تالار مقالات بروز تکنولوژی

کانادا به علت ترس از هک خودرو، استفاده ازFlipper Zero را ممنوع می‌کند

دستگاه هک کوچک به نام Flipper Zero توسط قانون‌مندان به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کانادا در حال تلاش برای ممنوع کردن استفاده از این دستگاه است. دولت کانادا قصد دارد استفاده از Flipper Zero را ممنوع کند. این دستگاه به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، مورد توجه علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار گرفته است. وزیر کشور کانادا در نشست خبری روز پنجشنبه گفته است که مجرمان از ابزار‌هایی برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند. به همین خاطر، استفاده از دستگاه‌هایی که خودرو را هک می‌کنند، برای پیشگیری از این جرایم ممنوع شده است.

طی یک بیانیه خبری که در روز پنجشنبه منتشر شد، دولت کانادا تأیید کرد که برای جهت کردن دستگاه‌های مورد استفاده برای سرقت وسایل نقلیه مانند Flipper Zeroتمام راه‌ها را دنبال می‌کند. Flipper دستگاهی پیشرفته برای هک کردن اطلاعات است. تاثیر این دستگاه در هک تعداد زیادی از وسایل هوشمند مورد بحث قرار گرفته است. الکس کولاگین، مدیر اجرایی Flipper Devices، در بیانیه‌ای گفته است که این دستگاه را نمی‌توان برای سرقت و هک هر خودرویی استفاده کرد. طبقه گفته وی، در برخی از شرایط خاص، امکان سرقت خودرو با این وسیله وجود دارد. گفته های الکس کولاگین در منبع خبری Gizmodo به اشتراک گذاشته شده است.

از دستگاه  Flipper Zero نمی‌توان جهت سرقت خودروهایی استفاده کرد که بعد از دهه 1990 تولید شده‌اند. در واقع، این خودروها دارای سیستم های امنیتی مخصوص هستند. دستگاه Flipper Zero قابلیت سرقت خودروهایی با سیستم امنیتی پیشرفته را ندارد. اقدامات امنیتی صورت گرفته تا اطمینان حاصل شود که این دستگاه برای اهداف مجرمانه قابل استفاده نیست. ویدیو‌های آنلاین، ماشین‌هایی را نشان می‌دهند که فردی در حال باز کردن قفل آن‌ها از طریق Flipper است. ویدیو‌هایی به انتشار رسیده است که نشان می‌دهد ماشین‌ها با استفاده از دستگاه و کلید به راحتی هک می‌شوند. کولاگین گفته است که در بسیاری از این ویدیو‌ها، وسایل نقلیه قدیمی به نمایش گذاشته شده‌اند. در واقع، برای وسایل نقلیه مدرن، استفاده از این دستگاه عملاً بی‌فایده به نظر می‌رسد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.