخت مبلغی هزینه، قادر به استفاده از تجهیزات خواهد بود. خرید تجهیزات، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت اینترنت پوینت تو پوینت محسوب می­شود. برای خرید تجهیزات از بازار یا شرکت­های ارائه دهنده سرویس پوینت تو پوینت، به بودجه­‌ای تقریباً به اندازه 20 میلیون تومان احتیاج خواهید داشت.

اینترنت پوینت تو پوینت تک نت

تک نت به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ارائه‌دهندگام خدمات اینترنت پرسرعت در ایران، با تکیه بر زیرساخت به‌روز و پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، بهترین خدمات را در زمینه اینترنت پوینت تو پوینت ارائه می‌دهد. می‌توانید در شهرهای تحت پوشش اینترنت پوینت تو پوینت تک نت، از این سرویس پرسرعت و پربازده استفاده کنید و عملکرد سازمان خود را بهبود ببخشید.

جمع‌بندی

اینترنت پوینت تو پوینت به عنوان راهکار برتر برای تأمین دسترسی اینترنت پرسرعت برای سازمان‌ها است. این سرویس که به نسبت دیگر خدمات سرعت بهتر و پایداری بیشتری دارد برای استفاده‌های حرفه‌ای مناسب است. با در اختیار داشتن سرویس اینترنت پوینت تو پوینت می‌توانید بهترین بازدهی را در بخش دسترسی به اینترنت داشته باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.