تالار مقالات بروز تکنولوژی

نحوه استفاده از قابلیت تجزیه و تحلیل فایل ChatGPT

OpenAI  هفته قبل از قابلیت جدیدی برای ChatGPT به نام “حافظه” رونمایی کرد. قابلیت memory آنچه شما می‌خواهید را برای استفاده بعدی ذخیره می‌کند. علاوه بر حافظه، ChatGPT  می‌تواند متن و تصاویر را نیز تجزیه و تحلیل کند. فقط کافیست که فایل را در پنجره چت کشیده و ر‌ها کنید. هر فایلی از قبیل PDF یا JPEGرا می‌توانید به این صفحه اضافه کنید. ChatGPT براساس آنچه آپلود کرده‌اید، خروجی را به شما ارائه می‌دهد.

این قابلیت برای تمام کاربرانی که نسخه ۲۰ دلاری پلاس ChatGPT را دریافت کرده‌اند، قابل دسترسی است.  کیفیت خروجی در نسخه پلاس ChatGPT می‌تواند بهتر از سایر ورژن‌ها باشد. به علاوه، نسخه پلاس، قابلیت استفاده از DALL E یا برنامه تولید تصویر را نیز فراهم می‌کند. واضح‌ترین کاربردهای این برنامه شامل آپلود فایل، خلاصه‌سازی و … است.

تجزیه و تحلیل فایل ChatGPT می‌تواند فایل‌های تصویری را مدیریت کند. اما هنوز قابلیت مدیریت ویدیو‌ها را ندارد. وقتی که تصاویر مختلف آپلود می‌شوند، این برنامه قادر به شناسایی محتویات است. این قابلیت می‌تواند برای ساخت زیرنویس کاربرد داشته باشد. توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و ویدیوها به سرعت در حال پیشرفت است. گوگل آلفابت اخیرا جدیدترین مدل زبان بزرگ خود یعنی Gemini 1.5 را معرفی کرده است. عملکرد این برنامه بهتر از قابلیت تجزیه و تحلیل فایل ChatGPT  است. بخش تجزیه و تحلیل سند با عملکرد حافظه در ChatGPT ترکیب می‌شود. در سال بعد، استفاده از حافظه و تجزیه و تحلیل ChatGPT می‌تواند کاربرد‌هایی برای کاربران داشته باشد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.