تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل نگرانی‌های خودکارسازی تبلیغات را برطرف می‌کند

طبق گفته برخی از تبلیغ‌کنندگان، گوگل باید رویکرد خود نسبت به خودکارسازی را دوباره ارزیابی کند. در اوایل هفته، این موتور جستجو، چندین به‌روزرسانی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا (RSA)  معرفی کرد. این کار به منظور ساده‌سازی پروسه تبلیغات و افزایش بازگشت سرمایه انجام شد. با این حال، عده‌ای از افراد، این به‌روزرسانی را به‌عنوان حرکتی از شرکت گوگل به سمت خودکارسازی توصیف کرده‌اند.

گرگ فین، مدیر بازاریابی Cypress North، به Search Engine Land توضیح داده است که هوش مصنوعی مولد، ابزاری کاربردی است. اما تبلیغ‌کنندگان باید این انتخاب را داشته باشند که از اتوماسیون خودداری کنند. تبلیغ‌کنندگان نگران افزایش اتوماسیون نیستند؛ بلکه نگران این هستند که خودکارسازی تنها گزینه برای آنها باشد. طبق تجربیاتم، خودکارسازی می تواند مضراتی را به همراه داشته باشد. پیتر بوون خاطر نشان کرد “در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری موثر برای به حداکثر رساندن عملکرد تبلیغات باشد؛ اما تبلیغ‌کنندگان باید بتوانند خودکارسازی را کنار بگذارند”. اتوماسیون یا خودکارسازی باعث صرفه‌جویی در فعالیت نیروی کار می‌شود. اما، اتوماسیون تنها زمانی ایمن است که براساس مجموعه‌ای از قوانین انجام شود.

آنتونی هیگمن، مدیر عامل آژانس تبلیغاتی Adsquire در مورد خودکارسازی تبلیغات ابراز نگرانی کرد. وی به استفاده از هوش مصنوعی برای مشخص کردن تبلیغات کپی شده تأکید کرد. به عقیده وی، خطای هوش مصنوعی تأثیر منفی روی کپی آگهی دارد. هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس داده‌های نادرست تصمیم‌گیری کند و این برای تبلیغ‌کنندگان گزینه ایده‌آلی نیست.

استفاده از هوش مصنوعی به این معنا نیست که تبلیغ‌کنندگان دیگر قادر به فعالیت نیستند. بلکه، ترکیب تخصص انسان و هوش مصنوعی باعث می‌شود که پروسه تبلیغ بهتر انجام شود. ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، نقش هوش مصنوعی در کسب درآمد قابل توجه 48 میلیارد دلاری گوگل در سه ماهه آخر سال 2023 را تایید کرد. تاکید پیچای، روی تأثیر مثبت سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی گوگل بوده است و نسبت به آینده خودکارسازی ابراز خوش بینی کرد. با این حال، علیرغم این دیدگاه مثبت، بعضی از تبلیغ‌کنندگان نگران حرکت گوگل به سمت اتوماسیون کامل هستند. این روند ممکن است روی استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها برای حرکت به سمت موفقیت تأثیر بگذارد.

بنت در پاسخ به نگرانی‌ها، به افراد اطمینان داد که بیشتر تبلیغ‌کنندگان گوگل از هوش مصنوعی استقبال می‌کنند. بنابراین، گوگل در این زمینه بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند. بنت از جامعه تبلیغاتی درخواست کرد تا نگرانی های خود را ابراز کرده و بازخورد ارائه دهند. شرکت گوگل امیدوار است که این رویکرد مشترک به او امکان دهد تا براساس نظر کاربران، اصلاحیاتی را انجام دهد. وی افزود: ما به افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود نتایج تبلیغ ادامه می‌دهیم.

امروزه، تقریباً ۸۰ درصد از تبلیغ‌کنندگان حداقل از یک محصول تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی گوگل زمانی بهترین کار را انجام می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان، تخصص خود را در زمینه معرفی کسب و کار مشتریان به کار بگیرند. ما به بازخورد تبلیغ‌کنندگان گوش می‌دهیم و راه‌هایی برای ارائه خدمات بهتر به آنها را بررسی می‌کنیم. تمرکز ما، موفقیت آنها است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.