تالار مقالات بروز تکنولوژی

پشتیبانی از یک ویژگی اپل در ویندوز

اگر کلیدهای امنیتی را برای  Apple ID  خود تنظیم کرده‌اید، در حال حاضر می‌توانید بعد از آپدیت برنامه به نسخه ۱۵ یا جدیدتر، در ویندوز وارد iCloud شوید. شرکت اَپل، این تغییر را در خبری که امروز به روزرسانی شد، مورد تأیید قرار داد. قبل از این آپدیت، بعد از روشن کردن ویژگی کلیدهای امنیتی Apple ID، ورود به سیستم iCloud برای ویندوز به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

قابلیت پشتیبانی از کلیدهای امنیتی Apple ID در اوایل سال قبل برای iOS 16.3، iPadOS 16.3  و macOS 13.2  معرفی شد. هنگامی که تنظیمات دستگاه روشن است، برای ورود به Apple ID  باید رمز عبور حساب  خود را وارد کنید. سپس باید از یک کلید امنیتی FIDO  به جای کد شش رقمی برای تکمیل احراز هویت دو عاملی استفاده کنید. معمولاً، این کلیدهای امنیتی مانند درایو انگشت شست USB هستند.

شرکت اَپل می‌گوید که این قابلیت برای افرادی طراحی شده است که قصد محافظت بیشتر از اطلاعات خود در برابر حملاتی از قبیل فیشینگ یا کلاهبرداری را دارند. در صورت فعالسازی این قابلیت، باید بیشتر احتیاط کنید؛ چون در صورت از دست دادن همه دستگاه‌های Apple و کلیدهای امنیتی، احتمالاً برای همیشه قادر به وورود به حساب Apple ID  خود نخواهید بود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.