تالار مقالات بروز تکنولوژی

شاتل فضایی ناسا دوباره آماده‌ی پرتاب می‌شود

شاتل فضایی اِندِور آماده است که یکبار دیگر به آسمان پرواز کند. کارشناسان موزه فضایی ناسا، پروسه شبیه شازی پرتاب شاتل فضایی را انجام دادند. در این مرحله، مدارگرد اندور روی دو تقویت‌کننده جامد و مخزن خارجی قرار گرفته بود. شاتل فضایی اندور روی صفحه نمایش عمودی ۲۰ طبقه قرار گرفت. تماشاچی‌ها فکر می‌کنند که این شاتل در حال پرواز است. اما اینگونه نیست و شاتل در سال‌های بعد آماده حرکت خواهد بود.
Endeavor  طی 11 سال گذشته در مرکز علمی کالیفرنیا به نمایش گذاشته شده است. اما در این بازه زمانی، اندور در موقعیت پرواز قرار نگرفته بود.
شاتل فضایی اِندِور ناسا برای آخرین مرتبه در تاریخ 1 ژوئن 2011  در مرکز فضایی کندی فرود آمد. این مرکز فضایی در فلوریدا قرار دارد و ماموریت پرتاب آن حدود 16 روز طول کشید. بعد از این فرود، فقط شاتل، یک نوع ماموریت دیگر انجام داد؛ ماموریت آتلانتیس STS 135 که پایان دوره 30 ساله شاتل ناسا را ​​نشان می‌دهد.
یکی از جاذبه‌های ساختمان مرکز هوا و فضا، مدارگرد اندور است. طبق صحبت منبع خبری collectSPACE، از آنجایی که این شاتل فضایی هنوز در حال ساخت است؛ نوعی پوسته صفحه فولادی بر فراز Endeavor ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود که پروسه ساخت آن تا ۱۸ ماه دیگر طول بکشد؛ چون حدود ۱۰۰ فضاپیمای دیگر در حال جمع‌آوری هستند. با این حال، ساخت هیچ کدام از آنها به اندازه شاتل فضایی نیازمند صرف زمان و تلاش برای ساخت نیست. این شاتل‌ها نسبت به ماهواره‌هایی مثل نمونه‌های مورد استفاده در سرویس اینترنت استارلینک بسیار گران‌تر و پیچیده‌تر هستند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.