تالار مقالات بروز تکنولوژی

امارات محل آزمایش هوش مصنوعی می‌شود

مدیر عامل OpenAI، امارات را به عنوان محل آزمایش هوش مصنوعی معرفی می‌کند. همچنین، OpenAI  قصد دارد که ابزار‌های هوش مصنوعی را برای کشور‌های فقیرتر توسعه دهد. آلتمن معتقد است که اجرای هوش مصنوعی در امارات باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان قبل از اجرای قوانین از شکست‌ها و موفقیت‌های خود درس بگیرند.

آلتمن در جلسه‌ای اینگونه بیان می‌کند: ” باید بتوانیم نگاهی به آینده داشته باشیم و به افراد اجازه آزمایش هوش مصنوعی را بدهیم. سپس باید ببینیم که نتیجه آزمایش به چه صورت است. این کار را می‌توان پروسه بسیار مفید و ارزشمندی در نظر گرفت.” همچنین، وی به این موضوع تأکید کرد که یک سیاست جهانی یکپارچه برای مدیریت پتانسیل و خطرات ناشی از پیشرفت هوش مصنوعی لازم است. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه این کشور در زمینه هوش مصنوعی و موقعیت استراتژیک خاطر نشان کرد که “من فکر می‌کنم به دلایل مختلف، امارات متحده، بهترین گزینه برای آزمایش هوش مصنوعی است.”

این پیشنهاد در حالی ارائه می‌شود که شرکت OpenAI قصد پیدا کردن سرمایه‌گذارانی در خاورمیانه را دارد. با این حال، نگرانی‌هایی درباره روابط امارات متحده با کشور چین وجود دارد. این نگرانی‌ها درباره روابط بین امارات و چین، روی همکاری بین شرکت هوش مصنوعی اماراتی و OpenAI تأثیر می‌گذارد. در حالی که پیشنهاد «جعبه ایمنی نظارتی» سؤالاتی را درباره سوگیری‌های بالقوه بوجود می‌آورد، از تلاش‌های OpenAI  جهت ارتقاء دسترسی و توسعه مسئولانه استقبال می‌شود. به منظور به حداکثر رساندن مزایای هوش مصنوعی و کاهش خطرات احتمالی، برقراری تعادل بین نوآوری و مقررات مسئولانه حائز اهمیت است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.