تالار مقالات بروز تکنولوژی

از این به بعد ChatGPT یادش می‌ماند

حافظه ChatGPT در صورت فعال شدن، اطلاعاتی از مکالمات قبل را ارائه می‌دهد. OpenAI  طی روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال آزمایش نوعی حافظه بلندمدت در مدل هوش مصنوعی خود یعنی ChatGPT است که به این برنامه اجازه به خاطر سپردن گفتگو‌های بیشتری را می‌دهد. شما می‌توانید از ChatGPT بخواهید چیزی را به خاطر بسپارد. همچنین، می‌توانید از ChatGPT درخواست دهید که اطلاعات را فراموش کند. در حال حاضر، فقط برای تعداد کمی از کاربران ChatGPT به صورت آزمایشی در دسترس است.

معمولاً، ChatGPT بعد از شروع یک گفتگوی جدید، مکالمات قبلی را پاک می‌کند. OpenAI  توضیح نداده است که از کدام تکنیک برای این کار استفاده می‌کند. ویژگی OpenAI که در جولای 2023 معرفی شد به کاربران اجازه می‌دهد تا موارد سفارشی را به سیستم ChatGPT اضافه کنند. همچنین، OpenAI  خاطر نشان کرد که حافظه‌ها ممکن است به مشترکین و تیم ChatGPT Enterprise کمک کند تا بهتر با هم کار کنند. OpenAI  قصد دارد به زودی بخش مربوط به خاطرات را به GPT اضافه کند.

به خاطر سپاری اطلاعات باید با رعایت و حفظ حریم خصوصی صورت بگیرد. ارسال اطلاعات به OpenAI  می دانید امکان فاش شدن حریم خصوصی را افزایش دهد. OpenAI  دستیارهای AI سفارشی‌سازی شده به نام “GPT” را معرفی می‌کند که نقش‌های مختلفی را دارد. OpenAI  خاطر نشان کرد که ویژگی حافظه را می‌توان به صورت کامل در  ChatGPT خاموش کرد. علاوه بر این، شرکت می‌گوید: ” ما اقداماتی را انجام می‌دهیم و از به خاطر سپردن اطلاعات حساس خودداری می‌کنیم”.

همچنین، کاربران می‌توانند با استفاده از رابط “مدیریت حافظه”، هر چیزی که  ChatGPT به خاطر می‌آورد، را کنترل کنند. OpenAI خاطر نشان کرد که حذف چت در ChatGPT کافی نیست؛ شما باید حافظه‌تان را حذف کنید.” در حال حاضر، ویژگی‌های حافظه برای هر حساب ChatGPT در دسترس نیست. در واقع، این قابلیت مورد آزمایش قرار نگرفته است. طی این هفته به تعدادی از کاربران ، ChatGPT  به صورت رایگان ارائه می­شود تا عملکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.