تالار مقالات بروز تکنولوژی

iMessage اپل و Bing مایکروسافت از خطر جستند

قانون (DMA)  در ماه آگوست با هدف تنظیم مقررات شفاف‌ درباره شرکت‌های بزرگ از قبیل اپل و مایکروسافت و خدمات پلتفرم اصلی آنها اجرا شد. در ابتدا، اتحادیه اروپا iMessage  اپل و مایکروسافت Edge، Bing  و Microsoft Advertising را به عنوان دروازه‌بان پلتفرم‌های بزرگ با بیشتر از 45 میلیون کاربر فعال در اتحادیه اروپا در نظر گرفت. درآمد سالیانه این شرکت‌ها، 5. 7 میلیارد یورو است. اما شرکت‌های اپل و مایکروسافت درخواست تجدیدنظر داده‌اند و دیگر در این لیست قرار ندارند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که iMessage اپل و مایکروسافت Edge و Bing دیگر دروازه‌بان نیستند. این اعلامیه بعد از تجزیه و تحلیل‌های گسترده درباره کمیسیون اتحادیه اروپا ارائه شده است. کمیسیون تصمیماتی را اتخاذ کرد و دریافت که شرکت‌های اپل و مایکروسافت نباید به عنوان دروازه‌بان برای خدمات پلتفرم زیر تعیین شوند:

کمیسیون طی تصمیم خود در تاریخ ۵ ماه سپتامبر ۲۰۲۳، این موضوع را در نظر گرفت که پیگیری درخواست‌های اپل و مایکروسافت نیاز به یک تحلیل عمیق دارد. بعد از اریابی و استدلال لازم و در نظر گرفتن نظرات این نتیجه دریافت شد که iMessage و Bing واجد شرایط دروازه بانی نیستند. در صورتیکه iMessage به عنوان سرویس دروازه‌بان تعیین می‌شد، شرکت اپل باید پیام‌های اختصاصی خود را با برنامه‌های پیام‌رسان رقیب سازگار کند. مایکروسافت در ماه سپتامبر مجبور شد از اجبار کاربران ویندوز 11 به استفاده از مرورگر Edge خودداری کند. همچنین، دروازه‌بانان بین ۱۰ الی ۲۰ درصد جریمه را به عنوان تخلفات مکرر دریافت خواهند کرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.