تالار مقالات بروز تکنولوژی

اسکن ویروس ها در گوشی اندروید و آیفون+ آنتی‌ویروس قوی 2024

وقتی گوشی موبایل ویروس می‌گیرد، عملکرد آن دچار مشکل می‌شود و حتی در برخی از مواقع امنیت اطلاعات شخصی شما ممکن است به خط افند. اسکن ویروس ها در گوشی موبایل، یکی از کارهایی است که باید هر چند وقت یکبار یا زمانی که تغییری در موبایل خود احساس می‌کنید، انجام دهید.

در این مطلب با انواع آنتی ویروس فوق العاده قوی برای اندروید و آیفون آشنا می‌شوید تا برای اسکن گوشی موبایل خود مشکلی نداشته باشید.

🔍 چگونه بفهمیم گوشی ویروسی شده است؟

چیزهایی که نشان می‌دهد گوشی شما ویروسی شده است شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش عملکرد گوشی: اگر  به طور ناگهانی عملکرد گوشی شما کند شده است یا برنامه‌ها غیرعادی اجرا می‌شوند، ممکن است نشانه‌ای از وجود ویروس باشد.
  • نصب غیرعادی برنامه‌های ناشناس: اگر برنامه‌های ناشناس یا غیرمعتبر به صورت خودکار بر روی گوشی شما نصب می‌شوند،  و یا برنامه‌های گوشی به صورت خودکار اجرا می‌شوند، ممکن است نشانه‌ای از ویروس باشد.
  • مصرف بیش از حد باتری یا داده: اگر بدون اینکه خودتان فعالیتی انجام دهید، باتری گوشی شما به سرعت خالی می‌شود یا مصرف داده و اینترنت بیش از حدی دارید ، این نیز ممکن است نشانه‌ای از ویروس باشد.

اسکن ویروس‌ها در گوشی موبایل

🔍 برای اسکن ویروس ها در گوشی بهترین روش کدام است؟

بهترین روش برای اسکن ویروس ها در گوشی موبایل، استفاده از نرم افزار آنتی‌ویروس معتبر و قابل اعتماد است؛ برنامه انتخابی شما باید قابلیت‌های اسکن کامل و ارائه راه‌حل برای رفع آن‌ها و امکانات امنیتی دیگری را داشته باشد. این نکته را درنظر بگیرید که اسکن منظم، گوشی شما را از ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب محافظت می‌کند. در ادامه با نحوه‌ی اسکن ویروس‌ها در گوشی و آنتی ویروس فوق العاده قوی برای اندروید و آیفون آشنا می‌شوید.

🔶  آنتی ویروسی که در یک دقیقه گوشی اندروید را اسکن می کند!

برای اسکن ویروس ها در گوشی موبایل اندروید، می‌توانید با استفاده از سرویس‌های اینترنت پرسرعت، در عرض چند دقیقه بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس موجود در Google Play را دانلود کنید و بعد از نصب؛ حساب کاربری بسازید و ثبت‌نام کنید. سپس باید در صفحه اصلی برنامه، گزینه “اسکن” یا “Scan” را انتخاب کرده و مراحل لازم برای آغاز فرایند اسکن را پشت سر بگذارید.

در نظر داشته باشید که بسته به تعداد فایل‌ها و برنامه‌های گوشی‌تان ممکن است این کار تا چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام اسکن، برنامه آنتی‌ویروس نتایج را به شما نشان می‌دهد.  اگر هر گونه ویروس یا تهدید دیگری شناسایی شود، برنامه به شما اطلاع خواهد داد و گزینه‌هایی برای رفع مشکل ارائه می‌دهد.

 دانلود ویروس کش فارسی برای گوشی اندروید و یا خارجی آن تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تعداد از معروف‌ترین آنتی ویروس‌ برای گوشی‌های اندروید شامل: Bitdefender Mobile Security، Avast Mobile Security، Norton Mobile Security، Smart Manager ،Kaspersky Mobile Antivirus و AVG Antivirus می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین آنتی ویروس اندروید 2022

آنتی ویروس گوشی اندروید

🔸 مراحل اسکن ویروس های گوشی سامسونگ

مراحل اسکن ویروس های گوشی سامسونگ نیز مثل مراحلی است که برای گوشی اندرویدی گفتیم. با دانلود بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ از فروشگاه Google Play شروع می‌کنیم. بعد از ساخت اکانت و انجام تنظیمات لازم آن، اجازه دهید فرآیند اسکن شروع شود. پیشنهاداتی که ویروس کش گوشی سامسونگ به شما می‌دهد را انجام دهید.

با رعایت این مراحل و استفاده از بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ رایگان و یا پولی، می‌توانید از امنیت گوشی موبایل سامسونگ خود مطمئن شوید و از ورود ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب به سیستم‌تان جلوگیری کنید.

🔶 اسکن ویروس ها در گوشی موبایل آیفون با برنامه رایگان

در گوشی‌های موبایل آیفون، نمی‌توانید برنامه‌های آنتی‌ویروس روی سیستم عامل iOS نصب کنید. یعنی نمی‌توانید برنامه‌های آنتی‌ویروس را مستقیماً از اپ استور (App Store) دانلود و نصب کنید و از آن‌ها برای اسکن ویروس‌ها استفاده کنید.

در گوشی‌های آیفون،  به صورت خودکار امنیت و حفاظت وجود دارد و برنامه‌های ناامن به طور خودکار از دستگاه شما حذف می‌شوند. به همین دلیل، به صورت پیشفرض، نیازی به استفاده از برنامه‌های آنتی‌ویروس برای گوشی‌های آیفون وجود ندارد. اگر نگران امنیت دستگاه خود هستید، مطمئن شوید که آپدیت‌های سیستم عامل iOS را به موقع انجام می‌دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری فعال سازی هات اسپات آیفون ( 2022)

اسکن ویروس‌ها در گوشی موبایل آیفون

🔍 در صورت ویروسی شدن گوشی باید چکار کنیم؟

بعد از اینکه تشخیص دادید گوش شما ویروسی شده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ویروس کش قوی فارسی یا خارجی، روی گوشی خود نصب کنید. بعد از اسکن توسط برنامه، راه‌حل‌هایی برای خلاصی از شر ویروس‌ها به شما پیشنهاد داده می‌شود که بهتر است آن‌ها را انجام دهید. علاوه بر آن، می‌توانید راهکارهایی که در ادامه می‌گوییم را نیز به کار بگیرید.

  • برنامه‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند را فوراً حذف کنید.
  • بهتر است رمزعبورهای حساس مانند رمز عبور از حساب‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و بانکی خود را تغییر دهید.
  • سیستم عامل گوشی و تمام برنامه‌های نصب شده را به‌روزرسانی کنید.

🔶 بهترین روش‌های ویروس کشی گوشی بدون پاک شدن اطلاعات در اندروید

اگر نمی‌خواهید برای پاکسازی گوشی خود از ویروس، اطلاعات شخصی‌تان پاک شود، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از برنامه‌های آنتی‌ویروسی که اطلاعات شما را حذف نمی‌کنند

برنامه‌های آنتی‌ویروسی که قابلیت حذف ویروس‌ها را دارند و در عین حال از اطلاعات شما نیز محافظت می‌کنند، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برخی از این برنامه‌ها اجازه می‌دهند تنظیمات دلخواهی برای عملیات پاکسازی تنظیم کنید تا اطلاعات شما از دست نرود.

  • استفاده از حالت امن:

 بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امکان ورود به حالت امن را فراهم می‌کنند که در این حالت، تنها برنامه‌های پیش‌فرض سیستم عامل اجرا می‌شوند و برنامه‌های نصب شده توسط کاربر غیرفعال می‌شوند. با ورود به این حالت، می‌توانید ویروس‌ها را شناسایی و حذف کنید بدون اینکه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: راه حل قطعی مشکل اتصال به اینترنت در اندروید و آیفون2023

ویروس کشی گوشی اندروید

🔸 حذف ویروس از گوشی سامسونگ با روش ساده و فوری

برای انجام بررسی و اسکن ویروس رایگان در گوشی‌های سامسونگ و حذف ویروس از گوشی سامسونگ با روش ساده و فوری، می‌توانید از 4 راه‌حلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده کنید:

  1. برخی از گوشی‌های سامسونگ امکان ورود به حالت امن را فراهم می‌کنند. با ورود به این حالت، تنها برنامه‌های پیش‌فرض سیستم عامل اجرا می‌شوند و برنامه‌های نصب شده توسط کاربر غیرفعال می‌شوند.
  2. اگر برنامه آنتی‌ویروسی را بر روی گوشی سامسونگ خود نصب کرده‌اید، آن را باز کنید و اسکن دوره‌ای و کاملی از گوشی خود انجام دهید.
  3. برنامه‌های اضافی و مشکوک را به صورت دستی از بخش تنظیمات گوشی حذف کنید.
  4. بررسی کنید که برنامه‌هایی که دسترسی‌های نامناسب یا غیرضروری به اطلاعات دارند، چه برنامه‌هایی هستند و در صورت لزوم دسترسی‌های غیرضروری را محدود کنید.

🔶 ساده ترین روش حذف ویروس و برنامه های مخرب در گوشی آیفون

از آنجایی که در گوشی آیفون نمی‌توانید انتی ویروس نصب کنبد، در نتیجه بهتر است از 2 روش زیر استفاده کنید.

  1. اگر احتمال می‌دهید گوشی آیفون شما ویروس پیدا کرده است، می‌توانید از گزینه “بازنشانی تنظیمات” در تنظیمات گوشی خود استفاده کنید. با این کار بدون حذف داده‌ها و اطلاعات شخصی، گوشی به تنظیمات حالت اولیه برمی‌گردد.
  2. بررسی کنید که برنامه‌هایی که دسترسی‌های نامناسب یا غیرضروری به اطلاعات دارند، چه برنامه‌هایی هستند و در صورت لزوم دسترسی‌های غیرضروری را محدود کنید. برای این کار، به تنظیمات > حریم خصوصی بروید و دسترسی‌های هر برنامه را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: پرسرعت ترین اینترنت کشور چیست؟

حذف ویروس و برنامه های مخرب در گوشی آیفون

🔚 سخن آخر

در این مطلب درباره‌ی اسکن ویروس ها در گوشی موبایل صحبت کردیم و آنتی ویروس موبایل به شما معرفی کردیم. پیدا کردن ویروس گوشی اندرویدی و آیفون را توضیح دادیم. برای جلوگیری از ویروس گرفتن و یا پاک کردن ویروس‌ها بدون اینکه اطلاعات گوشی موبایل شما پاک شود، از راه‌حل‌های این گفته شده در این مطلب استفاده کنید. بهترین راه‌حل بعد از تشخیص اینکه گوشی شما ویروس دارد، این است که دانلود آنتی ویروس قوی را در اولویت قرار دهید.

⁉️ سوالات متداول

  • آیا نیاز به اسکن ویروس در گوشی موبایل به صورت دوره‌ای هست؟

اسکن ویروس ها در گوشی موبایل می‌تواند به افزایش امنیت دستگاه شما کمک کند. اگر اطلاعات حساسی را در گوشی خود دارید یا بخواهید از ورود ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب به سیستم‌تان جلوگیری کنید، اسکن ویروس به صورت دوره‌ای و هر چند وقت یکبار مفید و ضروری است.

  • چه اقداماتی پس از اسکن ویروس‌ها باید انجام دهیم؟

پس از اسکن ویروس‌ها، اگر هر گونه ویروس یا تهدید دیگری شناسایی شود، برنامه آنتی‌ویروس به شما اعلان می‌دهد و گزینه‌هایی برای حذف یا مدیریت آن‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین، مطمئن شوید که برنامه‌ها و سیستم عامل گوشی شما به روز هستند.

  • چه موقع باید گوشی موبایل خود را اسکن کنیم؟

برای حفظ امنیت، اسکن ویروس‌ها را به صورت منظم انجام دهید. همچنین، پس از دانلود برنامه‌های جدید یا باز کردن صفحه‌های ناشناس، اسکن ویروس را انجام دهید.

  • آیا اسکن ویروس باعث کندی گوشی موبایل می‌شود؟

برنامه‌های آنتی‌ویروس معمولاً بهینه شده‌اند و تلاش می‌کنند تا تاثیر کمی روی عملکرد گوشی شما داشته باشند. با این حال، ممکن است در مواردی اسکن ویروس کندی موبایل شود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.