تالار مقالات بروز تکنولوژی

آیا اپل در عصر هوش مصنوعی به پایان فعالیت خود رسیده است؟

رشد کمپانی اپل از سایر رقبا در صنعت تکنولوژی کمتر است. بخش خدمات اپل نیز تنها نقطه روشن این شرکت بوده است. شرکت اپل، استراتژی هوش مصنوعی را اعلام نکرده است که احتمالاً به سهامداران این شرکت آسیب برساند. پس از اینکه همه شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری، اطلاعاتی را درباره درآمد خود گزارش کردند؛ اپل توجهات را به سمت خود جلب کرد. علت آن هم، عدم عرضه محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی توسط این کمپانی است.

در عوض، اپل به صورت نسبتاً راکد فعالیت خود را ادامه داد و برای خرید محصولاتش به مصرف کنندگان متکی بود. آیا این استراتژی در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی موثر است؟ یا سهامداران دلیلی برای نگرانی دارند؟ با افزایش ۲ درصدی درآمد، این شرکت به سختی رشد می‌کند. با این حال، این پیشرفتی برای اپل است؛ چون رشد درآمد منفی را در چهار فصل قبل گزارش داده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، فروش آیفون، نزدیک به ۶۰٪ از کل درآمد شرکت اپل را تشکیل می‌دهد و به میزان 9. 5 افزایش پیدا کرد. در مقایسه با سه ماه قبل، این روند به میزان ۶ درصد رشد داشته است.

با این حال، فعالیت بخش خدمات شاید بتواند به پیشرفت اپل کمک کند. بخش خدمات اپل شامل تبلیغات، خدمات ابری، محتوای دیجیتال و درآمد اپ استور است. در مقایسه با بخش‌های سخت‌افزاری، این بخش از شرکت اپل فعالیت بهتری داشته است. تقریباً سود حاصل از بخش خدمات اپل، دو برابر بیشتر از قیمت سخت‌افزاری است. در واقع، بخش خدمات شرکت اپل می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مفید و مؤثر باشد. سود اپل باید با رشد سریع این شرکت افزایش پیدا کند. در واقع، درآمد اپل توانسته است تا ۱۶ درصد افزایش پیدا کند. این شرکت رشد خوبی را تجربه کرده است. اما در مقایسه با عملکرد سایر شرکت‌ها، رشد کمرنگ‌تری را داشته است.

هوش مصنوعی، بخشی از رویکرد سرمایه‌گذاری اپل نیست!

بیشتر شرکت‌ها، محصولات خود را براساس هوش مصنوعی تولید می‌کنند. به همین خاطر، هوش مصنوعی می‌تواند‌ایده‌ای برای سرمایه‌گذاری اپل باشد. اپل برای پیشبرد تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی به رشد بخش خدمات، ارتباط محصولات و عرضه موفقیت‌آمیز هدست ویژن پرو متکی است. در صورتیکه اپل بتواند هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کند، در ردیف شرکت‌ها برتر قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر، شرکت اپل در این زمینه اقدامی نکرده است. شرکت اپل، محصولاتی توسعه یافته را عرضه می‌کند. بنابراین، احتمالاً اپل در روی نحوه ادغام هوش مصنوعی با محصولات خود کار می‌کند، اما سرمایه‌گذاران اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.