تالار مقالات بروز تکنولوژی

به زودی امکان ارسال پیام از واتساپ به سایر پلتفرم‌ها فراهم می‌شود

یکی از چالش‌ها در عصر جدید این است که مجبور شوید برای ارسال پیام به پیام رسان‌های مختلف جا به جا شوید. به زودی، واتساپ قابلیتی را اضافه می‌کند که قبلاً برای کاربران غیر قابل تصور بوده است. در واقع، این قابلیت به ۲ میلیون کاربر برنامه واتساپ اجازه می‌دهد که از برنامه دیگر به whatsapp پیام ارسال کنند. بروور، مدیر بخش مهندسی در واتس‌اپ که با متا همکاری کرده، اینگونه صحبت می‌کند که “چالشی در زمینه ارائه این طرح و حفظ حریم خصوصی کاربران وجود دارد”.

قابلیت همکاری در واتس‌اپ و مسنجر، در ابتدا روی پیام‌های متنی، ارسال تصاویر، پیام‌های صوتی و ویدئو‌ها و متمرکز خواهد بود. امکان راه‌اندازی قابلیت برقراری تماس‌ها و چت‌های گروهی مدت‌ها طول خواهد کشید. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند بدون نیاز به جا به جایی در بین اپلیکیشن‌های مختلف، با دوستان خود در پیام رسان‌های متفاوت ارتباط برقرار کنند.

کاربران واتس‌اپ می‌توانند پیام‌های برنامه‌های دیگر را در بخشی جداگانه در قسمت بالای صندوق ورودی مشاهده کنند. بروور می‌گوید: “‌ایده، ساخت یک صندوق ورودی مجزا است؛ اما نمی‌توانیم همان سطح از امنیت و حریم خصوصی را ارائه دهیم”. با اجرای این طرح، شما می‌توانید بدون دانلود یک برنامه، از اپلیکیشنی به اپلکیشن دیگر پیام ارسال کنید. با این حال، برای اپلیکیشن‌هایی که میلیون‌ها یا میلیارد‌ها کاربر دارند، انجام این کار ساده نیست. پیام‌رسان‌های رمزگذاری‌شده از پیکربندی‌ها و پروتکل‌های مختلف استفاده کرده و درباره حریم خصوصی، استاندارد‌های متفاوتی دارند.

باوجود اینکه واتس‌اپ بیش از یک سال است که روی این طرح کار می‌کند، هنوز اجرای این قابلیت طول می‌کشد. شرکت‌های پیام‌رسانی که قصد همکاری با واتس‌اپ را دارند، باید با شرکت قرارداد امضا کرده و شرایط را رعایت کنند. بروور بیان می­کند که جزئیات کامل این طرح در ماه مارس به انتشار خواهد رسید. طبق قوانین اتحادیه اروپا، این شرکت برای اجرایی کردن این طرح، چند ماه زمان دارد.

طبق گفته بروور، شرکت متا این ترجیح را می‌دهد که برنامه‌های دیگر از پروتکل رمزگذاری استفاده کنند. پروتکل سیگنال در Google Messages و Skype استفاده می‌شود. به منظور ارسال پیام، برنامه‌های شخص ثالث باید برای رمزگذاری محتوا با استفاده از پروتکل سیگنال اقدام کنند. هنگام دریافت پیام، برنامه‌ها باید به سرور‌های WhatsApp  متصل شوند. در واقع، پروکسی جدید برنامه واتساپ می‌تواند نقش رابط بین این اپلکیشن و سایر برنامه‌ها را داشته باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که پیام‌های را به صورت رمزنگاری شده ارسال یا دریافت کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.